Waldorf Posted October 18, 2022 Share Posted October 18, 2022 Soda zat toen in de collectie Spotlight (zoals Theodoor Cleysters), en dat waren oorspronkelijk HC's. Ik zit ook met een gemengde Soda-collectie. cartoonesk 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted October 18, 2022 Share Posted October 18, 2022 Ja, ik ben Soda pas midden jaren '90 beginnen kopen toen ik in het middelbaar zat en daardoor die periode van HC-only voor Spotlight niet meegemaakt. Largo Winch dat eveneens onder Spotlight werd uitgebracht ook allemaal in softcover toen ik daarmee startte in de late jaren '90 ten tijde van het Venetië-tweeluik. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 18, 2022 Share Posted October 18, 2022 Toch stond de reekstitel "Spotlight" nog niet op de eerste druk van de eerste twee albums! Â Quote Link to comment
Timhardt Posted October 18, 2022 Share Posted October 18, 2022 2 uren geleden, Waldorf zei: Soda zat toen in de collectie Spotlight (zoals Theodoor Cleysters), en dat waren oorspronkelijk HC's. Ik zit ook met een gemengde Soda-collectie. tijd voor een integrale! Waldorf 1 Quote Link to comment
cinco Posted October 18, 2022 Share Posted October 18, 2022 1 uur terug, Timhardt zei: tijd voor een integrale! Â Dan Verlinden is nog bezig met het afwerken van album 14 dat samen met 13 een tweeluik vormt. Quote Link to comment
Daan Posted October 18, 2022 Share Posted October 18, 2022 7 uren geleden, Waldorf zei: Soda zat toen in de collectie Spotlight (zoals Theodoor Cleysters), en dat waren oorspronkelijk HC's. Ik zit ook met een gemengde Soda-collectie. Ook Kogaratsu heeft aan hetzelfde euvel geleden... Quote Link to comment
cinco Posted October 18, 2022 Share Posted October 18, 2022 Nu heb je het in omgekeerde richting met Ze noemden hem Rooie / Mademoiselle J. waarbij het van softcover only naar hardcover only is gegaan en waar je door te double dippen toch nog continuïteit in je boekenkast kan creëren.  Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted October 18, 2022 Share Posted October 18, 2022 Dat gebeurt helaas al te vaak. Ook bij comics. Mice Templar alle boeken in hardcover gekocht. Laatste deel kwam enkel in softcover uit. Het mignolaverse is een ander voorbeeld. Ineens komen de meeste TPB als hardcover only uit, terwijl die verleden jaar nog softcover only waren. En om nu 10j te wachten op de paperback omnibus... Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 19, 2022 Share Posted October 19, 2022 21 uren geleden, cinco zei:   Da's een scène waar een brandweerman van gruwt, niet alleen een dokter. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
cinco Posted October 19, 2022 Share Posted October 19, 2022 42 minuten geleden, Peter Motte zei:  Da's een scène waar een brandweerman van gruwt, niet alleen een dokter.  Ik weet dat je dit personage een warm hart toedraagt. Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 20, 2022 Share Posted October 20, 2022 Het volgende avontuur van Mademoiselle J. Mademoiselle J vermoedt in de Koninklijke Bibliotheek van België bezwarende documenten te vinden over het beleid van Leopold II in Belgisch Congo. 's Nachts dringt ze haar slanke leest door een keldergat, en kruipt behendig de enige suppoost ontwijkend tot de zolder, waar ze in het schijnsel van haar zaklantaarn een stapel bruine, verdroogde pakken vindt met opschriften "C." "A LII", "S." Ze frutselt een van de pakketten open, en vind er verdroogde stapels bladzijden van dossiers met rode stempels erop. Ze zucht, gaat op haar hurken zitten, en steekt gebogen over de eerste stapel een sigaret op. Ze dooft behendig schuddend de lucifer uit, en knipt hem met haar vinger weg naar de droge stapel erachter, net buiten de lichtkring van haar zaklantaarn. Fronsend bekijkt ze de eerste pagina, met bijzondere aandacht voor de datum en de plaats. Dan ruikt ze iets, en kijkt achterom, naar de ingang. Maar daar is niets te zien. Ze hoort een geritsel en kijkt snel weer om, ziet in haar ooghoeken een flikkering en kijkt terug naar voren. Plots schiet een vlam van het verdroogde papier omhoog. De vlam springt als de weerga over naar het papier waarvan Mademoiselle J het eerste blad vasthield dat ze trillend laat vallen en dat direct vlam vat. Binnen de kortste keren is Mademoiselle J omhuld door flakkerende en brullende vlammen van het papier, dat al decennialang op de zolder ligt te verdrogen. Rookwalmen dringen haar longen binnen, het vuur slaat over op de zolderbalken, en de houten planken van de vloer roken, smeulen en branden. Mademoiselle J wil opstaan, maar zakt met prikkende ogen in elkaar door het zuurstoftekort en de bedwelmende walmen. Het zweert barst haar uit. Haar huid trekt strak onder de hitte, alsof ze uit elkaar zal scheuren. Mademoiselle J zwijmelt, en nog kort voor ze het bewustzijn verliest, meent ze voorover te vallen in de brandende dossiers, grijzend, omdat ze iedereen die beweerde dat ze zou sterven aan kanker door te roken, ongelijk heeft gegeven. Einde.  Daan 1 Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
Willem Posted November 4, 2022 Share Posted November 4, 2022 nu zie ik dat Saul deel 3 uitgekomen is, softcover. Ik vind echter zo even niet terug dat er ook een hardcover aankomt. Meestal is de hardcover er eerst of tegelijk Zou dit zeer jammer vinden want ik heb de eerste 3 delen als hardcover met een fraai tekening van Apri. Iemand die weet of de hardcover er nog komt? Quote Link to comment
cinco Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 Van Lanfeust en andere Troy-strips heb ik altijd softcovers gekocht, maar nu dat er na meer dan 20 jaar een negende album in de originele moederreeks is verschenen, heb ik toch voor de gelegenheid de hardcover aangeschaft. Â Quote Link to comment
Ambreville Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 3 hours ago, cinco said: Van Lanfeust en andere Troy-strips heb ik altijd softcovers gekocht, maar nu dat er na meer dan 20 jaar een negende album in de originele moederreeks is verschenen, heb ik toch voor de gelegenheid de hardcover aangeschaft.  Ik kon niet kiezen. Ik heb ze beide, naast de Franse met dédi. Quote    Link to comment
De Hollander Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 26 minuten geleden, Ambreville zei: Ik kon niet kiezen. Ik heb ze beide, naast de Franse met dédi. Hahaha, uitgeverijen zijn blij met jullie. mijn vrouw begrijpt al niet waarom ik 1 exemplaar koop, laat staan 2 verschillende uitgaven van dezelfde strip. Quote Link to comment
Ambreville Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 6 minutes ago, De Hollander said: Hahaha, uitgeverijen zijn blij met jullie. mijn vrouw begrijpt al niet waarom ik 1 exemplaar koop, laat staan 2 verschillende uitgaven van dezelfde strip. Tja, dan heb je deze dingen nog.   Quote    Link to comment
De Hollander Posted November 14, 2022 Share Posted November 14, 2022 10 uren geleden, Ambreville zei: Tja, dan heb je deze dingen nog. Â Â Heel mooi, ben jaloers Quote Link to comment
Willem Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Op 13/11/2022 om 20:17, Ambreville zei: Ik kon niet kiezen. Ik heb ze beide, naast de Franse met dédi. Vraag ik me toch iets af.... Welke lees je dan en welke blader te e.v.t door en wordt weggezet Quote Link to comment
Ambreville Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 1 minute ago, Willem said: Vraag ik me toch iets af.... Welke lees je dan en welke blader te e.v.t door en wordt weggezet Dat varieert. Van sommige Lanfeusts heb ik een editie of vijf, zes. Quote    Link to comment
Willem Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Zojuist, Ambreville zei: Dat varieert. Van sommige Lanfeusts heb ik een editie of vijf, zes. klinkt als grote liefhebber van deze serie. Heb enkel alles in softcover. Â Quote Link to comment
Flow_ Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 32 minuten geleden, Willem zei: klinkt als grote liefhebber van deze serie. Heb enkel alles in softcover. Â Als ik het zo wat bezie is Ambreville wel liefhebber van zowat alles.. Quote Link to comment
cinco Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 1 uur geleden, Willem zei: Vraag ik me toch iets af.... Welke lees je dan en welke blader te e.v.t door en wordt weggezet  1 uur geleden, Ambreville zei: Dat varieert. Van sommige Lanfeusts heb ik een editie of vijf, zes.  Ik denk dat het de meest badvriendelijke versie is die het privilege krijgt om gelezen te worden. Willem and De Hollander 2 Quote Link to comment
Recommended Posts