Ga naar inhoud

Speelfilms waar striptekenaars in voor komen.


cartoonesk

Recommended Posts

Hallo!

Weten jullie misschien nog speelfilms te noemen waarin een striptekenaar voorkomt (of meerdere striptekenaars)?

Bv. 

Chasing Amy

The Hand

Cool World

Three men and a baby

(naar de Franse film Trois hommes et un couffin)

 

De aanleiding voor deze topic is een film waar ik de naam niet meer van weet. Het is een Amerikaanse comedy (misschien in zwart-wit) uit de tijd van Jerry Lewis, waarin een striptekenaar van strookjes voor een dagbladstrip in voorkomt. Misschien kom ik via deze topic de titel te weten.

 

groetjes.

 

 

chasing-amy003f.jpg

Link naar reactie
53 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

How to murder your wife (1965)

Wow! Dat was snel. Dat moet degene zijn, waar ik aan dacht. Ook met een bediende en met de tekenaar, die de handelingen van zijn stripfiguur nabootst om zo realistisch mogelijk te tekenen! Was vergeten dat het met Jack Lemmon was. Dank je hartelijk!!! :) 

 

how to murder your wife.jpg

 

edit : Joepie, hij staat op youtube!!! :) :) :) 

 

 

Link naar reactie

Condorman. Over een stripmaker die superheld wordt.

 

Hoe heette die sitcom ook alweer over een vrouwelijke cartoonist? Iets met een vrouwennaam, en het was niet Ellen. 

 

Wat mij altijd opvalt bij films of tv-reeksen over striptekenaars is hoe onrealistisch het vak vaak in beeld wordt gebracht. En ook hoe extreem goed jonge tieners altijd kunnen tekenen in tv-reeksen. Die tekenen altijd meteen op het niveau van een talentvolle volwassene die al jaren in het vak zit.

Link naar reactie
19 uren geleden, cinco zei:

Heavy Traffic (1973)

 

An underground cartoonist contends with life in the inner city, where various unsavory characters serve as inspiration for his art.

Ja!!! Heavy Traffic! 🤩

Een van Ralph Bakshi's eerste films! Fantastisch. Hij staat ook op youtube maar opgelet : heel alternatief dus niet voor iedereen. Not safe for work!

Link naar reactie
14 minuten geleden, lordofindifference zei:

Allegro Non Troppo kan je misschien ook interesseren.

Leuke parodie op Disney's Fantasia, met een indrukwekkende animatie op de Bolero.

 

 

 

Ja, die vind ik heel goed, zelfs!!! Bozzetto is een animatie-held van me. Ik had de film op video (van de duitse tv overgenomen) maar mijn videorecorder heb ik moeten weggooien want kapot. Op youtube kan je hem vinden maar waarschijnlijk alleen in fragmenten.

Link naar reactie
1 uur terug, cartoonesk zei:

Ja, die vind ik heel goed, zelfs!!! Bozzetto is een animatie-held van me. Ik had de film op video (van de duitse tv overgenomen) maar mijn videorecorder heb ik moeten weggooien want kapot. Op youtube kan je hem vinden maar waarschijnlijk alleen in fragmenten.

 

Ik denk dat de link die ik meegaf wel de volledige film is. 

Enjoy :)

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...