Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (25)] landschap 31 vs. landschap 57


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 23-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Friday.png.31c1412604e79b454bb2b8d22f4c1

Uit Friday van Ed Brubaker en Marcos Martin. De sfeer is onmiddellijk gezet.

 

mojo

 

 

B

 

Asterix.JPG.cb0cc04546a0c45456a01ff31f5c

Dus maar voor Uderzo gegaan: in het album ervoor brengt hij Corsica tot leven, met prentjes die je zo daarheen willen doen reizen. Maar ik heb toch voor deze sfeervolle openingsprent uit "het Cadeau van Caesar" gekozen, een klassieker onder de openingsprenten.

 

Lük Bey

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Uiteraard voor B gestemd, en niet alleen omdat het mijn inzending is. A heeft opnieuw naar mijn gevoel (het wordt afgezaagd) een al te digitaal gevoel en B is een prachttekening. En die tekstballon stoort mij helemaal niet, het is tenslotte een strip en geen prentenboek.  

 

Voor wie graag herinnerd wordt aan de Corsicaanse tafereeltjes uit het album ervoor:

 

10982235_10152804386056482_5430545541712

 

In zekere zin is dat meer een landschap, maar ik vond dat de personages teveel op de voorgrond stonden om echt mee te tellen. 

 

Link naar reactie
10 uren geleden, Waldorf zei:

 er staat een wel erg grote tekstballon in het midden. 

 

9 uren geleden, Bart 01 zei:

De tekstballon in B breekt voor mij het landschap te veel waardoor A in zijn geheel beter is.

 

Jammer dat plaatjes met tekstbalonnen erin voor veel mensen automatisch de verliezer zijn. 

Link naar reactie
19 minuten geleden, Tweetie zei:

 

 

Jammer dat plaatjes met tekstbalonnen erin voor veel mensen automatisch de verliezer zijn. 

Mja in het thema "landschappen" is dat voor mij toch ook een storende factor. Wilt daarom niet zeggen dat de afbeelding zelf minder mooi is, maar een grote tekstballon is best afleidend.

Link naar reactie
11 uren geleden, Kristof Berte zei:

Het origineel van B vind ik nog indrukwekkender. Tekenwerk is nog altijd op eenzame hoogte in zijn genre. Of in elk genre :) Duidelijk B!

 

Zo'n boekuitgave zou ik meteen kopen. Ik ben geen grote Asterix-fan, maar bij de originelen van Uderzo die ik in het echt heb gezien stond ik letterlijk met open mond te kijken.

Link naar reactie
12 uren geleden, Tweetie zei:

 

 

Jammer dat plaatjes met tekstbalonnen erin voor veel mensen automatisch de verliezer zijn. 

 

Tja als we ooit een toernooi doen voor de beste tekstballon zullen alle plaatjes zonder ook automatisch verliezen hoor

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...