Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (17)] landschap 20 vs. landschap 54


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

59 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 15-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Franka.JPG.63071e0827a2904f479f29ddedc63

Ik ben inmiddels bij mijn ouders thuis aangekomen en daar liggen nog een paar oude Franka's. Ik nomineer liever deze, omdat die oude stijl me toch meer aanspreekt en omdat het niet altijd een exotisch landschp hoeft te zijn.

 

Henk Kuijpers - Franka (Dierendag)

 

Lük Bey

 

 

B

 

pedrosa.jpg.5cb3dda2ad5324710dc834fd159a

Mijn eerste bijdrage komt van Pedrosa, De Gouden Eeuw. Het hele boek is visueel behoorlijk overdonderend of liever gezegd overdadig. Maar als je de afzonderlijke prentjes bekijkt, is het prachtig.

 

Captivant

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
38 minuten geleden, TDPB zei:

Het is technisch wel knap gedaan, maar ik ben nooit een fan geweest van die Franka-zoekprentjes. Alsof je in een kamer staat waar vijf radio's spelen. Allemaal op een andere zender.

 

Zoals in "het echt" als je door een straat wandelt he :)

 

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
33 minuten geleden, Kristof Berte zei:

Zoals in "het echt" als je door een straat wandelt he

Volgens mij gaat die vlieger niet helemaal op. In 'het echt' door een straat wandelend zie je maar een fractie van wat Kuijpers daar allemaal aan details tekent, net als Franka trouwens.

 

Ik begrijp niet zo goed de lol van dit soort zoekplaatjes ook al omdat die details zo suf zijn: eigenaar van antiquariaat leest boek, man voert duiven, vrouw geeft planten water, tsja... Wat draagt dat bij aan het verhaal? Sfeer? Het doet vooral denken aan een Jan van Haasteren-puzzel.

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Vittorio zei:

eigenaar van antiquariaat leest boek, man voert duiven, vrouw geeft planten water, tsja... Wat draagt dat bij aan het verhaal?

 

Dat is soms wel zo bij Kuijpers, maar in dit specifieke geval juist niet. Verschillende elementen spelen even later een rol in het verhaal. Los van personen die later opduiken (zoals hier die antiquair bv), vult Kuijpers z'n dekors vaak met aantal knipoogjes naar de inhoud van het verhaal (verhaaltje in dit geval).

 

Maar zelfs als dat niet zo was, vind ik er niks sufs aan, dat maakt de scene gewoon levendig.

 

Ik heb ook helemaal geen probleem met die witten gebouwen / lucht etc, integendeel. Ik wou dat ik de zelfbeheersing had bij het inkleuren om af en toe vlakken wit te laten, in het echt is dat nu eenmaal zo en het komt de duidelijkheid bij zo'n druk prentje enkel ten goede.

 

 

 

Link naar reactie

Ik zie dat een select groepje fijnproevers voor Pedrosa heeft gekozen. En zo hoort het ook.

 

 

14 uren geleden, Vittorio zei:

Toch wel spijtig dat er tegenover het overvolle stadslandschap van Kuijpers niet ook een stadsgezicht van Pedrosa staat:

 

portugal-couverture-pedrosa.jpg

 

Oh, ik had graag een afbeelding uit Portugal gekozen. Een veel fijner boek dan De Gouden Eeuw. Maar hierin is niet zo veel te vinden wat landschappen betreft. Deze afbeelding gaat te veel over de hoofdpersoon om voor een landschap door te kunnen gaan, vind ik toch. Wel een fraaie prent. Volgens mij het omslag van de Franse versie.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...