Ga naar inhoud

[Grote Finale] winkel 17 vs. winkel 5


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

73 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 11-03-22 at 08:00

Recommended Posts

post-4-0-09788900-1486502376.png

 

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel is de winnaar van dit toernooi!

 

 

A

 

schwatrtzSrigraphie.jpg.56519c5a2bf2e86b

 

 

mister o

 

 

B

 

afbeelding.png.997d6c4bc2d0521a1dec7e5fc

Magasin Général

 

cinco

Link naar reactie

Ach, ik vrees dat ik echt niets heb met Magasin General...

 

Nu, het gaat in dit toernooi niet om de reeks, maar om het winkeltje/marktje.

En dan moet ik zeggen, ik heb nog steeds niets met dat winkeltje van Magasin General... zo 'bland'...

Dat dat winkeltje centraal staat in het verhaal is ook niet echt een argument ( dan had Kostunrix meer aanspraak op een overwinning m.i. ). 

Plaatje A daarentegen is zo'n lekker drukke compositie, met veel leuke details, vrolijke cameo's en is getekend in zo'n fijne nostalgische sfeer...  Dat is voor mij toch de aangewezen winnaar van deze competitie.

 

Maar bon, dat zijn maar mijn twee centjes, moge de meest populaire ( daarom dus nog niet de beste ) winnen :)

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Blutch zei:

Het was sowieso al een vergissing om markten, café's en Gallische viskramen mee te nemen in het tornooi. B dus.

Ik kan je standpunt hierover wel begrijpen, echter... die markten, café's en Gallische viskramen werden nu eenmaal wél opgenomen in het toernooi.  Dus dat is niet echt een argument om er niet op te stemmen.

 

Dat je een voorkeur hebt voor B is uiteraard je volste recht :)

Link naar reactie
30 minutes ago, Blutch said:

Het was sowieso al een vergissing om markten, café's en Gallische viskramen mee te nemen in het tornooi. B dus.

Thèmes fighting Words bub! Gallische viskramen waren 2000 jaar geleden het hart van een dorp, net zoals een Canadese winkel dat een eeuw geleden was.

 

 

 

Link naar reactie
29 minutes ago, Ambreville said:

Gallische viskramen waren 2000 jaar geleden het hart van een dorp,

Ik meen mij te herinneren dat die rol historisch veeleer bij de smidse lag. (En nu zit ik me af te vragen of de vete tussen Kostunrix en Hoefnix daar een knipoog naar zou kunnen zijn...)

Link naar reactie
10 uren geleden, Lük Bey zei:

 

Ik vind deze ene prent veel aantrekkelijker dan de pagina die ingezonden werd. Daar heb ik nog geen enkele keer voor gestemd. 


Voor mij ook

Eigenlijk heb ik Magasin Generale altijd al wat overroepen gevonden maar dan nog. Dit moet zowat het saaiste prentje van de winkel in de hele reeks zijn.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
1 uur terug, Mzee zei:

 

Eigenlijk heb ik Magasin Generale altijd al wat overroepen gevonden maar dan nog.

 

 

Ondanks het feit dat dit één van mijn nominaties was, ben ik niet de grootste kenner van de reeks, maar ik heb door dit toernooi wel zin gekregen om me weer wat meer in de serie te gaan verdiepen. De tekenstijl spreekt mij sowieso aan en het verhaal zelf (en de manier waarop het gebracht wordt) is een goed voorbeeld van wat er allemaal mogelijk is met dit medium. Misschien ook een goede reeks om aan te raden aan mensen die zelden strips lezen.

afbeelding.thumb.png.19e163564d97cb975b0bc0e8e870f00f.png

Link naar reactie
20 uren geleden, Yncke zei:

Ik meen mij te herinneren dat die rol historisch veeleer bij de smidse lag. (En nu zit ik me af te vragen of de vete tussen Kostunrix en Hoefnix daar een knipoog naar zou kunnen zijn...)

Zit er ook geen smidse in "Magasin General"?  Of toch minstens een smid?

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
2 uren geleden, SPeeDy zei:

Allemaal commentaar ivm MG maar ondertussen gaat die brocantemarkt wel aan de leiding… omdat Sidonia, Lambik en Jerom er rondsnuisteren?

Omdat het een prima samenvatting is van de Belgische stripgeschiedenis? Smijt een paar iconische stripscènes en -stijlen samen en je krijgt dit resultaat.

Link naar reactie

De échte winnaar zit in de kleine finale natuurlijk. ;)

 

Ik blijft twijfelen.  Moet ik nu stemmen voor de tekenstijl die mij het meest aanspreekt?  Want de winkelplaats op zich, daar scoren ze beide niet heel hoog.  Misschien had een andere blik op Magasin General mij makkelijker over de streep kunnen trekken.  Ik heb nog even om er over te denken ...

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
6 uren geleden, esteban² zei:

Misschien had een andere blik op Magasin General mij makkelijker over de streep kunnen trekken.  Ik heb nog even om er over te denken ...

 

Tja, die markt van Schwartz is een klein visueel meesterwerkje, maar beperkt zich tot dat ene fragment.

Magasin Général daarentegen is een 9 albums tellend meesterwerk, een stripklassieker van de 21ste eeuw met een winkel als de leidraad in het verhaal.

 

Link naar reactie
7 hours ago, cinco said:

 

Tja, die markt van Schwartz is een klein visueel meesterwerkje, maar beperkt zich tot dat ene fragment.

Magasin Général daarentegen is een 9 albums tellend meesterwerk, een stripklassieker van de 21ste eeuw met een winkel als de leidraad in het verhaal.

 

Dat argument heb ik ook al gebruikt. Dat leek niet te werken bij dit publiek.

 

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, cinco zei:

 

Tja, die markt van Schwartz is een klein visueel meesterwerkje, maar beperkt zich tot dat ene fragment.

Magasin Général daarentegen is een 9 albums tellend meesterwerk, een stripklassieker van de 21ste eeuw met een winkel als de leidraad in het verhaal.

 

Akkoord. Maar in dit toernooi draait het in de eerste plaats om het plaatje op zich, vindekik.  Die viswinkel was op dat vlak totaal niet interessant om naar te kijken.  Gelukkig is deze Magasin General dat wél. :) En de markt nog méér.  Aargh, ik vind het een zeer moeilijke keuze. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
On 3/4/2022 at 10:10 AM, cinco said:

Hoe je het ook draait of keert, Magasin Général is en blijft een winkel waar een ganse stripreeks rond opgebouwd is.

 

Ik draai en ik keer, en dat is correct. Maar als dat het criterium is, dan konden we in de eerste ronde al een winnaar uitroepen he. 

 

On 3/9/2022 at 7:28 AM, Ambreville said:

Dat argument heb ik ook al gebruikt. Dat leek niet te werken bij dit publiek.

 

Ik lees hier verschillende keren dat Magasin Général een briljant meesterwerk is. Dat wil ik best geloven maar toch heb ik nog altijd geen zin om het te lezen. Afgaande op de inzending neem ik aan dat het aangrijpend en ontroerend is, alle respect daarvoor maar dat is niet waarom sommigen onder ons strips lezen. Persoonlijk hou ik nu eenmaal meer van een ouderwets avonturenverhaal, met wat humor in, en jawel, prentjes die ik leuk vind om naar te lijken. (En dat hoeven niet noodzakelijk zoekprentjes te zijn.) 

 

Ik weet niet waaruit A komt maar ik krijg er wel meer goesting van om dat te lezen dan B, terwijl ik objectief besef dat B wellicht een 'betere' strip is. Die potloodpagina's zien er trouwens mooier uit, de definitieve versie is me wat mat. 

 

On 3/8/2022 at 5:30 PM, esteban² said:

Misschien had een andere blik op Magasin General mij makkelijker over de streep kunnen trekken. 

 

Dat denk ik ook. Jammer voor het meesterwerk, maar een eventuele tweede plaats is niks om over te klagen. 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...