Ga naar inhoud

Toernooi


Yncke

Recommended Posts

Geachte repers,

 

het einde van het jaar nadert, en naar aloude traditie lanceren we een toernooi volgens het beproefde concept. Inzendingen worden twee aan twee tegenover elkaar gezet, de winnaar gaat door, de verliezer valt af, tot het finale duel waarin de beste verkozen wordt.

 

"Ja maar, de beste wat?" hoor ik u vragen.

 

Het thema van dit jaar zijn de prachtige landschappen uit strips.

 

Wat rekenen we onder een geldige inzending?
Het is een landschap, een long shot waarbij personages van ondergeschikt belang zijn, of zelfs volledig ontbreken. Het hoeft geen natuurlijk landschap te zijn; een groots stadszicht of een weids ruimtestation rekenen we net zo goed tot de landschappen.
Het landschap moet gepubliceerd zijn in een strip als deel van het verhaal (dus geen afbeeldingen van het schutblad of van de cover, bijvoorbeeld) en bevat dus eventuele tekstballonnen, nevenkaders die in het landschap staan, geluidseffecten, enzovoort.
De inzending bestaat uit 1 afbeelding die maximaal een spread van twee bladzijden vormt.
De mods hebben het laatste woord over twijfelgevallen.

Het staat natuurlijk vrij om met een tekst uit te leggen waarom het ingezonden landschap moet winnen.

 

Iedereen mag maximum twee inzendingen insturen door ze in deze thread te posten, bij 32 afbeeldingen sluiten we af.

 

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
29 minutes ago, pudifar said:

Ik was zo vrij de afbeeldingen te nemen het uit Storm posterboek, waardoor je deze plaatjes kan bewonderen zonder tekstballonnen. De sfeer doet de rest.

 

Sorry, maar daar gaan de regels dit jaar niet mee akkoord:

2 hours ago, Yncke said:

Het landschap moet gepubliceerd zijn in een strip als deel van het verhaal (dus geen afbeeldingen van het schutblad of van de cover, bijvoorbeeld) en bevat dus eventuele tekstballonnen, nevenkaders die in het landschap staan, geluidseffecten, enzovoort.
 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Yncke zei:

Ik heb alleen de eerste drie delen van "Frankenstein Alive, Alive!" van IDW, dus ik kan 't niet checken: komt dat zo voor in het verhaal van de strip, zo zonder tekstballonnen of zo?

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DK0knTX0KYCM&psig=AOvVaw0Q8-1mXwevNRzrXMV61KYA&ust=1603117522513000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCOjo-aqsvuwCFQAAAAAdAAAAABAD

 

Het komt zo voor in het verhaal, maar in hoeverre gaat de definitie strip op?

Link naar reactie

Stedho - Ooievarken

 

Misschien is dit niet het mooiste landschap maar wel een intrigerend. Een dor landschap, die ene dode boom, wat stenen en een bom. En dan een soort gepluimde flamingo erbij, dat dorre blaadje en een muzieknoot... Een apocalyptisch plaatje dat zowel droevig en grappig tegelijk is. Klasse!

 

 

EE0EDBD9-8FD0-40B9-8DEC-0B8993542F34.jpeg

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Talloze landschappen sieren de Cyclus van Cyann. Bourgeon heeft hier geen wereld maar een gans universum gecreëerd. Het niet-vertaalde Clé des confins biedt daar een boeiende inkijk op.

Dit landschap uit deel 3 is uiterst gedetailleerd weergegeven, je waant je zo in een kassakraker à la LOTR of Star Wars als het een film moest zijn.

CyclusVanCyan.jpg

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
2 hours ago, JPAR said:

 

Is deze goed?

 

Sorry, nee, de coverwedstrijd was een paar jaar geleden: 

 

8 hours ago, Yncke said:

Het landschap moet gepubliceerd zijn in een strip als deel van het verhaal (dus geen afbeeldingen van het schutblad of van de cover, bijvoorbeeld) en bevat dus eventuele tekstballonnen, nevenkaders die in het landschap staan, geluidseffecten, enzovoort.

 

Link naar reactie

Ik dacht meteen aan dit kader uit Johan en Pirrewiet (De hekserij van Bozerik / Le sortilège de Maltrochu). Ik zag dit voor het eerst in Duc's Strips tekenen en schrijven deel 2 en later in Walthéry's Une vie en dessins. Het is getekend door Peyo met assistentie van Walthéry, geholpen door Franquin voor het design.

(ik heb het album niet dus heb ik geen afbeelding in kleur)

 

 

johan en pirrewiet 1.jpg

johan en pirrewiet 2.jpg

Link naar reactie

Ik heb er nog eentje van Blueberry die ik wil posten, maar ben nog even aan het twijfelen welke.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...