Ga naar inhoud

Strips in de media


Jason Fly

Recommended Posts

Ik heb zelf nog gewerkt met Geers als drukker. Op het gebied van een speciale vorm van personalisatie indertijd (ik spreek over een jaar of 20 geleden voor Toerisme Vlaanderen) waren ze heel innovatief bezig. Ze zijn goed mee met de trends.

Link naar reactie
8 uren geleden, Kontiki zei:

Hier meer info uit De Tijd die er als eerste mee uitpakte. Toevallig werkte ik gisteren en ook vandaag als freelancer bij De Tijd. https://www.tijd.be/ondernemen/media-marketing/lucky-luke-en-largo-winch-weer-in-belgie-gedrukt/9982973.html

Op zich grappig. De Franse nemen de Belgische stripuitgeverijen over en de Belgen nemen de Franse stripdrukkers over.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zelfs op Nu.nl. Van de meeste auteurs wordt nog niet eens het overlijden gemeld. 

 

Marvel-bedenker Stan Lee (95) heeft longontsteking 

Gepubliceerd: 28 februari 2018 14:22Laatste update: 28 februari 2018 14:37

 

Stan Lee, de 95-jarige stripauteur en bedenker van Marvel, kampt momenteel met een longontsteking. 

Dat vertelt hij in een videoboodschap die door TMZ is verspreid. Hij is inmiddels wel weer aan de betere hand, laat lle weten.

Begin februari werd Lee al in het ziekenhuis opgenomen met hartproblemen. Het icoon zou last hebben gehad van kortademigheid en een onregelmatige hartslag.

De geestelijk vader van onder meer Spider-Man, X-Men en Fantastic Four is nog altijd erg actief. Zo bezoekt hij geregeld conventies. Hij hoopt de fans nu ook weer snel te kunnen zien. "Ik heb jullie gemist", zegt Lee. "Ik denk dat ik de beste fans van de wereld heb."

Afgelopen jaar verloor de hoogbejaarde zijn echtgenote, een aantal maanden voor wat hun 70-jarige huwelijksjubileum zou zijn geweest. Joan Lee werd 95 jaar.

Link naar reactie

KOEN PEETERS EN JAN BOSSCHAERT. NACHT VAN DE GESCHIEDENIS

Op dinsdag 20 maart 2018 is het weer zover: de Nacht van de Geschiedenis, een organisatie van het Davidsfonds, laat het dan in Vlaanderen gonzen van historische activiteiten. Dit jaar is het thema ‘religie’. KADOC kon dus niet langs de zijlijn blijven staan en gaat zelfs verder. Van die ene nacht maken we twee nachten. Zowel op 20 als op 22 maart nodigen we een auteur uit die het afgelopen jaar met een boek op een bijzondere manier de aandacht heeft gevestigd op ons verleden.

Op dinsdag 20 maart komt schrijver Koen Peeters langs. Zijn jongste roman De mensengenezer geniet veel waardering. Hij won er eind vorig jaar de ECI-literatuurprijs mee, inclusief de lezersprijs. Peeters zal in zijn lezing focussen op het onderzoek dat hij als romancier heeft gevoerd. Hoe is hij omgegaan met de bronnen van zijn roman, die hij onder meer in KADOC vond?

Twee dagen later, op 22 maart, spreken we in KADOC met striptekenaar Jan Bosschaert en scenarist Bart Maessen over hun Damiaanstrip, die eind vorig jaar is verschenen. Hoe hebben zij in Getekend Damiaanhet leven van de melaatsenmissionaris in een stripverhaal vertaald?

We starten telkens om 20 uur in KADOC. De toegang is gratis, maar de plaatsen zijn beperkt. Inschrijven is de boodschap: sabine.vanreybroeck@kuleuven.be. Wie wil weten welke activiteiten tijdens de Nacht van de Geschiedenis bij hem/haar in de buurt zijn, kan terecht op http://www.nachtvandegeschiedenis.be/.

Zoek op de website

Link naar reactie

https://www.theparisreview.org/blog/2018/03/08/buy-high-sell-cheap-an-interview-with-alejandro-jodorowsky/

Interview van twee dagen geleden met de 89 !! jarige Jodorowsky.

Persoonlijk vind ik Jodo als stripmaker genialer dan als filmmaker, bij strips maakt hij gebruik van de betere tekenaars ( Moebius, Ladron )bij film schmierende familieleden die de intenties niet kunnen waarmaken.

Giraud,Erykah Badu,John Lennon en Kanye West zijn of waren allemaal toegetreden tot de devote volgers van de

onvermoeibare mysticus Jodorowsky.

Om misverstanden uit te sluiten, Poesia sin fin is een mooie film, ware het niet dat met een groter budget en

betere acteurs het misschien wel een meesterwerk had kunnen worden.

Ik had het Jodorowsky zo gegund, overladen met diverse oscars een dikke neus trekkend naar het mondaine

Hollywood publiek.

 

 

 

 

Link naar reactie
4 hours ago, bouncer said:

https://www.theparisreview.org/blog/2018/03/08/buy-high-sell-cheap-an-interview-with-alejandro-jodorowsky/

Interview van twee dagen geleden met de 89 !! jarige Jodorowsky.

Persoonlijk vind ik Jodo als stripmaker genialer dan als filmmaker, bij strips maakt hij gebruik van de betere tekenaars ( Moebius, Ladron )bij film schmierende familieleden die de intenties niet kunnen waarmaken.

Giraud,Erykah Badu,John Lennon en Kanye West zijn of waren allemaal toegetreden tot de devote volgers van de

onvermoeibare mysticus Jodorowsky.

Om misverstanden uit te sluiten, Poesia sin fin is een mooie film, ware het niet dat met een groter budget en

betere acteurs het misschien wel een meesterwerk had kunnen worden.

Ik had het Jodorowsky zo gegund, overladen met diverse oscars een dikke neus trekkend naar het mondaine

Hollywood publiek.

 

 

 

 

Ik vind de strips op scenario van Jodorowsky vaak geflipt.

Soms in negatieve zin, soms in positieve zin. 

Hij weet me altijd te verbazen. 

Link naar reactie
12 minuten geleden, pudifar zei:

Ik vind de strips op scenario van Jodorowsky vaak geflipt.

Soms in negatieve zin, soms in positieve zin. 

Hij weet me altijd te verbazen. 

Het gekroonde hart getekend door Moebius vind ik persoonlijk zijn beste werk, een hilarische komedie

met een voor zijn doen uitbundige Jodorowsky met zeer veel humor.

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 6 mei 2018 om 21:32, Bart Proost zei:

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ze kan lachen die verkoopster van Alex. Winkel is bijna achter mijn hoek maar haar constante onvriendelijkheid heeft me al jarenlang trouwe fan gemaakt van Beo en sinds kort Mekanik.

Daar lachen de verkopers ook in de winkel en niet enkel in de krant.

Sorry moest het even kwijt.

Link naar reactie
Op 7-5-2018 om 21:27, linthout zei:

Dergelijke artikels zijn heel slecht voor de stripverkoop.

 

Strips hebben ook een imagoprobleem en dat was 20 jaar geleden ook alleen had je toen geen sociale media zoals nu. Dat imago is onterrecht of niet dat maakt niet uit maar jongeren willen zich daarmee niet inlaten. Je zal maar als striplezer op facebook worden genoemd... buiten dat heb je tegenwoordig Netflix ed. Meer keus. Ik denk dat stripwinkels een uitstervend fenomeen zijn. Als ik naar mijzelf kijk 20 jaar geleden en nu is er veel veranderd. Toen kwam ik 2 x maand minimaal in de stripwinkel en nu net 2 x per jaar en ik ben dit jaar nog niet geweest. Bestellen via een webshop is makkelijk. Voor mij de dichtsbijzijnde winkels zijn in Amsterdam. Was ik 20 jaar geleden binnen een half uur daar maar nu kost me dat meer dan het dubbele. Ik denk ook dat veel jongeren niet eens weten dat er zoiets is als een stripwinkel.

Link naar reactie

We hebben een digitaal stripplatform nodig die kan inhaken op sociale media, nu zijn strips volledig afgezonderd en digitaal vervreemd.

 

Jongeren zien Europese strips als iets voor de oude generatie, wat het op termijn wel weer hip kan maken natuurlijk, je weet maar nooit. :) 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 5/9/2018 at 12:14 PM, Chia said:

vandaag ik las toevallig dat lezen niet normaal is. onze ogen zijn hier niet voor gemaakt, net zoals ons brein. het is een breinfunctie die lijkt op het herkennen van gezichten.

Veel zitten en tijd doorbrengen achter een scherm en meer van dergelijke activiteiten zijn in feite ook niet normaal. Omdat het menselijk lichaam nu eenmaal veel trager evolueert dan de technologie en onze leefomgeving die grotendeels bepaald wordt door de technologie die we ontwerpen.

Langdurig fysieke arbeid is ook niet echt normaal, als je de criteria handhaaft waarvoor een menselijk lichaam wel geschikt voor is:  hernia's en de ganse verzameling aan wervel- en rugproblemen.

Oplossing: technologie.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...