Ga naar inhoud

hardcovers only die je eerder zou kopen als ze ook in softcover verkrijgbaar waren


cinco

Recommended Posts

Helemaal akkoord. Die Saga-uitgaven zijn heel knap maar erg duur. Zeker als je een veellezer bent als ik. Ik kies heel bewust of wacht tot mijn lokale bieb de albums heeft aangekocht. Ik lees ze eerst en beslis nadien of ik het de moeite waard vind om ze ook zelf aan te schaffen. Bij een SC weegt een miskoop veel minder zwaar door.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Saga heeft schitterende albums, maar helaas verschijnen ze niet zoals vroeger nog in softcover. dus wacht ik af tot ik ze ergens tweedehands aan een schappelijke prijs kan vinden. Beter doen Daedalus en Dark Dragon strips het, net als Standaard Uitgeverij die steevast een aantal hardcovers in softcover uitbrengen. Ik ben een veellezer en geef geen bal om een verhaal in hardcover. Het blijft toch hetzelfde verhaal in softcover. 

Link naar reactie
Op 16/10/2021 om 11:20, Yncke zei:

"De orde van de drakenridders" zou ik wel volgen als 't een softcover was.

2

 

En nog wel meer series trouwens. 

Ik koop nooit iets van Saga, wegens te duur. Hoewel ik hun albums wel met belangstelling volg. 

 

Zojuist de reeks Golden City herlezen. O.a. om te bepalen of ik hier nog wel mee verder wil gaan. Voor SF wil ik nog weleens een uitzondering maken. 

Wel weer genoten van de herlezing, maar ik twijfel nog wel over de aanschaf van het nieuwe deel later dit jaar. 

Link naar reactie

@Yncke Ik was verbaasd dat mijn eerste bericht ook werd gesplitst. Ik dacht dat ik na je interventie op de topic reageerde maar misschien begreep ik die dan niet.

 

Quote :

"Als er geen keuze is, het boek alleen in hardcover te koop is en ik het toch graag wil hebben, dan koop ik die. Voorbeeld, de Nero van Cromheecke en Linthout.  Zo moeilijk is dat niet."

 

Daarmee wilde ik zeggen, dat als je niet de prijs van een hardcover wil betalen, dat je die strip dan niet graag genoeg wil hebben. Strips kopen die je maar half/half wil hebben, dat begrijp ik niet. 

En ik ben geen hardcover-only-fanaat!

Link naar reactie
On 10/16/2021 at 11:18 AM, Comicoos said:

Keizerin Charlotte zou ik wel als softcover willen.

😳 Op momenten zoals deze mis ik een functie om een virtuele klap met de platte hand uit te delen. Heiligschennis! Als er een strip is die je uitsluitend als hardcover moet hebben en dan ook nog eens op mooi papier dan is het deze wel.

Link naar reactie
  • 1 year later...
5 minuten geleden, cinco zei:

Vzw Arcadia heeft een breed aanbod van erg verzorgde hardcovers, heel wat albums eigenlijk die ik eerder zou kopen in softcover.

 

Ik apprecieer het echter wel dat ze albums van reeksen in hun fonds opnemen waarvan de Nederlandse vertaling voorheen was stopgezet door andere uitgeverijen.

 

https://www.arcadiastrips.be/catalogus

 

Ze zijn wel in het goede formaat uitgebracht, die Mick Mac Adams uitgaves moet je lezen met een loep.

Link naar reactie

I'm aware. :) We hebben het er uitgebreid over gehad.  Mogelijk is dat bij Kari Lente niet anders.  Bij Bayard vond ik de integrales nog een mooie optie, los van het feit of het al dan niet haalbaar was.

 

Om nog even op de thread-vraag te antwoorden: Zowat alles. 

 

Voor Bayard maak ik een uitzondering, uit liefde voor die stripheld, ook al doet het totaalbedrag een beetje pijn.  Gelukkig leggen ze bij de stripwinkel steevast de bijhorende extraatjes aan de kant voor mij, dat is een extra motivatie om ze toch aan te kopen en niet op tweedehands te wachten.  Een uitgevers-truukje dat werkt dus.

 

Maar verder is HC eerder een obstakel.  Er zijn al heel wat reeksen geweest die ik in SC zeker een kans had gegeven, maar die ik laat liggen omdat ik er de HC prijs niet voor over heb.  Die redenering zie ik bij zowat al m'n strip-vrienden.  En ook mijn petekind ziet het ondertussen zo.  "Dan liever een andere, dan kan ik er twee kiezen"  Heksengrietjes bij Kennes was een verrassend mooie prijs. Twaalf euro voor een kwalitatieve Heksengrietjes HC met mat / blinkende kaft? Dan gaan we wél voor de HC only optie.  Al zie ik die prijs momenteel echt niet meer gebeuren.

 

Enfin, ik val in herhaling.  Allemaal al eens aangegeven in een gelijkaardige thread. 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

image.thumb.png.b7dc5da6332bcdb7c2519558d118ea4e.png

Enkel HC vond ik al een mindere keuze. Maar nu gaat Ninn van 15,90 bij Kennes naar 21,95 bij Saga, een verhoging van 6 euro.  22 Euro voor een jeugdstrip? *krabt aan hoofd* Enfin, dit is dus een keuze van mijn petekind wat de vraag van de thread betreft.  Ze heeft deel 1 al vast genomen, maar heeft uiteindelijk voor twee softcovers van andere reeksen gekozen, ook tieners kunnen rekenen. En ja, ik praat met mijn petekind over strips, want ze vraagt voortdurend waar het volgende deel van dit of dat blijft. En of er nog andere 'van die soort' zijn. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
On 3/12/2023 at 4:58 PM, cinco said:

De hardcovers van de eerste cyclus van Lanfeust bevatten 2 verhalen per deel en elke hardcover is de prijs van 2 aparte softcovers. In dit geval dus geen enkele meerkost.

 

afbeelding.png.1754666c5b2b3cae6243a10b16982c61.pngafbeelding.png.649c78750c54d7eadbcd1b799438590e.png

afbeelding.png.4a46d67583079dbec4b561016b8fe76e.pngafbeelding.png.d3f3afe256b02f0d2dd711f5602b260d.png

Ik had hier toch liever hardcovers gezien met de originele covers en de tekeningen aan de binnenkant van de cover die volledig ontbreken. Op dat moment was het fijn dat ze de serie overnamen, maar ze mochten hun moneymaker wel met meer respect behandelen.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

Wat betekent dat? Gaat dat over reservaties?

Hij verkoopt inderdaad voorzl voorbestellingen en albums waar ze niet meteen zeker van zijn, maar als ze het gezien hebben of erover gelezen hebben aan vaste klanten. Maar ook zij nemen minder af.

Naast je vaste klanten heb je een groep die af en toe iets koopt of die toevallig de winkel ziet en binnen loopt of een cadeau zoekt etc. De aankopen van die groep wordt steeds kleiner. Evenals jeugd. Die komt bijna niet meer.

Link naar reactie
Op 16/3/2023 om 08:51, JPAR zei:

Die prijsstijgingen zijn ook voelbaar bij de ssz. Die van mij geeft aan dat hij vooral vaste klanten bedient, maar steeds minder nieuwe en toevallige klanten. Sc boven de 10 euro en hc boven de 20 is gewoon te duur.


Het plafond van wat een gemiddelde mens over heeft voor een strip is inderdaad bereikt.  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 5 months later...

Ik weet niet of anderen dit ook hebben, maar bij het lang vasthouden van hardcovers worden mijn handen sneller klam, zeker bij warmer weer. Blijkbaar kunnen mijn handpalmen beter ventileren (?) in geval van softcovers.

 

Krasse Knarren in HC only voor Nederlands taalgebied heb ik altijd een eigenaardige keuze gevonden, zeker aangezien Mooie Zomers dan weer SC only is. Omgekeerd had ik liever gehad. Ze zitten trouwens allebei bij Dargaud en zijn in dezelfde periode gestart. (2014/2015)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...