Yncke Posted January 7, 2022 Share Posted January 7, 2022 Tweede ronde. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ? Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A De Wonderwinkel van Gommaar Timmermans... Werner B Uit: Flagrante flaters, 287 hemweg yncke.be Link to comment
Yncke Posted January 22, 2022 Author Share Posted January 22, 2022 Ik kan er niet aan doen, ik weet wel dat dit de manier is hoe strips heel in 't begin gemaakt werden, maar ik heb moeite om A als een strip te zien. Terwijl die tuinslang met dat prijsetiketje mij om de een of andere reden aan het lachen brengt. yncke.be Link to comment
Ambreville Posted January 22, 2022 Share Posted January 22, 2022 6 minutes ago, Yncke said: Ik kan er niet aan doen, ik weet wel dat dit de manier is hoe strips heel in 't begin gemaakt werden, maar ik heb moeite om A als een strip te zien. Terwijl die tuinslang met dat prijsetiketje mij om de een of andere reden aan het lachen brengt. Daar zit ook een deel van de grote herleeswaarde van Guust is. Die kleine grappige dingen die verscholen gaan in het groter verhaal. Als A hier zou winnen, dan zou het tijd-ruimte continüum van de stripgrootheden scheuren. Link to comment
Stomp Posted January 22, 2022 Share Posted January 22, 2022 B, no brainer. Jammer van de Franse tekst. Link to comment
Daan Posted January 22, 2022 Share Posted January 22, 2022 1 uur geleden, Stomp zei: B, no brainer. Jammer van de Franse tekst. Idd! Link to comment
Bonte Posted January 22, 2022 Share Posted January 22, 2022 Toch nog eens de versie in kleur posten Link to comment
Captivant Posted January 22, 2022 Share Posted January 22, 2022 De Wonderwinkel is van 1974. Deze Guust verscheen precies 10 jaar eerder. Toch ziet de Guust er niet gedateerd uit. Dat kan ik van de Wonderwinkel niet zeggen. Prettig dat bij Guust de originele Franse tekst getoond wordt. Link to comment
Yncke Posted January 22, 2022 Author Share Posted January 22, 2022 Bij de Nederlandstalige versie was het plaatje een beetje belabberd van kwaliteit: yncke.be Link to comment
esteban² Posted January 22, 2022 Share Posted January 22, 2022 Als ik moet stemmen voor de beste grap, kom ik uiteraard bij Guust tereht. Maar het draait in dit toernooi om de winkel. En dan is De Wonderwinkel met grote voorsprong de winnaar, vindekik. Alleen al dat eerste prentje met die hoge kasten. De kleurenversie oogt wel mooier. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
AHMO Posted January 23, 2022 Share Posted January 23, 2022 A, Ziet er gezellig uit. heeft ook heel veel sfeer Dat kan ik van B niet zeggen Link to comment
sanderg Posted January 23, 2022 Share Posted January 23, 2022 A om het prachtige eerste plaatje.. Ben persoonlijk nooit fan geweest van de flauwe guust gags.. https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Lichtman Posted January 23, 2022 Share Posted January 23, 2022 Hmm, moeilijk. A is natuurlijk een hele mooie winkel, en qua sfeer ook niet mis. Maar toch heb ik meer met B, die winkel was het eerste waar ik aan dacht toen het thema voor dit toernooi bekend werd. De fijne details, de sfeerzetting, de mimiek van de personages, 't geduld van de verkoper dat gaandeweg opgeraakt, .. heerlijk Franquin! Ik hoop dat deze ver mag geraken. Link to comment
TDPB Posted January 23, 2022 Share Posted January 23, 2022 Op 22/1/2022 om 14:21, Bonte zei: Toch nog eens de versie in kleur posten stukken mooier dan het ingediende plaatje. Link to comment
Bonte Posted January 23, 2022 Share Posted January 23, 2022 44 minuten geleden, TDPB zei: stukken mooier dan het ingediende plaatje. Ik vond de kleur-versie eerst niet en heb dan de krantenversie gebruikt, daarom post ik het telkens extra. Als die doorgaat naar de volgende ronde zal ik die best vervangen. Link to comment
SPeeDy Posted January 23, 2022 Share Posted January 23, 2022 Dit tornooi draait om de mooiste, gezelligste, intrigerendste winkel. Als ik dan A met B vergelijk dan wil in snel weg uit B terwijl ik in A uren kan rondwaren denk ik. Voor mij een outsider voor de eindwinst. Link to comment
Bart 01 Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 A is heel sfeervol. B is weinig winkel én een flauwe grap. A dus. Link to comment
cartoonesk Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 Met pijn in mijn hart vanwege die bovenste beste Guust, heb ik toch op De Toverwinkel gestemd, omdat dat de enige winkel (of een van de weinige winkels ) in het toernooi is dat de hoofdrol speelt in het gehele album! Link to comment
cinco Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 35 minuten geleden, cartoonesk zei: omdat dat de enige winkel in het toernooi is dat de hoofdrol speelt in het gehele album! Magasin Général is ook een winkel die eveneens de reekstitel is. Link to comment
Waldorf Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 Voor de haan drie maal gekraaid etc... Het spijt me dat ik Franquin en Guust moet verloochenen, maar de Wonderwinkel vind ik onweerstaanbaar. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 Ik besef nu pas dat Guust op zijn sloffen over straat loopt en zo winkels binnengaat. Nooit bij stilgestaan dat hij die ook buiten kantoor droeg. Link to comment
cartoonesk Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 44 minuten geleden, cinco zei: Magasin Général is ook een winkel die eveneens de reekstitel is. Okay. Uiteraard. Ik ken die strip niet. Had moeten schrijven "een van de weinige winkels in het toernooi, die een hoofdrol heeft in het gehele album". Link to comment
Lük Bey Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 52 minutes ago, cinco said: Ik besef nu pas dat Guust op zijn sloffen over straat loopt en zo winkels binnengaat. Nooit bij stilgestaan dat hij die ook buiten kantoor droeg. Dat zijn espadrilles. https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cinco Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 9 minuten geleden, Lük Bey zei: Dat zijn espadrilles. Evenmin bedoeld voor gebruik in het openbaar, vermoed ik. Link to comment
Waldorf Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 25 minuten geleden, cinco zei: Evenmin bedoeld voor gebruik in het openbaar, vermoed ik. Oei, is het normatieve maandag? Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
TDPB Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 1 uur terug, cinco zei: Evenmin bedoeld voor gebruik in het openbaar, vermoed ik. Toch wel. Maar het is, net als sandalen, voornamelijk zomer en lente-schoeisel. https://nl.wikipedia.org/wiki/Espadrille Link to comment
Recommended Posts