WILCO Posted March 4, 2024 Posted March 4, 2024 In 1996 ben ik met mijn broer en enkele vrienden naar Rudd-Rock geweest. Ik herinner me nog heel goed dat mijn broer tijdens het optreden van Channel Zero heel luid naar mij riep "Wat is de titel nu weer van het meest recente album van Jommeke"? (Dat was album 173, Het geheim van de Hoefslag). Ik moet toegeven dat dit toch even een moeilijk moment was voor mij, tussen al die metalfans. Maar ik heb me daar eigenlijk snel over gezet en me sindsdien nooit meer geschaamd omdat ik strips, zowel voor volwassenen als kinderen, lees en verzamel. Ik lees overal strips: op vakantie, in de trein, op het vliegtuig, in wachtzalen, .... En als er iemand daar commentaar op heeft, dan is dat maar zo. Ik ben wie ik ben en lees wat ik wil lezen. Leesplezier, bouncer, Rik and 2 others 5 Quote
Air Posted March 4, 2024 Posted March 4, 2024 Nooit edit: ik schaam mij meer dat ik te weinig strips lees Quote .
Air Posted March 4, 2024 Posted March 4, 2024 Bovendien zijn de meeste metal-fans vrij “open-minded” en vriendelijk WILCO 1 Quote .
sanderg Posted March 4, 2024 Posted March 4, 2024 Ik schaam me er helemaal niet voor dat ik strips lees. En grappig genoeg realiseer ik me dat in mijn nabije omgeving er eigenlijk vrij veel striplezers zijn. Dat zijn overigens wel allemaal mannen.. misschien nog grappig om te vermelden dat het mannen zijn tussen de 42 en 72 zijn met uiteenlopende beroepen als scheepsmakelaar, internetmarketeer, bedrijfsconsultant, it'er, industrieel ontwerper, fiscaal jurist (moi), amenuencis en medewerker bij een expediteur.. Toch ook niet direct beroepen wellicht die je (als je het nerd cliche voor bewaarheid zou houden) direct voor ogen hebt als je aan striplezers denkt.. Mijn vrouw vindt het ook echt helemaal prima dat ik strips lees.. ze geeft er zelf niets om alleen... Tot mijn vreugde leest mijn zoon van 10 nu graag Guust Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Roque Ja Posted March 4, 2024 Posted March 4, 2024 De stripliefhebber heeft weer last van zijn minderwaardigheidscomplex vandaag. De markt gaat weer eens in elkaar stuiken (zie ander topic) en we schamen ons nog steeds omdat we strips lezen. Een voetballiefhebber stelt zich ook niet de vraag of hij zich moet schamen omdat hij elk weekend in een stadion de primaat in zichzelf loslaat. En terecht, al snap ik dan weer niet wat ze daar leuk aan vinden. En voor wat het waard is: Het geheim van de Hoefslag is een geweldig album. Herlinde de Hoefslag van Hinniken! Air and Lestat 2 Quote
SPeeDy Posted March 4, 2024 Posted March 4, 2024 Al heel mijn leven. Ik schaam mij echt dood. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Ambreville Posted March 5, 2024 Posted March 5, 2024 Ik lees geen strips. SPeeDy 1 Quote Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
Waldorf Posted March 5, 2024 Posted March 5, 2024 Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat mensen die geen strips lezen godganse dagen uitvreten... Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
cartoonesk Posted March 5, 2024 Posted March 5, 2024 Ik schaam me omdat ik geen strips meer TEKEN! Ik heb Mickey of Goofy of Linus op mijn trui! In mijn middelbare schooltijd tekende ik zelf stripfiguren op mijn t-shirts en daar liep ik trots mee rond. Bv. een mannetje van Peter de Smet met een bord waarop stond "de wereld gaat aan strips ten onder!" Op de kunstacademie waren er leraren, die tegen strips waren. Voor soortgelijk strip-achtig werk kreeg ik een vier van de ene leraar en een 8 van de ander, dus ze waren niet allemaal zo. Wel heb ik het met tekenfilms voor de jeugd. Ik zet de tv heel zachtjes als ik een dvd van Wickie de viking opzet! Ach, welnee. Wat kan mij het allemaal schelen! Ik ben te oud geworden om me nog ergens voor te schamen! Air 1 Quote
cinco Posted March 5, 2024 Posted March 5, 2024 Zojuist, cartoonesk zei: Wel heb ik het met tekenfilms voor de jeugd. Ik zet de tv heel zachtjes als ik een dvd van Wickie de viking opzet! Wie hoort dat? Quote
cartoonesk Posted March 5, 2024 Posted March 5, 2024 Ik heb een benedenbuurvrouw maar ik was cynisch aan het schrijven. Quote
cinco Posted March 5, 2024 Posted March 5, 2024 3 minuten geleden, cartoonesk zei: Ik heb een benedenbuurvrouw maar ik was cynisch aan het schrijven. Leg tapijt op de vloer. Dat dempt het geluid. cartoonesk 1 Quote
cartoonesk Posted March 5, 2024 Posted March 5, 2024 Mijn buurvrouw is sympathiek. Heeft nooit iets gezegd over mijn muziek, die soms luid staat. En ik was een beetje onzin aan het schrijven over die Wickie de viking-dvd. Quote
Werner Posted March 5, 2024 Posted March 5, 2024 Zich schamen, wat is dat? Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be
Madam Kito Posted March 5, 2024 Posted March 5, 2024 15 uren geleden, SPeeDy zei: Al heel mijn leven. Ik schaam mij echt dood. Aangezien je nog steeds leeft valt dat met dat doodschamen dan toch nog mee. Peter Motte and SPeeDy 1 1 Quote
Koen Claeys Posted March 5, 2024 Posted March 5, 2024 Voor veel mensen zijn strips gelijk aan Jommeke en Sus&Wis. De onwetendheid over strips is vaak zeer groot. Het wordt nog steeds vaak als iets voor kindjes gezien. Aandacht in de media gaat ook meestal naar die kinderstrips. Vind het altijd wel tof om met volwassenen te spreken die ook franco-Belgische strips/mangas/comics/graphic novels lezen, maar veel gebeurt dat niet. Betrekkelijk andere passies als muziek, films, games... is het niet moeilijk om mede-liefhebbers te treffen in het dagelijkse leven. Leesplezier and Roque Ja 2 Quote
cinco Posted March 5, 2024 Posted March 5, 2024 20 uren geleden, WILCO zei: Ik herinner me nog heel goed dat mijn broer tijdens het optreden van Channel Zero heel luid naar mij riep "Wat is de titel nu weer van het meest recente album van Jommeke"? cartoonesk, WILCO, sanderg and 5 others 6 2 Quote
Ambreville Posted March 5, 2024 Posted March 5, 2024 WILCO, SPeeDy, Peter Motte and 2 others 5 Quote Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
bouncer Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 Klein beetje schaamte, dit openbaar lezen is toch niet aan te raden, mensen mochten er eens verkeerde ideeen van krijgen. Quote
Rik Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 33 minuten geleden, bouncer zei: Klein beetje schaamte, dit openbaar lezen is toch niet aan te raden, mensen mochten er eens verkeerde ideeen van krijgen. Helemaal mee eens, zulke oude auto's kunnen echt niet meer in 2024 Peter Motte and bouncer 2 Quote Omnia mutantur nihil interit
Air Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 2 uren geleden, bouncer zei: Klein beetje schaamte, dit openbaar lezen is toch niet aan te raden, mensen mochten er eens verkeerde ideeen van krijgen. Haar enkels zijn nochtans bedekt. bouncer 1 Quote .
Peter Motte Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 Dall-E zit momenteel geblokkeerd op mijn opdracht voor een gemoderniseerde versie van die tekening. Zou het zich verslikken in "black girl"? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 Ondertussen toont hij mij allerlei geslaagde afbeeldingen die je zou krjjgen op basis van input die er rechts naast staat, maar ik ben er zeker van dat je nooit zulke geslaagde tekeningen krijgt met die opdrachten. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 Mijn opdracht "Make a drawing with a Ferrari with a black girl wearing a long skirt and put above it the text "Sofie 4: Zoef voelt zich bedreigt" was "cancelled". Try again? Ja, natuurlijk, al is het maar om te bewijzen dat het het niet kan. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 Oké, er is toch nog niets uitgekomen. Denk eraan, ik schreef: "put above it the text "Sofie 4: Zoef voelt zich bedreigt"" Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 Ik had eerst de oorspronkelijke voorpagina geüploaded, omdat ik dacht die te kunnen aanpassen. Ja, dag Jan. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 Dat ding kan het gewoon niet. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 Volgende keer maak ik een kleurenprint van de cover (of koop er 2e-hands eentje voor een euro), pak m'n zwarte stift en klieder Sofie zwart, en koop een sticker van Ferrari om over Zoef te plakken, en klaar. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
ovócito Posted March 6, 2024 Posted March 6, 2024 1 uur terug, Peter Motte zei: Dat ding kan het gewoon niet. Heb nog een paar jaren geduld. Dan zullen de stripconsumenten de resultaten hier van AI zeker kunnen pruimen en er komen starres en wrings als ARTHURY, FANTISSIMO, HYPOCOOLOOL. Die oude handwerktekeningen zijn dan hopeloos GRIZZLED voor die HOPLOLLY FOSSILIBI. Quote
ovócito Posted March 7, 2024 Posted March 7, 2024 10 uren geleden, Peter Motte zei: Ik had eerst de oorspronkelijke voorpagina geüploaded, omdat ik dacht die te kunnen aanpassen. Ja, dag Jan. Sophies lange, slanke en naakte kinderbenen laat AI in een (geprogrammeerde) kramp schieten. Hij heeft een draaiboek om dat als problematisch te beschouwen en de voorziene acties te ondernemen (dat zou kunnen zijn een dossier op te maken met zoveel mogelijk gegevens van de aanvrager en zijn vraag en het aan bevoegde maar ons onbekende instanties door te geven). Ook is hij dan geprogrammeerd de aanvrager zoveel mogelijk aan het lijntje te houden. . Quote
cinco Posted March 7, 2024 Posted March 7, 2024 45 minuten geleden, sporoi zei: Hij heeft een draaiboek om dat als problematisch te beschouwen Hij gaat het gros van die klassieke strips als problematisch beschouwen. Meestal zijn het oudere nonkelfiguren op reis met minderjarigen naar streken waar ze de Westerse redder kunnen uithangen. Quote
Willem Posted March 10, 2024 Posted March 10, 2024 Van jongs af aan verzamelde ik al strips. Volgens mijn moeder kon je daar niks van leren en was het beter gewone boeken te lezen. Tot er een keer een quiz op tv was(zo'n 45 jaar geleden, waar een geschiedens vraag gesteld werd. Ik weet niet meer welke vraag het was , maar ik had hem goed. Hoe weet je dat, vroeg mijn moeder. En ik wist haar het stripalbum te vertellen waar dat in stond. Tada...... Ik schaam mij er echt niet voor. Ik geniet ervan en wat anderen ervan vinden..... Air and Lestat 2 Quote
Air Posted July 30, 2024 Posted July 30, 2024 https://youtu.be/ePD9wr9u4i8?si=-Cr23TmvtT73oJmc Quote .
Richard Boom-vavavoom Posted July 30, 2024 Posted July 30, 2024 er was een tijd, dat ik het stilhield van mijn collega's. Zeker weten. Die tijd is gelukkig al een jaar of 15 geleden ofzo Nu ben ik zo van "deal with it". Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Peter Motte Posted July 30, 2024 Posted July 30, 2024 Het hangt ook allemaal geweldig af van de strips. En van de collega's. Koen Claeys 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
WILCO Posted July 30, 2024 Author Posted July 30, 2024 1 uur terug, Peter Motte zei: Het hangt ook allemaal geweldig af van de strips. Welke wel en welke niet? Quote
P3TJQ Posted July 30, 2024 Posted July 30, 2024 Nee, ik heb me nog nooit geschaamd dat ik strips lees en verzamel. Alleen dan krijg je standaard de vraag wat je verzamel, Kuifje of Suske en Wiske? Meer kennen de meeste mensen helaas niet. Koen Claeys 1 Quote www.bobdemoor.be
Recommended Posts