Ga naar inhoud

🎵 music, maestro - komt alhier uw plaatjes draaien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

3 uren geleden, Hamirubi zei:

 

GY!BE is een groep die ik echt niet kan vatten. Geen singles, geen radioplay, amper interviews (ik kan me welgeteld één aan NPO3 in de jaren '90 herinneren), zelfs nauwelijks een  foto van de groep te vinden en toch maar het Koninklijk Circus uitverkopen en deze video heeft meer dan een miljoen views.

Link naar reactie

Dat klinkt best goed, rap in het Chinees. Ik moest, als Westerling die Chinees en Japans niet van mekaar kan onderscheiden, meteen denken aan één van De La Souls nummers waar enkele gastrappers aan de slag gaan, en dat klinkt ook wel goed.

 

 

De La Soul is overigens meer mijn ding, ik houd wel van die creatieve, vredelievende aanpak van hen en verwante groepen. Persoonlijk houd ik ook nogal van Franstalige rap, dat hoor ik zelfs liever dan in het Engels. Afhankelijk van de artiest natuurlijk.

Link naar reactie
4 minutes ago, cinco said:

 

 

Verdraaid, nu kreeg ik even schrik dat Chris Rea overleden was. Op zich erg natuurlijk maar vooral omdat ik net mijn mashup gepost heb met de overleden muzikanten van het afgelopen jaar (zie een paar posts geleden, meteen begraven op een gewoonlijk nochtans erg rustig draadje).

 

Niet dus, oef. Fijn voor mijnheer Rea. 

Link naar reactie
26 minutes ago, TDPB said:

Lekker positief altijd

 

Zeker niet altijd maar ze hadden aanvankelijk wel een hippie-imago dankzij hun eerste plaat. Maar ze zijn nooit de 'gangsta' tour opgegaan en waren pioniers in het gebruiken van ongewone, creatieve samples ipv enkel naar de typische jaren 70-funk te grijpen (al hebben ze dat zeker ook gedaan).  

Link naar reactie
1 uur terug, Lük Bey zei:

Het was een hele week stil op deze draad, dus ik achtte m'n kans schoon om mijn nieuwste mashup te pluggen. Maar dezelfde dag nog was ie begraven onder een heleboel nieuwe posts. 

 

Tweede kans dan maar

 

 

Vraag aan een moderator om het topic 24 uur op slot te doen zodat je mash-up ongeschonden de eerste dag van het nieuwe jaar kan overleven. :P

 

Link naar reactie
Op 1/1/2022 om 13:14, Lük Bey zei:

Het was een hele week stil op deze draad, dus ik achtte m'n kans schoon om mijn nieuwste mashup te pluggen. Maar dezelfde dag nog was ie begraven onder een heleboel nieuwe posts. 

 

Tweede kans dan maar:

 

 

 

 

 

Knap gedaan! Dat Jim Steinman overleden is heb ik helemaal gemist blijkbaar… 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
On 1/7/2022 at 2:42 PM, SPeeDy said:

Knap gedaan! Dat Jim Steinman overleden is heb ik helemaal gemist blijkbaar… 

 

Ja, en nu is Ronnie Spector ook overleden (of 'de zangeres van Be My Baby' soals de Standaard haar noemt, want lezers zijn dom zeker). 'Be My Baby' zit toevallig al in de mashup verwerkt, vanwege Phil Spector die het mee schreef en  producete. 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...