Ga naar inhoud

Welke van de SSZ top 30 van 2021 heb je gelezen?


cinco

de SSZ top 30 van 2021   

49 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke strips heb je gelezen?

    • Dagen van Zand
    • Blacksad 6: De Maskers Vallen - Eerste deel
    • De Avonturen van Blake en Mortimer 28: De Laatste Zwaardvis
    • De Slang en de Speer 2: Leeg-Huis
    • De Tijger Ontwaakt
    • De Klaagzang van de Verloren Gewesten: De Sudenna's 1: Lord Heron
    • Gung Ho 5: Witte Dood
    • Robbedoes - Hoop in Bange Dagen 3: Het Begin van het Einde
    • Noir Burlesque 1
    • Ondanks Alles
    • Jagen op Ramirez 1
    • Undertaker 6: Salvaje​​​​​​​
    • Monsters
    • Thorgal 39: Neokóra
    • Asterix 39: Asterix en de Griffioen
    • Lonesome 3: Bloedbanden
    • Vleugels van Hoop 1: Engelen
    • De Tamboer van Borodino
    • Largo Winch 23: De Kármánlijn
    • Mooie Zomers 6: Les Genêts
    • Dune, de Graphic Novel 1
    • De Kronieken van Amoras 9: De Zaak Sus Antigoon #1
    • Juffrouw Baudelaire
    • In de Schaduwen 1​​​​​​​
    • Franka 25: Gratis Goud
    • De 5 Rijken 3: De Liefde van een Idioot
    • De Nieuwe Avonturen van Roodbaard 2: Sea Dogs
    • Driftwereld 3: Een Verhaal over een Heks
    • Wanted Lucky Luke
    • Het Venijn 3: Schoot der Aarde


Recommended Posts

Ik vind die B&M trouwens wel erg hoog geklasseerd.

Dat was te verwachten: ssz zegt dat ze heel veel inzendingen kregen, dan is het eindresultaat natuurlijk nagenoeg hetzelfde als de verkoopresultaten.

Je kunt je dan ook afvragen wat het nut van zo'n enquête is.

Eigenlijk is het alleen maar een lijst verschenen albums.

Link naar reactie
9 uren geleden, Peter Motte zei:

Ik vind die B&M trouwens wel erg hoog geklasseerd.

Dat was te verwachten: ssz zegt dat ze heel veel inzendingen kregen, dan is het eindresultaat natuurlijk nagenoeg hetzelfde als de verkoopresultaten.

Je kunt je dan ook afvragen wat het nut van zo'n enquête is.

Eigenlijk is het alleen maar een lijst verschenen albums.

 

Wat een nonsens. Is een lijst van de reply'ers op deze post dan representatiever? Er staat geen FC De Kampioenen in de top en dat is een van de best verkopende. Ook Asterix, de verkoopstopper, staat niet op 1. 

 

Oh ja 29/30 gelezen en gekocht. Enkel Dune heb ik aan mij laten passeren. En mijn volledige Top 10 staat in de Top 100

 

 

 

 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
40 minuten geleden, Kool Thing zei:

 

Wat een nonsens. Is een lijst van de reply'ers op deze post dan representatiever?

 

Ik heb nergens het woord "representatief" gebruikt. Ik heb het zelfs opzettelijk vermeden.

Mijn conclusie blijft: wat is het nut van zo'n lijst? Het is eigenlijk alleen maar een lijst van verschenen albums. Een lijstje van wat het afgelopen jaar zo ongeveer het populairst was.

Ergens las ik dat de obsessie van onze maatschappij met top-10-lijsten louter ontstaat doordat deze maatschappij zo prestatiegericht is. We willen niet weten wat wij het beste vinden, maar waarmee we het verste komen. Zoiets.

Link naar reactie
1 uur geleden, Rik zei:

17 van de top 30 gekocht en gelezen waarvan 8 uit de top 10.

Alleen Dagen van Zand en Robbedoes heb ik niet gekocht. Ik snap die hype rondom Dagen van Zand ook niet...

Hype? Omdat dit steengoed is is het een hype? Lees het ‘ns (leen het als je ‘m (nog) niet wil kopen) en post je mening daarna hier wat je ervan vond.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
1 uur geleden, SPeeDy zei:

Hype? Omdat dit steengoed is is het een hype? Lees het ‘ns (leen het als je ‘m (nog) niet wil kopen) en post je mening daarna hier wat je ervan vond.

De tekeningen noch het verhaal spreken mij aan....  

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
11 minuten geleden, bammar zei:

Heb je ze ook alle 100 gelezen? Is het aangekocht om te verkopen of aangeschaft voor je verzameling? 

Hahahaha, voor de winkel. Ik moet er niet aan denken om het gros van deze titels in mijn collectie op te nemen. Ik wil ze mijn klanten echter niet onthouden. Zoveel mensen, zoveel smaken. Afgezien van het feit dat ik helemaal niet van dit soort lijstjes houd (ik vind het onmogelijk om een momentopname in een absolute rangorde te plaatsen), staan mijn voorkeuren er grotendeels niet eens in vermeld. (Mag ook niet, want plaatjesboeken buiten de frans/belgisch/nederlandse grenzen zijn natuurlijk ook helemaal geen stripboeken...)

Link naar reactie
10 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Hahahaha, voor de winkel. Ik moet er niet aan denken om het gros van deze titels in mijn collectie op te nemen. Ik wil ze mijn klanten echter niet onthouden. Zoveel mensen, zoveel smaken. Afgezien van het feit dat ik helemaal niet van dit soort lijstjes houd (ik vind het onmogelijk om een momentopname in een absolute rangorde te plaatsen), staan mijn voorkeuren er grotendeels niet eens in vermeld. (Mag ook niet, want plaatjesboeken buiten de frans/belgisch/nederlandse grenzen zijn natuurlijk ook helemaal geen stripboeken...)

Hoe geef jij dan suggesties aan je klanten? Een winkelier moet toch objectief en neutraal raad kunnen geven? 

Link naar reactie
2 uren geleden, bammar zei:

Hoe geef jij dan suggesties aan je klanten?

Door heel veel nieuwe titels te lezen. En goed naar ze te luisteren wat indruk op ze heeft gemaakt. Wat hebben ze recent gelezen wat ze de moeite waard vonden? Welke films genieten je voorkeur? Ik hoef Largo Winch 23 helemaal niet gelezen te hebben om te weten voor wie dit geschikt is. Daar heb ik na een deel of 8 (geloof ik... ) de brui aan gegeven. Eindeloze reeksen worden sowieso vanzelf opgepikt door de liefhebber/verzamelaar. Titels als Noir Burlesque, of one-shots pik ik dan wel weer op. Wanneer iemand dan vraagt of dat een titel is die ik de moeite vond, zeg ik ook gewoon eerlijk hoe ontzettend ik geschrokken ben van de ondermaatse kwaliteit ervan. Ik zal er echter niemand op afrekenen als ze 'm graag aan de collectie willen toevoegen. Marini heeft nu eenmaal zijn vaste schare liefhebbers. 

Link naar reactie
5 minuten geleden, Neat Stuff zei:

En goed naar ze te luisteren wat indruk op ze heeft gemaakt. Wat hebben ze recent gelezen wat ze de moeite waard vonden? Welke films genieten je voorkeur?

 

Ahe, het YouTube-systeem. Waardoor ze je altijd dezelfde video's voorschotelen en je er op de duur de brui aan geeft.

Link naar reactie
20 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Ahe, het YouTube-systeem. Waardoor ze je altijd dezelfde video's voorschotelen en je er op de duur de brui aan geeft.

Het is de bedoeling hiermee een indicatie te krijgen welk vleesch ik in de kuip heb. Ik probeer in het verlengde van de klant zijn interesse te kijken en daar een kleine +1 aan toe te voegen (baby-steps, altijd in baby-steps...) Ik ben redelijk ruim georiënteerd en heb zelf niet een uitgesproken voorkeur voor een genre. Ik vind het een uitdaging om een klant, in de aangegeven voorkeur, nèt dát mee te geven dat in mijn straatje als interessant te boek staat. Ik wordt er oprecht blij van als deze vervolgens terugkomt met een grijns op zijn/haar gezicht dat het een fijne tip was. Daar doe je het voor. Mocht ik er faliekant naast zitten hanteer ik het 'niet goed, geld terug' principe en zoeken we verder naar een alternatief. Want die zijn er genoeg. 

Link naar reactie
22 minuten geleden, lukoste zei:

Is Dune zo goed? Heb boek gelezen noch film gezien.

De verstripping is degelijk en dekt de lading van het boek tot zo ver. Het tekenwerk is vakkundig en netjes maar daardoor beetje steriel en zielloos. De top honderd van dit jaar loopt niet over van de hoogvliegers, dus Dune is daar prima op z'n plaats.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...