cinco Posted March 23, 2021 Posted March 23, 2021 Op 22/3/2021 om 17:02, De Hollander zei: Mijn vrouw klaagt altijd dat mijn boeken stinken. Algemene vraag: hoe dit voorkomen/aanpakken/bestrijden? Quote
Waldorf Posted March 23, 2021 Posted March 23, 2021 Stinkende oude Dargauds vervangen door verse integrales. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Gilles Posted March 23, 2021 Posted March 23, 2021 2 uren geleden, Tanuki zei: Oké, zijn vrouw heeft duidelijk weinig cultuur in haar lijf maar daarom hoef je haar niet te vermoorden. Quote
De Hollander Posted March 23, 2021 Posted March 23, 2021 49 minuten geleden, Gilles zei: Oké, zijn vrouw heeft duidelijk weinig cultuur in haar lijf maar daarom hoef je haar niet te vermoorden. Eens, ze is best lief, maar strips daar begrijpt ze helemaal niets van. Dat die oudere strips dan ook nog een sterke geur hebben, maakt het er niet beter op. Quote
cinco Posted March 23, 2021 Author Posted March 23, 2021 43 minuten geleden, De Hollander zei: Eens, ze is best lief, maar strips daar begrijpt ze helemaal niets van. Dat die oudere strips dan ook nog een sterke geur hebben, maakt het er niet beter op. Leest ze echt geen enkele stripreeks? Ik ben er wel in geslaagd om tenminste de liefde voor enkele series over te brengen. Quote
Lamme Goedzak Posted March 23, 2021 Posted March 23, 2021 Eigenlijk nooit last gehad van stinkende strips maar ze staan dan ook altijd in een open kast in een ruimte die regelmatig verlucht wordt. Het enige dat ik weet dat een beetje werkt is in een zak met sodakristallen leggen en die goed tussen alle pagina's verdelen. Of open in de volle zon leggen. Maar de remedie is dus vaak erger dan de kwaal Voorkomen: geen strips kopen die in zakjes steken of die in bananendozen zitten die buiten de verkoopsbeurs in een vochtige garage staan. Quote
Ptrck Posted March 23, 2021 Posted March 23, 2021 Even onderdompelen in een lauwwarm sopje met groene zeep. Afdrogen met een zeemleren lap en daarna besprenkelen met wat Eau De Cologne 4711. Simpel toch, alle luchies weg. Quote
esteban² Posted March 23, 2021 Posted March 23, 2021 Hier was toch een thread over? Of misschien kwam het elders aan bod, kan ook. Heeft bij mij geholpen: Strip open gevouwen een doos leggen met koffiepoeder erbij. Let er wel op dat de koffie niet aan de strip kan. Ik heb het een paar dagen laten liggen en af en toe wat pagina's omgedraaid. De enorm muffe keldergeur was volledig verdwenen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Daan Posted March 24, 2021 Posted March 24, 2021 13 uren geleden, esteban² zei: Hier was toch een thread over? Of misschien kwam het elders aan bod, kan ook. Heeft bij mij geholpen: Strip open gevouwen een doos leggen met koffiepoeder erbij. Let er wel op dat de koffie niet aan de strip kan. Ik heb het een paar dagen laten liggen en af en toe wat pagina's omgedraaid. De enorm muffe keldergeur was volledig verdwenen. Hé, die kende ik nog niet. Bedankt @esteban² Quote
Peter Motte Posted March 24, 2021 Posted March 24, 2021 Heb ik ook al eens gebruikt voor een boek om de sigarettengeur weg te krijgen. Vraagt geduld. En elke dag vers koffiedik. Het resultaat herinner ik me niet, en ook niet met welk boek ik het deed. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted March 24, 2021 Posted March 24, 2021 23 uren geleden, cinco zei: Algemene vraag: hoe dit voorkomen/aanpakken/bestrijden? Echtscheiding/hertrouwen met een vrouw die niet klaagt over stinkende boeken. Het is wel gemakkelijker om de stinkende boeken weg te doen. Ook dan verdwijnen de klachten. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted March 24, 2021 Posted March 24, 2021 23 uren geleden, Mask zei: Vrijgezel blijven? Maar dan zijn de klachten er nooit geweest. Dus jouw oplossing ontkent het probleem. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted March 24, 2021 Posted March 24, 2021 Ook mogelijk: je vrouw meenemen naar de boekhandel, en haar vragen een geurtest af te nemen van de boeken die je wilt kopen. Voorkomen is beter dan genezen, en vooral veel beter voor je financiën. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Lamme Goedzak Posted March 24, 2021 Posted March 24, 2021 17 uren geleden, esteban² zei: Hier was toch een thread over? Of misschien kwam het elders aan bod, kan ook. Heeft bij mij geholpen: Strip open gevouwen een doos leggen met koffiepoeder erbij. Let er wel op dat de koffie niet aan de strip kan. Ik heb het een paar dagen laten liggen en af en toe wat pagina's omgedraaid. De enorm muffe keldergeur was volledig verdwenen. Die kende ik ook niet. Bedankt voor de tip! Quote
De Hollander Posted March 24, 2021 Posted March 24, 2021 Op 23/3/2021 om 15:21, Waldorf zei: Stinkende oude Dargauds vervangen door verse integrales. Dit advies is het beste Quote
esteban² Posted March 24, 2021 Posted March 24, 2021 @Daan en @Lamme Goedzak, ik had de tip hier opgepikt toen ik in 2019 een stapel muffe strips uit de stripkelder had gekocht. Van wie de tip kwam, weet ik niet meer. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
cinco Posted March 24, 2021 Author Posted March 24, 2021 Ik heb die muffe geur nog altijd niet uit de strips die ik vorige zomer van de zolder van mijn vroegere ouderlijke woning heb gehaald. Ze zitten nog altijd in afzondering in een plastieken doos zodat hun geur zich niet verspreidt over de andere strips in de kast. Dus ironisch genoeg zit het album van Virus in quarantaine. Al kan je die geur wel als toepasselijk beschouwen voor sommige albums in die doos. Quote
esteban² Posted March 24, 2021 Posted March 24, 2021 Ik zeg het: Koffie, koffie, koffie. Over Lijken ... Is dat van de G. Raf Zerk tekenaar? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
cinco Posted March 24, 2021 Author Posted March 24, 2021 2 minuten geleden, esteban² zei: Over Lijken ... Is dat van de G. Raf Zerk tekenaar? Yep. Ik heb er maar één album van, maar het is lekker weird. Quote
esteban² Posted March 24, 2021 Posted March 24, 2021 Tot op vandaag nog nooit van gehoord, maar het zal mij dan ongetwijfeld aanspreken. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
cinco Posted March 24, 2021 Author Posted March 24, 2021 3 minuten geleden, esteban² zei: Tot op vandaag nog nooit van gehoord, maar het zal mij dan ongetwijfeld aanspreken. Is van eind jaren '90. Ik heb hier eens een ganse thread geplaatst van al de bizarre nineties strips die ik (naast enkele classics) uit een oude doos heb kunnen recupereren. Quote
Peter Motte Posted March 25, 2021 Posted March 25, 2021 Op 23/3/2021 om 20:28, Lamme Goedzak zei: Eigenlijk nooit last gehad van stinkende strips Ben je al op corona getest? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Retardi Posted March 30, 2021 Posted March 30, 2021 Op 23/3/2021 om 20:28, Lamme Goedzak zei: Eigenlijk nooit last gehad van stinkende strips Ik ook niet. Maar dat is het risico van tweedehands kopen of verkeerd opslaan. Het komt wel voor. Zelf heb ik ooit bij een kringloop gewerkt en dan was het geen overbodige luxe om je neus in een doos te steken. Muizenpis, schimmel, sigarettenlucht. Je ruikt het meteen. Quote
esteban² Posted March 30, 2021 Posted March 30, 2021 Buiten de strips die ik uit een stripkelder (letterlijk stripwinkel in de kelder) kocht, heb ik dat eigenlijk ook nog nooit voorgehad. Maar die muffe geur was dan ook echt storend. Ik werd er mottig van. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
cinco Posted May 3, 2021 Author Posted May 3, 2021 Kunnen strips waarvan de pagina's licht muf zijn de geur van andere strips aantasten als ze samen in een gesloten kast zitten? Quote
esteban² Posted May 3, 2021 Posted May 3, 2021 Jazeker, ik spreek uit ervaring. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
cinco Posted May 3, 2021 Author Posted May 3, 2021 19 minuten geleden, esteban² zei: Jazeker, ik spreek uit ervaring. En als het winkelmuf is? Dan bedoel ik strips die al 5 jaar in een winkelrek staan en die je vervolgens koopt. Quote
esteban² Posted May 3, 2021 Posted May 3, 2021 Zo specifiek kan ik er ook niet antwoorden, dat zal je moeten ondervinden. Maar boeken die ongelooflijk muf ruiken, bijvoorbeeld door vocht, dat durft wel eens te verspreiden als ze afgesloten zitten met niet-ruikende exemplaren. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
BobFish Posted May 4, 2021 Posted May 4, 2021 Stinkende strips lees ik meestal in de zon En inderdaad, koffie erbij helpt Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag
kbellon Posted December 16, 2021 Posted December 16, 2021 Ik heb online wat tweedehands strips gekocht en vandaag ontvangen. Aan de staat is niets op te merken, maar ze rieken nogal naar sigaretten. Kan het kwaad moest ik ze tussen de andere strips zetten, of gaan deze er dan ook naar beginnen rieken (in ons huis zelf wordt niet gerookt). Of zou de koffiepoeder truc hier ook tegen helpen? Quote
kbellon Posted December 16, 2021 Posted December 16, 2021 Op 24/3/2021 om 14:58, Peter Motte zei: Heb ik ook al eens gebruikt voor een boek om de sigarettengeur weg te krijgen. Aha dus zou ook van toepassing kunnen zijn. Quote
Daan Posted December 17, 2021 Posted December 17, 2021 14 uren geleden, kbellon zei: Of zou de koffiepoeder truc hier ook tegen helpen? Laat vooral je ervaring hier weten! Esteban heeft het hierboven over nog ongezette gemalen koffie terwijl Peter Motte schrijft over nat koffiedik... Natte klodders hou ik het liefst ver weg van mijn strips. Quote
Red Arrow Posted December 17, 2021 Posted December 17, 2021 20 uren geleden, kbellon zei: Kan het kwaad moest ik ze tussen de andere strips zetten, of gaan deze er dan ook naar beginnen rieken Dat zou ik niet durven... Quote
kbellon Posted December 17, 2021 Posted December 17, 2021 Wel ik heb ze momenteel gewoon 1 dag in de strijkkamer geplaatst en daar de ruit opengezet voor verluchting. Ik moet zeggen: de geur is al veel beter. Ik denk dat ik dit gewoon nog een weekje ga doen en dat het dan wel okey zal zijn ze in de kast te plaatsen Quote
lukoste Posted December 17, 2021 Posted December 17, 2021 Ik had alle Thorgals overgekocht, maar ze bleken vreselijk te stinken naar sigaretten. Ik heb die in een afgesloten kast gelegd met 4 van onderstaande zakjes erop. Het is wel opvallend beter. Quote
lukoste Posted December 17, 2021 Posted December 17, 2021 COVID-19 helpt trouwens ook goed. Toen ik het had kon ik die Thorgals ook lezen. Quote
Recommended Posts