Ga naar inhoud

Strips in de media


Jason Fly

Recommended Posts

Op Thursday, September 21, 2017 om 13:52, Theoak zei:

Die hele politieke correctheid kan mij gestolen worden. Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk en dat er daar zo nu en dan eens een gepaste of ongepaste grap over gemaakt wordt is geen enkel probleem. Door alles heel omzichtig en politiek correct te behandelen lopen we het gevaar om allemaal watjes te worden! Een beetje weerstand kweken en van je af leren te bijten doet niemand kwaad.

Helemaal mee eens en dat veel niet blanken tig keer worden afgewezen bij sollicitaties daar worden ze sterker van. 

En die mensen die in de VS door agenten worden afgeschoten zouden ook wel eens een kogelvrijvest kunnen kopen. 

Ik ben wel blij dat ik blank ben, ben nog nooit gediscrimineerd, wordt nooit geweigerd of voor niks aangehouden etc. 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Kontiki zei:

Morgen zullen er misschien persberichten de wereld ingestuurd worden over de hoge opbrengst van het door Hergé verknipte en becommentarieerde Kuifje-album op Catawiki. Fabeltjes, vindt Popo Kabaka. Zie http://tintinperdu.blogspot.be/2017/09/scoop-de-fabeltjes-van-catawiki.html

Inderdaad absurd, kaveltekst hangt van aannames aan elkaar (die voor waar worden aangenomen/overgenomen).

Heeft Catawiki al gereageerd, of blijft het aan die kant oorverdovend stil (wat dan eigenlijk ook weer veelzeggend is)?

Link naar reactie

Ik zag gisteren nog een reclamespotje op tv van Catawiki. Voor alle duidelijkheid: ik vind Catawiki een aanwinst. Ik heb al veel gaten in mijn verzameling opgevuld en hier en daar wat originelen kunnen kopen omdat die voor mij ineens benaderbaar en haalbaar zijn. Maar met vervalsingen, gemakzucht of overdrijvingen is niemand gebaat.

Link naar reactie
1 uur geleden, Kontiki zei:

Ik zag gisteren nog een reclamespotje op tv van Catawiki. Voor alle duidelijkheid: ik vind Catawiki een aanwinst. Ik heb al veel gaten in mijn verzameling opgevuld en hier en daar wat originelen kunnen kopen omdat die voor mij ineens benaderbaar en haalbaar zijn. Maar met vervalsingen, gemakzucht of overdrijvingen is niemand gebaat.

2

Ook hier veel lof over het CW initiatief, maar vind ze vaak laks als het gaat om (soms duidelijke) vervalsingen. Aanbieders krijgen altijd (en vaak meerdere keren) het voordeel van de twijfel.

Link naar reactie
Op 24-9-2017 om 12:35, Kontiki zei:

Morgen zullen er misschien persberichten de wereld ingestuurd worden over de hoge opbrengst van het door Hergé verknipte en becommentarieerde Kuifje-album op Catawiki. Fabeltjes, vindt Popo Kabaka. Zie http://tintinperdu.blogspot.be/2017/09/scoop-de-fabeltjes-van-catawiki.html

Het Herge met schaar verhaal is in ieder geval een geniale verkooptruc. Maar wel eentje zonder enig bewijs. 

 

 

Link naar reactie

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
20 uren geleden, Aerogi zei:

Ik snap niet dat er geen gag als voorbeeld was bij dit artikel. Je wil als lezer, al dan niet stripliefhebber, toch weten hoe en wat?

Zo werken gazetten e, zeker de lokale publicaties. Ze zijn meestal eigenlijk niet geïnteresseerd in het product, eerder in het verhaal erachter. Waar ook niets mis mee is natuurlijk, het is geen advertentieruimte, het gaat om "nieuws" (bewust tussen aanhalingstekens).

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

 

Recent las ik in een nieuwsartikel dat De Reus van de Bende van Nijvel ooit als personage in een Nero-strip was opgevoerd. Weet iemand in welke strip dat was? En ik herinner mij ook vaag die robotfoto van hem op de achtergrond in één van de Stallaert-strips te hebben gezien. Of herinner ik mij dat verkeerd?

 

Link naar reactie
25 minuten geleden, Theodoor zei:

In het Nero-album "De gouden patatten" speelt de Bende van Nijvel in elk geval een grote rol.

Zie ook http://www.bendevannijvel.com/forum/viewtopic.php?id=908

Da's Sleens meest gewelddadige album, waarin personages effectief doodgeschoten werden. Hij maakte in die periode (vol terrorisme) wel meer van dat soort verhalen. Na een tijdje merkt Van Zwam in één of ander album op dat hij in ieder verhaal neergeschoten wordt.

Maar de reus doet in De gouden patatten niet mee.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...