Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

12 uren geleden, Suske zei:

Zat er bij jouw album van Spirou een exclusieve bonus? Op hun webite staat dat er voor de kopers op de site iets extra bij het album zou zitten, maar bij mijn exemplaar zat er niets. (de ex-libris zat er wel bij)

 

Neen. De vorige keren zat er telkens een metalen plaatje bij, maar nu was er enkel de ex-libris.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Veel plezier met die boeken, mooi spul. De verzameling van Jack Kamen ga ik binnenkort bestellen (eigen kerstcadeau), hij is één van mijn favorieten. Sommigen vinden zijn inktwerk misschien wat aan de zware kant, maar hoe hij bv. een broek of een jas inkt - ik vind het prachtig.

 

Ben ook een fan van Johnny Craig - schoon, en helder en zijn hij kon spannende composities maken, vind ik (zoals de openingsplaatjes bij zijn verhalen). Ik weet niet of vaker met Kamen heeft gewerkt, maar in een nummer van "Crime Suspenstories" is er een verhaal getekend door Kamen, geïnkt door Craig. En zo lijkt het ook - duidelijk Kamen gezichten en kleding, met duidelijk de schone, minder intense lijnen van Craig.

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, charles zei:

Veel plezier met die boeken, mooi spul. De verzameling van Jack Kamen ga ik binnenkort bestellen (eigen kerstcadeau), hij is één van mijn favorieten. Sommigen vinden zijn inktwerk misschien wat aan de zware kant, maar hoe hij bv. een broek of een jas inkt - ik vind het prachtig.

 

Ben ook een fan van Johnny Craig - schoon, en helder en zijn hij kon spannende composities maken, vind ik (zoals de openingsplaatjes bij zijn verhalen). Ik weet niet of vaker met Kamen heeft gewerkt, maar in een nummer van "Crime Suspenstories" is er een verhaal getekend door Kamen, geïnkt door Craig. En zo lijkt het ook - duidelijk Kamen gezichten en kleding, met duidelijk de schone, minder intense lijnen van Craig.

 

 

 

Dank je Charles, die Fantagraphics zijn in zwart/ wit, dan komen die lijntjes mooi uit.

Ik heb ook EC Archives - Extra besteld, deze is voornamelijk door Johnny Graig getekend, zag wel dat er twee

versies van waren !?, een gekleurde en een zwart wit versie.

https://www.darkhorse.com/Books/29-151/The-EC-Archives-Extra-HC

https://www.budsartbooks.com/product/ec-archives-extra/

image.thumb.png.8bad9c4e4656a6c6bfb6fbb08648cba9.png

 

Groeten en een fijne kerst.

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Air zei:

@WILCO

prikkelende cover!

Las u het eerste boek ook?

zo ja, wat zijn u bevindingen?

(positief genoeg om deel 2 aan te schaffen.)

 

Deel 1 (en ook alle vorige delen) heb ik uiteraard ook gelezen. Moeilijke lectuur. Je moet er je tijd voor nemen. Lezen, terugbladeren, verder lezen, bijkomende info opzoeken, .... Bourgeon heeft zich zeer goed gedocumenteerd, misschien ietsje te goed want het was vaak moeilijk om te volgen. 

Link naar reactie
1 hour ago, WILCO said:

Deel 1 (en ook alle vorige delen) heb ik uiteraard ook gelezen. Moeilijke lectuur. Je moet er je tijd voor nemen. Lezen, terugbladeren, verder lezen, bijkomende info opzoeken, .... Bourgeon heeft zich zeer goed gedocumenteerd, misschien ietsje te goed want het was vaak moeilijk om te volgen. 

Hij heeft er zelfs maquettes van gemaakt.

 

https://www.citebd.org/neuvieme-art/les-maquettes-de-francois-bourgeon

 

 

 

Link naar reactie
Op 20/12/2023 om 20:56, Ambreville zei:

Gezien, ook de originele Ulule. Ik weet niet of dit goed gaat zijn. Het bindmiddel tussen de inhoud is enkel dat het onuitgegeven is. Als ik hem zie liggen zal ik hem wel eens vastnemen.

al na 1 dag bij diverse site's  uitverkocht.

zag dat het ook maar om 300 exemplaren gaat.

Link naar reactie
7 uren geleden, Air zei:

@WILCO

prikkelende cover!

Las u het eerste boek ook?

zo ja, wat zijn u bevindingen?

(positief genoeg om deel 2 aan te schaffen.)

 


Ik ben afgehaakt. Ik geraakte er echt niet meer doorheen. Laatste tweeluik aan mij laten voorbijgaan. Had dat beter ook al gedaan voor het vorige tweeluik 'Het kleine meisje Bois-Caiman'. Ook nauwelijks door te komen maar toen Bourgeon kwam signeren in Brussel toch maar aangeschaft. Gesigneerde Bourgeon-albums doe je nu eenmaal niet snel van de hand. Maar herlezen zal ik deze twee albums niet snel doen. De oorspronkelijke vijf albums heb ik daarentegen wel al meermaals gelezen.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...