Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Sorry, dat is info die bleef staan door een vorige bespreking die als basis gebruikt werd voor de nieuwe bespreking.

Na zeven delen is het afgelopen voor deze cyclus, maar Turf werkt ondertussen aan een nieuwe cyclus die enkele delen minder zal tellen.

Link naar reactie

Sorry, dat is info die bleef staan door een vorige bespreking die als basis gebruikt werd voor de nieuwe bespreking.

Na zeven delen is het afgelopen voor deze cyclus, maar Turf werkt ondertussen aan een nieuwe cyclus die enkele delen minder zal tellen.

Geen punt, ik ben niet zo'n fan van het genre, maar mocht ik met de aanschaf van delen 4 en 5 de serie af kunnen ronden dan zou ik dat waarschijnlijk doen. Ik was dus even benieuwd. Thanx!!!

Link naar reactie

Guust Flater 60 jaar!, en dit wordt gevierd met de zoveelste obligate verzamelalbum.

Met wat fantasie van de uitgeverij, in samenwerking met fans en familie van Franquin, had

deze uitgave een memorabele beleving kunnen zijn.

De pers en promotie dienst draait echter weer overuren, Volkskrant en VRT nieuws schreeuwen

het fake nieuws uit  " NIEUW ALBUM VAN GUUST  FLATER ".

Link naar reactie

Fantastisch! Bedankt Kontiki! Buitengewoon interessant altijd om beschouwingen van stripmakers over hun eigen werk (en dat van anderen) te lezen. Ongelofelijk dat er nu al bijna weer n nieuw album van Hermann verschijnt. De Veerman is pas net uit... (althans hier in Nederland).

Die man moet werkelijk de hele dag niks anders doen dan tekenen :-) 

Super, hé. Hermann rocks.

Marini postte 2 dagen geleden op zijn FB pagina een plaat die hij tekende toen hij 14 was. Hermann en Giraud waren toen zijn helden.

post-116-0-69874400-1488362640_thumb.jpg

Link naar reactie

Ongelofelijk dat n kind van 14 zoiets kan tekenen. Ik had dit ook al op fb gezien en meende te begrijpen (mijn Frans is belabberd) dat hij dit zelf plagiaat vond van Giraud en Hermann ???? ik daarentegen begrijp volledig dat n kind van 14 werk van anderen die hij bewondert imiteert/natekent. Dat deed ik ook (en nog steeds wel eens).

 

Marini is n zeldzaam toptalent. Erg fijn ook dat hij nog zo relatief jong is (in vergelijking met o.a. uderzo, Rosinski, Hermann etc). We kunnen Hopelijk dus nog lang van zijn werk blijven genieten

Link naar reactie

Hij was een paar jaartjes ouder dan 14, maar 't blijft straf voor een jonkie.

Inderdaad. Een hele rits volwassen realistische tekenaars zitten nog niet eens op dat niveau.

Als ik in een film een jonge gast zie tekenen is dat ie-de-re keer geweldig tekenwerk, en dat stoort me telkens opnieuw omdat dat niet realistisch is, maar blijkbaar lopen er toch een paar echt jonge talenten rond.

Link naar reactie

Kontiki, hierbij een compliment voor je uitstekende werk !

Niet alleen als de snelste informatiebron die er te vinden is op de digitale snelweg, maar ook als schakel tussen uitgeverij

en liefhebber.

Dit wil ik toch even gezegd hebben, jouw inzet staat buiten kijf.

 

Bedankt. 

Dit jaar gaan we voor een volledig vernieuwde website met een extra feature die veel lezers zal bevallen om hun toekomstige aankopen in kaart te brengen en bij te houden. En daar gaan we extra bij helpen met automatische processen waar jullie je voordeel uit zouden moeten halen. Er zal en kan in principe ook meer geüpdatet worden dan enkel op woensdag en zaterdag.

Link naar reactie

Hier ook eens plaatsen.

 

INTERNATIONAAL STRIPFESTIVAL ANTWERPEN: volledige focus op eerste editie in 2018 !

 

Ballon Media en Standaard Uitgeverij, de organisatoren van het Internationaal Stripfestival Antwerpen (ISA) hebben in overleg met de Stad Antwerpen  beslist om de eerste editie van ISA te verschuiven naar mei 2018.

We doen dit enerzijds met spijt in het hart omdat er zowel inhoudelijk als naar sponsors en partners toe reeds een mooi traject werd afgelegd, maar anderzijds zijn we verheugd over de mogelijkheden die ontstaan door alsnog de noodzakelijke tijd te nemen voor de organisatie van ISA.

Uit het enthousiasme dat ontstond na de ISA-persconferentie medio januari op het stadhuis van Antwerpen, zijn immers enkele bijzonder relevante deelprojecten ontstaan die het potentieel van ISA duidelijk aantonen maar waarvoor mei 2017 te snel bleek.  

Beide uitgeverijen geloven ten zeerste in het welslagen van dit verbindend en enthousiasmerend stripproject en richten eerstdaags een vzw op die als organisator van ISA zal gaan optreden en contractant zal worden voor alle nationale en internationale partners. Mede daardoor  was de aanloopperiode voor de organisatie van ISA 2017 te kort.  Zonder het unieke dna van dit nieuwe stripfestival los te laten, kiezen we ervoor even een stapje terug te zetten om in 2018 in full force en met meer krachtige partners aan boord een festivalbeleving te creëren die Antwerpen inderdaad kroont tot Striphoofdstad van Vlaanderen.

 

Ballon Media en Standaard Uitgeverij engageren zich nadrukkelijk voor het Internationaal Stripfestival Antwerpen en garanderen de kwalitatieve en vooropgestelde ambitieuze invulling van dit stripfestival in 2018, tijdens het eerste weekend van mei.

Wij danken van harte de Stad Antwerpen, alle stripauteurs en andere stakeholders uit het stripboekenvak en partners die ondertussen hun enthousiaste medewerking aan ISA hebben bevestigd. Afspraak in Antwerpen begin mei 2018. 

Link naar reactie

Bedankt. 

Dit jaar gaan we voor een volledig vernieuwde website met een extra feature die veel lezers zal bevallen om hun toekomstige aankopen in kaart te brengen en bij te houden. En daar gaan we extra bij helpen met automatische processen waar jullie je voordeel uit zouden moeten halen. Er zal en kan in principe ook meer geüpdatet worden dan enkel op woensdag en zaterdag.

De website zal dus NOG beter worden? Had niet gedacht dat dat mogelijk was.

 

Er gaat geen dag voorbij dat ik de site niet even bezoek. Wellicht ten overvloede nog maar eens complimenten aan alle makers!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...