Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (9)] winkel 63 vs. winkel 10


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 29-01-22 at 08:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Wonderwinkel.jpeg.df46432d88806b1331627e

De Wonderwinkel van Gommaar Timmermans...

 

Werner

 

 

B

 

0s3jqcy7dhoa0d3xexpr1vvdqcggwqhm-page6-1

Uit: Flagrante flaters, 287

 

hemweg

Link naar reactie
  • Bonte pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
6 minutes ago, Yncke said:

Ik kan er niet aan doen, ik weet wel dat dit de manier is hoe strips heel in 't begin gemaakt werden, maar ik heb moeite om A als een strip te zien. Terwijl die tuinslang met dat prijsetiketje mij om de een of andere reden aan het lachen brengt.

Daar zit ook een deel van de grote herleeswaarde van Guust is. Die kleine grappige dingen die verscholen gaan in het groter verhaal. Als A hier zou winnen, dan zou het tijd-ruimte continüum van de stripgrootheden scheuren.

 

 

 

Link naar reactie

Hmm, moeilijk. A is natuurlijk een hele mooie winkel, en qua sfeer ook niet mis. Maar toch heb ik meer met B, die winkel was het eerste waar ik aan dacht toen het thema voor dit toernooi bekend werd. De fijne details, de sfeerzetting, de mimiek van de personages, 't geduld van de verkoper dat gaandeweg opgeraakt, .. heerlijk Franquin! Ik hoop dat deze ver mag geraken. :) 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...