Ga naar inhoud

Hoe divers is het strippubliek hier? (anonieme poll)


cinco

Hoe divers is het strippubliek hier? (anonieme poll)  

124 leden hebben gestemd

  1. 1. geslacht

    • m
      116
    • v
      5
    • x
      3
  2. 2. nationaliteit

    • Belg
      71
    • Nederlander
      43
    • Belg met allochtone roots / allochtoon in België
      3
    • Nederlander met allochtone roots / allochtoon in Nederland
      2
    • andere optie
      1
    • Nederlander in het buitenland
      1
    • Belg in het buitenland
      3
  3. 3. geaardheid

    • heteroseksueel
      114
    • homoseksueel
      4
    • biseksueel
      2
    • andere optie
      4


Recommended Posts

8 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Dus een bende blanke, oude mannen. Waar heb ik dat nog gehoord

 

2 uren geleden, cinco zei:

De vraag is nu of deze verhoudingen ook representatief zijn voor het strippubliek in het algemeen.

In elk geval wel voor de vooroordelen over het strippubliek.

Link naar reactie
12 uren geleden, cinco zei:

Ik ben ook opgegroeid met videogames, maar dat heeft me gelukkig niet belet om strips te lezen.

 

 

Ik vrees dat je tot de uitzonderingen behoort. In ieder geval voor de Europese strip.

 

Ik zie dat mijn zoons ook wel iets doen met Manga, doch dat is allemaal engelstalig welke zij rechtstreeks van het internet afhalen. Het is voor hun een aanvullend tussendoortje, waar zij verder geen geld aan spenderen. Heel soms, zie ik op een verjaardag een manga issue voorbij komen. Dan valt het meer in de catagorie, weer eens wat anders. 

Link naar reactie

Als ik naar mijn leeftijdsgenoten kijk (23) dan is het vooral de prijs dat hen tegen houdt. Ik heb enkel vrienden die daarom hun strips ontlenen aan de bibliotheek van Gent/Leuven of manga online gratis lezen (zoals eerder aangehaald). Voor iemand zonder vast inkomen zoals een student is het een te dure hobby.

Link naar reactie
2 uren geleden, kbellon zei:

Voor iemand zonder vast inkomen zoals een student is het een te dure hobby

Juist in mijn studententijd kocht ik vrij veel strips. De stad waar ik studeerde had enkele SSZ'en en het dorp waar ik woonde had er geen... Maar ik vond, behalve af en toe een tof concert, uitgaan niet zo interessant. Keuzes, hè...

Link naar reactie
5 uren geleden, kbellon zei:

Als ik naar mijn leeftijdsgenoten kijk (23) dan is het vooral de prijs dat hen tegen houdt. Ik heb enkel vrienden die daarom hun strips ontlenen aan de bibliotheek van Gent/Leuven of manga online gratis lezen (zoals eerder aangehaald). Voor iemand zonder vast inkomen zoals een student is het een te dure hobby.

 

De bib was bij mij ook jarenlang dé bron van strips, naast de basis die door mijn ouders werd gelegd. Ik las graag, dus kreeg steeds strips en boeken als cadeau.

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

 

Wat is het dan?

 

O, het is ongetwijfeld een hobby. Maar vanaf wanneer wordt iets een hobby of is het gewoon een bezigheid? Ik kijk met veel plezier en vaak tv, maar ik zie dat toch precies niet als mijn hobby.

 

Wiki zegt dit:

Quote

Onder een hobby wordt in het algemeen een ontspannende activiteit verstaan, die men met enige regelmaat in zijn vrije tijd uitoefent. Een gevoel van persoonlijke voldoening is daarbij een belangrijke motivatie. Hobby's worden door jong en oud uitgeoefend uit interesse en voor het plezier, niet als betaald werk.

En nu vraag ik me natuurlijk af waarom niemand ooit zegt dat seks zijn hobby is. Er zijn zelfs clubs voor :)

Link naar reactie
39 minuten geleden, TDPB zei:

O, het is ongetwijfeld een hobby. Maar vanaf wanneer wordt iets een hobby of is het gewoon een bezigheid? Ik kijk met veel plezier en vaak tv, maar ik zie dat toch precies niet als mijn hobby.

 

TV kijken klinkt wat te algemeen. Je kan bijvoorbeeld wel zeggen dat films kijken je hobby is. De tv is dan een hulpmiddel om je hobby uit te oefenen.

En ik vind dat er ook een zekere intensiteit en focus aan de beleving moet verbonden zijn om iets een hobby te noemen.

Link naar reactie

Thuis hadden wij ook maar een beperkt aanbod. Maar de bib had er immens veel. Nadat ik de jeugdafdeling had verslonden had ik nog een hele volwassenafdeling. (daarvoor moest mijn vader wel eerst aan de bibliothecaris zeggen dat ik die mocht ontlenen)

En in latere jaren ben ik er zelf gaan kopen, beginnende met de nummers die in de bib ontbraken.

 

Nu strips lezen is mijn hobby, het snuisteren een leuke tijdsbeleving en het kopen een noodzakelijk kwaad.

Link naar reactie

Ik ben rond mijn 6 strips beginnen lezen en meteen verzamelen. Ik had het geluk dat mijn vader de eerste 115 rode ridders in eerste druk had, dus die zijn er vaak doorgegaan. Zelf spaarde ik in het lager Thorgal, maar voornamelijk NL Manga die toen net opkwamen met Kana uitgeverij (dat na enkele jaren jammer genoeg al stopte). Nog enkele series waar ik momenteel opkom die ik toen heb aangekocht zijn Alleen, Aldebaran, Murena en Samoerai. Eens het middelbaar begon is het verzamelen wat stilgevallen tot ik enkele jaren terug weer de draad heb opgenomen.

Link naar reactie
Op 4/4/2021 om 14:45, Daan zei:

Juist in mijn studententijd kocht ik vrij veel strips. De stad waar ik studeerde had enkele SSZ'en en het dorp waar ik woonde had er geen... Maar ik vond, behalve af en toe een tof concert, uitgaan niet zo interessant. Keuzes, hè...

Dat van die keuzes is zeker waar. Maar ik denk dat de gemiddelde prijs van een album de laatste jaren flink is gestegen.  Dan heb ik het nog niet eens over de dure hardcovers. 
 

Ik snap @kbellon wel.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...