Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

11 uren geleden, Tom B zei:

Wat ik wel eens graag zou zien is zo'n oude Biddeloo-album met een hedendaagse inkleuring. Benieuwd wat dat zou geven.

+1 Die vage, foto-achtige inkleuringen die ze ooit gebruikt hebben hebben het voor mij nooit gedaan. Laat daar eens een echte moderne colorist op los en je hebt pareltjes.

 

 

 

Link naar reactie

echt waar?! Sjesus, wat een ongelofelijke azijnzeikerige attitude. Man man man
Fijn en stoer dat je een eigen mening hebt, maar om nu op deze manier de lol van anderen en het gave van dit initiatief onderuit te halen... bah

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, boomvavavoom zei:

echt waar?! Sjesus, wat een ongelofelijke azijnzeikerige attitude. Man man man
Fijn en stoer dat je een eigen mening hebt, maar om nu op deze manier de lol van anderen en het gave van dit initiatief onderuit te halen... bah

Leuk initiatief, maar grapjes moeten natuurlijk wel mogelijk blijven. Die doen heus niet af aan het plezier bij het lezen van de strip.  

Link naar reactie
21 uren geleden, Tweetie zei:

Leuk initiatief, maar grapjes moeten natuurlijk wel mogelijk blijven. Die doen heus niet af aan het plezier bij het lezen van de strip.  

Tweety begrijpt tenminste dat het een grapje was. Maar kennelijk is niet iedereen daarvan gediend. Misschien is het beter dat ik mijn bijdragen op dit forum beperk tot de covers van onze nieuwe albums, daarover kunnen dan hopelijk geen misverstanden ontstaan en wordt daar niet zo raar op gereageerd. Of hef ik gewoon m'n account op, zoals zovelen voor mij al hebben gedaan.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Op 16/4/2019 om 15:58, eriktex zei:

 

Zo'n chique jurkje kopen en dan geen geld meer over hebben voor wat ondersteunend ondergoed... :e010:

 

Wanneer speelt de RR zich eigenlijk af? Ik schat zo 13e eeuw  - in die tijd bestond er nog geen ondergoed. Ook een korset kwam pas in zwang zo helft 15e eeuw.

Ik denk dus dat ze wel geld had (die juwelen lijken me ook niet goedkoop), maar dat ze nog een eeuwtje of 2 moest wachten tot de juiste winkel bestond.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, eriktex zei:

Tweety begrijpt tenminste dat het een grapje was. Maar kennelijk is niet iedereen daarvan gediend. Misschien is het beter dat ik mijn bijdragen op dit forum beperk tot de covers van onze nieuwe albums, daarover kunnen dan hopelijk geen misverstanden ontstaan en wordt daar niet zo raar op gereageerd. Of hef ik gewoon m'n account op, zoals zovelen voor mij al hebben gedaan.

Ik heb die negativiteit op dit forum al verschillende keren gemeld, maar blijkbaar zijn er een aantal die niet begrijpen dat strips een hobby(dus aangenaam tijdverdrijf) is voor de meesten en dat die negativiteit alleen maar mensen doet verdwijnen van dit forum. Zoals ik ook al meldde is er sinds het verdwijjnen van Kontiki, DDB en nog enkele interessante forumers weinig of geen nieuws te rapen.

Link naar reactie

Was redelijk duidelijk (vond ik toch) als grap bedoeld, maar een smiley met een knipoog had het duidelijker gemaakt. Altijd het gevaar met social media dat tekst verkeerd geïnterpreteerd wordt. 

@eriktex aub niet wegblijven hiervoor

@boomvavavoom ik stel voor dat je je even excuseert voor de te snelle emo-reactie...

En ga dan samen een pint of cola of whatsoever pakken tijdens/na een volgende beurs.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
17 uren geleden, eriktex zei:

Tweety begrijpt tenminste dat het een grapje was. Maar kennelijk is niet iedereen daarvan gediend

nope. Begreep volledig niet dat dit een grapje was, dus dan oprecht mijn excuses. Ik wilde juist het tegenovergestelde bereiken maar sloeg door, zo blijkt.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 17/4/2019 om 17:02, Rene zei:

Wanneer speelt de RR zich eigenlijk af? Ik schat zo 13e eeuw  - in die tijd bestond er nog geen ondergoed. Ook een korset kwam pas in zwang zo helft 15e eeuw.

Ik denk dus dat ze wel geld had (die juwelen lijken me ook niet goedkoop), maar dat ze nog een eeuwtje of 2 moest wachten tot de juiste winkel bestond.

 

Galaxa kan doorheen tijd en ruimte reizen, dus dat is geen excuus.

Link naar reactie

ooooo close but no cigar! Maar altijd fijn om deze dame terug te zien!

Is hier ooit al eens een collectie van verschenen? Ik heb een paar Nederlandse albums, een USA Annual en de DDB-hardcover, maar volgens mij is er veel meer beschikbaar!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 4/17/2019 at 6:33 PM, linthout said:

Haal Kontiki terug!!!!

Het is hier inderdaad een dode boel aan het worden.

Wat betreft Kontiki: yes indeed, but no chance indeed.

Zelf ben ik, zoals iedereen hier, letterlijk en figuurlijk minder zwaarwichtig dan Kontiki.

Maar ik ben - idem aan Kontiki - beducht om op dit forum nog eens iets te posten. In mijn geval is het omdat ik nogal rauw en zonder franjes mijn gedacht zeg. En dan word ik weeral een periode verbannen van dit forum.

Niet erg, ik kom hier eens per maand nog posten, en dat werkt prima.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
1 uur terug, Emma Stone zei:

Hallo allemaal,

 

Tijdens het opruimen kwam ik (net zoals in de sus en wis topic) volgende Rode Ridder drukplaten tegen. Ik herken echter niet onmiddelijk uit welke verhalen deze afkomstig zijn. Heeft iemand een idee? Bedankt! 😊

 

03.thumb.jpg.0988352b2b882e57a518f555fe9166ac.jpg

 

 

04.thumb.jpg.e585bc05f8559fe88ad9d06b91a30401.jpg

Afgaande op de namen die je op deze drukplaten kunt lezen, zou je kunnen zoeken in deel 50-Excalibur en 51-De terugkeer. 

 

 

 

Link naar reactie
14 minutes ago, Tweetie said:

Afgaande op de namen die je op deze drukplaten kunt lezen, zou je kunnen zoeken in deel 50-Excalibur en 51-De terugkeer. 

 

Dat zal kloppen voor de bovenste. Die onderste komt uit een verhaal verderop de serie. Ik herinner het ooit per toeval es gelezen te hebben. Maar ik herinner me niet meer welk verhaal het is.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tweetie zei:

Afgaande op de namen die je op deze drukplaten kunt lezen, zou je kunnen zoeken in deel 50-Excalibur en 51-De terugkeer. 

Dat klopt bijna volledig. De bovenste is uit 51 'Excalibur' en de onderste uit 50 'De terugkeer', de voorlaatste plaat uit het album.

Link naar reactie

Voor de mensen die zich afvragen wat er in de dossiers van de integrales staat:

1/ per album één pagina met een heel kleine samenvatting van elk verhaal (een paragraafje of zo), en voor de rest wat historische weetjes over het gebruikte onderwerp, of iets markants dat de lezer niet direct opvalt, of opgemerkte foutjes, kortom vooral kleine weetjes.  We reserveren dus zeker geen volledige pagina voor een samenvatting van een verhaal dat je ook zelf gewoon in de integrale kan lezen.

2/ de resterende 10 (of 8 pagina's vanaf integrale 3) vertellen de ontstaansgeschiedenis van de reeks, achtergrondinfo over de tekenaars die er op dat moment aan meewerkten, historische duiding die voor meerdere albums geldt (bv. het gebruik van Vikings), vergelijken van de reeks met andere bronnen (bv. de originele Arthur-legendes vs. de Vandersteen-versie), een historische uitleg over waarom Johan met zijn Nederlands zich verstaanbaar kan maken in gans West- en Noord-Europa, enz...

 

We hebben wegens plaatsgebrek ook al bepaalde items moeten schrappen, zoals de vrouwelijke middeleeuwse haar- en hoofddekselmode (realiteit vs. RR) ...

 

De bedoeling is een onderhoudend dossier te creëren, met info over hoe de reeks tot stand komt, maar ook wat historische weetjes die we toetsen aan de voorstelling ervan in de RR...

 

Voor de mensen die de dossiers gelezen hebben: laat gerust weten wat je ervan vindt :-). Tips m.b.t. bepaalde onderwerpen zijn steeds welkom.  Momenteel werken we de teksten voor integrale 5 af, daarna komt nog integrale 6.

Er moet nog beslist worden of de integrales verder gezet worden...

Link naar reactie

Schitterende uitgaves en dossiers met de covers oud tov nieuw. Vind het erg goed. Ben zeker koper van integrale deel 7 en verder...de beginjaren van biddeloo waren de beste in de rr saga.

De goede albums zijn voor mij vanaf de witte tempel, deel 18, tot zeker deel 120 ofzo.

Link naar reactie

De Rode Ridder krijgt eindelijk een mooi eerbetoon, na jaren stiefmoederlijk behandeld geweest te zijn door SU. De dossiers zijn een meerwaarde aan de mooie uitgaves. Zet de integrales zeker voort na deel 6. Ik volg Timhardt: de gloriejaren van Karel Biddeloo waren een absoluut hoogtepunt in de reeks. Uit zijn fantasie in die verhalen zijn diverse mooie dossiers samen te stellen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...