Ga naar inhoud

Eerste halve finale achtercover 8 vs. achtercover 23


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 13-02-19 at 07:00

Recommended Posts

Eerste halve finale.

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

8.jpg.3c76c6723772c99dcb539075f9d18c4a.j

 

Sam - De backcover van Sam weet de geest van de reeks perfect te vatten. In de achtergrond zitten tal van leuke details zoals Jan Bosschaert ze graag tekent.  Sam die contact maakt met de lezer vind ik goed gevonden, het voorkomt een koude backcover met eenvoudigweg een lijst aan albums. Het contrast tussen de rode sportwagen en de blauwe achtergrond, met de slingerende weg, werkt perfect. Knap gemaakt en aangenaam om kijken.  

 

pudifar

 

 

B

 

image.png.3f92bfb9f3ec16ee804f9aa1b4447c

 

Een prachtige tekening die ook de sfeer van Sarah en Robin weergeeft. Meer moet dat soms niet zijn.

 

esteban²

Link naar reactie

Ik wist het ! Dat deze net vóór de finale tegenover elkaar zouden gezet worden, knew it, zowaar. Voor mij is DIT de finale. :P

 

Wat een moeilijke keuze. Ik zou dan eigenlijk ook op beide willen stemmen. Natuurlijk kies ik voor Sarah & Robin, anders zou ik deze nooit ingezonden hebben. En dan wel omdat die mij nog het meest van al het gevoel geeft dat ik al in het verhaal zit, want dergelijke momenten waarbij de twee kinderen op den buiten vertoeven, zitten er meermaals in.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Beide achterkaften hebben zo'n leuke dromerige sfeer, deze reeksen beschouw ik als jeugdherinneringen al was ik toen al 30. :) Ik heb Sarah en Robin altijd wat beter gevonden dan de net iets te schreeuwerige millennial Sam, dus heb voor Sarah en Robin gekozen al was dit echt een moeilijke.

Link naar reactie
2 uren geleden, Yncke zei:

Je hebt 't niet voor zoetsappig, maar wel voor Frommeltje... < does not compute >

 

Ik ga voor de eekhoorn die in de picknickmand gluurt. (En die koeien!)

Klopt! Maar Frommeltje is voor mij de beste van de overblijvers. De covers die ik interessant vond zijn allang gesneuveld in de eerste 3 ronden. Zo'n covertoernooi geeft een  beeld van de smaak van het grootste deel van de 60-70 medeforummers. De conclusie is in ieder geval dat ik niet bij het grootste deel hoor...

Maar ik vind het wel leuk om aan dit toernooi deel te nemen en een afwijkende mening te laten horen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Pfft, twee covers die dezelfde lay-out en opzet hebben. Zelfs de tekenstijl is gelijklopend. Moeilijk kiezen. Ik kan alvast niet zeggen dat de lay-out van de ene beter is dan de andere. Dus moet het om de tekening gaan. Ik denk dat ik A leuker getekend vind dan B, maar van B vind ik de kleuren dan weer aantrekkelijker.

Ik denk dat de kleuren de doorslag gaan geven.

Link naar reactie
6 uren geleden, Rik zei:

Gelukkig dat deze 2 in de halve finale staan. Zijn we in ieder geval 1 zoetsappig plaatje kwijt. Wat mij betreft mag Frommeltje de finale gaan winnen maar zover zijn we helaas nog niet.

Ik ben dan weer énorm verbaasd dat Frommeltje tot hier geraakt is. Als er nu één cover is die er naar mijn gevoel al lang niet meer bij hoorde ...

 

In deze ronde had ik nu eerlijk gezegd wel verwacht dat Sam het moeiteloos zou halen. Er zitten heel wat verrassingen in dit toernooi.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 uren geleden, Tom B zei:

Pfft, twee covers die dezelfde lay-out en opzet hebben. Zelfs de tekenstijl is gelijklopend. Moeilijk kiezen. Ik kan alvast niet zeggen dat de lay-out van de ene beter is dan de andere. Dus moet het om de tekening gaan. Ik denk dat ik A leuker getekend vind dan B, maar van B vind ik de kleuren dan weer aantrekkelijker.

Ik denk dat de kleuren de doorslag gaan geven.

Inderdaad, ik kan daar eigenlijk moeilijk over beslissen...

Link naar reactie

Voor mij is dit de finale en stopt hier het toernooi 😀 Duidelijk de twee mooiste achtercovers. Dezelfde stijl dat is waar, maar twee hele mooie tekeningen. Zeer moeilijk kiezen, maar B heeft dan toch dat ietsje meer. 

 

Dus bedankt aan de organisators en stemmers voor dit mooie toernooi, het was weer heel leuk om mee te doen 😉

Link naar reactie
7 uren geleden, Ron P zei:

Voor mij is dit de finale en stopt hier het toernooi 😀 Duidelijk de twee mooiste achtercovers. Dezelfde stijl dat is waar, maar twee hele mooie tekeningen. Zeer moeilijk kiezen, maar B heeft dan toch dat ietsje meer. 

 

Dus bedankt aan de organisators en stemmers voor dit mooie toernooi, het was weer heel leuk om mee te doen 😉

Lucky Luke gaat roet in het eten gooien, maar de mooiste finale gaat natuurlijk tussen Sarah en Robin en Frommeltje en Viola. Dat is: kindertijd versus pubertijd. Enerzijds onbezorgdheid, veiligheid, overzicht en niet te veel hoeven nadenken, anderzijds onzekerheid, chaos, keuzes leren maken, vallen en opstaan, eelt op je ziel kweken. 

 

Blijf je je verschuilen? Of durf je de sprong in het diepe te wagen?

 

Het kind?

 

Of de volwassene?

Link naar reactie
2 uren geleden, Vittorio zei:

Lucky Luke gaat roet in het eten gooien, maar de mooiste finale gaat natuurlijk tussen Sarah en Robin en Frommeltje en Viola. Dat is: kindertijd versus pubertijd. Enerzijds onbezorgdheid, veiligheid, overzicht en niet te veel hoeven nadenken, anderzijds onzekerheid, chaos, keuzes leren maken, vallen en opstaan, eelt op je ziel kweken. 

 

Blijf je je verschuilen? Of durf je de sprong in het diepe te wagen?

 

Het kind?

 

Of de volwassene?

Het kind of de de puber.

Voor de sprong in het diepe naar volwassenheid had je een andere backcover van Hislaire nodig.

 

image.thumb.png.433277d4599640c23d048df6710e6f63.png

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...