cinco Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Kijk, dat is nou jammer. Een album zoals het deze zou ik waarschijnlijk kopen als-ie ook in sc in de winkels lag, maar hc-geld ga ik er niet dadelijk voor neertellen. Quote Link to comment
Comicoos Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Keizerin Charlotte zou ik wel als softcover willen. sanderg 1 Quote Link to comment
Yncke Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 "De orde van de drakenridders" zou ik wel volgen als 't een softcover was. Quote yncke.be Link to comment
Gilles Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Ik hoop op een herdruk met beide delen in. Nooit fan geweest van tweeluiken (toch als het niet in een lopende reeks is). Quote Link to comment
Veto Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Helemaal akkoord. Die Saga-uitgaven zijn heel knap maar erg duur. Zeker als je een veellezer bent als ik. Ik kies heel bewust of wacht tot mijn lokale bieb de albums heeft aangekocht. Ik lees ze eerst en beslis nadien of ik het de moeite waard vind om ze ook zelf aan te schaffen. Bij een SC weegt een miskoop veel minder zwaar door. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
blacktiger Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Saga heeft schitterende albums, maar helaas verschijnen ze niet zoals vroeger nog in softcover. dus wacht ik af tot ik ze ergens tweedehands aan een schappelijke prijs kan vinden. Beter doen Daedalus en Dark Dragon strips het, net als Standaard Uitgeverij die steevast een aantal hardcovers in softcover uitbrengen. Ik ben een veellezer en geef geen bal om een verhaal in hardcover. Het blijft toch hetzelfde verhaal in softcover. Quote Link to comment
kbellon Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 5 uren geleden, Yncke zei: "De orde van de drakenridders" zou ik wel volgen als 't een softcover was. Same. En Legende en Merlijn en Drakenbloed ook. Ik vermijd Hardcoverseries die langer dan 5 delen zijn (Servitude momenteel als enige uitzondering) omdat het gewoonweg te duur wordt dan. Quote Link to comment
kbellon Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 7 minuten geleden, kbellon zei: Same. En Legende en Merlijn en Drakenbloed ook. Ik vermijd Hardcoverseries die langer dan 5 delen zijn (Servitude momenteel als enige uitzondering) omdat het gewoonweg te duur wordt dan. Voeg daar ook maar Prins van de Nacht aan toe Quote Link to comment
Lestat Posted October 17, 2021 Share Posted October 17, 2021 Ik had dat bij De Ridders van Heliopolis, maar nu het afgerond is op 4 delen zal ik het toch wel aankopen. Maar ik volg De Bloedkoninginnen wel en denk er aan de nieuwe subreeksen niet meer te kopen zolang het hardcovers zijn. Quote Link to comment
De Hollander Posted October 17, 2021 Share Posted October 17, 2021 Op 16/10/2021 om 11:20, Yncke zei: "De orde van de drakenridders" zou ik wel volgen als 't een softcover was. 2 En nog wel meer series trouwens. Ik koop nooit iets van Saga, wegens te duur. Hoewel ik hun albums wel met belangstelling volg. Zojuist de reeks Golden City herlezen. O.a. om te bepalen of ik hier nog wel mee verder wil gaan. Voor SF wil ik nog weleens een uitzondering maken. Wel weer genoten van de herlezing, maar ik twijfel nog wel over de aanschaf van het nieuwe deel later dit jaar. Quote Link to comment
Yncke Posted October 19, 2021 Share Posted October 19, 2021 Inderdaad! Terug naar de topic: hardcover strips die je wel zou kopen als ze als softcover beschikbaar waren. Dit is dus duidelijk geen thread voor de hardcover-only lezers. Edit: De hardcover-softcover staat nu hier. Quote yncke.be Link to comment
cartoonesk Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 @Yncke Ik was verbaasd dat mijn eerste bericht ook werd gesplitst. Ik dacht dat ik na je interventie op de topic reageerde maar misschien begreep ik die dan niet. Quote : "Als er geen keuze is, het boek alleen in hardcover te koop is en ik het toch graag wil hebben, dan koop ik die. Voorbeeld, de Nero van Cromheecke en Linthout. Zo moeilijk is dat niet." Daarmee wilde ik zeggen, dat als je niet de prijs van een hardcover wil betalen, dat je die strip dan niet graag genoeg wil hebben. Strips kopen die je maar half/half wil hebben, dat begrijp ik niet. En ik ben geen hardcover-only-fanaat! Quote Link to comment
Retardi Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 On 10/16/2021 at 11:18 AM, Comicoos said: Keizerin Charlotte zou ik wel als softcover willen. Op momenten zoals deze mis ik een functie om een virtuele klap met de platte hand uit te delen. Heiligschennis! Als er een strip is die je uitsluitend als hardcover moet hebben en dan ook nog eens op mooi papier dan is het deze wel. Quote Link to comment
Comicoos Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 ‘k Zal een handje helpen. Quote Link to comment
cinco Posted March 10 Author Share Posted March 10 Vzw Arcadia heeft een breed aanbod van erg verzorgde hardcovers, heel wat albums eigenlijk die ik eerder zou kopen in softcover. Ik apprecieer het echter wel dat ze albums van reeksen in hun fonds opnemen waarvan de Nederlandse vertaling voorheen was stopgezet door andere uitgeverijen. https://www.arcadiastrips.be/catalogus Quote Link to comment
bouncer Posted March 10 Share Posted March 10 5 minuten geleden, cinco zei: Vzw Arcadia heeft een breed aanbod van erg verzorgde hardcovers, heel wat albums eigenlijk die ik eerder zou kopen in softcover. Ik apprecieer het echter wel dat ze albums van reeksen in hun fonds opnemen waarvan de Nederlandse vertaling voorheen was stopgezet door andere uitgeverijen. https://www.arcadiastrips.be/catalogus Ze zijn wel in het goede formaat uitgebracht, die Mick Mac Adams uitgaves moet je lezen met een loep. Quote Link to comment
eriktex Posted March 10 Share Posted March 10 Die Kari Lente albums van Adhemar. 58 titels a 20 Euro Hier ligt een schone taak voor Bonte om daar een paar boxen met softcovers van te maken Ik heb alle titels van Kari Lente, behalve die 58... (kwestie van aanschafprijs, maar zeker ook de ruimte die zoveel hardcovers innemen) Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
esteban² Posted March 11 Share Posted March 11 58!? *slik* En ik vind Bayard -fan zijnde- eigenlijk al veel te hoog oplopen voor zo'n reeks, met "slechts" 18 HC delen aan 19 Euro 't stuk. Alsook de ruimte die het inneemt, inderdaad. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
eriktex Posted March 11 Share Posted March 11 In het geval van Bayard was de keuze HC of geen vertaling… in softcover krijgen wij dat niet rendabel. fantasiooo 1 Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
esteban² Posted March 11 Share Posted March 11 I'm aware. We hebben het er uitgebreid over gehad. Mogelijk is dat bij Kari Lente niet anders. Bij Bayard vond ik de integrales nog een mooie optie, los van het feit of het al dan niet haalbaar was. Om nog even op de thread-vraag te antwoorden: Zowat alles. Voor Bayard maak ik een uitzondering, uit liefde voor die stripheld, ook al doet het totaalbedrag een beetje pijn. Gelukkig leggen ze bij de stripwinkel steevast de bijhorende extraatjes aan de kant voor mij, dat is een extra motivatie om ze toch aan te kopen en niet op tweedehands te wachten. Een uitgevers-truukje dat werkt dus. Maar verder is HC eerder een obstakel. Er zijn al heel wat reeksen geweest die ik in SC zeker een kans had gegeven, maar die ik laat liggen omdat ik er de HC prijs niet voor over heb. Die redenering zie ik bij zowat al m'n strip-vrienden. En ook mijn petekind ziet het ondertussen zo. "Dan liever een andere, dan kan ik er twee kiezen" Heksengrietjes bij Kennes was een verrassend mooie prijs. Twaalf euro voor een kwalitatieve Heksengrietjes HC met mat / blinkende kaft? Dan gaan we wél voor de HC only optie. Al zie ik die prijs momenteel echt niet meer gebeuren. Enfin, ik val in herhaling. Allemaal al eens aangegeven in een gelijkaardige thread. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Michie Posted March 12 Share Posted March 12 Mademoiselle j: ik zal nooit trouwen Quote Link to comment
cinco Posted March 12 Author Share Posted March 12 De hardcovers van de eerste cyclus van Lanfeust bevatten 2 verhalen per deel en elke hardcover is de prijs van 2 aparte softcovers. In dit geval dus geen enkele meerkost. Quote Link to comment
esteban² Posted March 15 Share Posted March 15 Enkel HC vond ik al een mindere keuze. Maar nu gaat Ninn van 15,90 bij Kennes naar 21,95 bij Saga, een verhoging van 6 euro. 22 Euro voor een jeugdstrip? *krabt aan hoofd* Enfin, dit is dus een keuze van mijn petekind wat de vraag van de thread betreft. Ze heeft deel 1 al vast genomen, maar heeft uiteindelijk voor twee softcovers van andere reeksen gekozen, ook tieners kunnen rekenen. En ja, ik praat met mijn petekind over strips, want ze vraagt voortdurend waar het volgende deel van dit of dat blijft. En of er nog andere 'van die soort' zijn. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
JPAR Posted March 16 Share Posted March 16 Die prijsstijgingen zijn ook voelbaar bij de ssz. Die van mij geeft aan dat hij vooral vaste klanten bedient, maar steeds minder nieuwe en toevallige klanten. Sc boven de 10 euro en hc boven de 20 is gewoon te duur. Quote Link to comment
cinco Posted March 16 Author Share Posted March 16 12 minuten geleden, JPAR zei: Die van mij geeft aan dat hij vooral vaste klanten bedient, maar steeds minder nieuwe en toevallige klanten. Wat betekent dat? Gaat dat over reservaties? Quote Link to comment
Ambreville Posted March 16 Share Posted March 16 On 3/12/2023 at 4:58 PM, cinco said: De hardcovers van de eerste cyclus van Lanfeust bevatten 2 verhalen per deel en elke hardcover is de prijs van 2 aparte softcovers. In dit geval dus geen enkele meerkost. Ik had hier toch liever hardcovers gezien met de originele covers en de tekeningen aan de binnenkant van de cover die volledig ontbreken. Op dat moment was het fijn dat ze de serie overnamen, maar ze mochten hun moneymaker wel met meer respect behandelen. Quote Link to comment
cinco Posted March 16 Author Share Posted March 16 1 minuut geleden, Ambreville zei: Op dat moment was het fijn dat ze de serie overnamen, maar ze mochten hun moneymaker wel met meer respect behandelen. Die redesign van de covers leek me een kwestie van te tonen dat er nu iemand anders aan het roer stond. Quote Link to comment
JPAR Posted March 16 Share Posted March 16 1 uur geleden, cinco zei: Wat betekent dat? Gaat dat over reservaties? Hij verkoopt inderdaad voorzl voorbestellingen en albums waar ze niet meteen zeker van zijn, maar als ze het gezien hebben of erover gelezen hebben aan vaste klanten. Maar ook zij nemen minder af. Naast je vaste klanten heb je een groep die af en toe iets koopt of die toevallig de winkel ziet en binnen loopt of een cadeau zoekt etc. De aankopen van die groep wordt steeds kleiner. Evenals jeugd. Die komt bijna niet meer. Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 16 Share Posted March 16 10 uren geleden, esteban² zei: Ze heeft deel 1 al vast genomen, maar heeft uiteindelijk voor twee softcovers van andere reeksen gekozen, ook tieners kunnen rekenen. Vanaf het moment dat ze zakgeld krijgen, kunnen ze rekenen. esteban² 1 Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
esteban² Posted March 20 Share Posted March 20 Op 16/3/2023 om 08:51, JPAR zei: Die prijsstijgingen zijn ook voelbaar bij de ssz. Die van mij geeft aan dat hij vooral vaste klanten bedient, maar steeds minder nieuwe en toevallige klanten. Sc boven de 10 euro en hc boven de 20 is gewoon te duur. Het plafond van wat een gemiddelde mens over heeft voor een strip is inderdaad bereikt. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted September 14 Author Share Posted September 14 Ik weet niet of anderen dit ook hebben, maar bij het lang vasthouden van hardcovers worden mijn handen sneller klam, zeker bij warmer weer. Blijkbaar kunnen mijn handpalmen beter ventileren (?) in geval van softcovers. Krasse Knarren in HC only voor Nederlands taalgebied heb ik altijd een eigenaardige keuze gevonden, zeker aangezien Mooie Zomers dan weer SC only is. Omgekeerd had ik liever gehad. Ze zitten trouwens allebei bij Dargaud en zijn in dezelfde periode gestart. (2014/2015) Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 14 Share Posted September 14 Mamette Koen Claeys 1 Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
esteban² Posted September 14 Share Posted September 14 Precies. Ik heb twee albums,omdat ze toen in promotie stonden. Zo'n gagreeks in HC ... Enfin, ik val in herhaling: Peter Motte and Koen Claeys 2 Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Recommended Posts