Ga naar inhoud

Je Laatste Non-Strip Aankoop


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

DVD's en Blu-Rays!

 

Team America: World Police

The Dirty Dozen

Batman & Batman Returns

Beetlejuice

 

Mijn coolpoints gaan waarschijnlijk zakken tot onder het vriespunt maar persoonlijk vind ik de Batman-films van Tim Burton nog altijd de beste. Een hele goeie mix van grimmige atmosfeer en onnozelheid. 
Michael Keaton vind ik nog altijd de beste Batman (Christian Bale's Nathan Explosion-stemmetje was echt te idioot), Michelle Pfeifer was GE-WEL-DIG als Catwoman maar Danny Devito... Wat mij betreft, de beste filmschurk in een Batman-film.
Wat de Joker betreft, ik vind het moeilijk om ze te vergelijken. Jack Nicholson acteert "minder uitgesproken" dan Ledger, meer zoals in een theatersstuk.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
19 minutes ago, Waldorf said:

 

In jouw tienerjaren luisterde men dan ook voornamelijk naar 78-toeren platen. 

 

Audiofielen beweren dat niets kan tippen aan het warme geluid van 78 toeren platen in mono beluisteren door een buizenversterker.

Ik heb eens een paar van mijn oude LP's op 78 toeren gedraaid, maar dat klinkt toch niet beter of warmer hoor.

Link naar reactie
On 11/8/2018 at 11:03 AM, Mask said:

 

Audiofielen beweren dat niets kan tippen aan het warme geluid van 78 toeren platen in mono beluisteren door een buizenversterker.

 

Daar ben ik het niet mee eens; idem voor de 45 en 33 toeren platen.

Een CD geeft het échte geluid weer. Vynil geeft een licht vervormd geluid, dat door velen als "warm" wordt omschreven.

Indien je echt dat warme geluid wil tijdens het draaien van een cd, kan je dat met een goede equaliser dusdanig afstellen.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
Op 9/11/2018 om 20:52, Martin zei:

 

Daar ben ik het niet mee eens; idem voor de 45 en 33 toeren platen.

Een CD geeft het échte geluid weer. Vynil geeft een licht vervormd geluid, dat door velen als "warm" wordt omschreven.

Indien je echt dat warme geluid wil tijdens het draaien van een cd, kan je dat met een goede equaliser dusdanig afstellen.

Niet mee eens. Heb enige decennia phono-buizenvoorversterkers gebouwd en vinyl klinkt alleen al stukken beter door de veel kortere signaalweg. Elk onderdeel dat extra nodig is, w.o. van analoog naar digitaal en weer andersom, beïnvloedt het eindsignaal. Buizentechnologie bij phono is "the less, the better".

Heb zelfs CD spelers van een buizenuitgangstrap voorzien om iets dichter bij het 100% analoge vinylgeluid te komen.

Zwakste schakel bij vinyl is hooguit de RIAA-correctie: doen we dat lokaal (tussen de ingangs-en uitgangstrap) of overall (in de tegenkoppeling).

En nooit equalizers gebruiken, niet bij phono of CD: geeft faseverschillen, waardoor klankbeeld diffuus wordt. En bij voorkeur de toonregeling van versterker uitzetten. "Warm" geluid is natuurgetrouw geluid, waarbij geen toonregeling benodigd is.

 

Los van bovenstaande is er de geluidstechnicus, die het geluid al manipuleert voor het op de mastertape komt. De luisteraar tweakt zijn installatie naar hoe hij het gemanipuleerd/bedoeld heeft.

De meest natuurgetrouwe opnames zijn die, waarbij de microfoons rechtstreeks op de mastertape aangesloten zijn. Komt helaas maar weinig voor.

Bijlage: hoe er van het oorspronkelijke geluid maar weinig overblijft.

 

HiFi 2018.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
1 uur terug, Martin zei:

Een bak Rochefort. De helft Rochefort 8 en de andere helft Rochefort 10.

De beste trappist ter wereld.

 

Hier ook een halve van 10, te rijpen sinds enkele weken.

(de andere helft ligt bij mijn schoonvader)

 

Beste trappist ter wereld. Ik wissel ook graag af met Orval.

Die nieuwe Engelse heeft trouwens  een geweldige trappist meets old ale-aanpak.

Link naar reactie
4 hours ago, Hamirubi said:

 

Hier ook een halve van 10, te rijpen sinds enkele weken.

(de andere helft ligt bij mijn schoonvader)

 

Beste trappist ter wereld. Ik wissel ook graag af met Orval.

Die nieuwe Engelse heeft trouwens  een geweldige trappist meets old ale-aanpak.

 

Dat rijpen lukt bij mij niet omdat ik er niet af kan blijven.

Ik heb alle buitenlandse trappisten al gedronken, behalve dus die Engelse. Die vind ik binnenkort wel. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik die buitenlandse monnikenbrouwsels dikwijls wel goed vind, maar niet van het niveau van wat we in Belgenland hebben.

Orval vind ik het ideale zomerbier. Jammer dat het niet overal te verkrijgen is.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...