Ga naar inhoud

Waar is jouw ideale plek om strips te lezen?


cinco

Recommended Posts

ik heb verscheidene favoriete plekjes....

Als het warm weer is: dan buiten in de tuin in de schaduw. In een ligstoel, zodat ik eventueel ook lekker weg kan suffen :)

Aan het strand: in mijn eentje, tegen een (kunstmatig) duin. Niet te warm, niet te koud....

In ons nieuwe huis hebben we een "booknook" gemaakt. 3 mega-zetels, een grote LouisIV-tafel en een wand vor boekenkasten... heerlijk!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Sowieso ergens rustig. Heerlijk buiten als 't mooi weer en niet te winderig is. In de schaduw onder een boom ofzo, want met te straf zonlicht is er soms teveel reflectie op de pagina's. Bij minder weer gewoon in de zetel. Of aan tafel als 't een hele turf is. Een goed biertje past ook dikwijls 😇. En soms ook wel eens met een streepje muziek.
(@Aleksandr, uw tip lijkt mij eigenlijk ook wel aanlokkelijk, dat ga ik eens moeten proberen :))

Link naar reactie
Op 28/4/2021 om 09:53, boomvavavoom zei:

In ons nieuwe huis hebben we een "booknook" gemaakt. 3 mega-zetels, een grote LouisIV-tafel en een wand vor boekenkasten... heerlijk!

Dat wil ik wel eens zien. Ondanks veel ruimte ben ik er nog niet in geslaagd om alles bijeen te krijgen.
ps hier ook voorkeur voor (lig)zetel afhankelijk van de klimatologische condities.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Eén van mijn beste leeservaringen heb ik indertijd gehad op de slaapkamer van de ouders van een klasgenoot.

Ja, ik zal hierover wat moeten uitwijden zeker?

Wel, die ouders waren op reis en de zoon was alleen thuis. Dus hij hield een fuif voor klasgenoten.

Maar de fuif was saai en op een moment zat iedereen Dumb and Dumber te kijken.

Ik wist dat de vader veel oude Nerostrips had, dus ik vroeg aan mijn klasgenoot of ik daar in mocht gaan lezen.

Voor hem was het ok. Dus ik heb half de nacht doorgebracht in die lege slaapkamer van zijn ouders waar de Nerostrips lagen. De Bronnen van Sing-Song-Li onder andere. Ik zat zo in die verhalen op dat moment, ideaal.

 

afbeelding.png.e4ecf665afa2f2833ec5ee7e8b9aec5a.png

 

Link naar reactie
  • 5 months later...

Raarste locatie waar ik dit jaar strips heb gelezen is in een kajuit van een hotelboot.

 

Zo krap is het dus. Ik kon er zelfs niet volledig rechtstaan omdat ik heel groot ben.

(echt, dat plafond is lager dan 1m90)

 

afbeelding.thumb.png.4dcdd33ffa3aeb76d6cc7c20d3f9a2bb.png

 

Maar ik moest er tijdelijk verblijven om in Nederland wat dingetjes te regelen voordat ik de sleutels van mijn nieuwe locatie had en ik wou ook niet elke dag op en af tussen België en Nederland.

 

Wat heb ik er gelezen, in die kajuit?

 

Tyler Cross: Miami

 

Dat album... doet dingen met een mens.

 

afbeelding.thumb.png.389a57574432269be830d2440b0e9408.png

 

Jan, Jans en de Kinderen: ik veronderstel dat dit als inburgering in Nederland telt.

 

afbeelding.thumb.png.f7dce53458d5c1eaca05317ddc403393.png

 

Johan en Pirrewiet: de Zwarte Pijl

 

Nooit gedacht om dit album in zo een rommelwinkeltje in Maastricht aan te treffen.

 

afbeelding.png.a1ea9461341e5b945c7dd17be74fb3fd.png

 

Suske en Wiske; de Naamloze 9

 

In een krantenwinkel kan je dus kiezen tussen de nieuwste S&W of een Donald Duck en dan heb je het gehad.

 

Dit verhaal was best ok, hoor.

 

afbeelding.png.1709fd2e1120ae0753501b6aa8b10e5c.png

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Op 25/12/2021 om 00:07, Ambreville zei:

Telt op zee?

 

4C7F4EBF-1670-471D-8972-6143C3FE9F8E.thumb.jpeg.22a2c8e2be716709e4453b0e496afd12.jpeg

 

Dit zou op leesvlak perfectie kunnen zijn. Met de juiste invalshoek van het daglicht, een hopelijk rustige omgeving, het zachte kabbelen van het water...

 

Ik had in oktober in een kleine kajuit op een aangemeerde hotelboot wat strips zitten lezen en mocht die kajuit iets ruimer geweest zijn en de tussenmuren iets dikker, dan was dat ideaal geweest.

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
Quote

ik heb verscheidene favoriete plekjes....

Als het warm weer is: dan buiten in de tuin in de schaduw. In een ligstoel, zodat ik eventueel ook lekker weg kan suffen :)

Aan het strand: in mijn eentje, tegen een (kunstmatig) duin. Niet te warm, niet te koud....

In ons nieuwe huis hebben we een "booknook" gemaakt. 3 zetels, een grote LouisIV-tafel en een wand voor boekenkasten... heerlijk!

om het te illustreren :)

 

afbeelding.thumb.png.b85becd19746bff5f8f9d711d3c85dad.png

 

Hier... de zw-zetel en dan de rode hokker met mijn benen erop.
Spiderman-dekentje eroverheen.
Ons nieuwe hondje Puck gaat dan op de mat liggen of in zijn mandje links.

En ik pak dan een boek of stripboek of comic uit de linkerkast, want die zit VOL met "nog te lezen" zaken.

Dit 15m2 gedeelte van de 45m2 woonkamer noemen we de "book nook"  :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

om het te illustreren :)

 

afbeelding.thumb.png.b85becd19746bff5f8f9d711d3c85dad.png

 

Hier... de zw-zetel en dan de rode hokker met mijn benen erop.
Spiderman-dekentje eroverheen.
Ons nieuwe hondje Puck gaat dan op de mat liggen of in zijn mandje links.

En ik pak dan een boek of stripboek of comic uit de linkerkast, want die zit VOL met "nog te lezen" zaken.

Dit 15m2 gedeelte van de 45m2 woonkamer noemen we de "book nook"  :)

Nice! De ijsbeer zelf geschoten?

Link naar reactie
  • 3 months later...

Het gaat mij meer en meer om een goede invalshoek van het (zachte) zonlicht om de tekeningen tijdens het lezen het beste tot hun recht te laten komen. Ik heb nog niet de juiste gloeilampen gevonden voor de spots die hier hangen om datzelfde effect op een kunstmatige manier te verkrijgen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Voor mij is dit een zetel in de veranda. Als ik kan, lees ik in de voormiddag daar. Tegen de middag wordt het te warm en ik word gek als ik merk dat er pagina wat begint te krullen van de warmte. Maar ik ben een echte koudekleum en hou van zonlicht. Enkel dommel je nogal snel weg achter het glas… lastig als je dan bv een boek leest. Het komt wel vaker voor dat ik eenzelfde pagina 3x opnieuw terug moet beginnen lezen. Dus van die kant gezien, heb ik meer leesplezier 🙈

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...