Ga naar inhoud

Stripspeciaalzaak.be


Recommended Posts

1 uur geleden, lordofindifference zei:

Spijtig voor de reep, maar gelukkig zit het hier nog vol met andere interessante posters en topics.Ā 

Andiamo!Ā  ( alvast mijn Italderiaans oefenen voor op reis ;)Ā  )ļ»æ

Er is er maar eentje op de Reep die onmisbaar is en dat is Peter Bonte, die de rekeningen betaalt waar de site op draait. Bedankt Peter!Ā 

Link naar reactie
36 minuten geleden, Tweetie zei:

Er is er maar eentje op de Reep die onmisbaar is en dat is Peter Bonte, die de rekeningen betaalt waar de site op draait. Bedankt Peter!Ā 

De onmisbare Koen enĀ Yncke niet vergeten! :)

Ā 

Catawiki is ook een mooie hulp op financieel gebied, elk z'n pluim.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Ambreville zei:

Logisch. Kontiki zocht een plaats waar er niet geklaagdĀ wordt, waar er geen trollen zijn, Ā waar er geen kritiek geleverd wordt.

Ā 

dus is hij naar de sociale media gegaan :)

Ja, het klinkt contraproductief maar op een forum heb je niets zelf in handen en krijgt elke post gelijke belangrijkheid, wat niet zo is op andere sociale media.

Link naar reactie
9 uren geleden, Bonte zei:

Ja, het klinkt contraproductief maar op een forum heb je niets zelf in handen en krijgt elke post gelijke belangrijkheid, wat niet zo is op andere sociale media.

En er zijn ook mensen zoals ik die principieel niks met facebook, instagram en consoorten willen te maken hebben. maar er is nog altijd de website, dus...

Link naar reactie

Ik wou ook even reageren op dit topic.

Ā 

DĆ© bron van stripinformatie is voor mij al jaren de site "Stripspeciaalzaak.be" en op het stripforum "De getekende reep" kom ik ook vrijwel dagelijksĀ eens piepen (en af en toe iets posten).

Het werk dat Kontiki en zijn medewerkers verzetten voor de site mag niet onderschat worden, zeker als je weet dat ditĀ allemaal gebeurt naast de hoofdjob.Ā  Een opstart op Facebook en de aangekondigdeĀ vernieuwde website in september vragen ongetwijfeld ook nog extra werk.

Door de gedrevenheid van Kontiki om ookĀ dit forum te volgen en er zeer actief te posten (zowel eigen nieuwtjes als reacties op posts van anderen) stelde ik me dikwijls de vraag: "Waar haalt hij de tijd om dat allemaal te doen?".

Ā 

De manier waarop de forummers hier met elkaar omgaan heb ik altijd gewaardeerd.Ā  Er is respect voor ieders mening en de posts zijn over het algemeen vriendelijk en beleefd.Ā  Af en toe is er wel eens een hoog oplopende discussie die ontaardt in een brandje maar dan rukkenĀ de moderators en enkele relativerende medeforummers uit met de brandweerwagen.

De laatste maanden had Kontiki al enige keren laten blijken dat hij niet zo gelukkig was met veronderstellingen, geklaag, gezeur en negativiteit van enkele forummers.Ā  Hij deed steeds de moeite om gefundeerd op dit alles te reageren maar op den duur kon hij de energie daarvoorĀ niet meer blijven opbrengen met de drastische beslissing om hier te vertrekken als gevolg.

Ā 

Zoals enkele medeforummers hierboven zit ik ook niet op Facebook, maar ik kijk des te meer uit naar de vernieuwe website van de SSZ in september.

@ Kontiki (die hier niet meer post, maar wel nog leest) - Bedankt voor al het werk op de SSZ Ć©n voor al jouw meer dan gewaardeerde bijdragen op dit forum hier.

@ Peter Bonte - Bedankt voor het forum.Ā  'k Vind het hier altijd "vreed geestig".

@ iedereen-die-hier-nog-is - Bedankt voor de posts en laat er ons het beste van (blijven) maken.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat gespeculeer over de waarschijnlijkheid waarbij eerste druk afficionado's en hardcore-hardcoververzamelaars die hardcovers systematisch zouden opgekocht hebben, al of niet in samenwerking met de uitgeverij ( beperkte en opzettelijk te kleine oplage ), sinistere stripwinkels en Catawiki, om zo de prijs op te drijven - zoals Duke van Hermann - heeft er ook wel wat ingehakt bij Kontiki.

Link naar reactie
17 hours ago, Theodoor said:

Ik wou ook even reageren op dit topic.

Ā 

DĆ© bron van stripinformatie is voor mij al jaren de site "Stripspeciaalzaak.be" en op het stripforum "De getekende reep" kom ik ook vrijwel dagelijksĀ eens piepen (en af en toe iets posten).

Het werk dat Kontiki en zijn medewerkers verzetten voor de site mag niet onderschat worden, zeker als je weet dat ditĀ allemaal gebeurt naast de hoofdjob.Ā  Een opstart op Facebook en de aangekondigdeĀ vernieuwde website in september vragen ongetwijfeld ook nog extra werk.

Door de gedrevenheid van Kontiki om ookĀ dit forum te volgen en er zeer actief te posten (zowel eigen nieuwtjes als reacties op posts van anderen) stelde ik me dikwijls de vraag: "Waar haalt hij de tijd om dat allemaal te doen?".

Ā 

De manier waarop de forummers hier met elkaar omgaan heb ik altijd gewaardeerd.Ā  Er is respect voor ieders mening en de posts zijn over het algemeen vriendelijk en beleefd.Ā  Af en toe is er wel eens een hoog oplopende discussie die ontaardt in een brandje maar dan rukkenĀ de moderators en enkele relativerende medeforummers uit met de brandweerwagen.

De laatste maanden had Kontiki al enige keren laten blijken dat hij niet zo gelukkig was met veronderstellingen, geklaag, gezeur en negativiteit van enkele forummers.Ā  Hij deed steeds de moeite om gefundeerd op dit alles te reageren maar op den duur kon hij de energie daarvoorĀ niet meer blijven opbrengen met de drastische beslissing om hier te vertrekken als gevolg.

Ā 

Zoals enkele medeforummers hierboven zit ik ook niet op Facebook, maar ik kijk des te meer uit naar de vernieuwe website van de SSZ in september.

@ Kontiki (die hier niet meer post, maar wel nog leest) - Bedankt voor al het werk op de SSZ Ć©n voor al jouw meer dan gewaardeerde bijdragen op dit forum hier.

@ Peter Bonte - Bedankt voor het forum.Ā  'k Vind het hier altijd "vreed geestig".

@ iedereen-die-hier-nog-is - Bedankt voor de posts en laat er ons het beste van (blijven) maken.

+1

Link naar reactie
21 uren geleden, Theodoor zei:

Ik wou ook even reageren op dit topic.

Ā 

DĆ© bron van stripinformatie is voor mij al jaren de site "Stripspeciaalzaak.be" en op het stripforum "De getekende reep" kom ik ook vrijwel dagelijksĀ eens piepen (en af en toe iets posten).

Het werk dat Kontiki en zijn medewerkers verzetten voor de site mag niet onderschat worden, zeker als je weet dat ditĀ allemaal gebeurt naast de hoofdjob.Ā  Een opstart op Facebook en de aangekondigdeĀ vernieuwde website in september vragen ongetwijfeld ook nog extra werk.

Door de gedrevenheid van Kontiki om ookĀ dit forum te volgen en er zeer actief te posten (zowel eigen nieuwtjes als reacties op posts van anderen) stelde ik me dikwijls de vraag: "Waar haalt hij de tijd om dat allemaal te doen?".

Ā 

De manier waarop de forummers hier met elkaar omgaan heb ik altijd gewaardeerd.Ā  Er is respect voor ieders mening en de posts zijn over het algemeen vriendelijk en beleefd.Ā  Af en toe is er wel eens een hoog oplopende discussie die ontaardt in een brandje maar dan rukkenĀ de moderators en enkele relativerende medeforummers uit met de brandweerwagen.

De laatste maanden had Kontiki al enige keren laten blijken dat hij niet zo gelukkig was met veronderstellingen, geklaag, gezeur en negativiteit van enkele forummers.Ā  Hij deed steeds de moeite om gefundeerd op dit alles te reageren maar op den duur kon hij de energie daarvoorĀ niet meer blijven opbrengen met de drastische beslissing om hier te vertrekken als gevolg.

Ā 

Zoals enkele medeforummers hierboven zit ik ook niet op Facebook, maar ik kijk des te meer uit naar de vernieuwe website van de SSZ in september.

@ Kontiki (die hier niet meer post, maar wel nog leest) - Bedankt voor al het werk op de SSZ Ć©n voor al jouw meer dan gewaardeerde bijdragen op dit forum hier.

@ Peter Bonte - Bedankt voor het forum.Ā  'k Vind het hier altijd "vreed geestig".

@ iedereen-die-hier-nog-is - Bedankt voor de posts en laat er ons het beste van (blijven) maken.

+2

Ā 

Geweldig werk en jammer dat al het gezever (goed Vlaams) of gezeik (Nederlands) je zoveel negatieve energie heeft gekost Kontiki! Voor mij zijn je site en deze site de bronnen als het gaat om stripnieuws! Dus DANK!

Link naar reactie

+3

Ā 

Ontzettend jammer dat hij de stekker heeft getrokken uit zijnĀ aanwezigheid op de Reep. Ik vond zijn bijdragen altijd zeer verhelderend en feitelijk. Jammer dat dat deze het onderspit hebben gedolven van de vaak twijfelachtige reacties die dit opriep.

Ā 

De redelijkheid verdwijnt vaak het eerst.

Link naar reactie
19 minuten geleden, The Alderwood zei:

Als ik me in de plaats stel van tieners of nog jonger, dan vind ik het een overdonderdende site, een site die ā€˜n kijken vergt wat jonge kinderen nog niet geleerd hebben.

Ā 

De site is niet geschikt om op een mobiel te bekijken, dat is essentieel om tieners op een site te houden. Helaas zie je dit bij veel stripgerelateerde sites, bijvoorbeeld ook bij stripblad Eppo. De uitgever kennende had ik dat wel verwacht.

Ā 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
2 uren geleden, The Alderwood zei:

Ooit gaf ik ook al eens aan hoe ongebruiksvriendelijk de SSZ eigenlijk is (daar kunnen we toch eerlijk in zijn? Ik heb die site al jaren niet meer bezocht omdat het lijkt alsof je op een site uit de jaren ā€˜90 zit). Ik werd toen gecounterd met het feit dat de site een grote update zou krijgen, dat hij gebruiksvriendelijker zou worden, maar helaas. Toenā€™k hem de laatste keer bezocht, zag ik geen verschillen.

Dat komt er aan, er staat echter zoveel informatie op dat het niet zomaar lukt met een andere template. Zoals Koen zegt komt dat er waarschijnlijk eind dit jaar, we zien het wel verschijnen als het er is.

Link naar reactie
35 minuten geleden, Konincks zei:

Waarom moeten kinderen, tieners en andere groepenĀ  zo nodig aan de strips, de postzegels, deĀ energie drankjes ?

Om maar wat te noemen.ļ»æ

Ā ļ»æĀ Ā Ā 

Sinds Rebirth is mijn dochter zwaar aan de DC comics. Ik probeer ze af en toe wat strips te voeden, maar dat loopt moeilijk. Het concept van een jaar of langer te moeten wachten op een vervolg zit er ook helemaal niet meer in. Wat ze daarom dan ook dus wel leest zijn Elfen, Dwergen, Orcs,...

Ā 

Ā 

Ā 

Link naar reactie
29 minuten geleden, lukoste zei:

Er is vooral nood aan een stripwebsite met objectieve recensies. Over zowel toppers als floppers.

En een algoritme dat voorkeuren linkt. Genre imdb.

Met strips is dat moeilijker te doen, filmreeksen gaan zelden verder dan trilogieƫn en series worden per seizoen besproken. Stripreeksen zijn te uitgebreid om afzonderlijk te bespreken, zeker comics en manga maar ook europees.

Ā 

Als deel 3 beter is dan deel 1-2 of 4, ga je dan enkel deel 3 lezen?

Ā 

Stripinfo heeft wel een sterretjes quotering per serie

https://stripinfo.be/reeks/index/1073_Axel_Moonshine

Link naar reactie
50 minuten geleden, lukoste zei:

Er is vooral nood aan een stripwebsite met objectieve recensies. Over zowel toppers als floppers.

Een objectieve recensie bestaat niet. De korte stukjes die ik hier achterlaat over strips zijn altijd de neerslag van wat ik van deze of gene strip vond. Als ik objectieve criteria moet gaan hanteren krijgen we besprekingen als: Mooie zomers 4, 48 bladzijden in kleur, 98 gram.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
4 uren geleden, The Alderwood zei:

Ik ben nog eens een kijkje gaan nemen.

Het eerste wat opvalt, is hoe rommelig de site is. Je wordt overdonderd met prentjes, woorden, ... Bovendien verschillen de prentjes ook nogā€™ns van grootte. Je hebt grote prenten, erg kleine prentjes, Dan onderaan nogā€™n hele balk met mini-prentjes, genaamd ā€œtoppersā€.

Als ik me in de plaats stel van tieners of nog jonger, dan vind ik het een overdonderdende site, een site die ā€˜n kijken vergt wat jonge kinderen nog niet geleerd hebben. De lay-out is verschrikkelijk, typisch jaren ā€˜90. Als je dan toch verder geraakt dan de home-page, kom je terecht op een artikel dat zo mogelijk nog saaier is in lay-out. Een lap tekst rechts, een aantal prentjes links. Komop seg.

Ā 

En voor ik de commentaar krijg dat de site vrijwillig gerunt is: ik geef ook vrijwillig commentaar, ik vraag er geen geld voor.Ā 

959CEF19-2A90-4BDC-AB37-52052D84E924.png

33F32162-B011-45C2-9B4F-47D4C3B5789D.png

In plaats van te lopen klagen en zuur commentaar geven zouden jullie blij mogen zijn met een site die info geeft over strips. Als jullie betere sites weten met meer info en recensies dan hoor ik het graag. Maar dat zure commentaar vind ik behoorlijk vervelend worden. Anders ga lekker zelf een eigen betere site bouwen en onderhouden.Ā 

Ik begrijp steeds beter waarom Kontiki hier is opgestapt.

Ā 

Ā 

Link naar reactie
1 minuut geleden, globetrotter zei:

In plaats van te lopen klagen en zuur commentaar geven zouden jullie blij mogen zijn met een site die info geeft over strips. Als jullie betere sites weten met meer info en recensies dan hoor ik het graag. Maar dat zure commentaar vind ik behoorlijk vervelend worden. Anders ga lekker zelf een eigen betere site bouwen en onderhouden.Ā 

Ik begrijp steeds beter waarom Kontiki hier is opgestapt.

Ā 

Ā 

Ik volg volledig jouw mening

Link naar reactie

Ik vind het heel jammer dat Kontiki van de reep af is......

Ā 

Ik denk dat het feit dat hij beroepsmatig in strips zit (en wij hobby-matig) meespeelt in zijn irritaties.

In mijn werk erger ik mij ook best wel vaak aan "in mijn ogen" domme opmerkingen, maar het is de kunst daarmee om te gaan. Maar ik begrijp best dat het op den duur teveel wordt (zie ook bijvoorbeeld Van Gaal tov Journalisten) om je steeds te moeten verantwoorden,Ā terwijl de criticastersĀ niet deskundig zijn (of niet op de hoogte zijn).

Als men dan ook herhaaldelijkĀ allerlei zaken gaat insinueren of feitelijk verkeerd interpreteert (in zijn ogen), dan kan dat op den duur de zin ontnemen.

Ā 

Qua website vind ik stripspeciaalzaak best te doen, maar ik ben geen digibeet, als ik eenmaal een programma of site beheers, hoeft hetĀ voor mij niet te veranderen.

Ā 

In ieder geval vanaf deze kant, Kontiki bedankt voor je inzet en ik zal de stripspeciaalzaak blijvenĀ via de website.

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Paul_NL zei:

Ook ben ik mij ervan bewust dat Belgiƫ natuurlijk meer striplezers kent dan wij Nederlanders, net als de Fransen. Maar ook die markten worden steeds kleiner. Als we dan blijven vasthouden aan de normen zoals de oudere generatie die stelt aan websites, aanwezigheid op sociale media enz. dan gaat het niet de goede kant op.

De weerstand daarop is kenmerkend voor de sector.

Kijk maar naar de grote afkeer van digitale strips, terwijl dit toch een zeer makkelijk pad is om de jeugd van tegenwoordig te bereiken.

Ā 

Lezen kinderen meer gewone boeken dan vroeger, kijken ze meer naar reguliere televisie, sparen ze meer postzegels, voetballen ze meer op straat,,,,,,,,,,,,nee, tijden veranderen. De computer (games) en vooral smartphone werken daar heel erg aan mee.

Eigenlijk doen strips het nog best aardig in dit geweld, ik heb drie kinderen met veel vrienden en vriendinnen, maar elk kindĀ kent strips en heeft er wel een aantal. Comic films zijn populairder dan ooit. Comic Cons barsten van het publiek.

Ā 

Digitaal strips lezen boeien de kinderen die ik ken totaal niet, net als alle oudere liefhebbers die ik ken, je blijft het verzamelen maar onderschatten........daarom hebben bladen bijna geen bestaansrecht meer, men heeft liever de boeken zelf. Als kinderen strips lezen, dan doen ze dat in kranten of men leest Jan Jans, Dirk Jan, Jommeke, Knudde,Ā  Suske&Wiske etc. (uitgezonderd kinderen van verzamelaars misschien) De wat meer geinteresseerdeĀ lezen ook reguliere goedverkopendeĀ series van Dargaud/Lombard/DupuisĀ en de verzamelaars de "boeken hierboven".Ā Ā Ā  Ā 

Ā 

Ook overschat je de jongere (en onderschat je de oudere) generatie mbt websites, je denk toch niet dat mijn kinderen of hun vriend(inn)en een website van stripspeciaalzaak of de eppo gaan bezoeken (en daardoor de eppo gaan kopen voor 5 euro), hetĀ boeit zeĀ voor geen meter. Een strip is geen kunst (al denken velen dat hier) in de ogen van kinderen, maar gewoon een spannend verhaal, een lach of een half uurtje plezier.......voor ons verzamelaars kan het kunst zijn. Met social media kan je inderdaad wel invloed uitoefenen, maar dat wil iedereen, dus daar moeten ook de middelen voor zijn om het beter te doen dan andere "stromingen" als films, games, series etc.

Ā 

Je kunt strips gaan promoten van overheidswege (gebruik in schoolboeken of lesmateriaal), maar is dat gewenst bij de rest van de bevolking?

De stripmarkt moet gewoon doorgaan en mocht het uitsterven of een bijzonderheid worden, het zij zo, daar kan je echt niks aan veranderen, je kan het er niet Noord Koreaans instampen. En voorlopig worden er zo gruwelijk veel stripsĀ uitgegeven.....dat betekent dat er gewoon een goede markt is. Ik zie in Frankrijk en Belgie ook heel veel strips in verkooplijsten staan, vaak bovenaan, was dat vroeger dan beter gesteld???? Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten.

Ā 

Ā 

Ā 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...