Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (20)] landschap 39 vs. landschap 53


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 18-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

IMG_3450.jpg.db96163d883e8dbb3c3c1830c4f

Bourgeon mag niet ontbreken.

 

Waldorf

 

 

B

 

HetBeest.jpg.5d34a62a9b99c4fa26c678d30a9

Prachtig hoe Frank Pé hier de somberheid van een koude avond in november weer geeft. 

 

Simon

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Lastig. Bij B. kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat, ook in dit perspectief, de bolders te groot zijn in vergelijking met het formaat van de traction.

 

Maar in A zitten een paar onvergeeflijke fouten in de gezongen mis. Het is 'Patrem omnipotentum' niet 'Pater omnipotentum' en 'Factorem coeli' moet 'Factorum caeli' zijn. 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Vittorio zei:

Lastig. Bij B. kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat, ook in dit perspectief, de bolders te groot zijn in vergelijking met het formaat van de traction.

 

Maar in A zitten een paar onvergeeflijke fouten in de gezongen mis. Het is 'Patrem omnipotentum' niet 'Pater omnipotentum' en 'Factorem coeli' moet 'Factorum caeli' zijn. 

De vraag is dan, heeft Bourgeon die fout gemaakt, of de vertaler?

Los daarvan is B een mooi plaatje, maar amper een landschap. 

 

 

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Vittorio zei:

Lastig. Bij B. kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat, ook in dit perspectief, de bolders te groot zijn in vergelijking met het formaat van de traction.

 

Maar in A zitten een paar onvergeeflijke fouten in de gezongen mis. Het is 'Patrem omnipotentum' niet 'Pater omnipotentum' en 'Factorem coeli' moet 'Factorum caeli' zijn. 

Ze mogen toch wel zelf weten wat ze zingen.😋

Link naar reactie
4 minuten geleden, Vittorio zei:

Lastig. Bij B. kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat, ook in dit perspectief, de bolders te groot zijn in vergelijking met het formaat van de traction.

 

Maar in A zitten een paar onvergeeflijke fouten in de gezongen mis. Het is 'Patrem omnipotentum' niet 'Pater omnipotentum' en 'Factorem coeli' moet 'Factorum caeli' zijn. 

Volgens mij gaat het om landschappen en niet om de tekstuele inhoud. Wat betreft de bolders moet ik je gelijk geven. Die zijn, net als het schip, aan de grote kant 😃

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Een pratend kasteel en een ekster die bezig is op een typmachine tegenover een pratende boot. Moeilijk.

A voelt meer aan als een landschap, maar ik leg me neer bij de hier gehanteerde definitie van landschap, dus dat mag geen doorslaggevende factor zijn.

Ik ga met een kleine tegenzin voor B kiezen, want A is ook heel goed.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...