Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

4 uren geleden, Bonte zei:

Dat zou inderdaad kunnen, ik moet al decennia de rode Suske en Wiske's dumpen aan 1 euro om ze verkocht te krijgen en ik heb er dan nog een duizendtal staan in de winkel. Nu ze niet meer herdrukt worden moeten de mensen wel tweedehands gaan zoeken.

 

Moest ik nu Sus en Wis beginnen verzamelen dan zou ik de eerste drukken van de vierkleurenreeks kiezen. Dat is nog betaalbaar en het is bovendien een interessantere reeks om te hebben.

Link naar reactie
2 uren geleden, Tom B zei:

Jamaar, ze worden wel herdrukt, maar met een witte cover (misschien dat ze later, met de albums die niet opnieuw ingekleurd moeten worden, meer albums per jaar gaan heruitgeven).

 

 

Moeten er opnieuw ingekleurd worden? Ze zijn toch allemaal al gekleurd in de vierkleurenreeks verschenen (of heb ik iets gemist, verschoning dan).

Link naar reactie
2 hours ago, eriktex said:

 

Ja, vooral "De mottenvanger" :e007:.

 

 

Are you talking to me? Hey? Are you talking to me?

 

Ik heb De Mottenvanger altijd een goed verhaal gevonden.

Verraadt dat een masochistische karaktertrek? (ik maak de grap gauw voor iemand anders ze maakt :e007:)

Link naar reactie
6 uren geleden, Tom B zei:

Sommige zijn echt wel mottig ingekleurd. Het kan geen kwaad die te verfrissen.

 

4 uren geleden, Bonte zei:

Ja, het was me al opgevallen dat die nieuwe uitgaven de beste inkleuringen hebben.

 

No offence, maar een inkleuring bij een strip is iets wat mij eigenlijk geen bal kan schelen.

 

Nochtans ben ik een striplezer (waarschijnlijk een amateur dat is waar).

Hoeveel striplezers gaan zich iets over de kwaliteit van de inkleuring aantrekken (hopelijk trap ik nu niet op teveel tenen :( )

Link naar reactie
14 minuten geleden, Paul_NL zei:

Ik kan mij er ook niet druk om maken, maar indien het heel oud spul is dan kan het wel leuk zijn als er een nieuwe inkleuring is geweest. Puristen hoor ik meer klagen dat ze het juist in de originele inkleuring willen hebben. 

 

Eigenlijk wel, de Blauwe moeten in die slechte vierkleurendruk anders is het fake.

Link naar reactie
55 minuten geleden, Zwendel zei:

No offence, maar een inkleuring bij een strip is iets wat mij eigenlijk geen bal kan schelen.

 

Nochtans ben ik een striplezer (waarschijnlijk een amateur dat is waar).

Hoeveel striplezers gaan zich iets over de kwaliteit van de inkleuring aantrekken (hopelijk trap ik nu niet op teveel tenen :( )

 

een slechte inkleuring verknoeit de mooist getekende strippagina. 

een slecht gedrukte inkleuring nog meer. 

Voor mij bepaalt mijn inkleurster 70% van de look van mijn stripwerk. Dus, voor ons zijn inkleuringen héél belangrijk :) 

Link naar reactie
2 minuten geleden, marioboon zei:

 

een slechte inkleuring verknoeit de mooist getekende strippagina. 

een slecht gedrukte inkleuring nog meer. 

Voor mij bepaalt mijn inkleurster 70% van de look van mijn stripwerk. Dus, voor ons zijn inkleuringen héél belangrijk :) 

 

Ik begrijp dat. Als ik toevallig eens iets op tv of in de krant hoor of lees dat betrekking heeft op mijn beroep dan erger ik mij vreselijk omdat het meestal niet helemaal (of helemaal niet) juist is. Spijtig genoeg merkt 99,9% van de (niet professionele) lezers er niks van.

 

Dat neemt niet weg dat we allemaal moeten proberen het beste te doen maar gewoon accepteren dat er een boze wereld is die ons niet begrijpt.

 

Nogmaals: no offence.

Link naar reactie
29 minuten geleden, Zwendel zei:

 

Ik begrijp dat. Als ik toevallig eens iets op tv of in de krant hoor of lees dat betrekking heeft op mijn beroep dan erger ik mij vreselijk omdat het meestal niet helemaal (of helemaal niet) juist is. Spijtig genoeg merkt 99,9% van de (niet professionele) lezers er niks van.

 

Dat neemt niet weg dat we allemaal moeten proberen het beste te doen maar gewoon accepteren dat er een boze wereld is die ons niet begrijpt.

 

Nogmaals: no offence.

 

Maar het klopt niet... je kàn een slechte inkleuring als stripliefhebber niet niet opmerken. 

Natuurlijk zijn er de "inside" opmerkingen die een "buitenstaander" niet opmerkt zoals dat de drukker teveel cyaan of magenta heeft gebruikt en zo details verdwijnen (been there) maar je leeservaring is toch verstoord als je een strip leest met een slechte inkleuring? (en dan heb ik het niet meteen over ouderwetse inkleuringen zoals de eerste Lucky Lukes)

Kijk naar de originele Incalstrips (inkleuring door o.a. Yves Chaland) en de nieuwe uitgaves (ingekleurd door Beltran).

 

Als je een inkleuring niet opmerkt, wilt dat niet automatisch zeggen dat de inkleurder zijn job heeft gedaan (zoals een arbiter bij een voetbalwedstrijd); voor sommige strips is de inkleuring geen bepalende factor, maar voor sommige is de kleur een absolute factor in de leeservaring.

 

 

Incal05compare05.jpg

Incal05compare04.jpg

Incal05compare02.jpg

Link naar reactie
18 uren geleden, marioboon zei:

 

Maar het klopt niet... je kàn een slechte inkleuring als stripliefhebber niet niet opmerken. 

Natuurlijk zijn er de "inside" opmerkingen die een "buitenstaander" niet opmerkt zoals dat de drukker teveel cyaan of magenta heeft gebruikt en zo details verdwijnen (been there) maar je leeservaring is toch verstoord als je een strip leest met een slechte inkleuring? (en dan heb ik het niet meteen over ouderwetse inkleuringen zoals de eerste Lucky Lukes)

Kijk naar de originele Incalstrips (inkleuring door o.a. Yves Chaland) en de nieuwe uitgaves (ingekleurd door Beltran).

 

Als je een inkleuring niet opmerkt, wilt dat niet automatisch zeggen dat de inkleurder zijn job heeft gedaan (zoals een arbiter bij een voetbalwedstrijd); voor sommige strips is de inkleuring geen bepalende factor, maar voor sommige is de kleur een absolute factor in de leeservaring.

 

 

Incal05compare05.jpg

Incal05compare04.jpg

Incal05compare02.jpg

Ik heb het eerst in de linkse versie gelezen, dus vreemd genoeg vind ik dat de 'beste' ?

Link naar reactie
17 uren geleden, Yncke zei:

Ik denk ook dat het een kwestie is van 'wat las je eerst'. Ik ben absoluut geen fan van Beltran, maar ik las de rechtse eerst, en vind die linkse niet om aan te zien.

Ik kan me inbeelden dat er fans zijn van beide versies. Zelf vind ik ze beiden niet al te bijzonder, alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar de linker versie, gewoon omdat de kleuren die daar gebruikt worden alles een extra buitenaardse sfeer geven. Een rode zee is toch net de tikkeltje interessanter dan een doorsnee blauwe zee.

Link naar reactie
Op ‎31‎/‎07‎/‎2017 om 23:25, marioboon zei:

Ik wil allang een hardcover collectie van de Blauwe reeks zoals ze in Kuifje verschenen zijn (zoals ze met Blake&Mortimer aan het doen zijn)

 

Op ‎1‎/‎08‎/‎2017 om 00:47, Tom MDP zei:

Yup en met alle missende stroken en alles!

In bijvoegsel zo een van de geknipte stroken uit "goud voor Rome"

 

2017-08-01 00.45.14.jpg

Die albums zijn inderdaad in kleur (zelfs "Het Spaanse Spook") maar ze zijn opnieuw ingekleurd en dus niet in de originele kleuren.  Vergelijk ze maar met de uitgave uit 1983-1984 (wel maar eerste 6 delen verschenen i.p.v. 8).  En 't schijnt dat ook de kleuren van die uitgave in het niets verzinken bij de kleuren van de verhalen zoals ze verschenen in het weekblad "Kuifje".  Maar ik heb geen weekblad "Kuifje" om dat te verifiëren.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Die hele uitgave van Oog & Blik uit 2010 van Incal is verschrikkelijk. Veel te klein formaat, de hele lelijke inkleuring tegenover het origineel waarvan ik echt niet snap wie het een goed idee vond... en volgens mij is de lijm al aan het lossen bij mijn exemplaar ook. 

 

Ik vermoed dat de versie uit 2004 wel OK is? Jammer dat ik die niet heb... 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op ‎27‎/‎07‎/‎2017 om 06:57, esteban² zei:

tragische_tante-valkenswaard.gif

 

 

 

Voor de verzamelaars of ieder die 't avontuur wenst. Eind augustus zou je dit bij Carrefour en Delhaize krijgen bij aankoop van 2 Look-o-look producten.

Mensen die deze al te pakken gekregen hebben? In de twee Delhaize fillialen in de buurt, alsook in de énige Carrefour, weten ze helemaal nergens van.  Toch zijn er mensen die ze wél al kregen bij de Look-O-Look producten ...

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...