Peter Motte Posted October 11, 2022 Share Posted October 11, 2022 Sherpa publiceert binnenkort de Jeugd van Difool in integrale van 300 p's voor 75 euro. Da's eigenlijk een budgetstrip. Kennen julie er nog, die duur lijken maar het eigenlijk niet zijn? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Retardi Posted October 11, 2022 Share Posted October 11, 2022 Bedoel je nu dat de uitvoering duurder is dan de inhoud? Het idee van pulp in een duur jasje?? Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 11, 2022 Author Share Posted October 11, 2022 Nee, ik bedoel dat het duur lijkt omdat het 75 euro is voor een stripalbum, maar als je die prijs vergelijkt met het aantal blzn., dan is het een koopje. Als je 45 p's/stripalbum zou rekenen, betaal je in dit geval minder dan 9 euro/album. En dat is nu goedkoop. Het is bovendien gebonden. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted October 11, 2022 Share Posted October 11, 2022 2 minuten geleden, Peter Motte zei: Nee, ik bedoel dat het duur lijkt omdat het 75 euro is voor een stripalbum, maar als je die prijs vergelijkt met het aantal blzn., dan is het een koopje. Als je 45 p's/stripalbum zou rekenen, betaal je in dit geval minder dan 9 euro/album. En dat is nu goedkoop. Het is bovendien gebonden. Hoop in Bange Dagen 3 was 116 pagina's voor € 10,50 Quote Link to comment
cinco Posted October 11, 2022 Share Posted October 11, 2022 HC Rusty Brown: Chris Ware 348 pagina's € 21,99 Robertkees, fenip and Waldorf 3 Quote Link to comment
cinco Posted October 11, 2022 Share Posted October 11, 2022 HC Shiver: Junji Ito 392 pagina's € 20,99 fenip 1 Quote Link to comment
Robertkees Posted October 12, 2022 Share Posted October 12, 2022 Monograph Chris Ware 280 paginas 47 x34 cm… Slechts 27 euro.. fenip, lukoste and Chimi 3 Quote Link to comment
Koen Claeys Posted October 12, 2022 Share Posted October 12, 2022 Waw !!! Proficiat !!! Dat is echt een koopje voor dit gigantisch grote, mooie, dikke boek !!! Quote Link to comment
Neat Stuff Posted October 12, 2022 Share Posted October 12, 2022 6 uren geleden, Robertkees zei: Monograph Chris Ware 280 paginas 47 x34 cm… Slechts 27 euro.. Leuk dat Amazon of Bol of weet ik veel wie dit voor dit soort absurde prijzen aanbiedt, maar dit zijn natuurlijk geen normale verkoopprijzen en mag je niet vergelijken met de, overigens correcte, bevinding van Peter Motte... Aan die 27 Euro verdient helemaal niemand iets. En ook de hardcover van Rusty Brown kost normaliter geen 21,99. Koen Claeys 1 Quote Link to comment
hemweg Posted October 12, 2022 Share Posted October 12, 2022 746 pagina's voor 85 Euro. lukoste 1 Quote Link to comment
Robertkees Posted October 12, 2022 Share Posted October 12, 2022 56 minuten geleden, Neat Stuff zei: Leuk dat Amazon of Bol of weet ik veel wie dit voor dit soort absurde prijzen aanbiedt, maar dit zijn natuurlijk geen normale verkoopprijzen en mag je niet vergelijken met de, overigens correcte, bevinding van Peter Motte... Aan die 27 Euro verdient helemaal niemand iets. En ook de hardcover van Rusty Brown kost normaliter geen 21,99. Ben ik met je eens. Echter, ik zou een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik het boek voor pak em beet het dubbele bedrag zou aanschaffen. De vraag is ook of ik het boek dan überhaupt zou aanschaffen. Hoe zeer ik dat de SSZ’ s ook gun. Quote Link to comment
lukoste Posted October 12, 2022 Share Posted October 12, 2022 On 10/11/2022 at 6:38 PM, Peter Motte said: Sherpa publiceert binnenkort de Jeugd van Difool in integrale van 300 p's voor 75 euro. Da's eigenlijk een budgetstrip. Kennen julie er nog, die duur lijken maar het eigenlijk niet zijn? Als we toch Engelstalige boeken erbij betrekken... in het Engels heeft bovenstaande me destijds ongeveer €30 gekost. Quote Link to comment
kbellon Posted October 13, 2022 Share Posted October 13, 2022 Als we in de prijscategorie van 75 euro blijven, dan was de integrale van Blast wel "een koopje" -> 800+ bladzijden Quote Link to comment
De Hollander Posted October 13, 2022 Share Posted October 13, 2022 Ik zie dit toch niet echt als een budget uitgave. In mijn optiek gaat het om 6 strips, dus elk 12,50. Uiteraard zit er wel een harde kaft omheen, maar toch is dat voor mij redelijk aan de maat. Het is tenslotte een heruitgave. Als je het afzet tegen de huidige prijzen, dan is het wat mij betreft gewoon, maar 75 zal zeker geen probeer aankopen opleveren. De strip is het trouwens absoluut waard, maar dat is een persoonlijke mening. Quote Link to comment
Neat Stuff Posted October 13, 2022 Share Posted October 13, 2022 22 minuten geleden, De Hollander zei: maar 75 zal zeker geen probeer aankopen opleveren. In tegendeel. Het was bij mij in de zaak 15x een probeer aankoop. Ik zal wel een avontuurlijke clientèle hebben... Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 13, 2022 Author Share Posted October 13, 2022 Om de prijzen te vergelijken deel ik door 44 of 45, omdat dat een normale striplengte is in mijn ogen. 800 / 45 = 17,8 -> dus bijna 18 strips. En dat voor 75 euro... -> 75/18 = 4,2 euro/stripablum. Voor mijn part bestaat het uit 6 delen van 134 p's, ook een strip van 134 p's is voor mij 134/44 = 3 albums. Leesplezier 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted October 13, 2022 Author Share Posted October 13, 2022 25 minuten geleden, De Hollander zei: maar 75 zal zeker geen probeer aankopen opleveren. Tja, probeeraankopen niet, maar er zijn veel mensen die op zo'n prijs reageren met "Dat is duur," terwijl het gewoon erg goedkoop is. Sommigen kunnen gewoon niet rekenen. Dat het gebonden is, is een extraatje. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Roque Ja Posted October 13, 2022 Share Posted October 13, 2022 21 uren geleden, Neat Stuff zei: Leuk dat Amazon of Bol of weet ik veel wie dit voor dit soort absurde prijzen aanbiedt, maar dit zijn natuurlijk geen normale verkoopprijzen en mag je niet vergelijken met de, overigens correcte, bevinding van Peter Motte... Aan die 27 Euro verdient helemaal niemand iets. En ook de hardcover van Rusty Brown kost normaliter geen 21,99. Heeft (deze keer) niks met Amazon of Bol te maken, denk ik. Die monografie van Chris Ware is gewoon aan de helft van de oorspronkelijke prijs beschikbaar (geweest), zie bijvoorbeeld ook de webshop van Mekanik of Standaard Boekhandel. Maar ook aan de oorspronkelijke prijs van 60 euro was dat een koopje, voor hetgeen je in de plaats krijgt. Koen Claeys, Neat Stuff, fenip and 1 other 4 Quote Link to comment
Waldorf Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 Well dress me up in pink and call me Daisy! Ik heb die Monograph meteen besteld bij Standaard Boekhandel aan 32,45 euro. Het is een raadsel waarom ik die nog niet had. Robertkees 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 2 hours ago, Waldorf said: Well dress me up in pink and call me Daisy! Ik heb die Monograph meteen besteld bij Standaard Boekhandel aan 32,45 euro. Het is een raadsel waarom ik die nog niet had. Geen idee, Daisy. Ik heb me ook maar laten gaan. Robertkees and lukoste 2 Quote Link to comment
cinco Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 Erg verleidelijk uitziend boek. Ook ontzettend groot... Quote Link to comment
Rik Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 22 uren geleden, cinco zei: Erg verleidelijk uitziend boek. Ook ontzettend groot... Filmpje is ook ontzettend lang Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
bouncer Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 De Vliegende Hollander heeft nog fraaie uitgaven tegen zeer schappelijke prijzen uitgebracht. Vooral hun " From Hell " en "Watchmen" waren kwalitatief zowel in vertaling als uitgave prima producten. Quote Link to comment
De Hollander Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Op 13/10/2022 om 16:39, Neat Stuff zei: In tegendeel. Het was bij mij in de zaak 15x een probeer aankoop. Ik zal wel een avontuurlijke clientèle hebben... Dat vind ik enkel maar heel mooi. Als stripliefhebber ben ik gebaat bij het feit dat veel mensen strips kopen en de strip dus algemeen goed blijft. Hopelijk loopt deze strip bij je collega’s ook goed? Quote Link to comment
Neat Stuff Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 40 minuten geleden, De Hollander zei: Dat vind ik enkel maar heel mooi. Als stripliefhebber ben ik gebaat bij het feit dat veel mensen strips kopen en de strip dus algemeen goed blijft. Hopelijk loopt deze strip bij je collega’s ook goed? De hele oplage (slechts 800 stuks) zijn uitverkocht. Dus ik neem aan van wel. Quote Link to comment
Ambreville Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 On 10/14/2022 at 12:51 PM, cinco said: Erg verleidelijk uitziend boek. Ook ontzettend groot... Al aangekomen in een gigantische doos vol padding. In het vervolg beter naar het formaat kijken. Wel een belachelijk goedkope aankoop voor 28 euro. Koen Claeys 1 Quote Link to comment
Robertkees Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 Taschen Krazy kat XXL uitvoering Winkelprijs 150 euro. Voor 75 euro nieuw in doos en seal gekocht op marktplaats 30 x 44 cm 632 paginas Taschen Winsor Mccay Little Nemo XL uitvoering gekocht voor 57 euro bij bol.com 29 x 37 704 paginas. Only what’s necessary Hardcover 21 x 28 cm 304 pagina’s gekocht voor 14,80 bij bol.com Prachtige boeken! Quote Link to comment
Willem Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 zijn goeie aankopen, maar wat is je jaarbudget dan? Daar gaat deze topic over. Quote Link to comment
Robertkees Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 10 minuten geleden, Willem zei: zijn goeie aankopen, maar wat is je jaarbudget dan? Daar gaat deze topic over. Ik heb geen vast budget. Hangt er vanaf wat er nieuw uitgegeven wordt wat me aanspreekt of om bepaalde series compleet te houden. Integralen en dit soort uitgaves zijn de grootste kostenpost de afgelopen jaren. Lastdodo, Marktplaats, Bobbedoes, etc helpen wel wat om de kosten in toom te houden. Quote Link to comment
cinco Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 2 uren geleden, Robertkees zei: Only what’s necessary Hardcover 21 x 28 cm 304 pagina’s Is dit een specifieke selectie van stroken of veeleer schetsen, concept art en dergelijke? Quote Link to comment
Robertkees Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 1 uur terug, cinco zei: Is dit een specifieke selectie van stroken of veeleer schetsen, concept art en dergelijke? Dit is wel een mooie review van het boek Quote Link to comment
Recommended Posts