Ga naar inhoud

Overlijden Malik


Warson

Recommended Posts

4 uren geleden, Aleksandr zei:

Wat weet jij helemaal?    :unsure:

 

op de beurzen was hij vroeger heel behulpzaam, vriendelijk & vrolijk, was ook nog vorige eeuw -> echt 1 van de betere strip-ervaringen toen

 

heb je hem dan de laatste jaren gekend?

Dit jaar verscheen de laatste Archie Cash bij Arcadia, daar moet hij toch blij mee geweest zijn?

 

Jazeker. Hij was vol goeie moed, had net een nieuwe vriendin waar hij veel van hield, absoluut niet labiel of depressief. Maar hij lag dus in vechtscheiding met zijn vrouw die via de rechtbank beslag wilde laten leggen op al zijn originelen, al wat hij in zijn hele leven had gemaakt, en dan verkopen en het geld in haar zak stoppen. 

En omdat hij dat niet kon verdragen, zei hij: "als het zo ver komt, dan steek ik alles in de fik en maak me van kant, want dan heb ik niets meer om voor en van te leven."

Dat zei hij de laatste keer dat ik met hem gebeld heb, een paar maanden geleden.

En omdat ik hem goed kende en wist dat hij tot zoiets in staat was, heb ik meteen gedacht: hij heeft het gedaan zoals hij gezegd heeft. 

En dat was dus GEEN wanhoopsdaad of vlucht van een zieligaard, maar een daad van verzet.

Het was een hele lieve, hele superbegaafde, dappere man. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Ross zei:

En dat was dus GEEN wanhoopsdaad of vlucht van een zieligaard, maar een daad van verzet.

Het was een hele lieve, hele superbegaafde, dappere man.

Het is treurig dat de brave man tot deze daad is gedreven.  Maar geen enkel zinnig mens steekt zijn huis in de fik en maakt zich vervolgens van kant. Wie dat een daad van verzet noemt is niet helemaal goed in zijn bolletje. 


De manier waarop je hiermee dweept geeft ook te denken. 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Retardi zei:

Het is treurig dat de brave man tot deze daad is gedreven.  Maar geen enkel zinnig mens steekt zijn huis in de fik en maakt zich vervolgens van kant. Wie dat een daad van verzet noemt is niet helemaal goed in zijn bolletje. 
De manier waarop je hiermee dweept geeft ook te denken. 
 

Dan ben ik blij dat ik je te denken geef, zeker?  Als jij het niet kunt zien als een daad van ultiem verzet is dat jouw probleem. Ik kan het me heel goed indenken. 

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Zelfdoding is volgens mij altijd een wanhoopsdaad. Dat is toch menselijk? Ben jij nooit wanhopig? Ik wel hoor. En mijn zoon heeft ook gekozen voor zelfdoding. Ik heb er een boek over gemaakt

Ik weet het,  meneer Linthout, ik heb het gelezen. 

Maar wanhoop is niet altijd geboren uit depressie, het kan ook woede zijn. Machteloze woede misschien, maar toch een reactie op een aanval, die hij niet kon tegenhouden.

Hoedanook, ik weiger om hem te zien als iemand die "niet goed in zijn bolletje" is of op één of andere manier zielig is.

Link naar reactie

Malik is dood. De tekenaar die me leerde dat mensen met een stokje gedwongen kunnen worden om landmijnen te zoeken, de tekenaar die me leerde dat het zuiden een kleurrijke en waardevolle wereld is, de man die Cupido voor me afstofte. De tekenaar die een goede en vriendelijke vriend was in al die korte keren dat ik hem mocht ontmoeten. 
dus stop,aub met zeveren over zijn redenen. 
ik mis hem, velen missen hem. Eer hem om wat hij ons gebracht heeft.

 

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Ambreville zei:

dus stop,aub met zeveren over zijn redenen. 
ik mis hem, velen missen hem. Eer hem om wat hij ons gebracht heeft.

Hier gaat het om. Ik kende hem helemaal niet, maar het maakt me niet uit wat en hoe de reden is. Het is zoals het is: Hij is er niet meer! En dat is verdrietig genoeg zonder de hele discussie.

Link naar reactie

in 2006 hebben mijn vrouw en ik op de Mercatorstripbeurs in Kruibeke Malik voor het eerst ontmoet. Daarna zijn we jaarlijks, tot en met 19 mei 2019, bij hem op beurzen aangeschoven voor een tekening of gewoonweg om staan te kijken hoe hij het ene pareltje na het andere voor iedereen die bij hem aanschoof te voorschijn toverde. Malik was een erg vriendelijke man en heeft menig babbeltje gemaakt met mijn vrouw ondanks de taalbarrière maar met behulp van gebarentaal en de vriendelijke vriendin die Malik vaak vergezelde. Dat ze van dezelfde muziek hielden en onze schoonzoon ook slangen en spinnen probeerde te kweken, zal ongetwijfeld geholpen hebben bij die gesprekken. Een bezoek aan de stand van Arcadia zal vanaf nu voor ons nooit meer hetzelfde zijn. Malik was tijdens de beurzen vriendelijk voor iedereen. Wat mij betreft is alles over het overlijden van Malik en zijn leven buiten de stripbeurzen privé en mag voor mij ook privé blijven. Bijgaand de tekening uit 2016 voor onze kerstkaart. Rust in vrede Malik. Malik.thumb.jpg.24f60661934dd664fb2727189ced9029.jpg

Link naar reactie
20 uren geleden, Ambreville zei:

Malik is dood. De tekenaar die me leerde dat mensen met een stokje gedwongen kunnen worden om landmijnen te zoeken, de tekenaar die me leerde dat het zuiden een kleurrijke en waardevolle wereld is, de man die Cupido voor me afstofte. De tekenaar die een goede en vriendelijke vriend was in al die korte keren dat ik hem mocht ontmoeten. 
dus stop,aub met zeveren over zijn redenen. 
ik mis hem, velen missen hem. Eer hem om wat hij ons gebracht heeft.

Mooi gezegd. R.i.p.

 

 

EA7A315F-0BB1-4773-AECC-45AA13714FAD.jpeg

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op 13/12/2020 om 00:27, Ross zei:

Ik schrik me dood van het bericht. Maar ik ben tot mijn spijt niet verbaasd. Hij heeft her er vrees ik al 's over gehad. Ik heb zoiets van "heeft-ie het dan tóch gedaan?"

Hij zat in een vechtscheiding en zijn vrouw wou al zijn tekenwerk opeisen om te gelde te maken, heeft hij me verteld. En als haar dat lukt, dan steek ik de boel liever in brand en maak mezelf van kant. 

Omdat hij nog wel vaker zulke dramatische dingen zei, heb ik me maar gerustgesteld door te denken dat het dàt was. Maar nu blijkt, dat het toch echt zo gegaan is.

Mijn arme Malik... nu ja, het is een fel einde voor een Fenix van een kerel. Het past bij hem. Als hij dat zo wou, dan was het zijn keuze en zijn recht.

Ik zie hem niet als een zielige oude man: ik zie hem als een held die niet met zich liet sollen.

 

Ik ken dit verhaal ook maar dat is toch al meer dan 5 jaar oud. Hij heeft zelfs een tijdje gezegd dat alles al verbrand was als je bij hem navraag deed voor originelen. Heb altijd wel gedacht dat dit maar een verhaaltje was en dat hij zijn originelen nog wel ergens had. Dus is het toch schrikken als je zo ineens zijn overlijden verneemt.

En ik ga hem daardoor ook niet ineens zien als een zielige oude man of een held, neen hij blijft gewoon die vriendelijke man die toch o zo goed kon tekenen maar het maakt mij wel heel triest dat hij zo aan zijn einde moest komen.

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
2 uren geleden, Mzee zei:

 

Ik ken dit verhaal ook maar dat is toch al meer dan 5 jaar oud. Hij heeft zelfs een tijdje gezegd dat alles al verbrand was als je bij hem navraag deed voor originelen. Heb altijd wel gedacht dat dit maar een verhaaltje was en dat hij zijn originelen nog wel ergens had. Dus is het toch schrikken als je zo ineens zijn overlijden verneemt.

En ik ga hem daardoor ook niet ineens zien als een zielige oude man of een held, neen hij blijft gewoon die vriendelijke man die toch o zo goed kon tekenen maar het maakt mij wel heel triest dat hij zo aan zijn einde moest komen.

Ja, mij ook. Daaruit blijkt opnieuw dat je mensen niet tot het uiterste mag drijven. Er komt een moment dat we knappen...

Link naar reactie
15 minuten geleden, Ross zei:

Ja, mij ook. Daaruit blijkt opnieuw dat je mensen niet tot het uiterste mag drijven. Er komt een moment dat we knappen...

Probleem daarbij is dat die uiterste grens bij iedereen elders ligt. Er zijn mensen die heel veel kunnen hebben, er zijn mensen die bij het minste al knappen.

Link naar reactie
2 uren geleden, TDPB zei:

Probleem daarbij is dat die uiterste grens bij iedereen elders ligt. Er zijn mensen die heel veel kunnen hebben, er zijn mensen die bij het minste al knappen.

Yeah

Maar we weten allemaal dat onze tekeningen een héél gevoelig deel van ons is... als ze daar met hun tengels aanzitten, letterlijk of figuurlijk, dan zijn we allemaal kwetsbaar.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 12/12/2020 om 11:03, Stripper zei:

Geklaag over een te dik, te dun, te schuin of juist te recht lijntje.

Oeverloos gediscussieer of deel 18 beter is dan nr 4 enz.

 

Deze draad krijgt een staartje: waarom deel 18 en deel 4, en niet bijv. deel 1 en deel laatst? Wat logischer zou zijn.

 

Verder hoeft Facebook voor mij niet. Doe mij maar RealBook.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...