Ga naar inhoud

Wat te doen met stinkende strips?


cinco

Recommended Posts

43 minuten geleden, De Hollander zei:

Eens, ze is best lief, maar strips daar begrijpt ze helemaal niets van. 

Dat die oudere strips dan ook nog een sterke geur hebben, maakt het er niet beter op. 😂😂😂

 

Leest ze echt geen enkele stripreeks?

Ik ben er wel in geslaagd om tenminste de liefde voor enkele series over te brengen.

Link naar reactie

Eigenlijk nooit last gehad van stinkende strips maar ze staan dan ook altijd in een open kast in een ruimte die regelmatig verlucht wordt. Het enige dat ik weet dat een beetje werkt is in een zak met sodakristallen leggen en die goed tussen alle pagina's verdelen. Of open in de volle zon leggen. Maar de remedie is dus vaak erger dan de kwaal 😆

 

Voorkomen: geen strips kopen die in zakjes steken of die in bananendozen zitten die buiten de verkoopsbeurs in een vochtige garage staan.

Link naar reactie

Hier was toch een thread over?  Of misschien kwam het elders aan bod, kan ook.

 

Heeft bij mij geholpen:  Strip open gevouwen een doos leggen met koffiepoeder erbij.  Let er wel op dat de koffie niet aan de strip kan.  Ik heb het een paar dagen laten liggen en af en toe wat pagina's omgedraaid.  De enorm muffe keldergeur was volledig verdwenen.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
13 uren geleden, esteban² zei:

Hier was toch een thread over?  Of misschien kwam het elders aan bod, kan ook.

 

Heeft bij mij geholpen:  Strip open gevouwen een doos leggen met koffiepoeder erbij.  Let er wel op dat de koffie niet aan de strip kan.  Ik heb het een paar dagen laten liggen en af en toe wat pagina's omgedraaid.  De enorm muffe keldergeur was volledig verdwenen.

 

 

Hé, die kende ik nog niet. Bedankt @esteban²

Link naar reactie
23 uren geleden, cinco zei:


 

 

 

Algemene vraag: hoe dit voorkomen/aanpakken/bestrijden?

 

 

 

Echtscheiding/hertrouwen met een vrouw die niet klaagt over stinkende boeken.

Het is wel gemakkelijker om de stinkende boeken weg te doen. Ook dan verdwijnen de klachten.

Link naar reactie
17 uren geleden, esteban² zei:

Hier was toch een thread over?  Of misschien kwam het elders aan bod, kan ook.

 

Heeft bij mij geholpen:  Strip open gevouwen een doos leggen met koffiepoeder erbij.  Let er wel op dat de koffie niet aan de strip kan.  Ik heb het een paar dagen laten liggen en af en toe wat pagina's omgedraaid.  De enorm muffe keldergeur was volledig verdwenen.

 

 

Die kende ik ook niet. Bedankt voor de tip!

Link naar reactie

Ik heb die muffe geur nog altijd niet uit de strips die ik vorige zomer van de zolder van mijn vroegere ouderlijke woning heb gehaald. Ze zitten nog altijd in afzondering in een plastieken doos zodat hun geur zich niet verspreidt over de andere strips in de kast.

 

Dus ironisch genoeg zit het album van Virus in quarantaine.

 

afbeelding.png.ba017deb79f90e6cc2229ea4ca4bf7be.png

 

Al kan je die geur wel als toepasselijk beschouwen voor sommige albums in die doos.

 

afbeelding.png.f2367cbffd30a7643d37596169c2aabd.png

Link naar reactie
3 minuten geleden, esteban² zei:

Tot op vandaag nog nooit van gehoord, maar het zal mij dan ongetwijfeld aanspreken. 

 

Is van eind jaren '90.

Ik heb hier eens een ganse thread geplaatst van al de bizarre nineties strips die ik (naast enkele classics) uit een oude doos heb kunnen recupereren.

 

 

Link naar reactie
Op 23/3/2021 om 20:28, Lamme Goedzak zei:

Eigenlijk nooit last gehad van stinkende strips

Ik ook niet. Maar dat is het risico van tweedehands kopen of verkeerd opslaan.

 

Het komt wel voor. Zelf heb ik ooit bij een kringloop gewerkt en dan was het geen overbodige luxe om je neus in een doos te steken. Muizenpis, schimmel, sigarettenlucht. Je ruikt het meteen.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 7 months later...

Ik heb online wat tweedehands strips gekocht en vandaag ontvangen.

Aan de staat is niets op te merken, maar ze rieken nogal naar sigaretten.

Kan het kwaad moest ik ze tussen de andere strips zetten, of gaan deze er dan ook naar beginnen rieken (in ons huis zelf wordt niet gerookt).

Of zou de koffiepoeder truc hier ook tegen helpen?

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...