Ga naar inhoud

Dwing mij een strip te kopen en te reviewen!


cinco

Dwing mij een strip te kopen en te reviewen!  

47 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk album?

    • Largo Winch 23: de Kármánlijn
    • Durango 18: Gegijzeld
    • Piet Pienter en Bert Bibber: de geniale soepselder
    • De Smurfen 40: de witte storm
    • Suske en Wiske: de vroem-vroem-club
    • Noir Burlesque 1

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 02-11-21 at 19:21

Recommended Posts

25 minuten geleden, Ambreville zei:

Het is een top-auteur die op eigen risico iets totaal nieuw probeert

Hoezo op eigen risico? Geeft hij het zelf uit? Wordt hij alleen uitbetaald als ze ook allemaal verkocht worden? En totaal nieuw lijkt het me ook niet. Het ziet er vooralsnog uit als een cliché-rijke noir. En dat is prima hoor. Maar echt baanbrekend lijkt het me niet.

Link naar reactie

Reputatierisico. Een nieuwe peplum of Schorpioen zou veel eenvoudiger geweest zijn. Noir speelt juist op die cliché's. Het is een verhaal van een gangster en een femme fatale. 

Het risico dat je dan al vlug loopt is dat blasé reviewers hem daar dan al vlug op gaan vatten. Sowieso, een verhaal in 200 pagina's is een risico. De beslissing om het te splitsen is pas veel later gekomen.

Enfin, van het lijstje boven is het de enige die een uitdaging geeft om tot een genuanceerde review te komen. De andere zijn 'iets meer van hetzelfde', ook al wordt Robbedoes-Special gerecupereerd in een Piet Pienter en Bert Bibber.

 

 

 

Link naar reactie
42 minuten geleden, Ambreville zei:

Reputatierisico.

Ik geloof niet dat Marini zich zorgen hoeft te maken om zijn reputatie met z'n detective noir. Ik denk zelfs dat hij er ongeschonden vanaf komt als hij een strip over een pratende drol zou maken. We halen dan met z'n allen onze schouders op en leggen gewoon weer twee tientjes neer.

 

Link naar reactie
1 uur terug, Neat Stuff zei:

Ik geloof niet dat Marini zich zorgen hoeft te maken om zijn reputatie met z'n detective noir. Ik denk zelfs dat hij er ongeschonden vanaf komt als hij een strip over een pratende drol zou maken. We halen dan met z'n allen onze schouders op en leggen gewoon weer twee tientjes neer.

 

Ik zou dat inderdaad zeker kopen! 😄 Lijkt me bijzonder geestig

Link naar reactie
15 uren geleden, cinco zei:

 

200 PAGINA'S ?!?

 

Euhhh... ik ga niet zo een gedetailleerde pagina-per-pagina bespreking doen zoals ik gedaan heb met sommige andere strips.

Uit medelijden met jou PP&BB gestemd.

 

Marini risico? Dat had hij misschien nog met de adelaars maar nu toch niet meer. Vanaf een bepaald moment kopen er sommigen gewoon alles van een bepaalde tekenaar (zie bv Hermann) ongeacht of het nu nog goed is of niet.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op 27/10/2021 om 13:14, lukoste zei:

Ik koop pas terug iets van Marini als hij De adelaars van Rome heeft afgewerkt.

 

De vraag was ook niet wat de beste strip is/zal zijn. 

 

Een recensie van Durango lijkt me leuk. Largo mag je pas doen als het tweeluik compleet is 

 

Hier sluit ik mij bij aan. Marini kan van mij doodvallen, die eikel moet eerst De Adelaars van Rome afwerken. Wat een disrespect naar je lezers. In de tussentijd koop ik niets meer van hem. 

Link naar reactie
Op 28/10/2021 om 16:44, De Hollander zei:

Hier sluit ik mij bij aan. Marini kan van mij doodvallen, die eikel moet eerst De Adelaars van Rome afwerken. Wat een disrespect naar je lezers. In de tussentijd koop ik niets meer van hem. 

image.thumb.png.aef0fd9b759078f125d68a636efe4d4f.png

Een vervolg komt alleszins na het tweeluik Noir Burlesque (https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/de-projecten-van-enrico-marini-adelaars-schorpioenen-en-superhelden)

Link naar reactie
2 minuten geleden, Rik zei:

Ach, koop ze gewoon alle 5 Cinco.

 

Ja, de kans is groot dat ik ze sowieso allemaal koop.

Maar ik ga er maar eentje reviewen. :P

 

4 minuten geleden, Rik zei:

Je maakt dan 47 repers gelukkig in plaats van 17 🤣

 

Tja, ik denk dat het uiteindelijk toch maar een matige invloed gaat hebben op dat geluksgevoel van de mensen hier. :o

 

Link naar reactie
24 minuten geleden, Ambreville zei:

Het doet denken aan The Voice of Idool. De winnaar gaat een kort leven op de tafels tegemoet terwijl de runner up een internationale carrière kan uitbouwen op minstens twee continenten.

Het album met de meeste stemmen is niet noodzakelijk het album waarvan de mensen denken dat het het beste album uit de lijst is.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...