Ga naar inhoud

Niet zo mooi maar wel leuk!


Recommended Posts

Hallo,

kun je een voorbeeld geven van een strip die niet zo mooi getekend is maar tòch leuk is?

Om het wat gemakkelijker te maken mag het ook een tekenfilm zijn.

groetjes.

 

Qua strips denk ik dan bv. aan Vos en Donder. De hoofdfiguren lijken wat op Asterix en Obelix maar dan in de prehistorie.

 

vos.jpg

 

Wat tekenfilms betreft denk ik aan Mercano el Marciano. Op zich wel goed geanimeerd maar de figuurtjes zijn niet zo mooi maar wie weet is dat expres. Maar het verhaal is grappig, absurd en spannend!

 

mercano.jpg

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties!

Ik besef dat de term "niet zo mooi getekend" voor iedereen persoonlijk iets anders kan betekenen (de tekeningen van Trondheim vind ik toch goed, ik heb het boek gelezen maar volgens mij heb ik het aan iemand cadeau gegeven (stom) ). Ieder mag voor zich zelf bepalen hoe men "niet zo mooi getekend" interpreteert.

groeten.

Link naar reactie
1 uur geleden, cartoonesk zei:

Bedankt voor de reacties!

Ik besef dat de term "niet zo mooi getekend" voor iedereen persoonlijk iets anders kan betekenen (de tekeningen van Trondheim vind ik toch goed, ik heb het boek gelezen maar volgens mij heb ik het aan iemand cadeau gegeven (stom) ). Ieder mag voor zich zelf bepalen hoe men "niet zo mooi getekend" interpreteert.

groeten.

 

Het is net zoiets als " de beste gitarist ", persoonlijk vind ik Trondheim niet slecht tekenen, het is in ieder geval

functioneel voor het verhaal.

 

Link naar reactie
16 hours ago, Rik said:

Dirk en Desiree

123.jpg

beste voorbeeld eigenlijk!!

Er is niemand die zo lelijk tekent als Hein de Kort, maar waar het geniale van af springt!!

 

Zijn EIKELS-serie is zooo goed, met soms maar 1 plaatje en je ligt al dubbel! Zoals deze cover...

image.thumb.png.87a79e65003915f1ecbc17514c62211d.png



Eric Schreurs heb je wel nog :D (edit: die had @cinco al terecht genoemd)

image.thumb.png.1fb118e41d62eee39e8ea9762f645d42.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, kurisu74 zei:

Misschien is de artstyle niet naar iders smaak, maar bv Boucq kan je toch niet slecht getekend noemen.

 

 

Er is een verschil tussen slecht getekende en lelijk getekende figuren en in dit geval had ik het over (bewust) lelijk en bizar getekende figuren. Dat is eigenlijk nog een grotere uitdaging om daar esthetiek in te leggen.

Boucq is één van de artiesten die dat kan.

 

afbeelding.png.7a91634b760f5657d0450370fb5d2849.png

 

 

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties en discussie.

Ik denk ook dat er een verschil is tussen "niet zo mooi getekend" en "niet goed getekend". Je kunt zeggen dat de tekeningen van Schreurs en Hein de Kort "niet mooi" zijn maar het is wel goed getekend. 

Ik herinner me de illustraties bij de postpagina in Eppo Wordt Vervolgd van Hein de Kort nog.

 

hein 1.jpg

hein 2.jpg

hein 3.jpg

hein 4.jpg

hein 5.jpg

 

Lezers schreven dat hun neefje van 5 (zo'n cliché) net zo goed kan tekenen (niet terecht natuurlijk!). Kamagurka had ook ervaring met zulke mensen bij zijn debuut.

 

Hier een foto van Hein de Kort met een schilderij van mij in zijn  boekenkast! (foto : Robin Schouten)

 

hein 1.jpg

Link naar reactie
  • 5 months later...

Een klasgenoot van mij toonde die video elk jaar op zijn verjaardagsfeestje (2e helft jaren 1980). Hoogtepunt: er is ergens een scène waarin iemands broek afzakt nadat zijn bretellen door een zwaard zijn doorgesneden. Op dat moment werd de videorecorder telkens op pauze gezet.  Hilariteit alom.

Link naar reactie
58 minuten geleden, WILCO zei:

Een klasgenoot van mij toonde die video elk jaar op zijn verjaardagsfeestje (2e helft jaren 1980). Hoogtepunt: er is ergens een scène waarin iemands broek afzakt nadat zijn bretellen door een zwaard zijn doorgesneden. Op dat moment werd de videorecorder telkens op pauze gezet.  Hilariteit alom.

 

Hoeveel verjaardagsfeestjes heeft hij zo gehad?

Link naar reactie
7 uren geleden, WILCO zei:

Een klasgenoot van mij toonde die video elk jaar op zijn verjaardagsfeestje (2e helft jaren 1980). Hoogtepunt: er is ergens een scène waarin iemands broek afzakt nadat zijn bretellen door een zwaard zijn doorgesneden. Op dat moment werd de videorecorder telkens op pauze gezet.  Hilariteit alom.

 

Die scène speelt zich af na ca. 1u en 5 minuten.

 

Screenshot_20231106_201521_Gallery.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...