Raytheman Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 ik heb mn strips gesorteerd naar de naam van de reeks. Bij de SSZ waar ik vaak kom staan ze op uitgever gesorteerd en dan op de naam van de reeks. Hoe hebben jullie het gesorteerd? Quote Link to comment
Ambreville Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Serie. Een serie durft wel eens van uitgeverij te veranderen. Asterix en Lucky Luke zijn de voorbeelden die me dadelijk opkomen. Quote Link to comment
esteban² Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Eerst op reeks, vervolgens op nummer. Bij speciallekes of andere formaten, zorg ik voor een scheiding. Waar de reeksen staan, is puur op gevoel en volgens de beschikbare plaats. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
mojo Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 afhankelijk van de plaats in de kast en hoogte strips, sorteer ik het zoveel mogelijk thematisch.: sci fi, middeleeuwen, hedendaags,... Maar eigenlijk ben ik al blij als ik er een plaats voor heb. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
De Hollander Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Over het algemeen op uitgeverij, maar alle piraten en western staan ook bij elkaar. Soms staat er nog wat op auteur (bilal, bourgeon). Heel logisch is het ook allemaal niet, bedenk ik mij nu. Komt ook door het ruimtegebrek. Quote Link to comment
ed hengeveld Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Omdat ik alles van Hermann en Vance verzamel staan die auteurs apart. Omdat ik een fanatieke weekbladen-verzamelaar ben is de rest van mijn strips losjes gesorteerd op de striptijdschriften waarin ze werden voorgepubliceerd. Mijn uitgangspunt is Kuifje, ook omdat dat de eerste strip was die ik als zesjarige las. Vervolgens alle strips uit weekblad Kuifje, min of meer chronologisch op volgorde van eerste verschijning in het blad. Daarna volgt weekblad Sjors, dus titels als Sjors en Sjimmie en De Man van Staal. Dan volgt weekblad Pep en daaronder vallen ook reeksen die oorspronkelijk uit Pilote komen, zoals Roodbaard, Ravian en Blueberry. Gevolgd door Eppo, enzovoort. En tenslotte nog een aantal strips die niet in bovenstaande reeksen passen. Ach, het is een systeem en het werkt voor mij. Quote Link to comment
lukoste Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Mooie uitgaves bij mekaar en lelijke uitgaves bij mekaar. Ed, ben je gestopt met T&L integraal na het derde deel? Quote Link to comment
Rork Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Formaat, auteur en serie. Quote Link to comment
Rik Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Totaal geen logica maar ik kan altijd alles terugvinden. Over het algemeen staan de series bij elkaar maar de series waarvan ik veel versies heb (integraal-softcover-hardcover-luxe) zijn verspreid over de gehele kamer... Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Waldorf Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Ik sorteer op uitgever en dan de reeksen alfabetisch. Per reeks zitten de albums van rechts naar links op nummer. Als ik een reeks uit de kast haal zit nummer 1 dan vooraan. Soms wijk ik af van mijn systeem, en meestal is dat dan omwille van het formaat: ook de kleine schappen moeten gevuld. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
ed hengeveld Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 12 uren geleden, lukoste zei: Mooie uitgaves bij mekaar en lelijke uitgaves bij mekaar. Ed, ben je gestopt met T&L integraal na het derde deel? Ja, alleen de Uderzo delen. Net als Roodbaard alleen van Hubinon. Maar als ik de volgende delen inkijk begin ik wel eens te twijfelen. Het zijn wel erg mooie boeken allemaal. Zucht... Quote Link to comment
blacktiger Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Bij mij zit alles onder elkaar. Wel per reeks geklasseerd maar niet alfabetisch of per uitgever. Ik heb wel een lijst aangelegd met wat waar ligt in de diverse rekken. Is soms een hele zoektocht, maar het blijft wel leuk. Quote Link to comment
Lecram Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Alles op naam reeks, van A naar Z, van laag nummer naar hoog. Hardcovers en softcovers gescheiden. Quote Link to comment
Bonte Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Op 4/9/2018 om 08:18, Waldorf zei: Per reeks zitten de albums van rechts naar links op nummer. Als ik een reeks uit de kast haal zit nummer 1 dan vooraan. Idem hier al gebruik ik beide systemen, nummer 1 zit rechts omdat ik ze soms ook plat leg en dan wil ik nr 1 bovenaan hebben. Quote Link to comment
Aerogi Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Een eerste grote opdeling bij mij zijn eigenlijk de 'gagstrips' en de rest de rest wordt dan opgedeeld per uitgever. Eigenlijk vooral omdat bepaalde uitgevers een veel groter formaat hebben (Arboris, Daedelus) dan bvb Le Lombard en anders wordt dat te veel knoeien in mijn billy boekenkasten. De formaten van de blauwe bessys of oude Neros pakken een stuk minder plaats in. Quote Link to comment
marioboon Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Ik probeer de reeksen per uitgever te bundelen en dan per auteur of gelinkt per auteur. En dan ook op hoogte Quote Link to comment
kurisu74 Posted September 6, 2018 Share Posted September 6, 2018 Ik vind het ook het mooiste staan per uitgever. Alleen jammer dat zoveel uitgevers inconsistent uitgeven, zoeal qua rug / typografie als qua formaat, soms zelfs binnen één reeks... Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 6, 2018 Share Posted September 6, 2018 Ik heb een heel ingenieus historisch systeem: als ik een nieuwe strip koop, leg ik die bovenop de stapel. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Ariadne Posted September 6, 2018 Share Posted September 6, 2018 Alles in goede tijdschriftcassettes en dan zo dat het een beetje logisch in de vakken van m'n kasten staat. 't Zijn nogal hoge schappen dus dan is zo'n cassette wel handig, snel gepakt en je hebt een halve of soms zelfs een hele reeks in handen. Quote "Real stupidity beats artificial intelligence every time." -- (Terry Pratchett, Hogfather) Link to comment
Raytheman Posted September 16, 2018 Author Share Posted September 16, 2018 Vind je het dan niet zonde dat je de mooie ruggetjes niet kan zien? ik denk dat ik maar ga sorteren op uitgever. Moet ik wel eerst van 1200 boeken de uitgever gaan noteren. ik gebruik de dbase van stripinfo.be anders kan ik nooit meer wat terugvinden Quote Link to comment
Recommended Posts