Ga naar inhoud

Stripspeciaalzaak.be


esteban²

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser
On 10/5/2019 at 8:29 PM, Ambreville said:

 Eigenlijk zou Stripspeciaalzaak volop de kaart van subsidies en striperfgoed moeten trekken om meer onafhankelijk te worden, zonder over te hellen naar bizarre, slechte tekenaars.

 

Net door van subsidies gebruik te maken word je afhankelijk.

Laat SSZ maar enkele lucratieve deals met uitgeverijen aflsuiten aangaande hun financiring. Anderen die helemaal niets moeten hebben van bv. SU-uitgaves en helemaal losgehen op Baudoin en aanverwanten kunnen toch ook een initiatief zoals de SSZ oprichten...

Het internet is daar heel geschikt voor.

Link naar reactie
1 uur geleden, Kameraad Mauser zei:

Net door van subsidies gebruik te maken word je afhankelijk.

Laat SSZ maar enkele lucratieve deals met uitgeverijen aflsuiten aangaande hun financiring. Anderen die helemaal niets moeten hebben van bv. SU-uitgaves en helemaal losgehen op Baudoin en aanverwanten kunnen toch ook een initiatief zoals de SSZ oprichten...

Het internet is daar heel geschikt voor.

Heel erg arm Vlaanderen, triestig

Link naar reactie
24 minutes ago, Kool Thing said:

Het is hommage aan Blueberry. Ik loop er niet wild van. Uit de preview lijkt het me eerder een zwakkere Bonhomme. 

Al gekocht in het Frans omdat Brain kwam signeren. Verhaal vond ik rekelijk en zeker in de sfeer van Giraud/Charlier.  Tekeningen daarentegen had ik soms wat moeite mee.  Zelfs Giraud tekende beter bij zijn eerste Blueberry albums. Is inderdaad een hommage album en is enkel voor diehard fans, voor Blain fans raad ik aan GUS te herlezen.

 

Link naar reactie

Juist die diehards fans tonen geen interesse in dit "hommage album", wat trouwens eerste deel is van een 2-luik. Dus bij aankoop zit U min of meer aan 2e deel vast. (Hoort eigenlijk in rubriek "Vandaag toch niet gekocht".)

Interesse zou eerder van jonge generatie zijn. Score voor dit album schommelt bij Franse BDgest tussen de 2,6/5 en 2,8/5.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
Op 14/1/2020 om 17:53, bammar zei:

Knappe 'hommage' in de stijl van Blain maar met de verhaallijn van de goede Blueberry's

Huhh..? Dan toch is toch een vertaling van een andere hommage: 60 jaar Tanguy & Laverdure, met o.a. scenario's van Francis Bergèse, te preferen...

 

T-L-60-jaar-2020.png

 

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Ik ben grote fan van Blain, dus zat allerminst te wachten op een Giraud-kloon toen ik dit kocht. Ik wil gewoon een Blueberry zien in de stijl van Blain. Leuke mix van voorkeuren, als het ware. Ik denk dat Blain ook al iets te lang bezig is om nu te verwachten dat die zijn tekenstijl zou aanpassen voor dit tweeluik. 

 

Soit, ik heb het album nog niet gelezen, dus het scenario is nog afwachten voor mij. De tekeningen zijn alleszins al dik OK!

Link naar reactie

Leuk album, leest vlot weg en dat is positief bedoeld. Veel kritiek hier die wat mij betreft geen hout snijdt. Spuuglelijke tekeningen? Ieder zijn smaak. Maar 'Zelfs Giraud tekende beter bij zijn eerste Blueberry albums', werkelijk? Iedereen die zijn hakken in het zand zet en vasthoudt aan die gedachte, zou eerst Fort Navajo moeten lezen en dan pas Apache Rancune. Dat is dan een verademing, wat een lucht, die oude Blueberry's zijn enorm benauwd met die eindeloze vierstrokenpagina's, alles volgestouwd met (ouderwetse) tekst en heel soms gebeurt er iets dat je filmisch zou kunnen noemen. Dan Blain, helemaal van deze tijd, rap gemonteerd en zelfs als de actie klein afgekaderd is voel je dat er nog een hele wereld buiten is.

 

Kunnen we niet eens tot de consensus komen dat de vroege Blueberry van Gir en Charlier enorm gedateerd is en alleen nog te pruimen als je er mee groot bent geworden? 

Link naar reactie
4 uren geleden, Peter Motte zei:

De allereerste albums volgens mij wel. De latere niet.

Vanaf het ijzeren paard schiet de kwaliteit van Blueberry omhoog. De Chihuahua Pearl cyclus vind ik persoonlijk het hoogtepunt. De goudmijncyclus die eraan vooraf ging komt hier, wat mij betreft, dichtbij in de buurt.

 

Je zou er bijna een poll voor willen opstellen :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
3 uren geleden, Rik zei:

Vanaf het ijzeren paard schiet de kwaliteit van Blueberry omhoog. De Chihuahua Pearl cyclus vind ik persoonlijk het hoogtepunt. De goudmijncyclus die eraan vooraf ging komt hier, wat mij betreft, dichtbij in de buurt.

 

Je zou er bijna een poll voor willen opstellen :e007:

Van Pearle tot en met Het einde van de lange rit, is ook wat mij betreft een aaneenschakeling van hoogtepunten. Eindeloos vaak gelezen toen ik jonger was. Het behoort tot de strips die nog goed in het geheugen ligt, ondanks dat de herlezing alweer langere tijd geleden is. Dat zegt toch wat. Wel viel het op, dat als je ook de andere series van Charlier las, dat hetzelfde trucje werd uitgehaald als het ging om het misleiden van de tegenstander. Maar dat heeft de pret nooit gedrukt. 

Link naar reactie
19 uren geleden, Vittorio zei:

Kunnen we niet eens tot de consensus komen dat de vroege Blueberry van Gir en Charlier enorm gedateerd is en alleen nog te pruimen als je er mee groot bent geworden? 

Dat is een consensus vermomd als een dictaat.

 

Los daarvan: de besprekingen zijn overwegend positief. Dus dit is een stormpje in een glas water.

 

http://www.stripspeciaalzaak.be/2020-Besprekingen/Luitenant-Blueberry-1.htm

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
13 hours ago, bouncer said:

image.thumb.png.ad8dc1633a094dc129784f82819b7b78.png

 

Daar is er weer een voor de rubriek " moeilijk verkrijgbare HC's, alleen voor onderhandse verkoop en niet bestemd voor winkelverkoop".

Misschien in het vervolg uitbrengen met deze tekst op sticker, weet iedereen hoe te handelen, oplage van 500 stuks in no time op.

 

 

Die heb ik nochtans vorige donderdag gewoon op een site van een winkel aan een normale prijs gekocht en er waren er wel meerdere exemplaren te koop. In andere winkels dan wel weer veel te weinig binnen. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Theoak zei:

Wat is er mis met de softcovers? Sowieso een goedkopere oplossing!

Als ik die serie in hc wil hebben, en hij is bijna niet verkrijgbaar, is het voor mij klaar.

Ik heb nog genoeg te lezen, en er zijn andere series genoeg, welke ik wel in alleen sc heb wil hebben.

 

Ieder zijn ding.

Link naar reactie
23 uren geleden, Theoak zei:

Wat is er mis met de softcovers? Sowieso een goedkopere oplossing!

Ik heb liever een degelijke hardcover om in mijn boekenkast te steken. Zo is nu mijn Blueberry reeks 9 HC integralen + 1 softcover van dat hommage album - dat ik in HC had pre-ordered! Dus het bestaat, maar je kan het niet kopen en slimme jongens op Catawiki worden er rijk voor. Dàt is er mis. 

 

Maar ja je hebt apologisten voor alles zeker.

Link naar reactie
Op 8/2/2020 om 23:07, bouncer zei:

image.thumb.png.ad8dc1633a094dc129784f82819b7b78.png

 

Daar is er weer een voor de rubriek " moeilijk verkrijgbare HC's, alleen voor onderhandse verkoop en niet bestemd voor winkelverkoop".

Misschien in het vervolg uitbrengen met deze tekst op sticker, weet iedereen hoe te handelen, oplage van 500 stuks in no time op.

 

 

Tsja, dat blijft toch een ding. Gelukkig had @Neat Stuff, zoals wel vaker eigenlijk, gewoon zijn exemplaren in de winkel liggen. 

Misschien word het tijd voor een lijst met integere winkels die niet aan deze vorm van onderhandse verkoop doen? 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...