Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

Ik vond het alleszins wel ok. Het tekenwerk kan je misschien niet liggen, dat klopt, maar ik vond het wel iets hebben. Het verhaal was op zich ook wel leuk. Ik heb dat wel graag als er gespeeld wordt met de vierde muur.

Dat Lambik 'veur den Beirschot' is verklaart ook al veel ;)

In dat opzicht: waar Krings links en rechts uiteen moet leren, heeft de inkleurder ook wat werk: Lambiks voetbalbroek is rood-wit.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
1 uur terug, esteban² zei:

Die tweede gag vond ik stiekem eigenlijk niet zo slecht.

Ervan uitgaand dat die slecht zou moeten zijn?

 

Dat zijn leuke stripjes voor 6-jarigen. Die verwachten geen grote spitsvondigheden. (nu vraag ik me wel af of die vertrouwd zijn met het concept van een teletijdmachine, als ze de hoofdreeks niet kennen).

(en Charel zal zijn tekstballonnen wat groter moeten maken, of de letters moeten wat kleiner)

Link naar reactie

Hm.  Ja en neen.  Eerder met de oorspronkelijke reeks in het achterhoofd, die ik eigenlijk niet zo goed vond.  Mijn nichtje vond dat ook heel flauw, terwijl ze destijds toch tot de doelgroep behoorde.  En spitsvondigheid, dat kan op / voor alle leeftijden.  Schanulleke is ook leuk voor 6-jarigen, maar eveneens leuk voor een ouder publiek.  Dat was bij Klein Suske en Wiske / Junior Suske en Wiske naar mijn mening niet echt het geval.  Ondanks al het schrijftalent dat er door de jaren heen aan meegewerkt heeft.  Het was meestal kinderlijk, zonder meer.  Ook de (prima) tekenstijl van Jeff Broeckx was enorm zacht en braaf.  Niets mis mee, maar wat ik hier zie is meteen een pak spannender.  Niet alleen geschikt voor enkel de kleinsten, denk ik. Die tweede gag vond ik dus een aangename verrassing.  En de eerste is ook OK.  Cambré en Duchateau brengen een andere vibe, dat is nu al duidelijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
11 uren geleden, The Angry Young Fan zei:

Prent heeft een hoog #metoo-gehalte. Niet echt gezond, hoe Lambik naar dat meisje kijkt...

Dit is neem ik aan een grapje, anders zegt het meer over jouw op hol geslagen bedenksel.

Ik vermoed eerder dat Lambiek onder hypnose is gebracht door die twee kwelduivels.

Als volwassene kinderstrips lezen kun je last krijgen van bijverschijnselen uit de boze bovenwereld.

Link naar reactie
12 uren geleden, bouncer zei:

Dit is neem ik aan een grapje, anders zegt het meer over jouw op hol geslagen bedenksel.

Ik vermoed eerder dat Lambiek onder hypnose is gebracht door die twee kwelduivels.

Als volwassene kinderstrips lezen kun je last krijgen van bijverschijnselen uit de boze bovenwereld.

Als je de cover bekijkt, wetende dat onderstaand fragment in het boek opduikt, vind ik het nog niet zo op hol geslagen. Misschien tijd om Lambiks proces te maken? :)

 

afbeelding.thumb.png.0480004c1990a33c64ec967a65b8f13e.png

 

There's more to life than books, you know - But not much more (Morrissey)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

image.thumb.png.5012d40a67297e8cb893fc456b2d3d4c.png

 

Zo'n composities kan ik best grappig vinden.  Lambik en Jerom staan op wacht in de ziekenhuiskamer.  Alleen staan ze naar een hoek te kijken?  Gaat Krimson door de muur binnen komen?  Neen, uiteraard komt die door de énige ingang, zijnde een deur.  Waar hij dan ook effectief staat door te piepen.  Maar niemand die het zit.  Top-bewakers!

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Die luxe-exemplaren die er aan zitten te komen voor De Preutse Prinses, dat zal wel iets zijn dat meteen uitverkocht is en vervolgens aan flink verhoogde prijzen via de gekende wegen zal gaan, right? 😑
 

Groot formaat (200 exemplaren, 150 €)

Luxe (250 exemplaren, 60 €)

Superluxe (150 exemplaren, 100 €)

Paul Geerts is een held, dus ik zou toch wel de minst dure luxe te pakken willen krijgen. :) Fingers crossed.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
7 uren geleden, esteban² zei:

Die luxe-exemplaren die er aan zitten te komen voor De Preutse Prinses, dat zal wel iets zijn dat meteen uitverkocht is en vervolgens aan flink verhoogde prijzen via de gekende wegen zal gaan, right? 😑
 

Groot formaat (200 exemplaren, 150 €)

Luxe (250 exemplaren, 60 €)

Superluxe (150 exemplaren, 100 €)

Paul Geerts is een held, dus ik zou toch wel de minst dure luxe te pakken willen krijgen. :) Fingers crossed.

Ik weet niet hoe het zit bij andere winkels, maar in Hasselt zijn er al tonnen reservaties. Idem voor de luxes van Piet Pienter.

 

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Aleksandr zei:

tja, vroeger werden strips gekocht  -> om te lezen

tegenwoordig -> om te beleggen, te speculeren, aandeelhouders tevreden te stellen :unsure:

Volgens mij is dat niet het probleem. Om het even welk degelijk fonds brengt meer op dan strips.

Het is meer een stuk nostalgie dat de kinderen die Sus en Wis van Geerts kochten nu oud en rijk zijn en graag een mooi boek hebben om te lezen en om in de kast te zetten.

 

 

 

Link naar reactie
13 minuten geleden, Aleksandr zei:

tja, vroeger werden strips gekocht  -> om te lezen

tegenwoordig -> om te beleggen, te speculeren, aandeelhouders tevreden te stellen :unsure:

Extreem gesteld. Het is prettig om een editie in je kast te hebben die de tand des tijds enigszins kan doorstaan. 
 

Zoals al honderd keer eerder gesteld word het speculeren in de hand gewerkt door de bende idioten die teveel blijft betalen voor dit soort edities op de ebays en catawiki’s van deze wereld.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Retardi zei:

Extreem gesteld. Het is prettig om een editie in je kast te hebben die de tand des tijds enigszins kan doorstaan. 
 

Zoals al honderd keer eerder gesteld word het speculeren in de hand gewerkt door de bende idioten die teveel blijft betalen voor dit soort edities op de ebays en catawiki’s van deze wereld.

Inderdaad. Bouw gewoon een goede relatie op met je stripwinkel en ga geregeld eens met hem of haar door de lijst van aankondigingen. Ik heb nog nooit een probleem gehad met een moeilijk boek, maar ik beslis ook lang op voorhand.

 

 

 

Link naar reactie

Een goede band met je stripwinkel is echter geen garantie.  Ik heb mijn vaste winkel, toch hebben zij mij al 2 keer moeten teleurstellen.  Een andere winkel ook al.  Regelmatig krijgen ze minder binnen dan gevraagd van dergelijke exemplaren en dan is het een loterij.  Soms gaan ze naar de besteldatum kijken en komen de gelukkigen op volgorde aan de beurt.  Soms gaan ze kijken naar wie het vorige deel (indien dat bestaat) ook bij hun gekocht heeft.  En soms gaat het ook gewoon naar degenen die jaarlijks het meeste geld bij hen spenderen.  En ik vind dat allemaal goede oplossingen, het is moeilijk om voor iedereen goed te doen in dergelijke situatie.  Ook zij zitten in een moeilijke situatie.  Maar ik ben dan wel eens de pineut.  Enfin, fingers crossed dus. ;) 

In ieder geval, ik ben zeer benieuwd naar de covers en inhoud.  Die zullen wel ver bekend gemaakt worden nu.  Een rasechte Paul Geerts, wat ik durf op te maken uit al wat al te zien was, daar zit ik nu eens echt op te wachten. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 13/2/2020 om 10:27, cinco zei:

Deze tekening staat op de achterflap, maar wordt er in de strip ook naar dit bewuste schilderij gerefereerd?

Ik heb er snel doorgebladerd in de winkel, maar ben het niet tegengekomen. Of ik moest er overheen gekeken hebben.

afbeelding.png.1d0a7032626f11c47fe4e8d31a54f184.png

Het is een bewerking van het schilderij “het huwelijk van Arnolfini” waarin in het echt ook de beeltenis van de maker Jan v Eyck te zien is in het medaillon ... ( en zo komen die lessen kunstgeschiedenis van heeeuuul lang geleden toch nog van pas! 😄

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...