Ga naar inhoud

Softcovers Of Hardcovers


blacktiger

HC/SC  

114 leden hebben gestemd

  1. 1. Bij keuze koop ik meestal

    • de softcover
      45
    • de hardcover
      25
    • afhankelijk van de strip
      44


Recommended Posts

Ja, ik ben Soda pas midden jaren '90 beginnen kopen toen ik in het middelbaar zat en daardoor die periode van HC-only voor Spotlight niet meegemaakt. Largo Winch dat eveneens onder Spotlight werd uitgebracht ook allemaal in softcover toen ik daarmee startte in de late jaren '90 ten tijde van het Venetië-tweeluik.

Link naar reactie

Het volgende avontuur van Mademoiselle J.

Mademoiselle J vermoedt in de Koninklijke Bibliotheek van België bezwarende documenten te vinden over het beleid van Leopold II in Belgisch Congo.

's Nachts dringt ze haar slanke leest door een keldergat, en kruipt behendig de enige suppoost ontwijkend tot de zolder, waar ze in het schijnsel van haar zaklantaarn een stapel bruine, verdroogde pakken vindt met opschriften "C." "A LII", "S."

Ze frutselt een van de pakketten open, en vind er verdroogde stapels bladzijden van dossiers met rode stempels erop. Ze zucht, gaat op haar hurken zitten, en steekt gebogen over de eerste stapel een sigaret op. Ze dooft behendig schuddend de lucifer uit, en knipt hem met haar vinger weg naar de droge stapel erachter, net buiten de lichtkring van haar zaklantaarn.

Fronsend bekijkt ze de eerste pagina, met bijzondere aandacht voor de datum en de plaats. Dan ruikt ze iets, en kijkt achterom, naar de ingang. Maar daar is niets te zien. Ze hoort een geritsel en kijkt snel weer om, ziet in haar ooghoeken een flikkering en kijkt terug naar voren. Plots schiet een vlam van het verdroogde papier omhoog. De vlam springt als de weerga over naar het papier waarvan Mademoiselle J het eerste blad vasthield dat ze trillend laat vallen en dat direct vlam vat. Binnen de kortste keren is Mademoiselle J omhuld door flakkerende en brullende vlammen van het papier, dat al decennialang op de zolder ligt te verdrogen. Rookwalmen dringen haar longen binnen, het vuur slaat over op de zolderbalken, en de houten planken van de vloer roken, smeulen en branden. Mademoiselle J wil opstaan, maar zakt met prikkende ogen in elkaar door het zuurstoftekort en de bedwelmende walmen. Het zweert barst haar uit. Haar huid trekt strak onder de hitte, alsof ze uit elkaar zal scheuren. Mademoiselle J zwijmelt, en nog kort voor ze het bewustzijn verliest, meent ze voorover te vallen in de brandende dossiers, grijzend, omdat ze iedereen die beweerde dat ze zou sterven aan kanker door te roken, ongelijk heeft gegeven.

Einde.

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

nu zie ik dat Saul deel 3 uitgekomen is, softcover.

Ik vind echter zo even niet terug dat er ook een hardcover aankomt.
Meestal is de hardcover er eerst of tegelijk

Zou dit zeer jammer vinden want ik heb de eerste 3 delen als hardcover met een fraai tekening van Apri.

Iemand die weet of de hardcover er nog komt?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
3 hours ago, cinco said:

Van Lanfeust en andere Troy-strips heb ik altijd softcovers gekocht, maar nu dat er na meer dan 20 jaar een negende album in de originele moederreeks is verschenen, heb ik toch voor de gelegenheid de hardcover aangeschaft.

 

afbeelding.thumb.png.fc2e65d5cd214413f2d782432932acec.png

Ik kon niet kiezen. Ik heb ze beide, naast de Franse met dédi. 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...