Ga naar inhoud

Toernooi


Yncke

Recommended Posts

Voor mijn tweede inzending ga ik toch voor een extra Larcenet uit Het verslag van Brodeck.

Elke pagina uit dat boek kan hier in feite in dit toernooi, maar deze bleef wel hangen.

Een atypisch landschap door het gebruikte perspectief: een dreigende lucht vol vogels.

Wat een sfeer!

 

IMG_5314.thumb.jpg.fe368db2235ccbc2d3f4cf70873f5146.jpg

 

Als er maar één beeld per reeks mag, geen probleem, dan zoek ik nog een andere.

Link naar reactie
9 hours ago, Lichtman said:

Het leuke thema van dit toernooi deed me overstag gaan om dan toch maar eens uit de 'lurkers'schaduw te treden :).

Ik beken: daar doe ik het toch ook een beetje voor. :) Welkom op 't forum, @Lichtman! Mooie inzendingen.

 

13 hours ago, sanderg said:

hoeveel inzendingen mogen er per persoon eigenlijk?

Momenteel twee per persoon, zodat iedereen eerst een kans krijgt.

Als er dan nog plaatsen zijn, trekken we 't open naar 3.

Link naar reactie
1 uur terug, Waldorf zei:

IMG_3450.thumb.jpg.a62c5a3aeff139ed15fa587cccf5747b.jpg

 

Bourgeon mag niet ontbreken.

Mooi. Uit welk album is dit?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
3 hours ago, Yncke said:

Ik beken: daar doe ik het toch ook een beetje voor. :) Welkom op 't forum, @Lichtman! Mooie inzendingen.

 

Momenteel twee per persoon, zodat iedereen eerst een kans krijgt.

Als er dan nog plaatsen zijn, trekken we 't open naar 3.

Top! Dan nomineer ik Tardi nog.
Niemand kan immers stadslandschappen tekenen zoals hij..

 

 

Untitled.jpg

Link naar reactie

Ik gooi er ook twee in de race: de eerste is van Iko op pagina 12 van Duisternis 1 en de tweede van Munuera in de Campbells 3 op pagina 14.

 

Duisternis-1-p12.thumb.png.89e8f29806ee148e4a22a5395c375ac4.png

 

Campbells-3-p14.thumb.png.314f00c2e6dad3edc1a453aec630bca9.png

 

Iko kan fantastische spreads tekenen met veldslagen met honderden mensfiguren en draken, maar die zijn heel lastig te scannen en voldoen bovendien niet echt aan de opdracht. Dit plaatje is knap genoeg om een poos naar te kunnen kijken. Een middeleeuws aandoend stadje met mysterieuze diepe kloven en gaten...

 

Omdat ik heel groot fan ben van Munuera mocht hij niet ontbreken. Dit plaatje is een Caribisch landschap dat getergd wordt door een tropische storm. Je voelt de onrust en hoort bijna het knakken van takken en de regen die beukt op de daken. Ook een groot compliment hier voor inkleurder Sedyas!

Link naar reactie

Bij deze mijn tweede inzending. :)

 

Dit is een pagina uit de "The Firelight Isle". Het is een strip die gedrukt wordt in oblong, en die in portrait gelezen wordt. Wat een heel andere leeservaring oplevert, die de auteur ten zeerste benut. In de scene die aan deze pagina vooraf gaat, heeft de jongeman in het groen aan de vriendin van zijn jeugd in het rood verteld dat hij wil proberen in te treden in de  religieuze orde die hun bestaan beheerst. Wat betekent dat als hij daarin slaagt, hij haar nooit meer zal kunnen zien. De sterren vormen een belangrijk element in deze religie.

 

In deze pagina wordt hun gesprek onderbroken door de oproepen voor het ochtendgebed, en helpt het geluidseffect om je oog van die sterren naar het afscheid te leiden.

 

 

FirelightIsle.jpg

 

 

 

Link naar reactie

@Yncke, niet de scenes die ik in gedachten had.  Vooral wat ze met zonlicht of valavond doen is vaak heel straf.  Maar goed, ik ga het met de "mindere" vondsten doen dan. ;)

Nominatie 1:
 

gungho1.thumb.jpg.83805ade0dfdd5beb797a5a501325697.jpg

 

Helaas geen scherpere en / of grotere versies te vinden.  Dit komt, als ik het goed heb, uit Gung Ho deel 3.  Uit hetzelfde album, dénk ik:

Nominatie 2:

gungho2.thumb.jpg.74f48efecafa7e303306c94c3c2bc935.jpg

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Als ik aan landschappen denk, denk ik aan Hermann, een tekenaar die weet welke (verstilde) kracht er kan uitgaan van een landschap en die in ieder album van hem wel enkele prachtige landschappen tekende. Zeker in Torens van Schemerwoude is het landschap (of de natuur)  een even groot personages als de personages zelve. De keuze is immens.

 

Gewoon eventjes als voorbeeld:

afbeelding.thumb.png.7c1358eef0603908cef6888c3d4c30ec.png

 

afbeelding.thumb.png.c4a9a56c41d70724a5933c293f35ffed.png

 

afbeelding.thumb.png.da0bb24bd0ef4919e369354a2b2c0230.png

 

afbeelding.thumb.png.5a905512cf1a08d7aeba18615626ee8a.png

 

afbeelding.thumb.png.046af6866398918e3f006398de5bef45.png

 

 

afbeelding.thumb.png.8a1991c41a10f61d3592613c7ad7a4af.png

 

 

Maar ik ga deze prent uit 'Germain' kiezen, omdat het ook nog eens geweldig goed is ingekleurd.

 

germain.thumb.jpg.c7753a382a08aaf6e70aaf566ca96925.jpg

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...