Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Dit weekend gelezen, Golden City dl. 12 en Artica 9. 

Beide van dezelfde scenarist (Pecqueur) en beide ongeveer hetzelfde universum.

 

Pecqueur heeft de nijging om veel te veel te willen vertellen in 1 album. De plotwendingen gaan zo snel (in een paar pagina’s), dat het allemaal erg onrealistisch wordt en dat is jammer want zijn ideeen zijn op zich best goed.

 

Golden City is een reeks waarvan ik de eerste cyclus 1 t/m 6 goed kon waarderen. Hoewel ik deel 6 al redelijk over de top vond. Daarna is deze reeks wat afgezwakt en lijkt het per heden helemaal losgeslagen. Zo kan men nog eindeloos doorgaan. Hopelijk rond Pecqueur deze cyclus in deel 13 af.

 

Bij Artica was dit probleem al langer aan de gang, veel herhaling van zetten en het kwam maar niet vooruit. Doch wat schertst mijn verbazing, deel 9 was echt een goed deel. Pecqueur neemt eindelijk de tijd om het verhaal over de buitenaardsen te vertellen. Ik heb echt genoten van dit deel.  

Link naar reactie

Gelezen: Angel Wings 4 - Paradise Birds

Yann en Hugault doen verder met hun beproefd recept: Yann verzint verhalen gelinkt aan obscure luchtvaartgeschiedenis en Hugault tekent vliegtuigen en vrouwen. Een strip als biefstuk - friet: niet moeilijk, maar erg lekker als het goed gemaakt is. En dat is het dus: Hugault tekent fantastische vliegtuigen die de tienjarige in mij erg blij maken. Het scenario van Yann is degelijk. Prima strip.

 

Batman - The dark prince charming

Batman is een figuur waar ik niets mee heb. Dat neemt niet weg dat Marini een aardig verhaaltje vertelt, en dat hij dat zeer aardig illustreert. 

 

Orbital 5, 6 en 7

Dit blijft zeer goed, ook in de delen die Dupuis niet meer wilde vertalen, maar die nu door Microbe op de markt gebracht worden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Maxentius 3 (De Zwarte Zwanen) : na het lezen van dit derde deel blijf ik bij mijn mening: een degelijke romeinenstrip voor de liefhebbers, maar net niet bruisend genoeg. Er worden weer veel politieke complotten gesmeed in dit deel, terwijl het draadje over maxentius zijn jeugd en fascinatie voor de augusta rustig voortkabbeld. Er komt terug een veldslag bij te kijken die cruciaal is voor de afloop van het verhaal, maar net zoals in deel 2 wordt deze op 1 bladzijde met veel kleine kadertjes afgehaspeld. 

 

Batman The Dark Prince Charming door Marini : aardig verhaaltje waarin niet al te veel gebeurt in dit eerste deel. Prettig om zonder voorkennis direct te kunnen inpikken. We zitten nog maar half weg de 'trade' en ik ben benieuwd of Marini hiermee een klassieker zal afgeleverd hebben. Aan de tekeningen zal het in elk geval niet gelegen hebben.

Link naar reactie

Wills kracht

 

Willem Ritstier

 

Scenarist Ritstier heeft zelf een graphic novel gemaakt over de ziekte van zijn echtgenote. Een droevig verhaal, waarbij geen gezichten getekend worden van de figuren. Het is de lichaamstaal en het kleurengebruik die het verhaal richting geven. Vanuit zijn eigen belevenissen en gewaarwordingen vertelt Ritstier hoe kanker hem zijn vrouw afneemt. Een heel emotioneel album.

 

http://www.willskrachtboek.nl/

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
1 minuut geleden, Koen zei:

S.O.S. Geluk Seizoen 2 lezen hé. ;)

(Heb me voor de recensie nog ingehouden op het forum want ik wil voorkomen dat er opnieuw een uit de hand lopende politieke discussie op gang komt.)

Zal 'm dan maar eens aanschaffen. Stond al wel op mijn lijstje.... ben benieuwd.

 

Mijn espresso machine is kapot,... ik kan een politieke discussie überhaupt nu niet op volle kracht aangaan. 

Link naar reactie
33 minuten geleden, Koen zei:

 Als ik zie dat Bob Dylan $2,500  durft te vragen voor de gesigneerde exemplaren van zijn 'Nobel Prize acceptance speech' en dat dit ook vlotjes verkocht...

Wat verdrietig. Dan ben je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver afgedreven van waarom je 50 jaar ervoor je liedjes schreef.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Daan zei:

Hé, als iemand zo veel geld over heeft voor een krabbeltje, waarom zou hij die dan niet zetten...?

Ik zou het zo doen en er nog bij glimlachen ook, dwaze fans!

Waarom hij die niet zou zetten? Heb je wel eens naar zijn teksten geluisterd? De teksten waar hij nota bene deze prijs voor heeft gekregen.

 

En natuurlijk moet de beste man het zelf weten maar voor iemand die het kapitaal en de uitwassen van een oneerlijke maatschappij beschrijft & bezingt is het een wat treurige actie.

Link naar reactie

Guust Flater 60 jaar Gefeliciflaterd!

 

Vele auteurs

 

Dit album is een ondekkingsreis. De reeds decennia afgesloten nalatenschap van Guust Flater wordt hier nieuw leven ingeblazen.

Natuurlijk wisselen de bijdragen door de vele auteurs die hier aan meewerkten van kwaliteitsniveau, en wordt het niveau van Franquin vaak niet bereikt.  Maar dat is niet meer dan normaal. En iedereen zal wel zijn eigen favorieten hebben.

In elk geval is dit een van de meest sympathieke uitgaven van dit jaar.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
7 uren geleden, Koen zei:

Als ik zie dat Bob Dylan $2,500  durft te vragen voor de gesigneerde exemplaren van zijn 'Nobel Prize acceptance speech' en dat dit ook vlotjes verkocht...

Inderdaad uitverkocht maar er waren dan ook maar 100 exemplaren beschikbaar.  De "gewone" versie kost $ 16,99.

Het is ook mogelijk dat Bob Dylan (een deel van) dat geld aan goede doelen schenkt.  Op deze site https://www.looktothestars.org/celebrity/bob-dylan vind je in elk geval een aantal stichtingen en doelen die hij steunt.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

De hardcover is een prachtexemplaar, alleen al voor die buitenkant heb ik deze op mijn kerstlijstje gezet.  Terwijl ik niet eens zo'n Guust-fan ben. :) 

Normaal koop ik ook hardcovers, maar ik vond in dit geval de tekening van Gerben Valkema voor de softcover veel mooier.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Absoluut niet mee eens. Het is een uitzonderlijk warme, prachtige en bovenal stijlvolle plaat die iets heel bijzonders doet met het Guust-universum. Onweerstaanbaar charmant vond ik ook. En net daarom uiterst geschikt als prachtige verpakking. De softcover plaat is goed gemaakt en leuk in z'n genre, maar heel inwisselbaar en absoluut niets bijzonders, imo. Zo'n feesteditie verdient naar mijn gevoel wel wat straffers dan dat.

 

 

 

Ieder z'n idee natuurlijk. We hebben de keuze, das al mooi.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Gelezen: Spaghetti Bros - Trillo & Mandrafina

 

Wat een familie! De 5 kinderen van een Italiaanse immigrantenfamilie in de VS in de jaren '30 zijn zo verschillend, maar toch staan ze voor elkaar als het er om spant. De oudste broer is een ware maffioso, de tweede is priester en de jongste is politieman. Hun ene zus maakt het mooie weer als actrice in stomme films en de andere zus ontsnapt aan haar banale huismoederbestaan door te moorden.

Alle vijf hebben ze hun geheimen en onvermijdelijk lopen hun levens door elkaar. Qua sfeer doet dit denken aan Torpedo, maar minder sarcastisch. Erg sfeervolle zwart-wit tekeningen. Ik ben fan.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
10 hours ago, Waldorf said:

Gelezen: Spaghetti Bros - Trillo & Mandrafina

 

Wat een familie! De 5 kinderen van een Italiaanse immigrantenfamilie in de VS in de jaren '30 zijn zo verschillend, maar toch staan ze voor elkaar als het er om spant. De oudste broer is een ware maffioso, de tweede is priester en de jongste is politieman. Hun ene zus maakt het mooie weer als actrice in stomme films en de andere zus ontsnapt aan haar banale huismoederbestaan door te moorden.

Alle vijf hebben ze hun geheimen en onvermijdelijk lopen hun levens door elkaar. Qua sfeer doet dit denken aan Torpedo, maar minder sarcastisch. Erg sfeervolle zwart-wit tekeningen. Ik ben fan.

Mmmh je tip is zeer intrigerend. Ik heb even online scan gelezen en best wel een goed boekje.

 

Ik heb me dan ook direct volgende integrale aangeschaft :e005:

79774_c.jpg

 

Gaat goed passen bij mijn integrale van Torpedo

Torpedo_07122006.jpg

 

En Betere cover dan die in het nederlands

250_25102017195355-spaghetti-bros.jpg

Link naar reactie
10 uren geleden, Waldorf zei:

Gelezen: Spaghetti Bros - Trillo & Mandrafina

 

Wat een familie! De 5 kinderen van een Italiaanse immigrantenfamilie in de VS in de jaren '30 zijn zo verschillend, maar toch staan ze voor elkaar als het er om spant. De oudste broer is een ware maffioso, de tweede is priester en de jongste is politieman. Hun ene zus maakt het mooie weer als actrice in stomme films en de andere zus ontsnapt aan haar banale huismoederbestaan door te moorden.

Alle vijf hebben ze hun geheimen en onvermijdelijk lopen hun levens door elkaar. Qua sfeer doet dit denken aan Torpedo, maar minder sarcastisch. Erg sfeervolle zwart-wit tekeningen. Ik ben fan.

Ik kwam tot dezelfde conclusies http://www.stripspeciaalzaak.be/2017-Besprekingen/Spaghetti-Bros-1.htm

Link naar reactie

de tombe van Alexander (dethan)

 

Ik was al langer fan van Isabelle Dethan (de zandmemoor, de versteende droom, in het land van horus) maar deze vertaling had ik gemist. Volledig ten onrechte, want de archeoligische zoektocht naar de tombe van Alexander door een handvol kleurrijke figuren wordt spannender met de pagina om uit te monden in een grandioze finale.

 

Wat een zeer knappe tekenstijl trouwens van Maffre, ik ga zijn andere vertaalde reeks, Stern, ook oppikken denk ik.

 

Dethan is echt een van de weinigen waarvan ik al jaren alles goed vind. Zeer ondergewaardeerd naar mijn gevoel.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...