cinco Posted March 9, 2023 Share Posted March 9, 2023 Ik wil eens kijken of het lukt om hier een online quiz te organiseren die zowel via een thread als via PM zal gaan over verschillende weken en mogelijk ook met teams als er genoeg interesse is. Voorlopig hoef je alleen te kennen te geven of je wil meedoen. De bedoeling is dan om bijvoorbeeld 3 teams van 3 personen samen te stellen. Vorm en samenstelling kan nog veranderen afhankelijk van de respons. Quote Link to comment
Ambreville Posted March 9, 2023 Share Posted March 9, 2023 Die reeksen is waarover je vragen moet maken? ik doe wel mee. Alles van Gottferdom. Quote Link to comment
Waldorf Posted March 9, 2023 Share Posted March 9, 2023 Quizzen? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted March 9, 2023 Author Share Posted March 9, 2023 Elk team heeft een kapitein die de vragen toegestuurd krijgt, vervolgens verdeelt hij die vragen onder zijn team en op het einde van de week moet hij de antwoorden terugsturen. In een latere ronde kan het zijn dat na eliminatie van enkele deelnemers de overgeblevenen apart verdergaan, mogelijk met nieuwe allianties. Maar de uiteindelijke structuur van de quiz zal vooral bepaald worden door het aantal deelnemers en natuurlijk zal het alleen maar gaan als er genoeg interesse is. Quote Link to comment
cinco Posted March 9, 2023 Author Share Posted March 9, 2023 In ideale omstandigheden komt er ook een risk-reward systeem voor de kapitein. Dat betekent dat de kapitein de prijs betaalt (geëlimineerd wordt) als zijn team in een ronde laatst eindigt, maar een joker krijgt om zijn vel later in het spel te redden als zijn team een ronde wint. Quote Link to comment
Rik Posted March 9, 2023 Share Posted March 9, 2023 Ik ben beschikbaar voor 1. Blueberry 2. Blake en Mortimer 3. Agent 327 4. Alles van Andreas Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Lestat Posted March 10, 2023 Share Posted March 10, 2023 Ik wil gerust meedoen, maar denk nog eens over reeksen. Maar je kan daar natuurlijk wel nogal obscuur ingaan natuurlijk. Quote Link to comment
Waldorf Posted March 10, 2023 Share Posted March 10, 2023 Ik moet ook nadenken. Ik heb namelijk erg weinig reeksen volledig. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted March 10, 2023 Share Posted March 10, 2023 Iemand die De Rode Ridder, Kiekeboe of Suske en Wiske heeft is wel in het nadeel tegen iemand die Charlotte neemt. Quote Link to comment
Tanuki Posted March 10, 2023 Share Posted March 10, 2023 Ik kwis graag, maar doe liever de algemene zaalkwissen, met bitterballen tijdens de pauze en dergelijke meer. Liefst ook een presentator die moeilijke woorden slecht kan uitspreken en dergelijke meer... Maar 'k wil het wel eens proberen. Ik heb echter een relatief brede, maar eerder ondiepe kennis van strips. Misschien om een ploegje compleet te maken...? Sidenote: op dit moment zijn we met onze kwisploeg een kwis aan het voorbereiden voor het najaar. In het verleden heb ik ook al enkele kwissen gemaakt in de streek hier. Eén van m'n kenmerken daarin is de stripronde. Tien vragen die opgehangen zijn aan strips maar totaal niets met strips te maken hebben. (omdat ons publiek zelden verder geraakt dan "de buurman van Kiekeboe" of "de slechterik in Jommeke die in de war zit met de letter H" waarbij dan nog de helft Anatool zal antwoorden...) Dus: wie interesse heeft om in het najaar af te zakken naar de Noorderkempen voor een entertainende kwis: laat maar weten! Quote Link to comment
Yncke Posted March 10, 2023 Share Posted March 10, 2023 22 hours ago, cinco said: - Voor welke reeksen stel je je kandidaat? (uiteindelijk zal één van je opgegeven reeksen aan jou toegewezen worden) Per'Bat? O:-) cartoonesk 1 Quote yncke.be Link to comment
cinco Posted March 10, 2023 Author Share Posted March 10, 2023 3 uren geleden, Ambreville zei: Iemand die De Rode Ridder, Kiekeboe of Suske en Wiske heeft is wel in het nadeel tegen iemand die Charlotte neemt. Ja, ik ga de formule wat vereenvoudigen. Dus er hoeft geen reeks meer geselecteerd te worden waarvoor je wil deelnemen. (zie eerste bericht in topic) Ik heb wel 3 kapiteins nodig, dus wie wil kapitein zijn? @Ambreville @Waldorf @Rik @Lestat @Tanuki @Yncke of iemand anders die zich geroepen voelt. Als bovenstaande 6 personen zeker zijn dat ze willen meedoen, dan hebben we nog minstens 3 anderen nodig om uit de startblokken te kunnen schieten. Quote Link to comment
Yncke Posted March 10, 2023 Share Posted March 10, 2023 Oeps, ik bedoelde het niet serieus, @cinco. Ik vrees dat ik waarschijnlijk niet de tijd zal hebben om mee te doen. Quote yncke.be Link to comment
cinco Posted March 10, 2023 Author Share Posted March 10, 2023 Zojuist, Yncke zei: Oeps, ik bedoelde het niet serieus, @cinco. Ik vrees dat ik waarschijnlijk niet de tijd zal hebben om mee te doen. Ok, goed. 4 anderen mogelijk dan nog die zich geroepen voelen. Quote Link to comment
Waldorf Posted March 10, 2023 Share Posted March 10, 2023 Ik doe mee. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted March 10, 2023 Author Share Posted March 10, 2023 31 minuten geleden, Waldorf zei: Ik doe mee. Wil je één van de drie kapiteins zijn? Quote Link to comment
Rik Posted March 10, 2023 Share Posted March 10, 2023 ik wil ook graag meedoen. ik ben wat voorzichtig met de rol van kapitein omdat mijn tijd helaas niet oneindig is Tijd voor een functieprofiel zouden ze bij ons zeggen. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cinco Posted March 10, 2023 Author Share Posted March 10, 2023 Op 10/3/2023 om 22:11, Rik zei: ik ben wat voorzichtig met de rol van kapitein omdat mijn tijd helaas niet oneindig is Het gaat redelijk relaxed zijn, hoor. Het concept van de kapitein is simpelweg om de communicatie wat gestroomlijnder te laten verlopen. Als dit een tv-productie was, kon ik bijvoorbeeld iedereen in de eerste ronde laten skydiven boven het kasteel van Beersel om daar vragen over Suske en Wiske te beantwoorden, maar dit is slechts een digitaal forum, dus het zal wat simpeler moeten. Quote Link to comment
fantasiooo Posted March 10, 2023 Share Posted March 10, 2023 Ik doe graag mee (liefst niet als kapitein). Quote Link to comment
mojo Posted March 10, 2023 Share Posted March 10, 2023 Ik ga ook meedoen. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Ambreville Posted March 10, 2023 Share Posted March 10, 2023 1 hour ago, cinco said: Het gaat redelijk relaxed zijn, hoor. Het concept van de kapitein is simpelweg om de communicatie wat gestroomlijnder te laten verlopen. Als dit een tv-productie was, kon ik bijvoorbeeld iedereen in de eerste ronde laten skydiven boven het kasteel van Beersel om daar vragen over Suske en Wiske te beantwoorden, maar dit is slechts een digitaal forum, dus het zal wat simpeler moeten. skydiven is daar niet de beste optie voor. Quote Link to comment
cinco Posted March 11, 2023 Author Share Posted March 11, 2023 @Ambreville @Waldorf @Lestat @Tanuki @Rik @fantasiooo @mojo @sjaakie @Daan en andere geïnteresseerden, jullie kunnen bovenaan aanvinken als jullie deelnemer willen zijn. Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 11, 2023 Share Posted March 11, 2023 Wordt de quiz live uitgezonden zodat we kunnen volgen? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
kbellon Posted March 12, 2023 Share Posted March 12, 2023 Ik weet niet hoe ik mijn stem kan verwijderen. Op zich zou ik nog wel willen meedoen, maar ik check het forum normaal enkel in het weekend wegens tijdsgebrek, dus lijkt me niet praktisch haalbaar. Quote Link to comment
cinco Posted March 12, 2023 Author Share Posted March 12, 2023 22 uren geleden, kbellon zei: Ik weet niet hoe ik mijn stem kan verwijderen. Ik hou er rekening mee. Quote Link to comment
cinco Posted March 13, 2023 Author Share Posted March 13, 2023 Aangezien ik niet aan het aantal kapiteins kom, zal ik de geplande structuur wat veranderen. Minus kbellon zitten we aan 12 deelnemers, die zullen elk deel uitmaken van een groep van 4. De samenstelling van de groepen zal door de volgorde van aanvinking bepaald worden. (die tijdsbepaling staat onder de namen aangegeven) De groepen kunnen doorheen het spel nog evolueren. Dit is de start-setup: groep 1 @WILCO Zaterdag om 16:28 @mojo Zaterdag om 16:35 @Ambreville Zaterdag om 16:35 @Waldorf Zaterdag om 17:59 groep 2 @fantasiooo Zaterdag om 19:13 @sjaakie Zaterdag om 19:35 @Rik Zaterdag om 22:38 @Lestat groep 3 @beus Zondag om 10:18 @Daan Zondag om 22:10 @Ptrck Zondag om 22:27 @$tripofiel Ik zal een pm naar iedereen sturen. Elke groep zal onderling bepalen wie binnen hun groep als aanspreekpunt zal fungeren. Ook moet elke groep uit een lijst van 16 stripreeksen kiezen van welke 3 reeksen ze absoluut geen vragen wensen te ontvangen. De lijst is: 1. Largo Winch (hoofdreeks tem album 20) 2. Blacksad (deel 1 tem 5) 3. Thorgal (hoofdreeks tem album 29) 4. Kuifje (hoofdreeks, maar niet de Alfa-Kunst) 5. Robbedoes (hoofdreeks tem album 55) 6. Jommeke (hoofdreeks tem album 200) 7. De Blauwbloezen (hoofdreeks tem album 50) 8. De Kiekeboes (hoofdreeks tem album 150) 9. Suske & Wiske (hoofdreeks tem album 300) 10 Soda (hoofdreeks tem album 12) 11. Lanfeust van Troy (hoofdreeks deel 1 tem 8 ) 12. Samber (hoofdreeks deel 1 tem 8 ) 13. Gilles de Geus (hoofdreeks deel 3 tem 9) 14. Roel en zijn Beestenboel (tweede reeks deel 0 tem 10) 15. Meccano (hoofdreeks deel 1 tem 5) 16. Asterix (hoofdreeks deel 1 tem 24) De voorbereidingen duren gans de week. Maandag 20 maart start de eerste ronde. De kandidaten krijgen 5 dagen om de vragen voor de eerste ronde op te lossen en in te dienen. Quote Link to comment
Lestat Posted March 13, 2023 Share Posted March 13, 2023 Ik zie precies niet waar ik kan aanvinken, maar wil wel meedoen. Quote Link to comment
cinco Posted March 13, 2023 Author Share Posted March 13, 2023 34 minuten geleden, Lestat zei: Ik zie precies niet waar ik kan aanvinken, maar wil wel meedoen. Is het ok als je in een latere fase van het spel een rol gaat spelen? (ik vermoed begin april) edit: eerder ingepast Quote Link to comment
Lestat Posted March 13, 2023 Share Posted March 13, 2023 Ok, als er ergens iets van plaats is, dan sluit ik wel aan Quote Link to comment
$tripofiel Posted March 13, 2023 Share Posted March 13, 2023 3 minuten geleden, Lestat zei: Ok, als er ergens iets van plaats is, dan sluit ik wel aan Me2 Quote Link to comment
cinco Posted March 13, 2023 Author Share Posted March 13, 2023 18 minuten geleden, Lestat zei: Ok, als er ergens iets van plaats is, dan sluit ik wel aan 14 minuten geleden, $tripofiel zei: Me2 Ok, dan komen we aan 12. Jullie worden elk ingepast in een groep. Quote Link to comment
Ambreville Posted March 13, 2023 Share Posted March 13, 2023 Is dat real-time op dat uur? Dan kan je me best vervangen door @Lestat of @$tripofiel Quote Link to comment
cinco Posted March 13, 2023 Author Share Posted March 13, 2023 2 minuten geleden, Ambreville zei: Is dat real-time op dat uur? Dan kan je me best vervangen door @Lestat of @$tripofiel Nee, niet realtime. Dat waren de inschrijfgegevens waarmee ik de groepen heb bepaald. Quote Link to comment
cinco Posted March 13, 2023 Author Share Posted March 13, 2023 Voor het publiek... dit is de PM die elk team nu heeft ontvangen: Quote Twee voorbereidende vragen. Jullie hebben tot en met vrijdag 17 maart om hierover te overleggen en me hierover te berichten. - Bespreek onderling wie van jullie als aanspreekpunt zal fungeren. - Bepaal samen 3 reeksen uit deze lijst waarvan jullie absoluut geen vragen willen ontvangen. 1. Largo Winch (hoofdreeks tem album 20) 2. Blacksad (deel 1 tem 5) 3. Thorgal (hoofdreeks tem album 29) 4. Kuifje (hoofdreeks, maar niet de Alfa-Kunst) 5. Robbedoes (hoofdreeks tem album 55) 6. Jommeke (hoofdreeks tem album 200) 7. De Blauwbloezen (hoofdreeks tem album 50) 8. De Kiekeboes (hoofdreeks tem album 150) 9. Suske & Wiske (hoofdreeks tem album 300) 10 Soda (hoofdreeks tem album 12) 11. Lanfeust van Troy (hoofdreeks deel 1 tem 8 ) 12. Samber (hoofdreeks deel 1 tem 8 ) 13. Gilles de Geus (hoofdreeks deel 3 tem 9) 14. Roel en zijn Beestenboel (tweede reeks deel 0 tem 10) 15. Meccano (hoofdreeks deel 1 tem 5) 16. Asterix (hoofdreeks deel 1 tem 24) Indien één van de deelnemers deze PM niet goed heeft ontvangen, gelieve hierover te berichten. Quote Link to comment
cinco Posted March 13, 2023 Author Share Posted March 13, 2023 @WILCO @mojo @Ambreville @Waldorf @fantasiooo @sjaakie @Rik @Lestat @beus @Daan @Ptrck @$tripofiel Een correctie: wat de Blauwbloezen betreft gaat het om de hoofdreeks tem album 50. Er ontbrak een 0 in het overzicht. Een hint en een preview wat de eerste ronde volgende week gaat inhouden: Quote Link to comment
Daan Posted March 14, 2023 Share Posted March 14, 2023 De spanning wordt opgevoerd... Quote Link to comment
Tuizentfloot Posted March 14, 2023 Share Posted March 14, 2023 Pas laat gezien. Mocht er nog een plekje vrij zijn, doe ik graag mee. Quote Link to comment
cinco Posted March 15, 2023 Author Share Posted March 15, 2023 overzicht fase één van de stripquiz: ronde één: in het land der blinden... - maandag 20 maart 2023: aanspreekpunt ontvangt de opgaves - vrijdag 24 maart 2023: aanspreekpunt dient de antwoorden in - zondag 26 maart 2023: de uitslag van de eerste ronde wordt bekendgemaakt ronde twee: ...is éénoog koning - maandag 27 maart 2023: aanspreekpunt ontvangt de opgaves - vrijdag 31 maart 2023: aanspreekpunt dient de antwoorden in - zondag 2 april 2023: de uitslag van de tweede ronde wordt bekendgemaakt Indien er teams zijn die na de tweede ronde gelijkstaan, wordt er rekening gehouden met de eindstand van de eerste ronde. ronde drie: en toen waren ze nog met... rustweek voor de teams die tot nu toe op de eerste en de tweede plaats staan - maandag 3 april 2023: de deelnemers van het team met de laagste score krijgen de opgaves en moeten het tegen elkaar opnemen - vrijdag 7 april 2023: de deelnemers dienen hun antwoorden in (de deelnemers mogen ook eerder doorheen de week hun antwoorden indienen) - zondag 9 april 2023: de twee deelnemers die het laagste scoren vallen af De deelnemer met de beste score vervoegt het team dat momenteel op de tweede plaats staat. De deelnemer met de tweede beste score vervoegt het team dat momenteel op de eerste plaats staat. Indien er deelnemers gelijkstaan, wordt er rekening gehouden met het moment van inlevering van de antwoorden. maandag 10 april: fase twee gaat van start Dit schema kan mogelijk nog veranderen naar gelang de omstandigheden. Yncke 1 Quote Link to comment
Recommended Posts