acor

Toekomst Suske En Wiske

348 berichten in dit topic

51 minuten geleden, Ronald A zei:

Bij Beo lag er deze ochtend een klein stapeltje van de integrale. Volgens de verkoper was het een oplage van 600 exemplaren.

600 exemplaren is niet veel voor een integrale van een strip als Suske en Wiske die op z'n top 400.000 exemplaren verkocht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 minuten geleden, Simon zei:

De integrale is nochtans courant te verkrijgen in de catawiki shops. 

Hij staat in de shops, maar dat wil niet zeggen dat ze hem ook daadwerkelijk nog in voorraad hebben. Daar kom je pas achter als je hem bestelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

als het maar een oplage betreft van 600 exemplaren zijn ze dan bezig al aan een herdruk want gisteren bij 3 ssz geweest en die zeiden dat de integrale binnen de 14 dagen terug in de winkel zou liggen , toch ene besteld via catawiki  voor de zekerheid ,maar dat is bij ssz waar ze geen meer hadden , mss nog eentje apart gehouden voor catawiki , ik weet ook nie hoe die soms te werk gaan , baard en kale was ook uitverkocht deel 1 integraal vandaag er 3a4 zien liggen nu te koop in pakket met nummers 2 en 3 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Iemand al uitgerekend hoeveel extra kasten hij nodig heeft voor die integrales van Suske en Wiske? (300-67)/4=58 integrales. Plus nog een extra deel met een index om te weten in welke integrale een bepaald verhaal staat.

Ik ben wel geïnteresseerd in een integrale van de dossiers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Lefranc zei:

Iemand al uitgerekend hoeveel extra kasten hij nodig heeft voor die integrales van Suske en Wiske? (300-67)/4=58 integrales. Plus nog een extra deel met een index om te weten in welke integrale een bepaald verhaal staat.

Ik ben wel geïnteresseerd in een integrale van de dossiers.

Die integrale is maar 1.8 cm dik.

Overigens gisteren in een Standaard Boekhandel eens in de nieuwe S&W gebladerd. Alle exemplaren daar hadden op tenminste drie pagina's (steeds dezelfde, o.a. waar Suske roept "de nieuwe Gyronef") lelijke vegen in de belettering. Hebben alle exemplaren daar last van?

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 minuten geleden, lukoste zei:

Die integrale is maar 1.8 cm dik.

Overigens gisteren in een Standaard Boekhandel eens in de nieuwe S&W gebladerd. Alle exemplaren daar hadden op tenminste drie pagina's (steeds dezelfde, o.a. waar Suske roept "de nieuwe Gyronef") lelijke vegen in de belettering. Hebben alle exemplaren daar last van?

Mijn exemplaar toch even bekeken: geen vegen hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ben al een (lang) tijdje gestopt met het kopen van Sus en Wis, maar onlangs toch dat ene verhaal gekocht mbt WO I. Viel wel mee vond ik.

Maar bij het bekijken van de lijst op de achterflap toch wel nostalgische gevoelens. Ik ben S&W beginnen verzamelen toen ik een jaar of 9-10 was. Het waren toen de uitgaves rond nr 200. Ik herinner me dat ik heel hard uitkeek naar nr 200. En eigenlijk zijn daar echt wel goeie verhalen uitgekomen in die periode. Delta Duel, Tamme Tumi, bonkige baarden, kwaaie kwieten, Angst op de Amsterdam, de komieke Coco, glanzende gletsjer. Gewoon goeie verhalen, zorgvuldig getekend. Misschien dat ik die straks wel nog eens zal herlezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 minuten geleden, Aerogi zei:

Het waren toen de uitgaves rond nr 200

Het zal nostalgie zijn (ook ik begon rond deze nummers), maar dit is precies de periode die mij - zowel qua verhalen als tekeningen - het meest aanspreekt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Leuk dat de oude albums worden heruitgegeven. 

Alleen jammer dat gebruik wordt gemaakt van de hertekende covers. De cover moet toch ook qua stijl representatief zijn voor het binnenwerk. Ik vond de oorspronkelijke covers heel mooi. 

Ik lees ook dat de albums opnieuw zijn ingekleurd en herletterd. 

Dus eigenlijk is de witte reeks een actualisatie van de rode reeks?

Betekent een grotere pagina ook dat de tekeningen groter worden afgedrukt? Of zijn de tekeningen even groot met meer witruimte er rond?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die toegevoegd schaduwvlekken in de Classic-reeks zijn ook maar prutswerk. Soms wel geplaatst, soms niet - en als ze geplaatst zijn, zijn ze eerder lelijk (zeer computerachtig) en zelfs storend. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 21/05/2017 at 9:42 AM, Lefranc said:

Om het met Trump te zeggen : er wordt nergens zoveel fake news over gecreëerd dan over "uitverkochte" HC's en integrales.

Idd :-p  Na Duke zou de HC versie van Little England ook al heel moeilijk te vinden zijn terwijl het ook nog op Catawiki aangeboden wordt. 

5 hours ago, pudifar said:

Dus eigenlijk is de witte reeks een actualisatie van de rode reeks?

Niet helemaal anders hadden ze overal borstjes moeten bij tekenen :-p

Deel dit bericht

Link naar bericht
55 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Idd :-p  Na Duke zou de HC versie van Little England ook al heel moeilijk te vinden zijn terwijl het ook nog op Catawiki aangeboden wordt. 

Van Little england zijn er 300 gedrukt,vertelde Du caju mij onlangs.

Niet helemaal anders hadden ze overal borstjes moeten bij tekenen :-p

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, Aerogi zei:

Ben al een (lang) tijdje gestopt met het kopen van Sus en Wis, maar onlangs toch dat ene verhaal gekocht mbt WO I. Viel wel mee vond ik.

Maar bij het bekijken van de lijst op de achterflap toch wel nostalgische gevoelens. Ik ben S&W beginnen verzamelen toen ik een jaar of 9-10 was. Het waren toen de uitgaves rond nr 200. Ik herinner me dat ik heel hard uitkeek naar nr 200. En eigenlijk zijn daar echt wel goeie verhalen uitgekomen in die periode. Delta Duel, Tamme Tumi, bonkige baarden, kwaaie kwieten, Angst op de Amsterdam, de komieke Coco, glanzende gletsjer. Gewoon goeie verhalen, zorgvuldig getekend. Misschien dat ik die straks wel nog eens zal herlezen.

ik begonnen rond nummer 170 jaar of 8 en inderdaad vanaf toen was dat de beste periode , geerts was toen echt top , die verhalen lees ik nu nog altijd graag rond 250 gestopt , de interesse was compleet weg , de verhalen werden veel minder eigenlijk kocht ik ze enkel nog om ze compleet te houden maar dan toch definitief gestopt , de integrale ga ik nu alsnog verzamelen maar mss niet allemaal dat weet ik nog niet zeker, qua prijs en verzorgde uitgave best meer dan ok 35 euro is voor mij niet echt overdreven ,en natuurlijk is dat een brok nostalgie en betaal dat ook voor de bundels van saga (mini mensjes, rozebottel) en arboris en sherpa is nog iets goedkoper ( een 10 euro) maar een verhaal minder , in men kinderjaren had ik werkelijk alles van vandersteen uitgaves , na een tijd toch heel wat verkocht of ik zat over de 10 000 strips , dat barstte wat uit zen voegen en ook enkele jaren niets verzameld ook , nu terug wat maar eerder selectiever maar toch nog altijd een +- 200euro per maand 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen