Ga naar inhoud

Strips in promo


mojo

Recommended Posts

Er was volgens mij al een draadje van, maar vind het niet terug. 
 

van 17/03 tot 31/03 een grote selectie strips 2+1 gratis in Carrefour. 

 

enkele titels: Largo Winch, Thorgal, Jommeke, Kiekeboes, Batman: White Knight, de meesterchocolatier, Orakel,...

 

Wss ongeveer alles wat ze in hun aanbod hebben. 
 

Daarnaast doet ook Daedalus aan stockopruiming en geeft tot 30/06 33% korting op een selectie strips. De volledige lijst staat in hun recentste folder. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
17 minuten geleden, mojo zei:

 

van 17/03 tot 31/03 een grote selectie strips 2+1 gratis in Carrefour. 

 

enkele titels: Largo Winch, Thorgal, Jommeke, Kiekeboes, Batman: White Knight, de meesterchocolatier, Orakel,...

 

 

Is dit onder de voorwaarden dat het albums moeten zijn die minstens een jaar verkrijgbaar zijn aka niet de laatste nieuwe albums of is het een bak met voorgeselecteerde titels van reeksen?

Link naar reactie
9 uren geleden, cinco zei:

 

Is dit onder de voorwaarden dat het albums moeten zijn die minstens een jaar verkrijgbaar zijn aka niet de laatste nieuwe albums of is het een bak met voorgeselecteerde titels van reeksen?

 

Ik heb alleen de reclamefolder gezien en dat stond er niet bij. Vrijdag ga ik wss langs en weet ik meer.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
56 minuten geleden, Ambreville zei:

Het origineel heb je voor minder in een correcter formaat.

 

Door de huidige situatie zijn mijn kanalen om aan strips en comics te geraken nogal beperkt.

Vroeger (pre-2020) zou ik om de zoveel tijd eens op en af naar Antwerpen gaan en dan ook in Mekanik binnenspringen en daar enkele uren rondhangen in het comics-gedeelte.

En online heb ik mij altijd vooral beperkt tot het bestellen van dvd en blu-ray, omdat ik al TPBs van Amazon heb ontvangen met geplooide hoeken.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Ambreville zei:

Voor Comics heb je genoeg keuze met bol.com (gratis verzending en geen btw voor bedrijfjes), archonia en cheap comics.

 

Tot op heden gebruik ik altijd amazon.co.uk voor webshop-activeiten.

Op termijn zal ik die andere mogelijkheden eens bekijken.

 

(whoops... dat klonk nogal formeel, maar dat is omdat ik tegelijkertijd iets anders formeel zit te typen en dan zit ik in die mindset)

Link naar reactie
11 minuten geleden, Ambreville zei:

Verander zowiezo van Amazon. .FR of .DE hebben dezelfde comics, maar zitten veilig naar Brexit toe.

 

Ja, sowieso tegen juli.

Al zijn de dvds/blurays die ik zoek vaak vooral in de UK-afdeling verkrijgbaar.

In FR en DE heb je dan ook nog eens de Franse en Duitse teksten op hoesjes en mogelijk in de menu's.

Dat voelt beter aan om het in de Engelse versies te hebben.

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

 

Ja, sowieso tegen juli.

Al zijn de dvds/blurays die ik zoek vaak vooral in de UK-afdeling verkrijgbaar.

In FR en DE heb je dan ook nog eens de Franse en Duitse teksten op hoesjes en mogelijk in de menu's.

Dat voelt beter aan om het in de Engelse versies te hebben.

 Je kan ook altijd de .nl versie eens bekijken of het daar niet beschikbaar is.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

hangt er vanaf wat je net zoekt, maar ze tonen vaak een combi van engelse, franse en duitse dvd's.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
3 uren geleden, Gilles zei:

Ervaring met omnibussen kopen op bol? Persoonlijk lijkt hun verpakking me nog gevaarlijker dan die van Amazon. 

Jaren geleden daar een stapeltje Dirkjans gekocht, waren zeer slecht verpakt. Daarna dus nooit meer boeken via Bol besteld. De reguliere SSZ doet dat veel beter.

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Op 16/3/2021 om 23:46, cinco zei:

 

Is dit onder de voorwaarden dat het albums moeten zijn die minstens een jaar verkrijgbaar zijn aka niet de laatste nieuwe albums of is het een bak met voorgeselecteerde titels van reeksen?

Vandaag geweest. Enkel strips verschenen voor 15 september 2020 doen mee aan de actie. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Bij mij was het Carrefour Burcht, blijkbaar net iets andere promo. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Welke strips kopen jullie enkel en alleen in promo?

 

Bij mij is dat zo met De Kiekeboes en Suske en Wiske.  Anders zou ik er vermoedelijk al mee gestopt zijn, of ze tweedehands gezocht hebben.  En ik ben van de BOES integrales (véél te duur) afgestapt toen de softcovers in promotie stonden.  Ik hoop de nieuwe Bollie & Billie (uniforme) covers ook eens in promo te spotten.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
25 minutes ago, esteban² said:

Welke strips kopen jullie enkel en alleen in promo?

 

Bij mij is dat zo met De Kiekeboes en Suske en Wiske.  Anders zou ik er vermoedelijk al mee gestopt zijn, of ze tweedehands gezocht hebben.  En ik ben van de BOES integrales (véél te duur) afgestapt toen de softcovers in promotie stonden.  Ik hoop de nieuwe Bollie & Billie (uniforme) covers ook eens in promo te spotten.

Suske en Wiske (maar niks post Geerts) en Kiekeboe.

Die uniforme Bollie en Billie zou ik toch niet te lang mee wachten. Nr 1 en 2 zijn al lastifer te vinden en waren vorig jaar al niet meer na te bestellen. De reeks is volgens mijn SSZ een "beperkte" druk. Je kan wel niet voorspellen wat Dupuis in de toekomst nog gaat doen. Het enige wat ik wel mis in die nieuwe uitgave zijn die spreekwoorden boven elke gag, die vond ik wel iets hebben.

Link naar reactie
1 uur geleden, Lamme Goedzak zei:

Die uniforme Bollie en Billie zou ik toch niet te lang mee wachten. Nr 1 en 2 zijn al lastifer te vinden en waren vorig jaar al niet meer na te bestellen. De reeks is volgens mijn SSZ een "beperkte" druk.

 

Ha, serieus?  Daar was ik mij niet van bewust.  Damn, het is nu al een kwestie van harde keuzes maken.  I'll think about it.

 

Ik ben daar ook altijd te voorzichtig en afwachtend in.  En wanneer ik dat dan eens niet ben, hebben ze mij liggen. 😛 

 

Guust Chronologisch bijvoorbeeld.  De raad die we meekregen was:  "Snel kopen. De oplage is niet zo groot."  Mijn vraag:  "Zal er ook een softcover komen?"  Antwoord: "Neen."  Dus nogmaals:  "Er zullen dus zeker geen softcovers komen?"  Antwoord:  "Zeker niet."

Kort nadat ik dus een stapel Guust HC in huis gehaald heb ... "Aandacht!  Aandacht!  Guust Chronologisch nu ook als softcover aangekondigd."  En die HC's?  Die zijn nog steeds vlot verkrijgbaar.

 

You see? :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
13 hours ago, esteban² said:

 

Ha, serieus?  Daar was ik mij niet van bewust.  Damn, het is nu al een kwestie van harde keuzes maken.  I'll think about it.

 

Ik ben daar ook altijd te voorzichtig en afwachtend in.  En wanneer ik dat dan eens niet ben, hebben ze mij liggen. 😛 

 

Guust Chronologisch bijvoorbeeld.  De raad die we meekregen was:  "Snel kopen. De oplage is niet zo groot."  Mijn vraag:  "Zal er ook een softcover komen?"  Antwoord: "Neen."  Dus nogmaals:  "Er zullen dus zeker geen softcovers komen?"  Antwoord:  "Zeker niet."

Kort nadat ik dus een stapel Guust HC in huis gehaald heb ... "Aandacht!  Aandacht!  Guust Chronologisch nu ook als softcover aangekondigd."  En die HC's?  Die zijn nog steeds vlot verkrijgbaar.

 

You see? :) 

Ja soms is het wikken en wegen. Bij DDB heb ik dat ook soms. Koop je het bij uitgave aan volle prijs terwijl ik het een jaar later aan halve prijs kan kopen. Koop ik het niet meteen is het uitverkocht en wordt het niet meer bijgedrukt.

Meestal zijn het ook de eerste nummers die lastiger te krijgen zijn heb ik de indruk.

Link naar reactie
4 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Meestal zijn het ook de eerste nummers die lastiger te krijgen zijn heb ik de indruk.


Misschien te verklaren door een deel van de kopers die een reeks niet verder zet enerzijds, misschien iets hogere oplage bij latere nummers anderzijds?

Enfin, ik denk maar vluchtig luidop.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Voor zover ik weet zijn de eerste drie en de laatste drie delen van een reeks doorgaans het moeilijkst.

De eerste drie omdat de uitgever dan nog niet weet hoe groot het publiek voor de reeks zal worden, en de oplage voorzichtig wordt ingeschat.

De laatste drie, omdat de belangstelling al een tijdje aan het zakken is, en die drie worden uitgegeven net voor de oplage te laag woden om ze nog te publiceren.

Danny De Wilde van de 9e kunst in Gent vertelde me dat eens. (hup, tijd voor nostaligische herinneringen aan de 9e kunst in Gent - Weet je nog toen we na het leegroven van de 9e kunst in het Druppelkot gingen genieten van onze nieuwe oude strips?)

Link naar reactie
52 minutes ago, Peter Motte said:

Voor zover ik weet zijn de eerste drie en de laatste drie delen van een reeks doorgaans het moeilijkst.

De eerste drie omdat de uitgever dan nog niet weet hoe groot het publiek voor de reeks zal worden, en de oplage voorzichtig wordt ingeschat.

De laatste drie, omdat de belangstelling al een tijdje aan het zakken is, en die drie worden uitgegeven net voor de oplage te laag woden om ze nog te publiceren.

Dat lijkt me ergens wel plausibel. Ik zou zelf wel nooit nr 5 kopen als ik 1 niet meer kan krijgen.

Link naar reactie

Vandaag in de Fnac gepasseerd en toevallig Mooie Zomers volledige reeks opgepikt in 2+1 actie. De hc van The Walking Dead lagen er aan 11 euro per stuk, dus daar heb ik delen 27-29 van opgepikt. Gisteren nog 20 euro per stuk betaald voor delen 24-26 in de ssz... (en er bijna een maand op moeten wachten).

Link naar reactie
5 uren geleden, Peter Motte zei:

Voor zover ik weet zijn de eerste drie en de laatste drie delen van een reeks doorgaans het moeilijkst.

De eerste drie omdat de uitgever dan nog niet weet hoe groot het publiek voor de reeks zal worden, en de oplage voorzichtig wordt ingeschat.

De laatste drie, omdat de belangstelling al een tijdje aan het zakken is, en die drie worden uitgegeven net voor de oplage te laag woden om ze nog te publiceren.

Danny De Wilde van de 9e kunst in Gent vertelde me dat eens.


Dan zat ik er heel dichtbij met mijn hersenkronkel.  Klinkt heel plausibel, inderdaad.  Als Danny het al zegt.

 

PS:  Ik ken die mens niet, maar heb de naam al eerder zien passeren hier en daar.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Zelden of nooit.

 

Maar ik heb al een aantal jaren de gewoonte om na het bloedgeven een strip te kiezen. Dikwijls liggen aan de uitgang, waar je een (gesponsord) geschenkje kan kiezen ook een aantal strips, vermoedelijk overschotten die worden weggeschonken. Vaak zijn dat Sus en Wissen, Jommekes of gelijkaardig. Geen reeksen die ik normaal nog aanschaf, maar als er tussen zitten die ik (nog) niet heb, neem ik er wel eentje mee.

Link naar reactie
Op 27/7/2021 om 22:05, Lamme Goedzak zei:

Die uniforme Bollie en Billie zou ik toch niet te lang mee wachten. Nr 1 en 2 zijn al lastifer te vinden en waren vorig jaar al niet meer na te bestellen. De reeks is volgens mijn SSZ een "beperkte" druk. Je kan wel niet voorspellen wat Dupuis in de toekomst nog gaat doen.


Mijn SSZ heeft de eerste twee nummers, die inderdaad al veel moeilijker te vinden zijn, in bestelling gezet.  Die stonden nog als "bestelbaar" zeiden ze.  Benieuwd.  Besloten om dan toch maar de B&B albums voorrang te geven en andere dingen voorlopig te laten vallen.

En toch heb ik het voorgevoel dat ze uiteindelijk gewoon in tweede druk zullen komen óf die integrales ("neen, die plannen zijn er niet") uiteindelijk gewoon tóch gaan verschijnen.  We zullen zien. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
8 hours ago, esteban² said:


Mijn SSZ heeft de eerste twee nummers, die inderdaad al veel moeilijker te vinden zijn, in bestelling gezet.  Die stonden nog als "bestelbaar" zeiden ze.  Benieuwd.  Besloten om dan toch maar de B&B albums voorrang te geven en andere dingen voorlopig te laten vallen.

En toch heb ik het voorgevoel dat ze uiteindelijk gewoon in tweede druk zullen komen óf die integrales ("neen, die plannen zijn er niet") uiteindelijk gewoon tóch gaan verschijnen.  We zullen zien. :) 

Mssn zijn ze intussen toch herdrukt. Ik ben benieuwd. Gag strips is al lastiger als integrale vind ik maar ooit gaat die er wel komen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...