Ga naar inhoud

Strips in de media


Jason Fly

Recommended Posts

3 hours ago, sanderg said:

lijkt me n redelijk koopje- de verwachting was blijkbaar dat ie 3 x zoveel zou doen

Ik ben wel benieuwd naar hoe de veiling in het algemeen het heeft gedaan. Voor Heritage Auctions was het ook een belangrijke test aangezien ze veel Europese striporiginelen hebben verkocht. Maar da's eerder gespreksstof voor de Originelen draad. 

Link naar reactie
45 minuten geleden, pudifar zei:

Ik ben wel benieuwd naar hoe de veiling in het algemeen het heeft gedaan. Voor Heritage Auctions was het ook een belangrijke test aangezien ze veel Europese striporiginelen hebben verkocht. Maar da's eerder gespreksstof voor de Originelen draad. 

Ik volgde een paar kavels en die zijn toch ruim boven de richtprijs weggegaan.

Zo ging een Mickey Mouse daily door Gottfredson met richtprijs USD 700-900 weg voor USD 3250 (incl. opgeld).

Veel te veel naar mijn mening, gegeven ook de vraagprijs (< USD 1000) voor vergelijkbare stroken bij galerieën.

Link naar reactie

Rijdende rechter natuurlijk nog steeds op tv hier en dat is toch media. 

 

Daarbij twee pagina's in het AD over Jos Slater de eigenaar van Eppo die de winkel een paar jaar geleden overnam. Leuk artikel en een prima foto erbij waarop je een mooie winkel ziet, netjes gesorteerd etc.  

Goed hoor.

Link naar reactie
1 hour ago, blacktiger said:

Ik liet t artikel ook lezen aan mijn vrouw... haar opmerking- die is vast niet getrouwd... 😁

 

ik denk idd dat t aantal vrouwen die dit zouden toelaten in hun huis op een hand te tellen zijn

Link naar reactie
4 uren geleden, sanderg zei:

Ik liet t artikel ook lezen aan mijn vrouw... haar opmerking- die is vast niet getrouwd... 😁

  

ik denk idd dat t aantal vrouwen die dit zouden toelaten in hun huis op een hand te tellen zijn

Het zijn in ieder geval steeds mannen. Ik vraag me af: zouden er ook vrouwen zijn met een verzameling van tienduizenden strips? 

Link naar reactie

Ik vind dat men nogal vaak verzamelen verwart met hamsteren.

Iemand met tienduizenden strips (of eender wat) is geen verzamelaar maar een hamsteraar. In het beste geval zou je hem met een mooi woord archivaris kunnen noemen. Maar meestal is het toch gewoon hamsteren.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Mask zei:

Ik vind dat men nogal vaak verzamelen verwart met hamsteren.

Iemand met tienduizenden strips (of eender wat) is geen verzamelaar maar een hamsteraar. In het beste geval zou je hem met een mooi woord archivaris kunnen noemen. Maar meestal is het toch gewoon hamsteren.

Inderdaad. Deze valt nog mee. Je hebt er ook met 20.000 balpennen.

 

 

 

Link naar reactie
3 hours ago, Waldorf said:

Natuurlijk zijn er ook vrouwen met verzamelwoede: Imelda Marcos had duizenden schoenen. 

schoenen en vrouwen... tja..  dat is net zo'n combi inderdaad als mannen en strips:-) 

 

strips blijft toch echt wel n mannending.. sommige strips spelen daar overduidelijk op in (o.a. Largo Winch en XIII bijvoorbeeld- denk o.a. aan de mooie auto's, mooie (lesbische) vrouwen etc). Een strip als Asterix echter wordt volgens mij toch ook echt meer door mannen gelezen dan door vrouwen.

 

Hoe zou dat toch komen?

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, shakeitupguy zei:

Dat is een forummer 😄

Ik heb by far niet zoveel strips, maar ik vind dat ik op het punt zit dat ik mijn verzameling voorzichtig moet gaan opschonen, ik hou van overzicht. Ik heb ook veel dedicaces (grotendeels in boeken).

Ik gruwel van die foto met stapels in een kamertje of uitspraken dat strips in bananendozen in de kelder liggen, daar heb je dus helemaal niks aan (naar mijn mening natuurlijk...haha).

 

Ik heb een mooie ruimte ervoor in ons huis, maar die ruimte wil ik graag open en overzichtelijk zien te houden. Met wat originelen aan de muur etc. Niet helemaal volgestouwd met boeken.

Het is zo moeilijk om boeken weg te doen (mede doordat in bijna elke serie 1 of meerdere delen met een dedicace bevat), maar ik heb er al zoveel die ik toch nooit meer zal herlezen. 

 

 

Link naar reactie

Overal Smurfen in Brussel: Atomium kleurt blauw, eindelijk stripmuur

 

Het Atomium en de smurfen vieren dit jaar allebei hun zestigste verjaardag en om dat in de verf te zetten, kleurt een van de negen bollen van het Atomium blauw. De blauwe figuurtjes maken eindelijk ook deel uit van het stripparcours in de hoofdstad, al is het niet op een muur, maar op een plafond

 

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180619_03569789

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...