cinco Posted June 4 Posted June 4 Zijn er strips die binnen hun reeks kwalitatief ver boven de andere albums van die reeks uitsteken? Quote
Madam Kito Posted June 4 Posted June 4 In een reeks? Tenzij die reeks verschillende auteurs kent lijkt de kans me klein. Quote
AHMO Posted June 4 Posted June 4 Ik zal we een paar reeksen doorgeven Ik hou het even bij deze drie reeksen En het zal ook wel door mijn leeftijd komen. Ze verschenen allemaal toen ik nog jong was Bij Yoko Tsuno was voor mij de hoogte punt Deel 6: De 3 zonnen van Vinea Deel 7: De grens van het leven Agent 327 Dossier 06: Zondagskind Natasja Deel8: Opnamen voor Caltech Deel9: De raadselachtige gedaanten Het is wel grappig... Bij mij zitten de hoogtepunten allemaal rond deel 7 Quote
Werner Posted June 4 Posted June 4 Bij Robbedoes: Z van Zwendel en De Schaduw van Z Koen Claeys 1 Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be
Rik Posted June 4 Posted June 4 Bij Thorgal: deel 5 - De schaduwen voorbij deel 9 - De boogschutters deel 15 - De meester van de bergen BobFish 1 Quote Omnia mutantur nihil interit
Madam Kito Posted June 4 Posted June 4 Ik zie dat we een andere definitie hebben van "eenzame hoogte" Quote
Rik Posted June 4 Posted June 4 Het hoogtepunt is duidelijk een kwestie van smaak. Bij Yoko Tsuno zou ik zeker deel 5 Seinen voor de eeuwigheid in het rijtje zetten. Bij Robbedoes - QRN op Bretzelburg bammar and BobFish 2 Quote Omnia mutantur nihil interit
Ambreville Posted June 4 Posted June 4 7 minutes ago, Rik said: Het hoogtepunt is duidelijk een kwestie van smaak. Bij Yoko Tsuno zou ik zeker deel 5 Seinen voor de eeuwigheid in het rijtje zetten. Bij Robbedoes - QRN op Bretzelburg Identiek dezelfde. Quote
Peter Motte Posted June 4 Posted June 4 2 uren geleden, AHMO zei: Natasja Deel8: Opnamen voor Caltech Deel9: De raadselachtige gedaanten Die was heel groots opgezet, en duidelijk aangekondigd. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Ambreville Posted June 4 Posted June 4 17 minutes ago, Peter Motte said: Die was heel groots opgezet, en duidelijk aangekondigd. Met mooie rollen voor collega's waaronder Sergio Arragones. Voor mij is het wel de Dertiende Apostel die daar boven uit torent. Quote
WILCO Posted June 4 Posted June 4 Bakelandt 37 (De zwarte weduwe) tot en met 52 (Spinning Jenny). Allemaal zeer sterke albums die elkaar opvolgen met het vierluik De doder van Covent Garden (42) tot Gigha Island (45) als absolute hoogtepunt. Quote
ovócito Posted June 4 Posted June 4 30 minuten geleden, Ambreville zei: Voor mij is het wel de Dertiende Apostel die daar boven uit torent. "De dertiende apostel" naar het scenario van Maurice Tillieux. Niet toevallig één van de beste Natasja's. Met T zat je immers meestal zeer goed. En W zat toen al super goed met zijn tekenwerk. Samen met het ook uitstekende deel 8 en 9 tweeluik hebben deze verhalen amper met het beroep van Natasja te maken. Des te meer met een dynamische duo van twee (meer dan?) collega's. Quote
cartoonesk Posted June 5 Posted June 5 Net zoals bij bands en hun eerste lp's (UB40, Madness, The Cure...), vind ik soms de eerste albums van een stripreeks het beste, ik denk bv. aan De Onnoembaren en Ragebol. De eerste gags van De Blauwbloezen vind ik op een of andere manier ook heel leuk. BobFish 1 Quote
hemweg Posted June 14 Posted June 14 Natuurlijk Kuifje, vanaf De blauwe Lotus tot en met De juwelen van Bianca Castafiore, misschien met uitzondering De geheimzinnige Ster. Zestien klassiekers, die je keer op keer opnieuw kan lezen en (her)ontdekken. Niet voor niets over de hele wereld vertaald en verkocht! Quote
Werner Posted June 14 Posted June 14 Hoogtepunt van Kuifje zijn en blijven voor mij toch de twee maan-albums. lukoste 1 Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be
Chorasan Posted June 15 Posted June 15 Baard en Kale: Villa zonder zorg Pits en Kaliber: De ravenbaron Suske en Wiske: de tuf-tufclub De Beverpatroelje: het verzonken dorp en het geheim van Diepenbos Guus Slim: bomaanslag in de bergen, verdronken wagen en de rode paters Robbedoes en Kwabbernoot: er is een tovenaar in Rommelgem Chick Bill: de dubbelziende helderziende Kiekeboe: met de Franse slag, de taart en het witte bloed Jommeke: de groene maskers en de koningin van Onderland, beiden in zwartwit (sfeer) Kuifje: de 7 kristallen bollen, oorspronkelijke fac simile (sfeer) en de juwelen van Bianca Castafiore Asterix: de roos en het zwaard Thorgal: de val van Brek Zarith en de boogschutters Alex: de gouden sfinx, de laatste Spartaan en de prins van de Nijl Blueberry: Angel Face, Chihuahua Pearl en de ongrijpbare Navajo's Jugurtha: de gladiatoren van Marsia Comanche: de opstand, de sheriffs, de duivel brulde van vreugde en het lijk van Algernon Brown Johan en Pirrewiet: de nederlaag van Bassenau, de dwerg in het rotsbos en de heer van Rodensteyn BobFish 1 Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes
Werner Posted June 15 Posted June 15 Voor Johan en Pirrewiet voor mij: De Oorlog Der 7 Bronnen. Voor XIII: Dertien Contra Eén Kiekeboe: Geeeef Acht Chick Bill: Schatgravers In De Woestijn Jommeke: er is maar EEN album dat echt boven de rest mijlen ver uitsteekt en dat is PEUTERWEELDE! Baard en Kale: De Spookschaduw en Uit De Afgrond... Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be
MarcusK Posted June 24 Posted June 24 Het draak-tweeluik van Franka Gilles: De Batavia BobFish 1 Quote
lordofindifference Posted June 24 Posted June 24 Buddy Longway : 3 Mensen gingen voorbij Maarten Milaan : Adeline of het einde van de nacht Durango : Amos (is wel lang geleden dat ik dit las, zou best wel nostalgisch gekleurd kunnen zijn...) Karl May : Zes kogels ( idem als hierboven...) BobFish 1 Quote
kurisu74 Posted June 26 Posted June 26 Hoewel ik alle vroege Canardo albums wel kan smaken, voor mij was Amoxonië het hoogtepunt, en de albums die erna kwamen vond ik steeds minder goed. MarcusK and lordofindifference 2 Quote
velden8 Posted June 26 Posted June 26 Zoveel titels die hier genoemd worden. Twee absolute toppers die hier ontbreken. Het gele teken (blake & Mortimer) De Chinkel (door Rosinski) Maar wel een one-shot dus niet echt een uitblinker in een serie. Wat betreft series die van het eerste tot het laatste album sterk zijn en genoemd mag worden : Magasin General. Chorasan 1 Quote
Recommended Posts