Johan Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 Je mag een percentage geven indien gemengd Quote Link to comment
Ambreville Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 Tattoo is geen optie? Quote Link to comment
Mzee Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 Beide Quote Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen. Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. https://www.2dgalleries.com/profile/mzee Link to comment
shakeitupguy Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 Een dédicace in het boek en een commissie liever op papier Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 5 uren geleden, Ambreville zei: Tattoo is geen optie? Waar? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
AHMO Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 Ik zal wel vloeken in de kerk. Omdat tekenaars minder blij zijn op een los vel ivm evt. doorverkoop. Maar ik hebt het nog steeds liefst op een los vel. Dan kan ik het in een map doen en dat is het makkelijker terug te kijken. Maar omdat tekenaars het niet graag op een los vel doen Is voor mij wel één van de redenen dat ik meer originelen (of al voor getekende tekeningen) koopt. en dan ook nog liefst van de tekenaar zelf. Dan is het gelukkig een win win situatie Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 Je kunt altijd een tekening in het boek laten zetten, en ze er achteraf uitscheuren. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Ambreville Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 2 minutes ago, Peter Motte said: Je kunt altijd een tekening in het boek laten zetten, en ze er achteraf uitscheuren. Die zie je soms op Catawiki. Mooi ingekaderd zelfs. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 maakt me niet zoveel uit... Soms vind ik het supergaaf als het IN een boek is... zoals mijn Manara-sketch in mijn X-Women HC die ik mee had genomen op een weekendje Newcastle met mijn vrouw. Dat maakt het dubbel speciaal En mijn Perez-mummy in mijn George Perez Artbook.... ook gaaf. Maar op een los blad is het ook gaaf. Op A3 of A4 en dan in de mappen die ik afgelopen maand heb aangeschaft. (in plaats van alles in 2 enorme kartonnen enveloppen zoals de afgelopen jaren ) Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
esteban² Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 Van bepaalde tekenaars graag los op een blad, wanneer het mijn bedoeling is deze op te hangen. En in andere gevallen vind ik het leuker op de eerste lege pagina of op het titelblad in de strip zelf. Zo heb ik er twee van Tom Bouden en één van Wilbert van der Steen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Johan Posted February 17, 2022 Author Share Posted February 17, 2022 Berekeningen zijn bij mij 44,9 % op los blad en 55,1 % in het album Quote Link to comment
Daan Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 1 uur terug, Johan zei: Berekeningen zijn bij mij 44,9 % op los blad en 55,1 % in het album Wel een beetje zonde, hoor! Ik doe mijn berekeningen nooit in een stripalbum... Liever op een los vel. Of met behulp van een rekenmachine, dat geeft ook goede resultaten Quote Link to comment
Lük Bey Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 25 minutes ago, Daan said: 1 hour ago, Johan said: Berekeningen zijn bij mij 44,9 % op los blad en 55,1 % in het album Wel een beetje zonde, hoor! Ik doe mijn berekeningen nooit in een stripalbum... Liever op een los vel. Kunnen we hier eigenlijk geen 'like'-knop hebben voor comments? Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cinco Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 35 minuten geleden, Lük Bey zei: Kunnen we hier eigenlijk geen 'like'-knop hebben voor comments? Dan gaan sommigen die dopamine-rush najagen. Of te zelfbewust posten. Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 5 hours ago, esteban² said: Van bepaalde tekenaars graag los op een blad, wanneer het mijn bedoeling is deze op te hangen. En in andere gevallen vind ik het leuker op de eerste lege pagina of op het titelblad in de strip zelf. Zo heb ik er twee van Tom Bouden en één van Wilbert van der Steen. Ik vraag toch ook altijd om het op een apart vel te doen. Dan kan je het al eens ophangen. Sommigen bekijken je dan vies, anderen doen dat met plezier. Quote Link to comment
Ambreville Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 Vroeger deed ik het lang op blad, maar op een bepaald moment ben ik dat beu geworden. Je hebt zo niets om vast te nemen. Van Will heb ik er zo bv. een viertal die ik veel liever in boek had gehad, in hindsight. Langs de andere kant, wat Schuiten vroeger deed als je hem een blad gaf... Tegenwoordig worden tekenaars zo vaak opgelicht door Catawiki Scammers dat ik het zelfs niet meer zou vragen. Er moet van mij zelfs een naam bij, en in boek. Bij voorkeur een tirage de tête Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 4 uren geleden, cinco zei: Dan gaan sommigen die dopamine-rush najagen. Of te zelfbewust posten. Een likeknop vind ik nochtans ook interessant. Het enige goede dat van FB en YT komt. Je verhindert daarmee dat berichten naar boven schuiven door allemaal die comments die er alleen maar opstaan om aan te geven dat ze achter het commentaar staan. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 11 uren geleden, Peter Motte zei: Een likeknop vind ik nochtans ook interessant. Het enige goede dat van FB en YT komt. Je verhindert daarmee dat berichten naar boven schuiven door allemaal die comments die er alleen maar opstaan om aan te geven dat ze achter het commentaar staan. Het kan de dynamiek van een forum helemaal omgooien. Ik vind het interessanter als mensen gewoon hun mening kunnen neerschrijven zonder dat de populariteit van die mening het discours al dan niet kan beïnvloeden. Want als je bijvoorbeeld ziet dat een mening heel veel likes krijgt, kan het zijn dat sommigen zich minder geroepen voelen om een compleet tegengestelde mening te uiten. Quote Link to comment
grim Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 om het bij cijfertjes te houden 43 % op los blad 37 % in album 20 % in schetsboeken Vroeger probeerde ik altijd op los blad, maar er kwam meer en meer weigering van de tekenaars. Daarom gestart met schetsboeken, wat ook niet altijd een evidentie is. Als het in het album moet, probeer ik steeds voor one shots of de volledige reeks te laten signeren. Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 1 uur geleden, cinco zei: Het kan de dynamiek van een forum helemaal omgooien. Ik vind het interessanter als mensen gewoon hun mening kunnen neerschrijven zonder dat de populariteit van die mening het discours al dan niet kan beïnvloeden. Want als je bijvoorbeeld ziet dat een mening heel veel likes krijgt, kan het zijn dat sommigen zich minder geroepen voelen om een compleet tegengestelde mening te uiten. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 26 minuten geleden, Peter Motte zei: Oei, heb je iets gegeten dat op je maag is blijven liggen?? Quote Link to comment
cinco Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 Wat als je jouw commissie in een kathedraal wil zoals Joos Vijd? Is dat nog haalbaar in deze tijd? Quote Link to comment
Ambreville Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 3 hours ago, cinco said: Het kan de dynamiek van een forum helemaal omgooien. Ik vind het interessanter als mensen gewoon hun mening kunnen neerschrijven zonder dat de populariteit van die mening het discours al dan niet kan beïnvloeden. Want als je bijvoorbeeld ziet dat een mening heel veel likes krijgt, kan het zijn dat sommigen zich minder geroepen voelen om een compleet tegengestelde mening te uiten. Juist verbeteren. Nu vallen threads soms volledig stil terwijl er aan de lezers te zien toch wat reacties op zijn. En dan zo'n volledige post quoten om er +1 onder te zetten, dat kan meer interactief met reactieknoppen. Het gaat de betrokkenheid juist verhogen. Quote Link to comment
cinco Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 1 uur geleden, Ambreville zei: Juist verbeteren. Nu vallen threads soms volledig stil terwijl er aan de lezers te zien toch wat reacties op zijn. En dan zo'n volledige post quoten om er +1 onder te zetten, dat kan meer interactief met reactieknoppen. Het gaat de betrokkenheid juist verhogen. Nah, wat is er creatief aan een stom duimpje? Mensen kunnen toch ook de mening van iemand anders beamen en daarbovenop iets er aan toevoegen ipv Smileys had voor mij eigenlijk ook nooit gehoeven, maar zie dat het soms helpt om bijvoorbeeld duidelijk te maken dat iets niet serieus bedoeld is. Ik heb al gemerkt dat ik iets op een luchtige manier bedoel, maar dat het dan als serieuze kritiek wordt gezien. In dat geval had ik beter een geel kopje dat zijn tong uitsteekt toegevoegd. Quote Link to comment
cinco Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 Eén van de eerste commissies ooit gemaakt. Met een geslacht rund als vergoeding is de koper er achteraf nog voordelig vanaf gekomen. Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 4 uren geleden, cinco zei: Oei, heb je iets gegeten dat op je maag is blijven liggen?? Dat was als demonstratie om te tonen dat een populaire mening mij niet zou tegenhouden. <knipoogje> Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 4 uren geleden, cinco zei: Wat als je jouw commissie in een kathedraal wil zoals Joos Vijd? Is dat nog haalbaar in deze tijd? Als je een kathedraal heb wel, ja. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 2 uren geleden, Ambreville zei: Juist verbeteren. Nu vallen threads soms volledig stil terwijl er aan de lezers te zien toch wat reacties op zijn. En dan zo'n volledige post quoten om er +1 onder te zetten, dat kan meer interactief met reactieknoppen. Het gaat de betrokkenheid juist verhogen. +5 ! Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 45 minuten geleden, cinco zei: Eén van de eerste commissies ooit gemaakt. Met een geslacht rund als vergoeding is de koper er achteraf nog voordelig vanaf gekomen. Een geslacht rund? Veel te veel! Dat paard staat er maar half op! Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cartoonesk Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 In de zeldzame gevallen dat ik een tekening op een los papier van een tekenaar kreeg (een enkele keer omdat de tekenaar het zelf voorstelde (Dominique David) ), ben ik die wel vaak kwijtgeraakt. Dus liever in een stripboek. Ik had een mooie Mickey door Daan Jippes en een via de post verkregen door Bob Mau zelf ingekleurde kopie maar ik weet niet of ik die nog heb (helaas!). Toen ik zelf signeerde, waren er ook wel eens mensen, die een tekening vroegen in een "dummy", schetsboek of zelfs poëzie-album, vaak met thema. P.S. Geen voorstander van vind-ik-leuk-knoppen op het forum. Bonte and alexjodo 1 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cartoonesk Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Ja, ik ben ook boos omdat ik mijn Daan Jippes-tekening niet meer kan vinden! Quote Link to comment
nonkel Fillemon Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Vaak moet je ook een verplichte aankoop doen om een dedicace te krijgen. Ik verzamel ook niet alle reeksen waarvan ik graag een tekening wil. Dus anders zit ik met losse delen van reeksen. Als ik in het album laat signeren dan vormt dit een aparte reeks "gesigneerde albums" Quote Link to comment
cinco Posted March 4, 2023 Share Posted March 4, 2023 Als er geen papier beschikbaar is... Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 4, 2023 Share Posted March 4, 2023 Hoeeel KREGEN die betaald omd at te doen? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Lamme Goedzak Posted March 4, 2023 Share Posted March 4, 2023 5 hours ago, cinco said: Als er geen papier beschikbaar is... Mag dat wel van Moulinsart? Ik verwacht elk moment een rechtszaak Quote Link to comment
Willem Posted March 4, 2023 Share Posted March 4, 2023 Ik heb maar een paar tekeningen en die staan allemaal in albums. Wel heb ik sommige albums daardoor dubbel gekocht, en het album v.v. tekening/handtekening apart staan. zitten wel oude albums bij, en als ik die zie denk ik weer terug aan b.v. het Turfschip in Breda. Lang geleden, samen met mijn broer. Quote Link to comment
SPeeDy Posted March 5, 2023 Share Posted March 5, 2023 Boek als ‘t kan. Soms door miscommunicatie of zo zijn er geen boeken te koop en als ik dan zelf geen bij heb vraag ik op los blad. Wat dat op naam betreft: zag onlangs een op een stripbeurs tekeningen te koop die uitgeknipt waren. Dus duidelijk de naam eraf geknipt. Zover gaat het dus tegenwoordig. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Recommended Posts