Ga naar inhoud

Jaarlijks budgetstrips


Recommended Posts

Nee, ik bedoel dat het duur lijkt omdat het 75 euro is voor een stripalbum, maar als je die prijs vergelijkt met het aantal blzn., dan is het een koopje. Als je 45 p's/stripalbum zou rekenen, betaal je in dit geval minder dan 9 euro/album. En dat is nu goedkoop. Het is bovendien gebonden.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Peter Motte zei:

Nee, ik bedoel dat het duur lijkt omdat het 75 euro is voor een stripalbum, maar als je die prijs vergelijkt met het aantal blzn., dan is het een koopje. Als je 45 p's/stripalbum zou rekenen, betaal je in dit geval minder dan 9 euro/album. En dat is nu goedkoop. Het is bovendien gebonden.

 

Hoop in Bange Dagen 3 was 116 pagina's voor € 10,50

 

afbeelding.png.ee39e05f97a3ce3690eb48404f77ced3.png

Link naar reactie
6 uren geleden, Robertkees zei:

Monograph Chris Ware

280 paginas

47 x34 cm…😮

Slechts 27 euro..

 

 

 

D5A8C599-720E-4888-B04C-96A208AE1667.jpeg

Leuk dat Amazon of Bol of weet ik veel wie dit voor dit soort absurde prijzen aanbiedt, maar dit zijn natuurlijk geen normale verkoopprijzen en mag je niet vergelijken met de, overigens correcte, bevinding van Peter Motte... Aan die 27 Euro verdient helemaal niemand iets. En ook de hardcover van Rusty Brown kost normaliter geen 21,99.

Link naar reactie
56 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Leuk dat Amazon of Bol of weet ik veel wie dit voor dit soort absurde prijzen aanbiedt, maar dit zijn natuurlijk geen normale verkoopprijzen en mag je niet vergelijken met de, overigens correcte, bevinding van Peter Motte... Aan die 27 Euro verdient helemaal niemand iets. En ook de hardcover van Rusty Brown kost normaliter geen 21,99.

Ben ik met je eens.
Echter, ik zou een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik het boek voor pak em beet het dubbele bedrag zou aanschaffen. De vraag is ook of ik het boek dan überhaupt zou aanschaffen.

Hoe zeer ik dat de SSZ’ s ook gun.

 

Link naar reactie
On 10/11/2022 at 6:38 PM, Peter Motte said:

Sherpa publiceert binnenkort de Jeugd van Difool in integrale van 300 p's voor 75 euro.

Da's eigenlijk een budgetstrip.

Kennen julie er nog, die duur lijken maar het eigenlijk niet zijn?

Als we toch Engelstalige boeken erbij betrekken... in het Engels heeft bovenstaande me destijds ongeveer €30 gekost.

Link naar reactie

Ik zie dit toch niet echt als een budget uitgave. In mijn optiek gaat het om 6 strips, dus elk 12,50. Uiteraard zit er wel een harde kaft omheen, maar toch is dat voor mij redelijk aan de maat. Het is tenslotte een heruitgave.
Als je het afzet tegen de huidige prijzen, dan is het wat mij betreft gewoon, maar 75 zal zeker geen probeer aankopen opleveren. 
De strip is het trouwens absoluut waard, maar dat is een persoonlijke mening.

Link naar reactie

Om de prijzen te vergelijken deel ik door 44 of 45, omdat dat een normale striplengte is in mijn ogen.

800 / 45 = 17,8 -> dus bijna 18 strips.

En dat voor 75 euro... -> 75/18 = 4,2 euro/stripablum.

Voor mijn part bestaat het uit 6 delen van 134 p's, ook een strip van 134 p's is voor mij 134/44 = 3 albums.

Link naar reactie

 

25 minuten geleden, De Hollander zei:

 maar 75 zal zeker geen probeer aankopen opleveren.

 

Tja, probeeraankopen niet, maar er zijn veel mensen die op zo'n prijs reageren met "Dat is duur," terwijl het gewoon erg goedkoop is. Sommigen kunnen gewoon niet rekenen.

Dat het gebonden is, is een extraatje.

 

Link naar reactie
21 uren geleden, Neat Stuff zei:

Leuk dat Amazon of Bol of weet ik veel wie dit voor dit soort absurde prijzen aanbiedt, maar dit zijn natuurlijk geen normale verkoopprijzen en mag je niet vergelijken met de, overigens correcte, bevinding van Peter Motte... Aan die 27 Euro verdient helemaal niemand iets. En ook de hardcover van Rusty Brown kost normaliter geen 21,99.


Heeft (deze keer) niks met Amazon of Bol te maken, denk ik. Die monografie van Chris Ware is gewoon aan de helft van de oorspronkelijke prijs beschikbaar (geweest), zie bijvoorbeeld ook de webshop van Mekanik of Standaard Boekhandel.

Maar ook aan de oorspronkelijke prijs van 60 euro was dat een koopje, voor hetgeen je in de plaats krijgt. :) 

Link naar reactie
Op 13/10/2022 om 16:39, Neat Stuff zei:

In tegendeel. Het was bij mij in de zaak 15x een probeer aankoop. Ik zal wel een avontuurlijke clientèle hebben...

 

Dat vind ik enkel maar heel mooi. Als stripliefhebber ben ik gebaat bij het feit dat veel mensen strips kopen en de strip dus algemeen goed blijft. Hopelijk loopt deze strip bij je collega’s ook goed?

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Taschen Krazy kat XXL uitvoering 

Winkelprijs 150 euro.

Voor 75 euro nieuw in doos en seal gekocht op marktplaats

30 x 44 cm

632 paginas

 

Taschen Winsor Mccay Little Nemo XL uitvoering 

gekocht voor 57 euro bij bol.com

29 x 37

704 paginas.

 

Only what’s necessary 

Hardcover

21 x 28 cm

304 pagina’s

gekocht voor 14,80 bij bol.com


Prachtige boeken!

 

 

B8AA4E2A-5717-4F19-AC73-B97BA3CC1A55.jpeg

3BFAE379-9191-494B-8A45-9E5F40F7A762.jpeg

1DA9ACF4-E9E9-451E-8551-1E6CBA104FC2.jpeg

Link naar reactie
10 minuten geleden, Willem zei:

zijn goeie aankopen, maar wat is je jaarbudget dan?

Daar gaat deze topic over.

Ik heb geen vast budget. Hangt er vanaf wat er nieuw uitgegeven wordt wat me aanspreekt of om bepaalde series compleet te houden.

Integralen en dit soort uitgaves zijn de grootste kostenpost de afgelopen jaren.
Lastdodo, Marktplaats, Bobbedoes, etc helpen wel wat om de kosten in toom te houden.


 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...