Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

3 hours ago, Kontiki said:

. Integrales màken voor mij ook wel vaak een gelegenheid om die reeks eindelijk eens te kopen, zoals De Generaal. .

Ik vind De Generaal overgeïntegreerd. Overigens ben ik het verder wel met sommigen eens, dat integrales een gelegenheid zijn om de reeks eindelijk eens te kopen of zelfs te proberen. Of een reeks goed is of niet, weet je meestal toch pas na een album of drie.

Link naar reactie
2 hours ago, Kontiki said:

Het verschil in aankoop begint dus al door een andere leeshouding.

Het zou nog veel beter zijn als ze integrales eindelijk eens zouden uitgeven op waterbestendig papier, zoals zeekaarten. Dan zou ik eindelijk eens in bad kunnen lezen. :e006:

Link naar reactie
22 uren geleden, Paul_NL zei:

Waar sommigen het opblazen tot mythische proporties zijn er anderen die het ridiculiseren tot in het belachelijke. :e012:
Op het moment dat jij je zin begint met ''jongeren gaan zich afvragen'' haak ik al af, want je spreekt niet als enige voor een dergelijke groep (waar je zelf niet eens deel van uitmaakt).

 

Kwaliteit blijft overeind, en een strip als C+H heeft de tand des tijds meer dan goed doorstaan.

Fijn dat jij in 2018 leeft, wij allemaal, en dat neemt niet weg dat wij met zijn allen IN 2018 zaken kunnen waarderen van ver voor die tijd.
Dat heeft volgens mij vrij weinig te maken met het leven van nu en dat van 25 jaar geleden.

Jij vindt het kwaliteit en ik niet. Hoe simpel is het. Jij doet dat af als niet serieus nemen maar je gaat er wel op in. Grappig zeg. In ieder geval bepaal jij niet wat ik wel of niet goed mag vinden of wat ik wel of niet mag lezen. Dat maak ik zelf uit. Ik heb het gelezen een tijd gelezen en onlangs weer en toen vond ik het een stuk minder dan de eerste keer. Misschien als ik 1 pagina per dag lees of per week valt het mee maar na 6 pagina's begon ik me behoorlijk te irriteren aan de hoofdpersoon. Nogmaals dat jij het geweldig vind wil niet zeggen dat we dat allemaal maar moeten vinden. En vraag maar eens aan een stripwinkelier aan wie ze het verkopen. Antwoord zal je niet bevallen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Het zou nog veel beter zijn als ze integrales eindelijk eens zouden uitgeven op waterbestendig papier, zoals zeekaarten. Dan zou ik eindelijk eens in bad kunnen lezen. :e006:

Ik lees al 30 jaar strips in bad ( bij voorkeur zelfs) en in al die jaren is alleen “de Karavaan” van Lucky Luke in het water gesukkeld... Reanimatie bleek achteraf onmogelijk, dus direct een nieuwe gekocht. In het kort... slechts één te betreuren slachtoffer in 30 jaar  conclusie ; kan dus best hoor... 😂

Link naar reactie
5 uren geleden, Lecram zei:

Back on topic......dus je hebt de laatste 30 jaar totaal geen interesse in een bepaalde reeks gehad en dan nu zou je het opeens in één keer compleet willen....waarom? De verhalen van Beverpatroelje, Generaal etc. zijn allemaal los te lezen.....dus al mis je wat boeken maakt het niks uit..............ik begrijp niet waarom we dit met een hard kaftje ineens wel interessant vinden...hahaha....of ben ik te kritisch? Waarschijnlijk ben ik teveel een nostalgisch verzamelaar (naast striplezer) en hecht ik waarde aan authenticiteit en nostalgie. Daarnaast lezen losse softcovers ook veel beter en overzichtelijker.......

Er is hier al eerder genoemd, gagstrips zijn leuk, maar niet albums vol achter elkaar. Dirk Jan daags in de krant is leuker dan boeken vol achter elkaar.   

Ik persoonlijk ben ik een fervente “completist”... als ik aan serie begin wil ik m compleet hebben, en dan bedoel ik écht compleet. Voor mij is dat het grote voordeel van integrales. Neem nu een serie als Roodbaard. Vroeger nooit gelezen en toen ik meer en meer strips ging verzamelen is dat typisch zo’n serie die ik liet liggen omdat het uitgavebeleid echt een janboel was. Verhalen willekeurig door elkaar uitgegeven, stroken weggelaten / ingekort ... noem maar op. Wat was ik destijds dus blij met het initiatief van Sherpa! Nu is t een prachtige, goed te volgen serie. Dat geldt voor veel andere series ook zo ( Mini- mensjes, Tanguy en Laverdure enz...)  Ander groot voordeel is de digitalisering/ herkleuring en andere manierenn om de parel op te poetsen. Aan een serie als Mc Coy ben ik bijvoorbeeld ooit begonnen maar ook weer gestopt vanwege het slechte papier en de wazige druk waardoor de leesbaarheid echt waardeloos was. Ik ben dus blij met de geplande uitgave van Arboris... wat mij betreft kleven er dus heel veel voordelen aan die integrales... om van de hernieuwde beschikbaarheid van veel oude reeksen en de mooie achtergronddossiers nog maar te zwijgen! 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Paul_NL zei:

Ik geef aan dat je argumentatie kant noch wal raakt, net als vele anderen. Dat je het niet leuk vindt is je goed recht, maar ga dan niet beginnen over hele groepen zoals jongeren. :)

Nee jij vind dat het kant nog wal raakt. Dat is wat anders dan dat het een feit is. Jij vindt het niet leuk dat ik jouw favoriete strip niet zo heel goed vind. Je zegt wel dat het mijn goed recht is wat gewoon beledigend is. Alsof jij uitmaakt wat mijn goed recht is. En jongeren lezen dit echt niet. Misschien een enkele maar dat is minimaal. Stripwinkels verkopen het nauwelijks. Er zijn hier anderen die beginnen over films die in het verleden spelen maar die door jongeren bekeken worden. Dat is wat anders. Die films zijn nu gemaakt. Er is een verschil tussen Ben Hur en Gladiator hoewel ze ongeveer in dezelfde tijd spelen. Naar de Godfather wil geen jongere kijken. Zwaar gedateerd. Idem met Casper en Hobbes. Maar nogmaals voor iemand die mijn commentaar niet serieus neemt ga je er nog steeds op in. Overigens mensen die dat zeggen zijn in mijn ogen wat drammerige met dictatoriale trekjes: ze hebben een favoriete strip, film of wat anders en iedereen die dat niet vind wordt belachelijk gemaakt. Kan toch niet zo zijn dat iemand het heilige Calvin and Hobbes niet goed vind??? Godverdomme heiligschennis is het. Waar is de brandstapel?

Link naar reactie
52 minuten geleden, Dickerdack zei:

Ik lees al 30 jaar strips in bad ( bij voorkeur zelfs) en in al die jaren is alleen “de Karavaan” van Lucky Luke in het water gesukkeld... Reanimatie bleek achteraf onmogelijk, dus direct een nieuwe gekocht. In het kort... slechts één te betreuren slachtoffer in 30 jaar  conclusie ; kan dus best hoor... 😂

Ik krijg rillingen als ik eraan denk. Een boek in bad lezen. Het zou verboden moeten worden!

 

59 minuten geleden, Renegade zei:

Jij vindt het kwaliteit en ik niet. Hoe simpel is het. Jij doet dat af als niet serieus nemen maar je gaat er wel op in. Grappig zeg. In ieder geval bepaal jij niet wat ik wel of niet goed mag vinden of wat ik wel of niet mag lezen. Dat maak ik zelf uit. Ik heb het gelezen een tijd gelezen en onlangs weer en toen vond ik het een stuk minder dan de eerste keer. Misschien als ik 1 pagina per dag lees of per week valt het mee maar na 6 pagina's begon ik me behoorlijk te irriteren aan de hoofdpersoon. Nogmaals dat jij het geweldig vind wil niet zeggen dat we dat allemaal maar moeten vinden. En vraag maar eens aan een stripwinkelier aan wie ze het verkopen. Antwoord zal je niet bevallen.

Geboren in 1997 en ik vind Casper en Hobbes toch ook heel leuk. Ik ken ook twee anderen die het leuk vinden. Maar inderdaad: als je er teveel na elkaar leest kan het tegenvallen. Sommige boeken zijn dan wat deprimerend in plaats van dat ze een smile op je gezicht brengen.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Paul_NL zei:

Helemaal goed knul.

Fijn jochie, het is toch godverdomme wat dat we hier een strippolitie hebben die uitmaakt wat we wel of niet moeten lezen. En dan nog zeggen dat het mijn goed recht is om het niet goed te vinden. Hoe durf je? Alsof ik jouw toestemming daarvoor moet hebben. Goh ik moet zeker op mijn knieeen en dank je wel zeggen. Draait er eentje de klok terug zeg. In een grijs verleden had je bazne die tegen hun werknemers zeiden dat ze in hun vrije tijd mochten doen wat ze zelf wilden. Ongelofelijk en hier heb je er een variant op. Het is mijn goed recht om het niet goed te vinden.....nou dank je wel voor het melden weet ik dat ook weer. Neerbuigend en beledigend. Onbegrijpelijk dat iemand een ander hier zo mag toespreken. Helemaal goed knul.... nog zo'n poging om uit de hoogte en neerbuigend te doen. En waarom? Omdat ik zijn favoriete strip niet leuk vind. Dit is echt te triest voor woorden. 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Renegade zei:

Fijn jochie, het is toch godverdomme wat dat we hier een strippolitie hebben die uitmaakt wat we wel of niet moeten lezen. En dan nog zeggen dat het mijn goed recht is om het niet goed te vinden. Hoe durf je? Alsof ik jouw toestemming daarvoor moet hebben. Goh ik moet zeker op mijn knieeen en dank je wel zeggen. Draait er eentje de klok terug zeg. In een grijs verleden had je bazne die tegen hun werknemers zeiden dat ze in hun vrije tijd mochten doen wat ze zelf wilden. Ongelofelijk en hier heb je er een variant op. Het is mijn goed recht om het niet goed te vinden.....nou dank je wel voor het melden weet ik dat ook weer. Neerbuigend en beledigend. Onbegrijpelijk dat iemand een ander hier zo mag toespreken. Helemaal goed knul.... nog zo'n poging om uit de hoogte en neerbuigend te doen. En waarom? Omdat ik zijn favoriete strip niet leuk vind. Dit is echt te triest voor woorden. 

Joh. Hou eens op met iedereen ruzie te maken. Hetgeen jij een ander verwijt doe je zelf ook. Jij hebt jouw mening en een ander die van hem/haar. Dring jouw mening niet bij een ander op en andersom. Probleem opgelost.

Link naar reactie
8 uren geleden, kurisu74 zei:

@Renegade, het zou enorm helpen als je zou kwantificeren WAAROM je iets niet goed vind... dan vermijd je in mijn ervaring al snel een hoop geruzie over smaken en kleuren.

Ehmm ik zei dat ik Casper en Hobbes niet meer zo leuk vond omdat het gedateerd is. Ik vind het gedateerd aandoen. Boendien als je een paar pagina's achter elkaar leest dan ga ik mee zwaar irriteren aan dat ventje met zijn tijger. Maar goed dat heb ik al gezegd dus ik vraag me af waarom in herhaling moet vallen. 

Ik had een paar van die bundelingen essential nog wat maar kreeg ze niet eens verkocht. Philemon ging makkelijker in de verkoop. Uiteindelijk bij het oud papier gezet, de kringloopwinkel wilde het niet eens!!  Ik dacht nog dat er wel liefhebbers voor waren maar het blijkt van niet.

8 uren geleden, kurisu74 zei:

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Nog wat wensen wat mij betreft wat als Integrale reeks uitgegeven zou mogen worden:

 

Arad en Maya - Jan Steeman

Aram - Piet Wijn

Buddy Longway - Derib

Jonathan - Cosey

Sjors en Sjimmie - Jan Steeman

Sliert, De - Roba

Snoesje - Macherot

 

Zijn mooie afgeronde reeksen lijkt mij.

Het lijkt mij best leuk om de lijst te laten groeien met andere suggesties van mede repers,

zodat we een leuke mengeling krijgen. Desnoods met een soort puntentelling welke het meest

geliefd is, een soort voorkeurslijstje.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...