lukoste Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Vergeet Buck Danny niet. En Blacksad. En... Quote Link to comment
Dickerdack Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 Nu ik zelf al twee jaar niet meer rook, valt me pas op hoeveel er bijvoorbeeld in de strips van Marten Toonder werd gerookt. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk heer Bommel met zijn pijp, maar als je Koning Hollewijn leest, een satire op het naoorlogse Nederland, dan zie je pas hoe gewoon roken in de jaren 50 en 60 nog was. Maar... eerlijk is eerlijk... Hoe funest al dat gepaf ook is voor de gezondheid, in de beeldvorming voegt het absoluut iets toe qua sfeer en setting... Quote Link to comment
linthout Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 ik heb er een album over gemaakt Quote Link to comment
Vittorio Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 23 minuten geleden, linthout zei: ik heb er een album over gemaakt Dit is nou een prachtig inhaakmomentje en dan toch zo bescheiden zijn in de marketing, kom op... Sprankelend album van de grote winnaar CultuurPrijs Vlaanderen voor de Strip. Bestel hier rechtstreeks een exemplaar, voor minder dan de prijs van een pakje Marlboro Gold: https://depoort.com/nl/producten/urbanus-nl/verboden-te-roken Quote Link to comment
Vittorio Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 Waarschuwing: pas op voor namaak ! Quote Link to comment
Ptrck Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 Ook de Kapitein lust een pijpje. Quote Link to comment
Ptrck Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 Het is even zoeken, maar zelfs in Sus en Wis wordt er gerookt. Quote Link to comment
Hardcover Posted January 28, 2021 Share Posted January 28, 2021 Buck Danny, Jerry Tumbler, Jane Hamilton in "De Avonturen van Buck Danny" Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Hardcover Posted January 29, 2021 Share Posted January 29, 2021 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
cartoonesk Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 Lucky Luke en Guust hebben op zich niet zoveel gemeen maar ze zijn allebei tijdens hun stripcarrière gestopt met roken. Guust heeft nog wel eens gezondigd (de gag met Krasser die kruit in een sigaret doet). In Amerika waren er mensen die dachten dat Lucky Luke drugs rookte, omdat hij zijn sigaretten zelf draaide! Quote Link to comment
Tanuki Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 Was er ook geen dossier van Agent 327 waarin een Amerikaanse spion zich verborg achter een rookwolk? Ik kan het precies niet terugvinden maar het moet ergens zijn... Quote Link to comment
Lük Bey Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
bouncer Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fbleedingcool.com%2Fcomics%2Fcigarettes-in-a-comic-book-a-preview-of-sex-death-revolution-1%2F&psig=AOvVaw2-NlyIMl_0CRN30N1EOHKr&ust=1612262240788000&source=images&cd=vfe&ved=0CAkQjhxqFwoTCLi4q42_yO4CFQAAAAAdAAAAABAJ Sex death revolution - Magdalene Visaggio/Becca Farrow Quote Link to comment
Vaatwasser Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 1 uur geleden, Tanuki zei: Was er ook geen dossier van Agent 327 waarin een Amerikaanse spion zich verborg achter een rookwolk? Ik kan het precies niet terugvinden maar het moet ergens zijn... Dossier Rookbom inderdaad, uit het album drie avonturen. Ik geloof dat dit verhaal onderdeel was van een campagne tegen roken (de rokende agent zat volgens mij ook verschrikkelijk te hoesten). Het verhaal draaide om een microfilm voor de "neutrale bom" ("hij vernietigt vriend én vijand!", aldus de chef). Die microfilm zat uiteraard verstopt in een sigaret. Door een aantal wisseltrucs werd deze sigaret per ongeluk dan wel expres opgerookt, dus weg microfilm. Quote Link to comment
Hardcover Posted February 20, 2021 Share Posted February 20, 2021 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
mojo Posted February 20, 2021 Share Posted February 20, 2021 In de meeste Brubaker/Phillips comics wordt er gerookt Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
cinco Posted February 21, 2021 Author Share Posted February 21, 2021 12 uren geleden, mojo zei: Uit welke kwam deze? Quote Link to comment
sanderg Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 30 minuten geleden, cinco zei: Uit welke kwam deze? geweldige pagina! ben ook benieuwd waar dit van is Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
mojo Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 1 uur geleden, cinco zei: Uit welke kwam deze? 1 uur terug, sanderg zei: geweldige pagina! ben ook benieuwd waar dit van is The Fade Out, over het oude Hollywood en de blacklist. Een opkomende ster sterft en een schrijver probeert uit te zoeken wat er met haar is gebeurd. Tof film noir verhaal. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Peter Motte Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 16 uren geleden, Hardcover zei: Dat deed me aan oom Wim denken, maar het is natuurlijk Baardemakers. Beiden zijn wel ongeveer hetzelfde type en alle 2 roken ze een pijp. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
sanderg Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 3 uren geleden, mojo zei: The Fade Out, over het oude Hollywood en de blacklist. Een opkomende ster sterft en een schrijver probeert uit te zoeken wat er met haar is gebeurd. Tof film noir verhaal. geweldig! bedankt voor de info! Dit wil ik heel graag lezen Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Aleksandr Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 die <oude pijpers> zoals Oom Wim, Baardemakers, Clifton, Mortimer & Haddock, tot daar aan toe maar er zijn ook huidige strips waar op bijna elk blad een stinkstok wordt opgestoken en daar stoor ik me soms wel aan Quote Link to comment
linthout Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 Tja... Als roken niet meer mag in strips... Drinken zal dan binnenkort ook wel niet meer mogen... Geweld is dan vast ook binnenkort een probleem... Dan kunnen we er beter allemaal mee ophouden. Quote Link to comment
cinco Posted February 21, 2021 Author Share Posted February 21, 2021 In één van de DC tekenfilmreeksen laten ze Constantine met een lolly rondlopen in plaats van met een sigaret. En in de serie Legends of Tomorrow trekken ze de sigaret uit zijn mond als hij er één wil aansteken. Quote Link to comment
Tanuki Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 4 uren geleden, linthout zei: Geweld is dan vast ook binnenkort een probleem... Dan kunnen we er beter allemaal mee ophouden. Als we de Amerikaanse trend volgen, wat meestal zo is, zal geweld geen probleem zijn. Integendeel. Juffrouw Pussy daarentegen zal toch iets anders moeten aantrekken... Quote Link to comment
Waldorf Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 10 uren geleden, cinco zei: In één van de DC tekenfilmreeksen laten ze Constantine met een lolly rondlopen in plaats van met een sigaret. Dat deed Telly Savalas in Kojak in de jaren zeventig ook al. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
linthout Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 7 uren geleden, Tanuki zei: Als we de Amerikaanse trend volgen, wat meestal zo is, zal geweld geen probleem zijn. Integendeel. Juffrouw Pussy daarentegen zal toch iets anders moeten aantrekken... Wel, dat wil ik helemaal niet doen. Quote Link to comment
Aleksandr Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 ach, zolang sex nog mag Quote Link to comment
cinco Posted February 22, 2021 Author Share Posted February 22, 2021 5 minuten geleden, Aleksandr zei: ach, zolang sex nog mag mits 1,5 meter afstand Quote Link to comment
Recommended Posts