Ga naar inhoud

Strips in de media


Jason Fly

Recommended Posts

Gezien ergens deze week ('t was ochtend en dan ben ik wat waziger dan gewoonlijk) op het RTL nieuws, iets over bijzonder Kuifje-tekeningen die werden geveild. Er was iemand aan het woord en men had niet de moeite genomen er een naam bij te plakken, hij stond louter omschreven als "stripkenner". Beetje treurig.
 

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
4 hours ago, Theodoor said:

Vanavond in "Van Gils en gasten" op één: Catharina Kochuyt (weduwe Marc Sleen) en Kim Duchateau (De wedergeboorte van Nero).

 

Niet echt een beklijvend gesprek.

Het beste vond ik nog het verhaal van Kim Duchateau, die uit de weg moest gaan voor Marc Sleen.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zon werd hier nochtans al vaak genoemd, Alderwood. :)  Ik wil hem in ieder geval al sinds de eerste aankondiging ontdekken.  Wilbert kan nogal eens een pakske tekenen, zoals wij dat zeggen.  En de eerste blik op die cover maakte dat ik toen al geheel voorbarig een beetje verkocht was.

 

Edit : Of is het van de prijs op zich waar je nog nooit van gehoord had? 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Geen strip die tot media leidt maar media die tot strip moet leiden.

 

Ridders van Gelre is een regionaal geschiedenisprogramma over de rijke historie van Gelderland en zoals nu in de huidige tv serie over het ooit zo machtige en grote Hertogdom Gelre.

Het programma probeert de Gelderse geschiedenis meer aan de man te brengen omdat dit in de geschiedenis lessen op school niet gebeurt. Daar krijgt men alleen de "Hollandse" geschiedenis door de strot gedrukt en dit terwijl de

Gelderse zoveel malen spannender, kleurijker en belangrijker was en is.

 

Vanavond wordt zelfs de oudste ballon strip van Nederland en misschien zelfs de wereld besproken. En ja... deze is Gelders.

 

Maar goed om deze bijzondere geschiedenis ook op scholen onder de aandacht te brengen willen de ridders een strip over deze geschiedenis uitbrengen. En daarbij kunnen ze alle hulp gebruiken!

https://www.voordekunst.nl/projecten/6237-grenzeloos-gelre-het-stripverhaal

 

Als medewerker aan dit programma en stripfanaat kon ik niet anders dan ook via deze weg jullie steun te vragen. Dank alvast!

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Niet in de media, maar wel op Facebook had Gerben Valkema het volgende te melden:

 

Beste iedereen, een gezond, super 2018! Dat al jullie dromen maar uit mogen komen, en meer! 

Voor Elsje start het jaar met een bittere pil: de kranten van De Persgroep* zijn vandaag gestopt met het plaatsen van de Elsje strips. De reden is een beetje wrang: door een geldbesparende samenvoeging van de stripspagina met die van het AD valt Elsje buiten de boot. Voor Eric en ik is dat heel erg jammer. Voor de lezer ook, we begrepen al jaren vanuit de redacties (en reacties van jullie!) dat Elsje een erg graag gezien figuur is bij het ontbijt. 

Het is jammer, zuur, een vervelend begin van het jaar, zeker nadat we net feest hebben gehad met 10 jaar Elsje. Toch moet de kop d'r maar weer voor, want we willen hoe dan ook door met Elsje.

Aan iedereen die ons de afgelopen tijd via een van bovenstaande kranten volgden: bedankt voor die lange mooie tijd! Jullie reacties door de jaren heen hebben ons zoveel plezier gedaan, en het was een genoegen om onze Elsje met jullie te delen. Elsje mocht deel uitmaken van geboortes, trouwerijen, verjaardagen en zelfs een uitvaart. Hele bijzondere momenten waarop we merkten hoe Elsje bij de lezer leeft. Dat is iets waar ik erg trots op ben. 

Voor ons een belabberd begin van 2018, maar we gaan er van uit dat het vanaf nu alleen maar bergopwaarts kan. 
-G-

*edit* Sinds dit bericht heb ik via allerlei kanten de vraag gekregen wat je als boze lezer kan doen. Je kan je ongenoegen (netjes!) aan de redacties laten blijken door een email te sturen, via deze link vind je de e-mailadressen van de redacties: https://stripjournaal.com/…/elsje-verdwijnt-uit-zeven-kran…/ . Laten we hopen dat er zo veel reacties binnen komen dat men zich nog eens achter de oren krabt en Elsje toch een plek weet te geven. Zoals Ger zegt, als er genoeg lezers in opstand komen, is er een kans dat de kranten hun beslissing betreuren en wellicht heroverwegen...

* BN deStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, PZC, De Stentor, Tubantia
-We blijven gelukkig nog wel in onze kranten van NDC en HDC staan!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...