Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

2 uren geleden, Chorasan zei:

Ah, is dat gebaseerd op een film? Dat wist ik niet. Ik heb ooit eens een film gezien die krek hetzelfde verhaal volgde als het album "De bewaker". Ik weet wel de titel niet meer en ik was nog jong, maar ik weet nog dat ik wel wat teleurgesteld was dat Biddeloo hier geen origineel verhaal had verteld.

De titel is "The shadow of Chikara " met Joe Don Baker, Sondra Locke ( toen de vaste vriendin van Clint Eastwood ) en Ted "Jesus Christ Superstar" Neeley. Het is een western na de civil war over veteranen die een schat gaan zoeken maar Miss Locke en hun einde vinden.

Link naar reactie

Die SF albums waren er uiteindelijk maar een drietal dacht ik. De vluchtelingen, Karpax de stalen man en de beelden van Djemoz. En die laatste vond ik best wel goed. Maar was dat niet onder invloed van Star Wars? En vele andere stripreeksen die ook plots SF achtige toestanden neerpenden? 

 

Vrykolakas, levende doden, maagdenburcht, etc zijn in mijn ogen geweldige albums. ook Necronomicon met die geweldige inkleuring was subliem.

 

Tot en met Hydra en de zoon van de draak heb ik ze verslonden. 

 

Maar de breuklijn vanaf de heren van rode was enorm fors. Ik bleef bij elk album op mijn honger zitten. Te veel karakters moesten een rol krijgen, te veel geschiedkundige poespas. En op het einde waren de verhalen zeer flinterdun met Atlantis dacht ik een enorm dieptepunt. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Gisteren 2 albums herlezen.

 

Sidarta. zeer vermakelijk verhaal. Wie heeft de cover getekend? Dit lijkt me niet Karel Biddeloo te zijn want de gezichten zien er heel anders uit.

 

Verder ook 'in de schaduw van de Thugs gelezen. Wat me hier opviel hoeveel detail er in deze strip is gestoken. Dit moet ongetwijfeld één van de albums zijn waar Karel het meeste werk heeft ingestoken, zo goed als geen copies gebruikt denk ik. en opnieuw een zeer leuk verhaal

Link naar reactie
38 minuten geleden, Martin zei:

Dat was ik. Ingelogd op een oude pc en per vergissing nickname van jaren geleden.

 

3 uren geleden, Freakzilla zei:

Daar ben ik het helemaal mee eens, Willem!

 

De biddeloo albums vanaf Parcifal tot pakweg Karpax heb ik altijd van een uitzonderlijk niveau gevonden... Thugs is daar zeker 1 van!

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

De proefplaten van alle kandidaten waren een scene uit Gog en Magog (het laatste album van Biddelloo). De man met het ooglapje komt daar inderdaad in voor (zie hieronder, de versie van Minck Oosterveer).

roderidderminck.thumb.jpg.c8bd6776428b3d706e0f65ad7e8855d3.jpg

 

Onderstaande plaat van Claus is dezelfde scene.

In de andere plaat herken ik strook 3-4 uit de versie van Biddelloo (maar dan door Claus veel beter in beeld gebracht). 

Die scene met de boogschietende vrouw komt ergens anders vandaan.

 

9638c2f7-3cf1-41c5-b86b-f8c5b1850f11.jpg

 

db077785-4ac4-4302-ae5b-ba2d37a39082.jpg

 

ter vergelijking een slechte foto van het origineel:

67692008_1355108411332390_5895878929238982656_n.jpg.4b7b0fe3dd17381a5bc5d4ee0c2f8623.jpg

 

 

Link naar reactie
Op ‎28‎/‎07‎/‎2019 om 14:06, Tom B zei:

Het viel me al eerder op in de strips en nu nog meer op die tekening, maar die cape en die drie dingetjes waarmee die cape bevestigd worden, beginnen wel heel erg oversized te worden.

Of de Rode Ridder is serieus aan het krimpen.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Ik vind het gezicht van de huidige RR op zich niet slecht, maar als ik dan de profielfoto van Acor ernaast zie staan, valt me toch op dat Johan's kapsel vroeger veel iconischer was. Het kan geen kwaad als je een stripfiguur onmiddellijk aan zijn silhouet kan herkennen. Met de oude Rr kon je dat. Nu niet meer.

Link naar reactie
1 uur geleden, Tom B zei:

Ik vind het gezicht van de huidige RR op zich niet slecht, maar als ik dan de profielfoto van Acor ernaast zie staan, valt me toch op dat Johan's kapsel vroeger veel iconischer was. Het kan geen kwaad als je een stripfiguur onmiddellijk aan zijn silhouet kan herkennen. Met de oude Rr kon je dat. Nu niet meer.

Johan had vroeger hetzelfde kapsel als Clark Kent. Uniek zijn doet geen kwaad. Overigens is Johan veel minder dan vroeger het hoofdpersonage. Hmmm... de avonturen van Alis en haar ridder. (Met gratis mysterieus gekonkelfoes van merlijn op de achtergrond).

 

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Ambreville zei:

Niet als hij zijn bril af zet.

Euh, toch wel. Zwart, kort haar (zeker in de nek) met (meestal maar niet altijd) een scheiding.

 

Clark Kent (en met hem zowat alle Amerikaanse superhelden) is overigens typisch zo'n personage waarvan het gezicht continu verandert, telkens een andere tekenaar hem tekent.  Iets wat met niet realistisch getekende stripfiguren veel minder het geval is. Die blijven meestal wel herkenbaar hetzelfde (Robbedoes moet ongeveer de meest veranderende van de hoop zijn). 

Meestal zijn die superhelden qua gezicht ook nog eens behoorlijk inwisselbaar. Gelukkig draagt Clark Kent een bril, anders zou je hem gerust kunnen aanzien voor Bruce Wayne.  

Link naar reactie
Op 29/7/2019 om 18:06, Tom B zei:

Ik vind het gezicht van de huidige RR op zich niet slecht, maar als ik dan de profielfoto van Acor ernaast zie staan, valt me toch op dat Johan's kapsel vroeger veel iconischer was. Het kan geen kwaad als je een stripfiguur onmiddellijk aan zijn silhouet kan herkennen. Met de oude Rr kon je dat. Nu niet meer.

Iconisch is het juist woord! Het wekt bij mij ook veel heimwee op.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, Peter Motte said:

De moordenaar van J.F.Kenndy was een ex-marinier, en hij had helemaal geen vierkante marinierskop.

 

th?id=OIP.sbzK1pDahhvfj4nsE0M4KQAAAA&pid

Hij niet, nee. Maar de personages in Marvel en DC wel.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...