Ga naar inhoud

Hoeveel Strips Koop Jij Per Jaar?


Chimi

Recommended Posts

Ik heb het niet over de verkoop van strips algemeen want of er nu 100.000 of 300.000 FC De Kampioenen worden verkocht dat zal de meeste hier niet interesseren.

Wat de andere reeksen betreft zijn dit niet de HC-versies die in de gewone winkels liggen.

Een Outcast, Bouncer, Okko, Drakenbloed, ....... dit soort reeksen kunnen verdwijnen als ze niet meer genoeg verkopen.

Dat is iets wat ik jammer vind en daarom zouden ze betaalbaar moeten blijven want als het budget op is dan is het op .

Iedereen heeft zijn budget en hoge prijzen gaan de verkoop beïnvloeden van dit soort strips!

Link naar reactie

Dit jaar 670 strips aangekocht. Tweedehands en nieuw door elkaar, zowel in hardcover en softcover. Goed voor 4980,82 euro. En geloof het of niet, ik heb ze allemaal gelezen. Enig probleem is: waar blijf ik ze allemaal zetten.

Mooi budget,  :e005:  :e010: komt overeen met dat van mijn vrouw maar dan voor kleren :e005:  :e005:  :e005: !

Link naar reactie

Ik heb ook een serieus plaatstekort , zou eigenlijk alles eens uit de boekenkamer moeten halen en nadien een room divider plaatsen en terug opbouwen.

Mij kennende echter , begin ik daaraan met de beste wil van de wereld om het dan te laten aanslepen waardoor mijn vrouwke weer boos zal zijn ....

Tis gene gemakkelijke hobby :e012:

Link naar reactie

Neen, max. 3 niet-werkgerelateerde boeken. Ik vind boeken meer en meer overschat. Ook op taalgebied. Ik ben echt op zoek naar waw-zinnen in een boek, en soms vind je er maar een paar in een heel boek. Tel dan daarbij een verhaal dat weinig verrast, en je weet het...

Nu je dat hier zegt...

Ik heb verleden week voor de allereerste keer Vladimir Nabokovs "Lolita" gelezen, en dat was nu eens écht een boek dat voor mij overliep van zo'n "waw-zinnen". Ik zat het constant bij mezelf te denken...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Maar blijft dat dan ook hangen wat je leest of is het zo weer weg?

Een spannende Harlan Coben lees ik toch ook in 5, 6 uur in één ruk uit als ik er tijd voor heb. Ik verbaas er me soms zelf over. Da's toch een pagina per minuut. Helaas heb ik niet vaak zoveel tijd aan één stuk. En lees ik politieke of historische boeken, dan moet ik na maximum 2 uur stoppen omdat ik er een zwaar hoofd van krijg. En leest ook een stuk trager. Met strips heb ik hetzelfde. Tien Kiekeboes na elkaar is geen probleem, maar 4 Jugurtha's en ik ben lam van die tekstballonnen en locatieveranderingen...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Gaat het niet om een soort leestechniek waarbij je een groot volume aan tekst in een behoorlijk snel tempo kan verwerken, niet altijd door effectief alle woorden genezen te hebben? Het is nog iets anders dan diagonaal lezen. Ik ken er zo een paar en die weten perfect de inhoud na te vertellen.

Ik moet soms even enkele alinea's herlezen omdat ik het internetsyndroom heb. Je leest zo snel dat niet alles meer doordringt omdat je gewend bent snel te scrollen op je browser, maar je hebt wel de grote lijnen. Met romans heb ik dat niet vaak, maar boeken met veel plaatsnamen, data en persoonsnamen triggeren dat soms...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Je kunt op jaartal van uitgave filteren. Volgens mij niet op datum waarop je ze toegevoegd hebt.

Jawel, als je in jouw verzameling recent toegevoegd aanklikt komen ze in aflopende volgorde in beeld. Dus de nieuwste aanschaf eerst. Zo kun je ook boeken van een oudere leeftijd meenemen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Dankzij 'striplijst 2016' op site van de SSZ even optelsommetje gemaakt. Dit jaar zal ik afkloppen op 191 nieuwe strips. Ik heb het dus enkel over strips die in 2016 nieuw verschenen zijn.
​De meeste titels komen uit het fonds van Daedalus, Dargaud, Dupuis en Strip2000/Gorilla. Het viel me op hoe weinig strips ik dit jaar heb gekocht van Silvester (8), Arboris (3) en Uitgeverij L (3).

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Dankzij 'striplijst 2016' op site van de SSZ even optelsommetje gemaakt. Dit jaar zal ik afkloppen op 191 nieuwe strips. Ik heb het dus enkel over strips die in 2016 nieuw verschenen zijn.

​De meeste titels komen uit het fonds van Daedalus, Dargaud, Dupuis en Strip2000/Gorilla. Het viel me op hoe weinig strips ik dit jaar heb gekocht van Silvester (8), Arboris (3) en Uitgeverij L (3).

 

Ik kom slechts op 15 van Silvester dit jaar. Volgens mij gaat het niet zo goed met deze uitgever. Ze hebben alleen nog de winkel in Den Bosch en die schijnt binnenkort ook verkocht te worden.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik kom slechts op 15 van Silvester dit jaar. 

 

15 is nog heel veel, relatief gezien. Als ik soft- en hardcover samentel, had Silvester in 2016 maar 38 uitgaven. 

 

Volgens mij gaat het niet zo goed met deze uitgever. Ze hebben alleen nog de winkel in Den Bosch en die schijnt binnenkort ook verkocht te worden.

 

Dat zegt niet perse iets over de uitgever. De winkels zijn qua formule misschien niet zo heel geslaagd. Ze lagen altijd vol met hardcovers en dan nog vooral van uitgeverij Silvester zelf. Maar een SSZ moet volgens mij de omzet toch  ooral halen uit de verkoop van softcovers en moet daar ook een grote voorraad oude nummers van in huis hebben.

Link naar reactie

't Is allemaal perceptie.

Inclusief lege en volle boxen, die voor Silvester net zo goed te verkopen producten zijn, kom ik zonder de laatste titels van december integendeel aan 94 uitgaven van Silvester voor 2016. Deze week moeten er ook nog een aantal titels bij geteld worden om uiteindelijk boven de 100 uitgaven uit te komen.

 

2015: 48

2014: 64

2013: 58

2012: 86

2011: 115

2010: 125

 

Als je het louter op aantal uitgaven bekijkt, vind ik 2016 een serieuze sprong. Aanzienlijk meer strips uitgeven is niet altijd beter of lucratiever.

Link naar reactie

Als Silvester nu eens een box zou maken waarin mijn Okko strips wel zouden passen, dan zou ik die zeker kopen.

Het is door zo'n fratsen dat ik wat voorzichtiger ben geworden. Van Silvester enkel Wonderball en Het Rechte Pad gekocht dit jaar. Wel toppertjes.

 

edit: oeps, ook gekocht van Silvester: Centaurus, Okko uiteraard, Outcast (weer verkocht), Walking Dead 1-4 sc want aan halve prijs in de standaard boekhandel, drakenbloed.

Link naar reactie

Als Silvester nu eens een box zou maken waarin mijn Okko strips wel zouden passen, dan zou ik die zeker kopen.

Het is door zo'n fratsen dat ik wat voorzichtiger ben geworden. Van Silvester enkel Wonderball en Het Rechte Pad gekocht dit jaar. Wel toppertjes.

 

edit: oeps, ook gekocht van Silvester: Centaurus, Okko uiteraard, Outcast (weer verkocht), Walking Dead 1-4 sc want aan halve prijs in de standaard boekhandel, drakenbloed.

Ja, die box was een een klucht van jewelste. Kan er nog niet bij dat ze een box maakten waar hun eigen uitgegeven strip zelf niet inpaste. :-p Was de enige box die ik sinds jaren kocht maar hierom toch weer vlug verkocht. Verleden jaar slechts 1 strip van Silvester gekocht, dit jaar toch al geraakt aan 8 strips waarvan de helft de Outcasts softcovertjes, 2 Legendariers (voor de kids), Okko en Golden City.

Link naar reactie

Ik zit in de financien, vroeger kwam dat al naar voren. Toen ik op mijn 13e constateerde dat ik wel heel regelmatig strips kocht, ben ik dat gaan bijhouden. Nu 31 jaar later heb ik dus een heel mooi overzicht van alle gekochte strips en tegen welk bedrag.

In 31 jaar heb ik 4,212 strips gekocht, ten bedrage van 22.204 euro (een mooie middenklas auto dus).

 

Leuk om te zien dat de inkomsten in de jaren toenemen dus ook de uitgaven en de aantallen. Piekjaren in mijn vrijgezellentijd, rustige jaren bij de komst van het kroost, de laatste jaren weer op volle sterkte! Gemiddeld circa 150 stuks met een budget van circa 1300 a 1400 euro per jaar

 

Voor 2016: 111 stuks, waarvan maar 15 HC's. Voor een bedrag van 782 euro. Dit is ruim 500 euro onder wat ik de laatste jaren normaal uitgeef. Maar ik wist vooraf al dat het een slecht jaar zou worden, de duurdere strips laat ik liggen en de integrales boeien mij niet (wegens heb ik al of wil ik niet).

 

Ik vrees dat 2017 in dezelfde lijn als 2016 gaat worden.

Link naar reactie

Bon ... Da's de enige reden om nog eens langs te komen ...

 

Volgende week zal ik geen tijd meer hebben om te lezen. En kopne doe ik dit jaar ook niet meer: ik heb me gehaast om erbij te zijn voor alles weg is door de cadeautjeskopers.

 

Comics: 32 (is wat minder dan vorig jaar, maar dat komt doordat ik ook heruitgaven koop, en er zijn altijd minder heruitgaven die ik nog niet heb)

Graphic novels: 5 (elk jaar 5, die graphic novels hebben veel te bieden, maar ik kijk er soms overheen; met een vast ratsoen van 5 gn's per jaar, haal ik er de belangrijkste wel uit)

 

Euro-strips: 73 (ik heb ook de serie Alleen volledig gekocht)

 

Manga: 6 in het Frans, 12 in het Engels, 1 in het Duits.

 

Italiaans: 2

 

Spaans: 3

 

Totaal: 124

 

Kosten: denk ik liever niet aan

Link naar reactie

En meer Europese strips? ;)

 

lol. Meer dan in 2015 in ieder geval, maar comics blijven toch wel het dingetje.

Maar weer begonnen met de Rode Ridder, en ook via DDB aan wat leuke zaken (Trizia, Druuna) gekomen.

Ravian ontdekt, EKHO is prachtig, mijn Minck Oosterveer collectie aangevuld (met Nicky Saxx en Zodiac en Claudia) en Opaal begonnen.

Dus wel veel meer EU dan voorgaande jaren!

Nee joh, manga, hij wil zijn Japans bijwerken. ;)

nou.... toch maar niet :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...