Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Herlezen: Muchacho

Lepage vertelt in dit tweeluik over Gabriël, een novice in het Nicaragua van 1976, toen communistische Sandinisten probeerden de dictator Somoza van de macht te verdrijven. Gabriël, de zoon van een hoge pief in de dictatuur, gaat in de kerk van een klein dorpje een muurschildering maken. Lepage weidt uit over kunst, (homo)seksualiteit en politiek. Vooral het eerste boek is zeer sterk. De tekeningen van de Midden-Amerikaanse wildernis zijn magistraal. Eén van de beste Vrije Vluchten.

 

Gelezen: Max Fridman 2 - De poort van de Oriënt

Ik had dit nog nooit gelezen, maar bij de heruitgave van Fatale Vakanties, werd ik me bewust van de ongelooflijke talenten van Giardino als verteller van verhalen, en als erg sensueel tekenaar.

Fridman is een Franse spion die aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog in Istanboel betrokken raakt bij de vlucht van een Joodse geleerde uit Rusland. Geen flitsende gadgets en spectaculaire actie in dit spionageverhaal, maar sterke personages en een flinke scheut real-politik. Zeer goed.

 

Gelezen: Hibakusha 

Ik kocht deze Vrije Vlucht in het Musée de la BD in Angouleme, deze zomer. In het Frans dus, maar toch had ik al snel in de smiezen dat dit een lulkoekverhaaltje is. Een prettig getekend lulkoekverhaal, dat wel. Het verhaal over een Duitse vertaler die in de oorlog in Japan werkt en daar een masseuse aan de haak slaat raakt kant noch wal, en bovendien staat er nogal wat overbodig tekstueel geneuzel in dit boek. Te mijden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

The girl from the other side is getekend door Nobele onbekende Nagabe.

Setting is een wereld die verdeeld is tussen goed en kwaad (hier: inside en outside). Als je van de ene naar de andere kant durft gaan, word je vervloekt. Een klein meisje wacht geduldig op de terugkeer van haar tante. In de tussentijd heeft er zich een 'leraar' over haar ontfermt, die meer weet heeft hoe de wereld precies in elkaar zit, maar deze kennis weghoudt van het meisje (en de lezer). beetje per beetje kom je toch meer te weten.

 

Qua sfeer is het het best te vergelijken met iets van Tim Burton.

Link naar reactie

De Metabaronnen (Jodo - Gimenez). Ik heb de Engelstalige bundeling van Humanoids gekocht voor een goede 40 euro en dat is de grootste 'return on investment' die je op stripgebied kunt vinden. Lang getwijfeld om mee te nemen op reis omdat het boek echt wel veel weegt. Gelukkig heb ik het mij niet beklaagd. Ik denk dat dit de strip is waar ik al het langst aan gelezen heb, ik ben er echt enkele dagen mee zoet geweest. Maar wat een leeservaring. Het boek vertelt de saga van de metabaronnen door de ogen van twee robots. De metabaronnen zijn de machtigste krijgers van het universum en hebben zo hun eigen tradities. Er worden vijf generaties metabaronnen voorgesteld. Naarmate het boek vordert stel je jezelf constant de vraag: hoe komt hij er op? Het is bij momenten zo over the top dat het dan toch weer behapbaar wordt (geloofwaardig zou een paar bruggen te ver zijn). En toch zit het verhaal vol met goede vondsten en dubbele bodems. De tekeningen zijn bij momenten indrukwekkend, de pastel inkleuring past er wel bij vind ik. Als je openstaat voor van de pot gerukte sci fi is dit een niet te missen verhaal.

 

Aama (Peeters). Een sci fi verhaal, weliswaar van een heel andere orde dan de metabaronnen. Verloc Nim wordt zonder geheugen wakker op een onbekende planeet en beleeft zijn verhaal via flash backs. Centraal staat 'Aama', een soort kunstmatige intelligentie die de mensheid op de drempel van een volledig nieuw tijdperk wil brengen. Het verhaal is niet alleen ongelofelijk intelligent opgebouwd, Peeters maakt deze reeks tot een schoolvoorbeeld van hoe de wisselwerking tussen tekeningen en tekst strips tot iets uitzonderlijk kunnen maken. Waar de tekeningen de eerste twee delen nog eerder 'braaf' gekadreerd zijn, gaan, naarmate het verhaal vordert, alle remmen los bij Peeters. Het hoofdpersonage herontdekt zichzelf binnen een losgeslagen wereld. Zo passeren pagina's volledig tekstloos de revue, maar wordt je toch dieper en dieper mee het verhaal ingezogen. Heel sterk.

 

Tex Willer classics 2 en 3. Dit zijn toch ontdekkingen. Geen poespas, geen gecompliceerde plots. Gewoon een stevig uitgebouwd avonturenverhaal met prachtige zwart wit tekeningen. Ideaal voor een dik uur pure ontspanning. Tex heeft er een fan bij!  

Link naar reactie

image.png.9200523cba7e8e255e266c8891e17d3f.png

Een van de mooiste covers van Jidehem

Die rijke detaillering van het vervallen gebouw, de scharnieren van de deur, het schuurtje waar de regen vanaf plenst,de ingeslagen ruitjes, de dreigende bliksem, de allesomvattende beklemmende sfeer.

Inlijsten en voor eeuwig bewaren als een toonbeeld van absolute perfectie

 

Link naar reactie
Op ‎16‎-‎8‎-‎2017 om 14:01, Waldorf zei:

Bart 01 weet hoe deze draad werkt! Uitstekende korte besprekingen, maestro. :dat: Meer mensen zouden dit moeten doen.

I learned from the best :e002: Ik vind het zelf ook altijd heel leuk om hier korte besprekingen te lezen. En toch moest ik ook nu mezelf weer motiveren om even iets te schrijven. Altijd denk ik: het zijn oude uitgaven, ze zijn al veel besproken, ... Maar een goede strip kan in feite niet genoeg besproken worden :e002: Dus ik deel graag je oproep voor meer korte besprekingen hier (en in comic van de dag). Ik ga er zelf ook wat meer werk van maken.

Link naar reactie

We zullen dan maar direct de daad bij het woord voegen.

 

Torpedo 1936 (integrale 1) - Bernet. Mijn kennismaking met een voor velen hier mythische reeks. Wat eerst en vooral benadrukt moet worden: Bernet weet hoe een mooie vrouw te tekenen. En Hum! weet hoe ze een verzorgde uitgave voor een mooie prijs kunnen maken. In dit eerste deel worden vooral kortverhalen geserveerd, waarvan de meerderheid zeer goed is. Af en toe bleef ik wat op mijn honger zitten doordat een verhaal soms te snel afgelopen was. Ik kijk uit naar langere verhalen. Bij het lezen moest ik onvermijdelijk aan Tyler Cross en vooral aan Parker (door Darwyn Cooke) terugdenken en dat zijn toch toevallig niet twee van mijn favoriete reeksen. Hoewel er in torpedo duidelijk meer ruimte is voor absurde en grappige dialogen. Op naar de volgende delen dus.

 

Link naar reactie

Negen korte Komische verhalen door Gotlib.

-Kung-fu on the rocks.

Bruce lee neemt het op tegen Super-Dupont (een "typisch" Franse held). Na een doldwaas gevecht, deelt Bruce lee de genade-klap uit. Hij haalt een camembert uit ijskast.. En tot slot doet hij ijsblokjes in een een glas pommard uit 1959.

Dat wordt de Fransman teveel en gaat neer.

-Merry-Go round

Hierin wordt de film techniek circulaire travelling uitgelegd. Waarbij de camera om het onderwerp hen draait.

het gaat mis, de lezers draaien niet mee en verschijnen in beeld. Verwarring alom, en een mooie kijk op lezer en maker van strips.

-Het spokende lichaamsdeel

De voetbal van twee kleine heiligen wordt verwisseld met het hoofd van Sint-Maarten. Dit hoofd krijgt vervolgens alle mogelijke narigheid te verduren. Puur leedvermaak.

-Het avondmaal

jezus veranderd water in wijn, de apostelen zijn onder de indruk. Hij maakt van één brood vele broden, de apostelen zijn uitzinnig. De truc van het tafelkleed vlug wegtrekken van de gedekte tafel loopt wat minder goed af..

-Sint Franciscus van Assisi

 Pratend met vogels. 

-Film-club

Een verhaal in de stomme film stijl.

-'n avondje met de oudjes

Een kijkje in het leven van de moeder van een striptekenaar.

-De tuin-moord

De ondergang van een Darm-flora

-De kleine prins

Hoe een jongetje met spraakgebrek, een neergestorte piloot tot waanzin drijft.

 

Heerlijk absurd, en komisch. Maar vooral die koppen en lichaamstaal die die man neerzet.

 

 

 

IMG_1512.JPG

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Wanneer is er van Gotlib voor het laatst iets herdrukt? 2010?

 

Jammer dat,  als een tekenaar niet meer actief is, we al heel snel in een situatie terechtkomen dat er ook niets meer van hem (haar) herdrukt wordt ook al was z'n werk nog zo goed. Hoe lang zal het duren voordat we Gotlib in de draad met vergeten tekenaars gaan noemen? 

Link naar reactie

Gisteren en vandaag wat strippies uit de lokale bieb ontleend en gelezen :

- Zeven Ruiters 1, 2 en 3 : had ik veel meer van verwacht. Terpant kan idd heel mooi tekenen maar veel te veel 'talking heads' en dan een van de pot gerukte ontknoping... Gelukkig nooit gekocht.

- De Zielenvreter 1, 2 en 3 : ook hier hoge verwachtingen door hier en daar positieve reacties op te vangen. Tekenstijl is idd aantrekkelijk, vernieuwend haast. Maar ook hier wist ik niet goed wat ik moest denken nadat ik het laatste album had uitgelezen. Raar einde ook... Laat ik ook aan mij passeren qua aankoop.

- Leve de branding (Prudhomme & Rabaté) : dit oneshot heb ik wel kunnen smaken. Originele manier van vertellen ook, van de ene badgast naar de andere... Meermaals moeten (glim-)lachen. Toppertje.

- Drakenbloed 1, 2, 3, 4, 5 en 6 : toen ik begon te lezen was ik op vlak van scenario heel enthousiast. Het tekenwerk van Guy Michel kon me wel niet meteen overtuigen. Sommige tekeningen zijn schitterend, andere lijken te veel op haastwerk met verwrongen houdingen en houterige personages. Op het einde van deel 3 was scenarist Istin me wel even kwijt (bij dat bizarre monstergevecht). Cyclus twee is qua tekenwerk een verbetering. Créty tekent met meer schwung en panache dan Michel. Maar het verhaal kon mij niet meer boeien. Ik weet niet of ik de laatste delen nog ga ontlenen. Denk van niet. Nochtans ook veel positieve commentaren over dit epos gehoord. Wellicht zal de spinoff 'Hannibal Meriadec' ook wel niet aan mij besteed zijn. Maar dat kan ik nog niet zeggen want nog geen enkel album van gelezen. 
 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

IRS 18: Kate's Hell
Hier slaat Desberg toch behoorlijk de plank mis. Wil veel te veel vertellen in 2 albums. Wat leidt tot warrige verhaallijn en Desberg had er met de tekeningen beduidend minder zin in.
De volgende cyclus staat aangekondigd maar als het zo doorgaat.....

 

Rani 6: Veroordeelde

Dit vind ik een van de beste reeksen van het moment. Verhaal is heerlijk met avontuur, bedrog en verraad.
Valles levert vakwerk af met zijn tekeningen en de inkleuring is soms echt genieten. Nog 2 delen en het is helaas weer voorbij.

 

Roodbaard Integraal 9:
Oud en gedateerd qua inkleuring maar nog steeds o zo goed.
Op zoek naar een verborgen schat in de binnenlanden van Mexico. Indianen, piraten, Spanjaarden, iedereen is van de partij. Spannend tot het einde. Jammer dat er geen nieuwe delen van Roodbaard meer verschijnen.

Link naar reactie

De afgelopen weken heb ik best wel wat goede comics/strips gelezen.

 

Nieuwe single issues van Kill or be killed, Descender, Black Hammer en Lazarus X+66 blijven allemaal de moeite. Die series lees ik echt wel graag.

 

Een ontbrekende Hellboy, The midnight Circus vond ik ook een vd betere losstaande verhalen en de adaptie van The Mysterey Knight van George RR Martin was ook goed gedaan. Deze keer als GN ipv mini serie en dat komt de flow vh verhaal ten goede.

 

De enigste Europese strip die ik heb gelezen was de eerste integraal van Airbone 44 (gekocht in het Bastogne War museum). Een heel aangename verrassing was dit. Enkele geisoleerde soldaten verzeilen in de Elzas streek op de boerderij van een jonge vrouwe rond de periode van het Ardennen offensief. De oorlog en hun verleden halen hen daar in. Knappe tekeningen van Jarbinet, die ook tekenwerk voorzien heeft in het museum.

 

Een speciale vermelding voor Normandy Gold. Een mini serie van Hard Case Crime in samenwerking met Titan comics over een vrouwelijke Sheriff wiens zuster wordt vermoord in Washington DC in de jaren 70. Ze gaat op onderzoek uit en komt terecht in een wereld van prostitutie en politiek. Het verhaal werd mee geschreven door Megan Abbot, die ook thrillers/noir boeken schrijft. Er zijn voorlopig slechts 2 vd 7 issues verschenen en het verhaal is niet bepaald origineel tot nu toe, maar heeft wel een heel leuke pulp, sleaze, paranoia 70s sfeer. Niet voor niets halen ze films als The Parallax View, The Conversation, Deap Throat ed als belangrijkste invloed aan. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, maar de kans op een Happy End lijkt me klein.

 

Normandy_Gold_1_Cover-A-Fay-Dalton.jpg

 

 

Oh ja, en als de TPB van The Old Guard (Rucka) verschijnt, kopen en niet twijfelen. Een groep onsterfelijken wordt verraden en moet vechten voor hun leven. Of toch niet? Afgerond verhaal. 

 

the-old-guard-01-02-03_color.jpg?w=900&h

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Afgelopen weken veel verschillende stijlen gelezen.

 

Locke & Key - Heaven and Earth

 

Hier kon ik niet aan weerstaan ter aanvulling van de 6 lichtelijk fantastische TPB's. Enkele kortverhaaltjes dit keer. Niet essentieel, maar best wel ok. Geen spijt van deze aankoop.

 

Kill or be Killed vol.2

 

Wat doe je als er een demon verschijnt die je opdraagt om anderen te doden of hij zal je zelf doden? En als die anderen allemaal iets deftigs op hun kerfstok hebben maar er eigenlijk nog niet of onvoldoende voor gestraft zijn?

Geslaagde verderzetting van het eerste deel, maar heb toch wat de indruk dat Brubaker/Phillips in herhaling beginnen te vallen qua concept ondanks dat ze hier nu 'ns een demon opvoeren. Niettemin graag gelezen.

 

De laatste Braedy

 

Hoe maak je een verhaal over een tank die nog ergens onder de grond zit zonder dat het saai en te belerend wordt? Ivan P. Adriaenssens laat zien hoe dat moet. Echt fan qua tekeningen ben ik nog niet (er is zeker nog progressie mogelijk, vooral qua ogen) maar dit boek zit qua verteltechniek zeer knap in elkaar.  Hij heeft me zelfs zo ver gekregen dat ik de lappen tekst die achteraan zijn toegevoegd ook allemaal gelezen heb uit interesse (iets wat ik normaal gezien dus niet doe). Knap werk!

 

Eclipse vol.2

 

Dit is een comic waar ik een lans voor wil breken. In een niet zo heel verre toekomst is de zon zo heet geworden dat leven aan de oppervlakte niet meer mogelijk is overdag. De overlevenden zitten ondergronds en mogen enkel 's nachts nog naar boven. En dan duikt er plots iemand op die wél tegen de zon bestand is. Hoe komt dat en is de organisatie die de mensen beschermd eigenlijk wel zo koosjer?

Sci-fi, actie, spanning én goed getekend. Topstrip!

 

User

 

Heruitgebracht door Image comics in een prachtige HC-uitvoering. User vertelt het verhaal van een meisje dat een 2de identiteit creëert in een virtuele game wereld en daar door omstandigheden helemaal in op gaat. Beetje gedateerd, maar toch nog zeer de moeite al is het alleen al maar door het tekenwerk van Phillips & Bolton.

 

In de geest van Gaudi

 

Voor de goede orde: strip gekocht voordat Barcelona getroffen werd door een aanslag. 

Er worden gruwelijke moorden gepleegd waarbij de link de architect Gaudi blijkt te zijn. Goede whodunit uit het helaas ter ziele gegane Gorilla-fonds. Uiteraard leuk voor degenen die al in Barcelona geweest zijn om al de Gaudi-toppers (Parc Guell, La Pedrera, etc.) weer te zien in stripvorm.

 

De macht der onschuldigen integraal

 

Eerste keer dat ik een integrale koop puur omdat het laatste deel niet afzonderlijk verkrijgbaar is. Beetje lastig, maar toch dank aan de uitgever dat we dit eindelijk 'ns volledig kunnen lezen.

Het zelfde gevoel overviel me als toen ik x aantal jaren geleden het eerste deel las: tekeningen niet echt top en waar gaat dit verhaal eigenlijk heen? Maar vanaf deel 2 laat het je niet meer los en lees je het gewoon zo snel mogelijk uit.

In 't kort: burgemeestersverkiezingen in de US, rechtse kandidaat tegen linkse kandidaat. Rechtse is niet koosjer, maar wat er zich achter de schermen afspeelt om de linkse kandidaat te steunen is dat ook niet echt (zonder dat ze het weet)...

Een veteraan met oorlogstrauma's en een ex-bokser spelen met verve de hoofdrol in deze strip die de tand des tijds moeiteloos heeft en zal blijven doorstaan.

Domper op de vreugde: Ik dacht dat het na 5 delen écht goed afgerond ging zijn en die aangekondigde 2de cyclus eerder iets totaal nieuw zou zijn, maar was eigenlijk toch wat teleurgesteld dat de opening op het einde zo groot was voor een vervolg.  Ik twijfel sterk om die 2de cyclus te starten, niet zo zeer uit schrik qua kwaliteit maar eerder of we dan weer vertrokken zijn voor 20 jaar vooraleer we het laatste deel kunnen lezen.

 

Taboo Tattoo 1-4

 

Nieuwe manga's kiezen vind ik moeilijker en moeilijker worden. Deze trok me wel aan qua tekenwerk (afgewerkter dan veel andere manga's), maar het scenario is eigenlijk helemaal niks.

Een jongen krijgt van iemand een permanente tattoo op zijn hand die een bepaalde kracht blijkt te bezitten. Er zijn 2 kampen die de personen met zulke tattoo's trachten voor zich te winnen. Veel gevechten, maar waar het tekenwerk dan eigenlijk zo is dat je toch niet goed kan volgen wie nu eigenlijk tegen wie vecht en vooral wie er de klappen uitdeelt.

Teleurstelling.

 

Esther Verkest 1-14

 

Nu een aantal delen herdrukt zijn de reeks eindelijk volledig gekregen. De eerste delen miste ik nog en nu valt het zo enorm op hoe Esther geëvolueerd is door de jaren heen. Kim's absurde humor kan ik enorm smaken. Ik denk wel dat dit iets is van: je bent ervoor of je bent ertegen. 

Als ik nog 'ns een dédi van Kim kan verkrijgen in de toekomst ga ik toch 'ns vragen achter die kabouter met bloopermachine (misschien welkome afwisseling voor hem, want ik veronderstel dat het merendeel Esther vraagt...).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

gelezen op vakantie:

 

wolfsmund 1-8

als kind - in de jaren 80 was dat - keek ik wekelijks naar Crossbow, Sindsdien is de interesse voor de legende van Willem Tell nooit weggeweest. Deze manga handelt over zijn legende, die van zijn zoon en de legendarische Gotthard pass. Met het achtste deel wordt alles afgerond dus dat was lekker doorlezen op vakantie. De tekenares is nog assistente van Miura (berserk) geweest, dus dan weet je het wel. Alleen is de gore nog gruwelijker. Dat staat het uitstekende verhaal niet in de weg. Zeer goede manga, zijn plaats in mijn uitgedunde collectie eeuwig waardig.

 

Providence 1-2

Moore ken ik vooral van zijn klassiekers uit de jaren 80 (alweer die). Watchmen, V for Vendetta, From hell.

En daarna toch een hoop rommel, laat ons eerlijk zijn.

Deze reeks - Providence - breekt de hele wereld van HP Lovecraft eerst helemaal af om hem daarna helemaal anders, maar met dezelfde stenen weer op te bouwen. Ondanks het beperkt aantal pagina's heb je een hele kluif om aan te lezen (mede dankzij de uitvoerige dagboekfragmenten die Moore tussen de deeltjes voegt. Amper 8 issues in deze beide bundelingen samen, maar ik heb er zeker 6 uur aan gelezen. En dat was geen straf, integendeel. Essentieel!

Link naar reactie
Op 28-8-2017 om 00:03, SPeeDy zei:

Afgelopen weken veel verschillende stijlen gelezen.

 

Locke & Key - Heaven and Earth

 

Hier kon ik niet aan weerstaan ter aanvulling van de 6 lichtelijk fantastische TPB's. Enkele kortverhaaltjes dit keer. Niet essentieel, maar best wel ok. Geen spijt van deze aankoop.

 

 

 

En de Locke & Key Small World HC heb ik ook gekocht. 
Twee leuke boekjes, met heel interessante extra's. :) 

Link naar reactie

Gelezen: Alack Sinner - The age of innocence (Munoz & Sampayo)

Dit boek is het eerste deel van een tweedelige integrale die alle verhalen van Alack Sinner chronologisch bundelt. Niet de chronologie van uitgeven, maar van de verhalen. Alack Sinner is een detective in het New York van 1975 tot 2000 en in dit boek krijgen we de verhalen tot in de Reagan-jaren. Dat New York speelt een grote rol in de verhalen: het is corrupt, tegelijk kleurrijk en racistisch, gewelddadig en gevaarlijk. Munoz en Sampayo rekken het cliché van de cynische ex-flik die detective wordt op om sociale kritiek te geven. De machtige zwart-wit tekeningen tonen de stad die nooit slaapt nu eens dreigend, dan weer als een dekentje waarin Sinner wegkruipt als het hem allemaal te veel wordt. Uitstekend!

 

alack_sinner_02-600x751.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
23 minuten geleden, Waldorf zei:

Gelezen: Alack Sinner - The age of innocence (Munoz & Sampayo)

Dit boek is het eerste deel van een tweedelige integrale die alle verhalen van Alack Sinner chronologisch bundelt. Niet de chronologie van uitgeven, maar van de verhalen. Alack Sinner is een detective in het New York van 1975 tot 2000 en in dit boek krijgen we de verhalen tot in de Reagan-jaren. Dat New York speelt een grote rol in de verhalen: het is corrupt, tegelijk kleurrijk en racistisch, gewelddadig en gevaarlijk. Munoz en Sampayo rekken het cliché van de cynische ex-flik die detective wordt op om sociale kritiek te geven. De machtige zwart-wit tekeningen tonen de stad die nooit slaapt nu eens dreigend, dan weer als een dekentje waarin Sinner wegkruipt als het hem allemaal te veel wordt. Uitstekend!

 

alack_sinner_02-600x751.jpg

Zo verleidelijk...

Link naar reactie
39 minuten geleden, Waldorf zei:

Gelezen: Alack Sinner - The age of innocence (Munoz & Sampayo)

Dit boek is het eerste deel van een tweedelige integrale die alle verhalen van Alack Sinner chronologisch bundelt. Niet de chronologie van uitgeven, maar van de verhalen. Alack Sinner is een detective in het New York van 1975 tot 2000 en in dit boek krijgen we de verhalen tot in de Reagan-jaren. Dat New York speelt een grote rol in de verhalen: het is corrupt, tegelijk kleurrijk en racistisch, gewelddadig en gevaarlijk. Munoz en Sampayo rekken het cliché van de cynische ex-flik die detective wordt op om sociale kritiek te geven. De machtige zwart-wit tekeningen tonen de stad die nooit slaapt nu eens dreigend, dan weer als een dekentje waarin Sinner wegkruipt als het hem allemaal te veel wordt. Uitstekend!

 

alack_sinner_02-600x751.jpg

Heb 'm ook liggen!

Tekeningen en 'film noir' sfeertje spreken me enorm aan. Ben benieuwd.

Link naar reactie

Ze had een of andere prijs gewonnen in Brussel en zat er te signeren voor een korte rij, gewrongen tussen Saga Volta en Dokus. Ik zag de affiche achter haar en ik was verkocht. De cover was zo gepikt van de integrale versie van Over de grenzen van de tijd, een prachtstrip. Ik kocht het album en schoof aan. Waarom niet? Ik kreeg een schoon tekeningske. ik feliciteerde haar dat de dedi leek op Craig Thompson. Voor haar een enorm compliment blijkbaar. Een vriendelijke babbel was mijn deel. De strip geraakte op mijn te lezen hoopje. En de voorbije dagen eindelijk deze strip gelezen. 

 

Mijn impulsbeslissing was is elke euro waard. Dit is echt mijn ding. Drie personen ( een jong meisje, een 40+ en een 70+ ) vertellen elk hun verhaal over hoe ze blijven vasthangen aan geliefden en hun leven. Maar stilaan geraken hun levens meer en meer verweven. En laten ze los. Schoon schoon schoon. Hopelijk wordt dit vertaald.   

 

album-cover-large-33593.jpg

image.png.deb83e2cab6f96e008439aa6079f272e.png

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Op ‎17‎-‎08‎-‎2017 om 14:57, Bart 01 zei:

We zullen dan maar direct de daad bij het woord voegen.

 

Torpedo 1936 (integrale 1) - Bernet. Mijn kennismaking met een voor velen hier mythische reeks. Wat eerst en vooral benadrukt moet worden: Bernet weet hoe een mooie vrouw te tekenen. En Hum! weet hoe ze een verzorgde uitgave voor een mooie prijs kunnen maken. In dit eerste deel worden vooral kortverhalen geserveerd, waarvan de meerderheid zeer goed is. Af en toe bleef ik wat op mijn honger zitten doordat een verhaal soms te snel afgelopen was. Ik kijk uit naar langere verhalen. Bij het lezen moest ik onvermijdelijk aan Tyler Cross en vooral aan Parker (door Darwyn Cooke) terugdenken en dat zijn toch toevallig niet twee van mijn favoriete reeksen. Hoewel er in torpedo duidelijk meer ruimte is voor absurde en grappige dialogen. Op naar de volgende delen dus.

 

 

Er zijn maar een paar langere Torpedo verhalen van 44 a 46 platen. Er zit er eentje in deel 2 die ondertussen vertaald is. Zo'n lang verhaal heeft toch wat minder vaart, ik geloof dat mijn voorkeur naar 8 a 10 pagina's gaat.

 

Tijdens het vertalen zit ik echt te genieten van de dialogen van Abuli. Vooral de uitspraak "Je mag niet met volle mond praten" heeft voor iedereen die deel 2 leest een koddige "bijsmaak" :e012:

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...