Ga naar inhoud

Overlijden Malik


Warson

Recommended Posts

Pfft, sterven bij een brand, verschrikkelijk. Hopelijk is het in zijn slaap gebeurd.

Archie Cash was behoorlijk vernieuwd, zowel inhoudelijk maar soms ook vormelijk, ook al was hij een beetje een kloon van de vroege Hermann qua stijl. Maar ik herinner me een verhaal waarin er volop geëxperimenteerd werd met standpunten en lensvervormingen. Duidelijk gemaakt door een tekenaar die er plezier in had.

Cupido was toch vooral meer van hetzelfde, en vraag me soms af of een tekenaar daar na pakweg 20 albums nog veel werkgenot uit haalt (zie ook bijna alle andere Cauvin-gagreeksen).

 

Link naar reactie
59 minuten geleden, TDPB zei:

Pfft, sterven bij een brand, verschrikkelijk. Hopelijk is het in zijn slaap gebeurd.

 

 

Waarschijnlijk een CO-vergiftiging. Het onderzoek is begonnen. Hopelijk worden de resultaten ergens gepubliceerd.

 

PS: over Alexis Dragonetti: waarschijnlijk vermoeidheid: bij vermoeid rijden kan het gebeuren dat je een microseconde of zo eigenlijk in slaap valt. Aan 120 km/u is dat nefast.

Link naar reactie

 

Rust in vrede, Malik was een zeer vriendelijke kerel en ondanks de taalbarrière was hij ook altijd heel makkelijk in de omgang met kinderen. De foto's van vogelspinnen zaten altijd het houten kistje met potloden. Van elke dedicasse maakte hij veel werk met inkt en kleurpotloden. Groot respect voor deze aparte maar graag gezien kleine en tegelijkertijd grote man!

Cupido-AA022-t.thumb.jpg.c01c5b94366a89620f464c165aa46e13.jpg

Chiwana-AA026-t.thumb.jpg.9b9063a894919ff270cfdfd353c1712c.jpg473213654_2014-08-31-2Malik1.thumb.JPG.b926f440671dcbf17d447545f03796cc.JPG

 

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Vittorio zei:

Respectloos, sensatiebelust en misselijkmakend, die details op de facebookpagina van SSZ over de wijze waarop Malik zich van het leven zou hebben beroofd.

 

Godverdomme.

Misschien.. toch doen grote kranten (o.a. de Telegraaf in Nederland) het niet anders..  van mij hoeft het ook niet..

 

Vloeken vind ik overigens ook niet bepaald netjes..

Link naar reactie

Excuus voor het vloeken, moest er even uit.

 

Nederlandse media houden zich over het algemeen aan de richtlijnen om details en methode van zelfdoding onvermeld te laten, als ik even snel google zijn die richtlijnen er ook voor de Vlaamse media. Los daarvan: je kunt ook zelf besluiten respectvol om te gaan met een wanhoopsdaad van een oude man. Nogmaals: dit is misselijkmakend.

Link naar reactie

Geklaag over een te dik, te dun, te schuin of juist te recht lijntje.

Oeverloos gediscussieer of deel 18 beter is dan nr 4 enz. Het zij zo.

Dat de Reep zich ook gaat lenen als roddelrubriek over een gewaardeerd tekenaar en aangenaam mens (zover ik dat mag zeggen op basis van incidenteel contact op stripfestivals) gaat mij echt te ver.

Alle aannames, suggesties en linkjes naar betrouwbare sites als Facebook kunnen wat mij betreft achterwege blijven bij een tragisch bericht als hier: het overlijden van een tekenaar maar eerst en vooral een mens.

Link naar reactie

Ik schrik me dood van het bericht. Maar ik ben tot mijn spijt niet verbaasd. Hij heeft her er vrees ik al 's over gehad. Ik heb zoiets van "heeft-ie het dan tóch gedaan?"

Hij zat in een vechtscheiding en zijn vrouw wou al zijn tekenwerk opeisen om te gelde te maken, heeft hij me verteld. En als haar dat lukt, dan steek ik de boel liever in brand en maak mezelf van kant. 

Omdat hij nog wel vaker zulke dramatische dingen zei, heb ik me maar gerustgesteld door te denken dat het dàt was. Maar nu blijkt, dat het toch echt zo gegaan is.

Mijn arme Malik... nu ja, het is een fel einde voor een Fenix van een kerel. Het past bij hem. Als hij dat zo wou, dan was het zijn keuze en zijn recht.

Ik zie hem niet als een zielige oude man: ik zie hem als een held die niet met zich liet sollen.

Link naar reactie
10 uren geleden, Ross zei:

Mijn arme Malik... nu ja, het is een fel einde voor een Fenix van een kerel. Het past bij hem. Als hij dat zo wou, dan was het zijn keuze en zijn recht.

Ik zie hem niet als een zielige oude man: ik zie hem als een held die niet met zich liet sollen.

Een wanhoopsdaad van een duidelijk labiele man onder het kopje heldendaad plaatsen getuigt ook niet van een heldere geest. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...