cartoonesk Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Hallo! Weten jullie misschien nog speelfilms te noemen waarin een striptekenaar voorkomt (of meerdere striptekenaars)? Bv. Chasing Amy The Hand Cool World Three men and a baby (naar de Franse film Trois hommes et un couffin) De aanleiding voor deze topic is een film waar ik de naam niet meer van weet. Het is een Amerikaanse comedy (misschien in zwart-wit) uit de tijd van Jerry Lewis, waarin een striptekenaar van strookjes voor een dagbladstrip in voorkomt. Misschien kom ik via deze topic de titel te weten. groetjes. Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 How to murder your wife (1965) Quote Link to comment
cartoonesk Posted February 21, 2022 Author Share Posted February 21, 2022 53 minuten geleden, Boekenmagazijn zei: How to murder your wife (1965) Wow! Dat was snel. Dat moet degene zijn, waar ik aan dacht. Ook met een bediende en met de tekenaar, die de handelingen van zijn stripfiguur nabootst om zo realistisch mogelijk te tekenen! Was vergeten dat het met Jack Lemmon was. Dank je hartelijk!!! edit : Joepie, hij staat op youtube!!! Quote Link to comment
Hamirubi Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 American Splendor! Zie ook: https://screencrush.com/movies-about-comic-book-creators/ Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
cartoonesk Posted February 21, 2022 Author Share Posted February 21, 2022 23 minuten geleden, Hamirubi zei: American Splendor! Zie ook: https://screencrush.com/movies-about-comic-book-creators/ Die lijst in de link bevat volgens mij ook documentaires. Ik houd het op deze topic liever bij speelfilms. Voor documentaires over strips is er een andere topic ("dvd's over strips", of zo). Maar bedankt voor de reactie! Quote Link to comment
cartoonesk Posted February 21, 2022 Author Share Posted February 21, 2022 Bedankt voor je reactie! Quote Link to comment
Waldorf Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 The worst person in the world. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
TDPB Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Condorman. Over een stripmaker die superheld wordt. Hoe heette die sitcom ook alweer over een vrouwelijke cartoonist? Iets met een vrouwennaam, en het was niet Ellen. Wat mij altijd opvalt bij films of tv-reeksen over striptekenaars is hoe onrealistisch het vak vaak in beeld wordt gebracht. En ook hoe extreem goed jonge tieners altijd kunnen tekenen in tv-reeksen. Die tekenen altijd meteen op het niveau van een talentvolle volwassene die al jaren in het vak zit. Quote Link to comment
Suske Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Is Samuel L. Jackson in "Unbreakable" geen striptekenaar? Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Boekenmagazijn Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 22 minuten geleden, TDPB zei: Hoe heette die sitcom ook alweer over een vrouwelijke cartoonist? Iets met een vrouwennaam, en het was niet Ellen. Caroline in the city. Quote Link to comment
Lestat Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 9 minuten geleden, Suske zei: Is Samuel L. Jackson in "Unbreakable" geen striptekenaar? Volgens mij verzamelaar en verkoper, maar geen tekenaar. Quote Link to comment
TDPB Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 10 minuten geleden, Boekenmagazijn zei: Caroline in the city. That's it! Quote Link to comment
cinco Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Het hoofdpersonage in 500 Days of Summer tekent. Hij werkt voor een wenskaartenfirma. Quote Link to comment
sanderg Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Misschien niet helemaal wat je bedoelt maar in een van de Largo Winch films die tot nu toe zijn verschenen heeft Van Hamme een cameo meen ik.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Boekenmagazijn Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 5 uren geleden, cartoonesk zei: edit : Joepie, hij staat op youtube!!! De fictieve strip Bash Brannigan, die je in de film ziet, werd getekend door Mel Keefer, die 10 dagen geleden overleed. (Geen parate kennis, dat las ik nu toevallig op internet.) Quote Link to comment
cinco Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Niet noodzakelijk striptekenaars, maar ze tekenen wel. Great Expectations (1998) Titanic (1997) Quote Link to comment
cinco Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Heavy Traffic (1973) An underground cartoonist contends with life in the inner city, where various unsavory characters serve as inspiration for his art. Quote Link to comment
cartoonesk Posted February 22, 2022 Author Share Posted February 22, 2022 Bedankt voor alle reacties!!! Quote Link to comment
cartoonesk Posted February 22, 2022 Author Share Posted February 22, 2022 16 uren geleden, sanderg zei: Misschien niet helemaal wat je bedoelt maar in een van de Largo Winch films die tot nu toe zijn verschenen heeft Van Hamme een cameo meen ik.. Mag best, ik ben niet zo streng. In de film van De Kleine Robbe / Le Petit Spirou zie je Tome en Janry ook heel even voorbijkomen! Quote Link to comment
cartoonesk Posted February 22, 2022 Author Share Posted February 22, 2022 19 uren geleden, cinco zei: Heavy Traffic (1973) An underground cartoonist contends with life in the inner city, where various unsavory characters serve as inspiration for his art. Ja!!! Heavy Traffic! Een van Ralph Bakshi's eerste films! Fantastisch. Hij staat ook op youtube maar opgelet : heel alternatief dus niet voor iedereen. Not safe for work! Quote Link to comment
lordofindifference Posted February 22, 2022 Share Posted February 22, 2022 Allegro Non Troppo kan je misschien ook interesseren. Leuke parodie op Disney's Fantasia, met een indrukwekkende animatie op de Bolero. Quote Link to comment
cartoonesk Posted February 22, 2022 Author Share Posted February 22, 2022 14 minuten geleden, lordofindifference zei: Allegro Non Troppo kan je misschien ook interesseren. Leuke parodie op Disney's Fantasia, met een indrukwekkende animatie op de Bolero. Ja, die vind ik heel goed, zelfs!!! Bozzetto is een animatie-held van me. Ik had de film op video (van de duitse tv overgenomen) maar mijn videorecorder heb ik moeten weggooien want kapot. Op youtube kan je hem vinden maar waarschijnlijk alleen in fragmenten. Quote Link to comment
lordofindifference Posted February 22, 2022 Share Posted February 22, 2022 1 uur terug, cartoonesk zei: Ja, die vind ik heel goed, zelfs!!! Bozzetto is een animatie-held van me. Ik had de film op video (van de duitse tv overgenomen) maar mijn videorecorder heb ik moeten weggooien want kapot. Op youtube kan je hem vinden maar waarschijnlijk alleen in fragmenten. Ik denk dat de link die ik meegaf wel de volledige film is. Enjoy cartoonesk 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted February 22, 2022 Author Share Posted February 22, 2022 17 minuten geleden, lordofindifference zei: Ik denk dat de link die ik meegaf wel de volledige film is. Enjoy Oh, dank je wel. Had ik niet door. Ik zet hem meteen bij "later bekijken". Bedankt!!! Quote Link to comment
Lestat Posted February 22, 2022 Share Posted February 22, 2022 Als de cameo's ook meetellen mag je het volledige Marvel-universum met Stan Lee niet vergeten natuurlijk. Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted February 22, 2022 Share Posted February 22, 2022 Het speelt geen rol van betekenis, maar in The Mist is de hoofdpersoon illustrator / kunstenaar. Sterker nog; hij maakt een schilderij voor The Dark Tower. Quote Link to comment
cartoonesk Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 20 uren geleden, Lestat zei: Als de cameo's ook meetellen mag je het volledige Marvel-universum met Stan Lee niet vergeten natuurlijk. Uiteraard! Ik zag eens een aflevering van "Murder, she wrote" over striptekenaars, waarin de bekende tekenaar Mell Lazarus een gastrol speelde. Quote Link to comment
Blutch Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 Op 21/2/2022 om 16:45, Lestat zei: Volgens mij verzamelaar en verkoper, maar geen tekenaar. En zo is het allemaal begonnen... (En dat hij ondanks al die moederliefde toch een schurk wordt, maakt de scène nog beter) Peter Motte 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted March 14, 2022 Author Share Posted March 14, 2022 In de film van Bollie en Billie is de vader aan het eind ineens de tekenaar van de strip Bollie en Billie. Daar wordt in de tweede film op voortgeborduurd. Toch niet zoals in de strip. meen ik. Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 Je ziet in de strip de vader van Bollie wel eens aan een tekentafel zitten, en uit opmerkingen blijkt dat hij een reclametekenaar is. Volgens mij was dat het hoofdberoep van Roba: reclametekenen. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Steve Van Bael Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 Ikke in "code 37" de film en "het vonnis" en nog Vele andere reeksen cartoonesk 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 Geen wonder als je op Fox Mulder lijkt. Ik mag alleen maar als mummie meedoen: liggen en zwijgen! Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Steve Van Bael Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 2 uren geleden, Peter Motte zei: Geen wonder als je op Fox Mulder lijkt. Ik mag alleen maar als mummie meedoen: liggen en zwijgen! Fox Mulder... Das niet de eerste keer dat men dat zegt... Al zie ik de gelijkenis niet maar wel funny Quote Link to comment
cinco Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 42 minuten geleden, Steve Van Bael zei: Al zie ik de gelijkenis niet Quote Link to comment
esteban² Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 Op bovenstaande foto doet Steve daar inderdaad een klein beetje aan denken, maar op alle andere foto's (google, want benieuwd) zie ik dat totaal niet. Wel wat op Jimmy Fallon. Toch? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Peter Motte Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 Da's waar. Hij kan ook een Jimmy Fallon doen. Rasacteur. esteban² 1 Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 5 minuten geleden, esteban² zei: (google, want benieuwd) Ik ben blij dat ik niet enige vorm van bekendheid heb in het internettijdperk, want dan is alle anonimiteit weg natuurlijk. Quote Link to comment
esteban² Posted March 15, 2022 Share Posted March 15, 2022 True that. Ik zou er, denk ik, niet mee om kunnen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Steve Van Bael Posted March 15, 2022 Share Posted March 15, 2022 8 uren geleden, esteban² zei: Op bovenstaande foto doet Steve daar inderdaad een klein beetje aan denken, maar op alle andere foto's (google, want benieuwd) zie ik dat totaal niet. Wel wat op Jimmy Fallon. Toch? Ja maar. Das nu wel toevallig ne hele rare printscreen waar ik zelf ni happy over ben.. Quote Link to comment
Recommended Posts