Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

Op ‎15‎/‎02‎/‎2020 om 21:11, Dickerdack zei:

Het is een bewerking van het schilderij “het huwelijk van Arnolfini” waarin in het echt ook de beeltenis van de maker Jan v Eyck te zien is in het medaillon ... ( en zo komen die lessen kunstgeschiedenis van heeeuuul lang geleden toch nog van pas! 😄

 

Ik ken het echte schilderij, maar ik vroeg me af of er in het stripverhaal zelf over gepraat of naar verwezen wordt.

De weerspiegeling in dat medaillion en de precisie waarmee dit effect gecreëerd is, is iets waar geloof ik nog altijd het hoofd wordt gebroken in kunstmiddens.

 

260px-Jan_van_Eyck_-_Portrait_of_Giovann

Link naar reactie
30 minuten geleden, Ambreville zei:

Tjah, het is een koude douche na alle hype.

Ik denk wel dat mildheid bij dit soort eenmalige comebacks een vereiste is om er nog enigszins plezier aan te beleven. Je hebt toch niet werkelijk geloofd dat dat album van hoge kwaliteit is? Het zal wel ongeveer zijn als met die optredens van Paul McCartney, niet meer bij stem, maar de man heeft zijn pleziertje en het publiek de goede herinneringen. Iedereen blij.

Link naar reactie
3 uren geleden, Vittorio zei:

Ik denk wel dat mildheid bij dit soort eenmalige comebacks een vereiste is om er nog enigszins plezier aan te beleven. Je hebt toch niet werkelijk geloofd dat dat album van hoge kwaliteit is? Het zal wel ongeveer zijn als met die optredens van Paul McCartney, niet meer bij stem, maar de man heeft zijn pleziertje en het publiek de goede herinneringen. Iedereen blij.

Ja, dat klopt wel. Maar voor een cover moet hij toch ook zien dat die figuren niet goed zijn. Die tekening van Cinco van hierboven is al een pak beter.

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

You're all crazy.  Prima covertekening.  Ik zie vooral typische Geerts-beentjes en hoofden.

Ze hebben nochtans gelijk, de verhoudingen zijn niet wat ze vroeger waren. Maar dat maakt het daarom nog niet slecht. Gewoon anders. Sowieso zal dit tekentechnisch geen Geerts grand cru worden, daarvoor zijn we 30 jaar te laat. 

 

De 12-jarige S&W-lezer in mij vindt het wel jammer dat het album niet geïnkt werd door Eugeen Goossens. Die combinatie had ik graag nog eens terug gezien.

Link naar reactie
7 minuten geleden, Aleksandr zei:

en hoelang is Mijnheer Geerts al op pensioen/heeft hij al geen S&W meer getenkend?

Sinds 2002 op pensioen. Maar hij is de personages natuurlijk wel altijd blijven tekenen, voornamelijk voor die vele ingekleurde verhaalscènes en dedicaces die blijven opduiken op catawiki.

Link naar reactie
1 uur geleden, TDPB zei:

Ze hebben nochtans gelijk, de verhoudingen zijn niet wat ze vroeger waren. Maar dat maakt het daarom nog niet slecht. Gewoon anders. Sowieso zal dit tekentechnisch geen Geerts grand cru worden, daarvoor zijn we 30 jaar te laat. 

 

 

S&W is niet echt een reeks waar ik een overdaad aan kennis van heb.

Welke albums worden beschouwd als de beste Geerts-albums?

Link naar reactie

Ik ben pas laat ingestapt op dit onderwerp maar ik zie zeker de laatste pagina's alleen maar opmerkingen over de tekeningen.

Belangrijk maar voor mij is de reden om na ruim 300 boeken te stoppen met de reeks de onnozele kwaliteit van de scenario's. Peter vervangen is volgens mij een voorwaarde om de reeks nog een kans te geven.

Link naar reactie
13 uren geleden, Nzaadr zei:

Ik ben pas laat ingestapt op dit onderwerp maar ik zie zeker de laatste pagina's alleen maar opmerkingen over de tekeningen.

Belangrijk maar voor mij is de reden om na ruim 300 boeken te stoppen met de reeks de onnozele kwaliteit van de scenario's. Peter vervangen is volgens mij een voorwaarde om de reeks nog een kans te geven.

Om eerlijk te zijn: net zoals de tekeningen door een team mensen wordt gemaakt, worden er ook voor de scenario's verschillende mensen ingeschakeld. De tijd dat één mens alles op zijn eentje deed is al lang voorbij.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...