Ga naar inhoud

Waar willen jullie een tekening ??


Johan

Willen jullie een tekening in het boek of op een los blad ??  

45 leden hebben gestemd

  1. 1. Waar willen jullie een tekening hebben ?



Recommended Posts

Ik zal wel vloeken in de kerk.

Omdat tekenaars minder blij zijn op een los vel ivm evt. doorverkoop.

Maar ik hebt het nog steeds liefst op een los vel.

Dan kan ik het in een map doen en dat is het makkelijker terug te kijken.

Maar omdat tekenaars het niet graag op een los vel doen

Is voor mij wel één van de redenen dat ik meer originelen (of al voor getekende tekeningen) koopt.

en dan ook nog liefst van de tekenaar zelf.

Dan is het gelukkig een win win situatie

 

Link naar reactie

maakt me niet zoveel uit...

Soms vind ik het supergaaf als het IN een boek is... zoals mijn Manara-sketch in mijn X-Women HC die ik mee had genomen op een weekendje Newcastle met mijn vrouw. Dat maakt het dubbel speciaal :)

En mijn Perez-mummy in mijn George Perez Artbook.... ook gaaf.

 

Maar op een los blad is het ook gaaf. Op A3 of A4 en dan in de mappen die ik afgelopen maand heb aangeschaft. (in plaats van alles in 2 enorme kartonnen enveloppen zoals de afgelopen jaren :)  :D  )


 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
5 hours ago, esteban² said:

Van bepaalde tekenaars graag los op een blad, wanneer het mijn bedoeling is deze op te hangen.  En in andere gevallen vind ik het leuker op de eerste lege pagina of op het titelblad in de strip zelf.  Zo heb ik er twee van Tom Bouden en één van Wilbert van der Steen.  

Ik vraag toch ook altijd om het op een apart vel te doen. Dan kan je het al eens ophangen. Sommigen bekijken je dan vies, anderen doen dat met plezier.

Link naar reactie

Vroeger deed ik het lang op blad, maar op een bepaald moment ben ik dat beu geworden. Je hebt zo niets om vast te nemen. Van Will heb ik er zo bv. een viertal die ik veel liever in boek had gehad, in hindsight.

image.thumb.png.d6935058e340c372e329b9f11a64808d.png

Langs de andere kant, wat Schuiten vroeger deed als je hem een blad gaf...

image.thumb.png.dd6d3326c39151dce71fae1cc9d947c2.png

Tegenwoordig worden tekenaars zo vaak opgelicht door Catawiki Scammers dat ik het zelfs niet meer zou vragen. Er moet van mij zelfs een naam bij, en in boek. Bij voorkeur een tirage de tête :)

 

 

 

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, cinco zei:

 

Dan gaan sommigen die dopamine-rush najagen. Of te zelfbewust posten.

 

 

Een likeknop vind ik nochtans ook interessant. Het enige goede dat van FB en YT komt. Je verhindert daarmee dat berichten naar boven schuiven door allemaal die comments die er alleen maar opstaan om aan te geven dat ze achter het commentaar staan.

Link naar reactie
11 uren geleden, Peter Motte zei:

 

Een likeknop vind ik nochtans ook interessant. Het enige goede dat van FB en YT komt. Je verhindert daarmee dat berichten naar boven schuiven door allemaal die comments die er alleen maar opstaan om aan te geven dat ze achter het commentaar staan.

 

Het kan de dynamiek van een forum helemaal omgooien.

Ik vind het interessanter als mensen gewoon hun mening kunnen neerschrijven zonder dat de populariteit van die mening het discours al dan niet kan beïnvloeden. Want als je bijvoorbeeld ziet dat een mening heel veel likes krijgt, kan het zijn dat sommigen zich minder geroepen voelen om een compleet tegengestelde mening te uiten.

Link naar reactie

om het bij cijfertjes te houden :)

43 % op los blad

37 % in album

20 % in schetsboeken

 

Vroeger probeerde ik altijd op los blad, maar er kwam meer en meer weigering van de tekenaars. Daarom gestart met schetsboeken, wat ook niet altijd een evidentie is.

Als het in het album moet, probeer ik steeds voor one shots of de volledige reeks te laten signeren.

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

Het kan de dynamiek van een forum helemaal omgooien.

Ik vind het interessanter als mensen gewoon hun mening kunnen neerschrijven zonder dat de populariteit van die mening het discours al dan niet kan beïnvloeden. Want als je bijvoorbeeld ziet dat een mening heel veel likes krijgt, kan het zijn dat sommigen zich minder geroepen voelen om een compleet tegengestelde mening te uiten.

 

🤮

 

Link naar reactie
3 hours ago, cinco said:

 

Het kan de dynamiek van een forum helemaal omgooien.

Ik vind het interessanter als mensen gewoon hun mening kunnen neerschrijven zonder dat de populariteit van die mening het discours al dan niet kan beïnvloeden. Want als je bijvoorbeeld ziet dat een mening heel veel likes krijgt, kan het zijn dat sommigen zich minder geroepen voelen om een compleet tegengestelde mening te uiten.

Juist verbeteren. Nu vallen threads soms volledig stil terwijl er aan de lezers te zien toch wat reacties op zijn. En dan zo'n volledige post quoten om er +1 onder te zetten, dat kan meer interactief met reactieknoppen. Het gaat de betrokkenheid juist verhogen.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Ambreville zei:

Juist verbeteren. Nu vallen threads soms volledig stil terwijl er aan de lezers te zien toch wat reacties op zijn. En dan zo'n volledige post quoten om er +1 onder te zetten, dat kan meer interactief met reactieknoppen. Het gaat de betrokkenheid juist verhogen.

 

Nah, wat is er creatief aan een stom duimpje?

Mensen kunnen toch ook de mening van iemand anders beamen en daarbovenop iets er aan toevoegen ipv 👍

Smileys had voor mij eigenlijk ook nooit gehoeven, maar zie dat het soms helpt om bijvoorbeeld duidelijk te maken dat iets niet serieus bedoeld is. Ik heb al gemerkt dat ik iets op een luchtige manier bedoel, maar dat het dan als serieuze kritiek wordt gezien. In dat geval had ik beter een geel kopje dat zijn tong uitsteekt toegevoegd. :P

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Juist verbeteren. Nu vallen threads soms volledig stil terwijl er aan de lezers te zien toch wat reacties op zijn. En dan zo'n volledige post quoten om er +1 onder te zetten, dat kan meer interactief met reactieknoppen. Het gaat de betrokkenheid juist verhogen.

 

+5 !

Link naar reactie

In de zeldzame gevallen dat ik een tekening op een los papier van een tekenaar kreeg (een enkele keer omdat de tekenaar het zelf voorstelde (Dominique David) ), ben ik die wel vaak kwijtgeraakt. Dus liever in een stripboek.

Ik had een mooie Mickey door Daan Jippes en een via de post verkregen door Bob Mau zelf ingekleurde kopie maar ik weet niet of ik die nog heb (helaas!).

Toen ik zelf signeerde, waren er ook wel eens mensen, die een tekening vroegen in een "dummy", schetsboek of zelfs poëzie-album, vaak met thema.

 

P.S. Geen voorstander van vind-ik-leuk-knoppen op het forum.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Ik heb maar een paar tekeningen en die staan allemaal in albums.

Wel heb ik sommige albums daardoor dubbel gekocht, en het album v.v. tekening/handtekening apart staan.

zitten wel oude albums bij, en als ik die zie denk ik weer terug aan b.v. het Turfschip in Breda.

Lang geleden, samen met mijn broer.

Link naar reactie

Boek als ‘t kan. Soms door miscommunicatie of zo zijn er geen boeken te koop en als ik dan zelf geen bij heb vraag ik op los blad. 
 

Wat dat op naam betreft: zag onlangs een op een stripbeurs tekeningen te koop die uitgeknipt waren. Dus duidelijk de naam eraf geknipt. Zover gaat het dus tegenwoordig.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...