Ga naar inhoud

Toernooi


Yncke

Recommended Posts

9 uren geleden, Lük Bey zei:

Franka mag niet ontbreken, daar kan ik altijd lang naar kijken. Ik ben niet thuis dus kan niet door de albums bladeren, dus dan maar eentje die ik online kan vinden. Ik ben zeker dat er mooiere zijn (en zonder Rix).

 

Henk Kuijpers - Franka (het Portugese Goudschip)

 

kuijpers_franka14.thumb.jpg.ffc6cd1a838b6002163540e83f980aec.jpg

 

Ik ben inmiddels bij mijn ouders thuis aangekomen en daar liggen nog een paar oude Franka's. Ik nomineer liever deze, omdat die oude stijl me toch meer aanspreekt en omdat het niet altijd een exotisch landschp hoeft te zijn.

 

Henk Kuijpers - Franka (Dierendag)

PA190003.thumb.JPG.3306c2217a696c207612a47e25212d29.JPG

 

Link naar reactie

IJS.thumb.png.544626bb11836a1d16e69f2e2a45b867.png

 

Een buitenbeentje.

De stijl van Clément Oubrerie leent zich niet voor grootse overzichtstekeningen, die zien er vaak wat primitief uit. Maar als Lyra en haar vrienden op weg naar Bolvangar in het hoge noorden door een gigantische ijsspleet trekken, weet hij de overweldigende dreiging van het pakijs perfect over te brengen. Als losse tekening is het wellicht wat minder effectief dan wanneer het je in het verhaal overvalt.

Het Gouden Kompas deel 2.

Link naar reactie
1 hour ago, Vittorio said:

Leuk toernooi, weinig kans op S&W en Guust Flater in de top (toch?)

 

Hermann, Jeremiah 9, De winter van een clown:

 

jeremiah.thumb.jpg.ff56707d3880c46c168545327c714107.jpg

 

En omdat het landschap zo'n grimmig belangrijke rol speelt, Larcenet, Verslag van Brodeck:

 

1180389869_larcenetbrodeck.thumb.jpg.5300a481653cdc0477cba247596d11c5.jpg

 

Die Larcenet is prachtig gedaan. Bijna geen lijnen, enkel textuur. 

Link naar reactie

oei, ik had er ook 2 die ik nog wou posten, maar moest er nog een goeie foto van maken. Nu ja, jammer.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Uit Blueberry: De Mijn van Prosit

 

Giraud is een meester in western landschappen. Ik was ad random beginnen bladeren in de Blueberry integralen maar ik ben al snel gestopt omdat ik teveel mogelijkze inzendingen tegen kwam.

 

Uiteindelijk voor dit stoffige woestijnstadje gekozen, deels omdat het zo'n mooi contrast vormt met het stadje uit mijn andere inzending Friday, maar ook omdat het gewoon prachtige sfeerschepping is.

 

image.thumb.png.0f858fc028734811b553c3199b41c18c.png

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
3 uren geleden, mojo zei:

Uit Blueberry: De Mijn van Prosit

 

Giraud is een meester in western landschappen. Ik was ad random beginnen bladeren in de Blueberry integralen maar ik ben al snel gestopt omdat ik teveel mogelijkze inzendingen tegen kwam.

 

Uiteindelijk voor dit stoffige woestijnstadje gekozen, deels omdat het zo'n mooi contrast vormt met het stadje uit mijn andere inzending Friday, maar ook omdat het gewoon prachtige sfeerschepping is.

 

image.thumb.png.0f858fc028734811b553c3199b41c18c.png

Mooie keuze, zonde van dat tekstblok, jammer dat het bij Charlier altijd zo breedsprakig moest. Giraud zette het recht in 1995 met deze hertekening:

 

e73018057685643f638b9b0db78a9745.jpg

Link naar reactie
Op 18/10/2020 om 12:02, Yncke zei:

. Het hoeft geen natuurlijk landschap te zijn; een groots stadszicht of een weids ruimtestation rekenen we net zo goed tot de landschappen.

 Ik ben hier op af gegaan.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
24 minuten geleden, cinco zei:

Oorspronkelijk dacht ik dat het de bedoeling was om puur landschappen te selecteren, dus met focus op natuurlijke constructies en zo weinig mogelijk bebouwing. Op die basis heb ik eigenlijk ook mijn keuzes gemaakt.

Dat lijkt me sowieso geen foute keuze. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
12 minuten geleden, mojo zei:

Dat lijkt me sowieso geen foute keuze. 

 

Mja, ik had waarschijnlijk wat andere selecties gemaakt.

Het is sowieso heel moeilijk om specifieke keuzes te maken rond dit thema omdat er zoveel interessante subcategorieën zijn. Je kan rond westerndecors al gigantisch veel interessants selecteren. Zelfde geldt voor puur verstedelijkt gebied. En dan natuurlijk ook nog de zuivere landschappen.

Link naar reactie
18 minuten geleden, Yncke zei:

@cinco De kans is groot dat het opengetrokken wordt naar een derde inzending, dan kun je nog grasduinen door je favoriete niet-natuurlijke landschappen. Maar eerst nog even voorrang voor wie er nog geen twee heeft.

 

 

Ja, mensen die nog niet gestemd hebben moeten zeker nog hun kans grijpen als ze dat willen.

 

Link naar reactie

Ik heb nog een tijdje gezocht naar originele scans zonder de naam van de mangaka bij, maar dit is nog altijd het beste voorbeeld. Bij de andere zie je duidelijk de scheiding tussen de twee bladzijden.

 

Manga: Pastel (ぱすてる)

Mangaka: Kobayashi Toshihiko

Real life locatie: Jōdoji yama observatieplatform - Onomichi - Hiroshima-ken - Japan

Kobayashi-sensei steekt regelmatig van die prachtige uitzichten in zijn manga. Hiervoor trekt hij regelmatig naar Onomichi op locatiehunting. De meeste locaties uit de manga bestaan dus echt.

afbeelding.png.20c3954be369e51591aa8c604d4abd5f.png

Link naar reactie
3 uren geleden, Tanuki zei:

Ik heb nog een tijdje gezocht naar originele scans zonder de naam van de mangaka bij, maar dit is nog altijd het beste voorbeeld. Bij de andere zie je duidelijk de scheiding tussen de twee bladzijden.

 

Manga: Pastel (ぱすてる)

Mangaka: Kobayashi Toshihiko

Real life locatie: Jōdoji yama observatieplatform - Onomichi - Hiroshima-ken - Japan

Kobayashi-sensei steekt regelmatig van die prachtige uitzichten in zijn manga. Hiervoor trekt hij regelmatig naar Onomichi op locatiehunting. De meeste locaties uit de manga bestaan dus echt.

afbeelding.png.20c3954be369e51591aa8c604d4abd5f.png

Mooi werk! 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
43 minuten geleden, Ambreville zei:

Niemand die gaat voor Rio (Corentin Rouge) of Nevada (Collin Wilson)? er zijn nog tal van toppers die mankeren.

 

 

 

Ik tikte Rio (Corentin Rouge) in en ik kwam uit op dit 'landschap'.

(om duidelijk te zijn: dit is geen nominatie van mij want ik heb er al 2 gedaan)

 

Spoiler

afbeelding.thumb.png.4e641209aa58bc0d9a3b10e3933d9813.png

 

 

Link naar reactie
10 uren geleden, Yncke zei:

Tof! 't Is natuurlijk leuk om veel verschillende reeksen te hebben, maar dat er al een inzending van een reeks is, moet je echt niet tegenhouden om er nog iets van in te zenden.

Geen probleem, ik kijk wel eens in Long John Silver, Zoo en Siegfried morgen, aangezien ik weet dat er meesterlijke landschapafbeeldingen in voorkomen. Keuze genoeg bij dit thema! Een keuze en deftige scan maken worden waarschijnlijk de grootste uitdaging ;) 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...