cinco Posted April 23, 2021 Posted April 23, 2021 En waaraan moet die plek voldoen voor de ideale leessessie? Quote
Aleksandr Posted April 24, 2021 Posted April 24, 2021 idialieter, op een rustige zetel in de armen van mijn lief helaas kan die dan haar mondje niet stilhouden... Quote
Firmin Van De Kasseien Posted April 24, 2021 Posted April 24, 2021 Ik lees graag strips op het werk en wil dan niet gestoord worden. Quote
Waldorf Posted April 26, 2021 Posted April 26, 2021 In de zetel. Of als iemand anders in de zetel tv zit te kijken: aan de keukentafel. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Lamme Goedzak Posted April 26, 2021 Posted April 26, 2021 Waar maakt niet uit. Zolang het maar comfortabel zit en stil is. Zetel, tuinstoel, bed, bad. WC wel niet. Quote
shakeitupguy Posted April 26, 2021 Posted April 26, 2021 In een klein zeteltje aan het raam en met stilte. Quote
cinco Posted April 26, 2021 Author Posted April 26, 2021 2 uren geleden, shakeitupguy zei: en met stilte niet altijd even makkelijk om te realiseren Quote
kbellon Posted April 26, 2021 Posted April 26, 2021 Stilte en waar het aangenaam is om te zitten: met koud weer binnen languit in de zetel en met goed weer op een ligstoel in de tuin. Zolang het er maar voldoende stil en voldoende licht is Quote
Richard Boom-vavavoom Posted April 28, 2021 Posted April 28, 2021 ik heb verscheidene favoriete plekjes.... Als het warm weer is: dan buiten in de tuin in de schaduw. In een ligstoel, zodat ik eventueel ook lekker weg kan suffen Aan het strand: in mijn eentje, tegen een (kunstmatig) duin. Niet te warm, niet te koud.... In ons nieuwe huis hebben we een "booknook" gemaakt. 3 mega-zetels, een grote LouisIV-tafel en een wand vor boekenkasten... heerlijk! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Lichtman Posted April 28, 2021 Posted April 28, 2021 Sowieso ergens rustig. Heerlijk buiten als 't mooi weer en niet te winderig is. In de schaduw onder een boom ofzo, want met te straf zonlicht is er soms teveel reflectie op de pagina's. Bij minder weer gewoon in de zetel. Of aan tafel als 't een hele turf is. Een goed biertje past ook dikwijls . En soms ook wel eens met een streepje muziek. (@Aleksandr, uw tip lijkt mij eigenlijk ook wel aanlokkelijk, dat ga ik eens moeten proberen ) Quote
cinco Posted April 30, 2021 Author Posted April 30, 2021 Ik probeer binnenshuis ook altijd een degelijke plek met natuurlijke lichtinval te zoeken. Quote
fenip Posted May 1, 2021 Posted May 1, 2021 Op 28/4/2021 om 09:53, boomvavavoom zei: In ons nieuwe huis hebben we een "booknook" gemaakt. 3 mega-zetels, een grote LouisIV-tafel en een wand vor boekenkasten... heerlijk! Dat wil ik wel eens zien. Ondanks veel ruimte ben ik er nog niet in geslaagd om alles bijeen te krijgen. ps hier ook voorkeur voor (lig)zetel afhankelijk van de klimatologische condities. Quote http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=33998 http://www.2dgalleries.com/browse/profile?id=190
Willem Posted May 1, 2021 Posted May 1, 2021 In ieder geval overdag wanwege het licht. Meestal op de bank en dan kunnen de 2 katten ook meelzen. Die moeten om een of nadere reden altijd ernaast liggen. En als het even kan dat iedereen weg is. Lekker stil en echt in het verhaal komen. Quote
cinco Posted June 28, 2021 Author Posted June 28, 2021 Strips van de bib heb ik wel al eens in bad gelezen. Mijn eigen strips niet. Quote
Savantas Posted July 2, 2021 Posted July 2, 2021 Rustig in alle stilte op de bank in m'n mancave, omgeven door m'n verzameling stripboeken....heerlijk Quote
cinco Posted July 3, 2021 Author Posted July 3, 2021 Eén van mijn beste leeservaringen heb ik indertijd gehad op de slaapkamer van de ouders van een klasgenoot. Ja, ik zal hierover wat moeten uitwijden zeker? Wel, die ouders waren op reis en de zoon was alleen thuis. Dus hij hield een fuif voor klasgenoten. Maar de fuif was saai en op een moment zat iedereen Dumb and Dumber te kijken. Ik wist dat de vader veel oude Nerostrips had, dus ik vroeg aan mijn klasgenoot of ik daar in mocht gaan lezen. Voor hem was het ok. Dus ik heb half de nacht doorgebracht in die lege slaapkamer van zijn ouders waar de Nerostrips lagen. De Bronnen van Sing-Song-Li onder andere. Ik zat zo in die verhalen op dat moment, ideaal. Quote
Peter Motte Posted July 4, 2021 Posted July 4, 2021 On 4/26/2021 at 8:00 PM, shakeitupguy said: en met stilte. Daar stel ik tegenwoordig ook prijs op. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cinco Posted July 4, 2021 Author Posted July 4, 2021 22 minuten geleden, Peter Motte zei: Daar stel ik tegenwoordig ook prijs op. Een rustige woonomgeving hebben dan. Niet altijd zo simpel. Quote
cinco Posted July 7, 2021 Author Posted July 7, 2021 Ik weet niet of er velen zijn die dit hadden, maar als kind kon ik zelfs in de meest rumoerige omgevingen volledig geabsorbeerd raken in een strip. Quote
cinco Posted December 24, 2021 Author Posted December 24, 2021 Raarste locatie waar ik dit jaar strips heb gelezen is in een kajuit van een hotelboot. Zo krap is het dus. Ik kon er zelfs niet volledig rechtstaan omdat ik heel groot ben. (echt, dat plafond is lager dan 1m90) Maar ik moest er tijdelijk verblijven om in Nederland wat dingetjes te regelen voordat ik de sleutels van mijn nieuwe locatie had en ik wou ook niet elke dag op en af tussen België en Nederland. Wat heb ik er gelezen, in die kajuit? Tyler Cross: Miami Dat album... doet dingen met een mens. Jan, Jans en de Kinderen: ik veronderstel dat dit als inburgering in Nederland telt. Johan en Pirrewiet: de Zwarte Pijl Nooit gedacht om dit album in zo een rommelwinkeltje in Maastricht aan te treffen. Suske en Wiske; de Naamloze 9 In een krantenwinkel kan je dus kiezen tussen de nieuwste S&W of een Donald Duck en dan heb je het gehad. Dit verhaal was best ok, hoor. Quote
Ambreville Posted December 24, 2021 Posted December 24, 2021 Telt op zee? Een weekje varen met auteurs en nog een andere strip lezen Quote
cinco Posted December 25, 2021 Author Posted December 25, 2021 8 uren geleden, Ambreville zei: Wie staan er in de 3 onderste vakken? Quote
Ambreville Posted December 25, 2021 Posted December 25, 2021 15 minutes ago, cinco said: Wie staan er in de 3 onderste vakken? Quote
cartoonesk Posted January 10, 2022 Posted January 10, 2022 Bij mij thuis staat bijna altijd muziek aan. Dat verhindert me niet om de wereld van de strip binnen te treden. Quote
cinco Posted February 1, 2022 Author Posted February 1, 2022 Op 25/12/2021 om 00:07, Ambreville zei: Telt op zee? Dit zou op leesvlak perfectie kunnen zijn. Met de juiste invalshoek van het daglicht, een hopelijk rustige omgeving, het zachte kabbelen van het water... Ik had in oktober in een kleine kajuit op een aangemeerde hotelboot wat strips zitten lezen en mocht die kajuit iets ruimer geweest zijn en de tussenmuren iets dikker, dan was dat ideaal geweest. Quote
Waldorf Posted February 2, 2022 Posted February 2, 2022 Oooh, een laddertje om hoog geplaatste boekjes te nemen... Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Blutch Posted February 2, 2022 Posted February 2, 2022 19 minuten geleden, Waldorf zei: Oooh, een laddertje om hoog geplaatste boekjes te nemen... Ik voel mij nooit op mijn gemak op dat ding, maar het staat inderdaad wel schoon. Quote
Daan Posted February 2, 2022 Posted February 2, 2022 2 uren geleden, Blutch zei: Ik voel mij nooit op mijn gemak op dat ding, maar het staat inderdaad wel schoon. Dat snap ik wanneer ik jouw avatar bekijk! Quote
Blutch Posted February 3, 2022 Posted February 3, 2022 11 uren geleden, Daan zei: Dat snap ik wanneer ik jouw avatar bekijk! Quote
Richard Boom-vavavoom Posted March 7, 2022 Posted March 7, 2022 Quote ik heb verscheidene favoriete plekjes.... Als het warm weer is: dan buiten in de tuin in de schaduw. In een ligstoel, zodat ik eventueel ook lekker weg kan suffen Aan het strand: in mijn eentje, tegen een (kunstmatig) duin. Niet te warm, niet te koud.... In ons nieuwe huis hebben we een "booknook" gemaakt. 3 zetels, een grote LouisIV-tafel en een wand voor boekenkasten... heerlijk! om het te illustreren Hier... de zw-zetel en dan de rode hokker met mijn benen erop. Spiderman-dekentje eroverheen. Ons nieuwe hondje Puck gaat dan op de mat liggen of in zijn mandje links. En ik pak dan een boek of stripboek of comic uit de linkerkast, want die zit VOL met "nog te lezen" zaken. Dit 15m2 gedeelte van de 45m2 woonkamer noemen we de "book nook" fenip, cartoonesk and BobFish 2 1 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Neat Stuff Posted March 7, 2022 Posted March 7, 2022 4 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: om het te illustreren Hier... de zw-zetel en dan de rode hokker met mijn benen erop. Spiderman-dekentje eroverheen. Ons nieuwe hondje Puck gaat dan op de mat liggen of in zijn mandje links. En ik pak dan een boek of stripboek of comic uit de linkerkast, want die zit VOL met "nog te lezen" zaken. Dit 15m2 gedeelte van de 45m2 woonkamer noemen we de "book nook" Nice! De ijsbeer zelf geschoten? Richard Boom-vavavoom 1 Quote
Peter Motte Posted March 7, 2022 Posted March 7, 2022 Een ijsbeer schieten, dat hoort niet. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Richard Boom-vavavoom Posted March 8, 2022 Posted March 8, 2022 18 hours ago, Neat Stuff said: Nice! De ijsbeer zelf geschoten? ja vast 18 hours ago, Peter Motte said: Een ijsbeer schieten, dat hoort niet. o gij, teer zieltje het is van karton, pluche enzo. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
cinco Posted March 8, 2022 Author Posted March 8, 2022 Op 7/3/2022 om 11:18, Richard Boom-vavavoom zei: "If you don't find me in my reading chair, I'm probably hunting." Richard Boom-vavavoom and Lamme Goedzak 1 1 Quote
cinco Posted June 9, 2022 Author Posted June 9, 2022 Het gaat mij meer en meer om een goede invalshoek van het (zachte) zonlicht om de tekeningen tijdens het lezen het beste tot hun recht te laten komen. Ik heb nog niet de juiste gloeilampen gevonden voor de spots die hier hangen om datzelfde effect op een kunstmatige manier te verkrijgen. Quote
Leesplezier Posted June 19, 2022 Posted June 19, 2022 Voor mij is dit een zetel in de veranda. Als ik kan, lees ik in de voormiddag daar. Tegen de middag wordt het te warm en ik word gek als ik merk dat er pagina wat begint te krullen van de warmte. Maar ik ben een echte koudekleum en hou van zonlicht. Enkel dommel je nogal snel weg achter het glas… lastig als je dan bv een boek leest. Het komt wel vaker voor dat ik eenzelfde pagina 3x opnieuw terug moet beginnen lezen. Dus van die kant gezien, heb ik meer leesplezier Quote
cinco Posted November 8 Author Posted November 8 Weinig mogelijkheid nu het winteruur is om nog voor het avondeten gebruik te maken van het daglicht om een strip te lezen. Quote
Recommended Posts